Februari mama's 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Duckertje, 27 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    hier zijn de kids vernoemt
    me dochter heeft de namen
    wilhelmina geertruida hendrika

en me zoon
    jakob dirk-jan bram

voor de 3de spruit
    zou ik het nog niet weten
    mssn dat het iets wordt van jacoline en verder puzzelen en husselen met de doopnamen, en de namen van de opa's en oma's

2. Niekje84

Niekje84 Lid

29 mei 2012
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ elance, Manonvd

Ik vrees dat wachten na 20 weken niets uitmaakt. Het wordt toch een ellenlange discussie, hij niet toegeven, ik ook niet :(. Als ik naar de mensen om ons heen kijk, worden de meeste kinderen ook niet meer gedoopt. Laatst bij een vormsel geweest, daar deed nog niet de helft van de klas aan mee, en vond het een verschrikkelijke dienst, waar ook nog eens enorm op de kinderen en overige bezoekers aangedrongen werd wel regelmatig de kerk te bezoeken. Vraag je na de tijd aan de jongen hoe hij het ervaren heeft: Mooi, leuke cadeautjes, nieuwe kleren met communie en vormsel, veel geld gekregen.. tjahh

Over vernoemen net een heldere ingeving, een aangepaste naam van zowel moeders, als vaders kant voor een jongen, meisje is wat makkelijker qua namen en vernoemen. Zal dat s voorstellen! Dan maar een naam veranderen in de voornamen.

3. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ Manon: twee weken geleden al geprikt doordat er vijfde ziekte is op mijn werk.

@ Fliertje: Veel plezier straks!

@ Vernoemen: wij doen het wel, maar niet met een "ouderwetste" tweede naam. Dopen doen wij ook niet. Ben zelf wel gedoopt, maar doe er niets meer mee.

4. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Niekje84, Vernoemen hebben we bij de Jongens niet echt gedaan..... Wel heeft de oudste van de twin ook als 2e naam de 2e naam van papa, en verder is het bijbels......
    Joshua Alberto en Aäron Zacharias...
    Als onze 3e een jongetje wordt, wordt het weer bijbels en een meisjes naam zijn we ook al uit maar dat wordt niet bijbels.
    En ja wij hebben de jongens laten dopen en dat gebeurd zeker en vast ook bij de 3e.

@Micha, wat erg, heel veel sterkte de komende tijd!

@Chayennah, wat een mooie echo, Gefeliciteerd!

@Foeske, mooie echo!! Gefeliciteerd!

@Elance, wauw, mooie echo en dan ook nog een week verder dan gedacht!
    Gefeliciteerd!

@Hier, ik kan niet overal op reagereren, sorry daarvoor!
    Ben zelf niet zo goed te pas, had het last al eens over mijn navel en die is dus echt behoorlijk ontstoken geweest, vorige week donderdag..... sorry voor het verhaal..... maar toen kwam me er toch een pus uit, echt nioet normaal, gelukkig kon ik de volgende dag bij de ha terecht.... heb antibiotica creme gekregen, er zat en dik abces....... machtig wat een pijn heb ik gehad. Gelukkig kan ik nu weer meer aan mijn buik hebben!
    Voor de rest gaat het hiet goed.

5. Manonvd

Manonvd Actief lid

13 jun 2012
    309
    0
    0
    Noord-Brabant
    Zo al geprikt! Viel uiteraard allemaal mee :), rechterarm stopte met bloed geven, waardoor we ook in linkerarm moesten gaan prikken.. maarja, het is voor een goed doel!

@vernoemen en dopen: zal bij ons allebei niet gaan gebeuren waarschijnlijk!

@fliertje: veel plezier straks met je echo!

6. fliertje

fliertje Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    Nou dames daar ben ik weer! Het hartje klopt nog steeds alleen wordt ik waarschijnlijk iets terug gezet VK dacht een embryo van 6weken en ongeveer 5 dagen te zien.. Laat het nu nog wel even staan want het is natuurlijk mm werk en vorige week dachten ze in het ziekenhuis al 6weken en 1 dag dus we zien het wel! Het hartje klopt nog dus daar zijn we super blij mee :D:D

Nieuwe afspraak: 25- 07-12

7. Manonvd

Manonvd Actief lid

13 jun 2012
    309
    0
    0
    Noord-Brabant
    Fijn Fliertje! Het is jouw werk zeg je, ben jij zelf ook een vk dan?

Hoe zien ze dan eigenlijk hoe ver je bent? Door het vruchtje op te meten?
    Ik weet dat allemaal nog niet hoor :). pff... nog een hele week wachten en dan mag ik eindelijk ook!

8. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    hier zijn ze wel ouderwets maar dat komt doordat de opa's en oma's zo heette
    en je merkt er niks van want de roepnamen zijn N.oa en T.hobias
    alleen met officiele gebeurtenissen worden de andere namen gebruikt !

9. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    katholieke kerk?

wij zijn protestants
    en hier wordt nog vollop gedoopt
    wij zullen dan ook gaan dopen straks

10. fliertje

fliertje Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    @Noorus, een half uurtje max ongeveer… Moet zeggen dat mijn conditie heeeeel erg achteruit is gegaan zie me de aankomende weken ook niet meer gaan ben zo snel moe en buiten adem .. Ik snap je angst heel goed hoor heb het hier nu ook een beetje dus doe het lekker rustig aan nu:) Lekker geshopt dus:) Welke Vans heb je gehaald? Ik ben ook weer op zoek naar nieuwe heb vorige week grijze lage all stars gehaald

@Elance, gefeliciteerd! En een week vooruit gezet wauw! Wat een mooie grote baby al fantastisch!

@Micha, wat ontzettend kl*te !!! heel veel sterkte:(

@Foeske, wauw ook al zo'n prachtige echo!!! Gefeliciteerd!!

@Mamatjevan5, hahaha eerste intake kan jij vast al dromen:D Volgende week kan je lekker naar binnen gluren veel leuker:D

@Tippie, gefeliciteerd met je mooie echo:D

@Zwangerwens, hier ook snel buiten adem ik doe het gewoon wat rustiger aan deze weken sporten enzo weer als ik me wat fitter voel

@Woezel, nog gefeliciteerd! Wat rot dat je zo misselijk bent hoop dat het snel wat afneemt

@Paloe, jij ook veel beterschap toegewenst! Heel irritant als je niet normaal kan slapen:(

@Chayennah, prachtige echo!! Gefeliciteerd!!

@Foeske, dat had ik dus ook vorige week! Ik ging alleen wel onderuit hifi… Kreeg hier de tip om af en toe een zout dropje te eten want kan met een te lage bloeddruk te maken hebben sinds ik dat doe gaat het stukken beter!!

@Ank, gefeliciteerd met je mooie echo:D!

@Niekje, vernoemen naar ouders doen wij hier niet.. Wel willen we waarschijnlijk de naam van mijn vriend zijn zusje gebruiken omdat zij helaas zelf geen kinderen kan krijgen.. Ze heet samantha dus sam kan zowel voor jongens of meisjes als middennaam … We gaan het allemaal nog even bekijken:)

@Manon, haha lekker lekgeprikt dus fijn dat het achter de rug is!! En idd het is voor het goede doel :) Ben zelf geen vk hihi maar heb bij mijn vorige zwangerschap zoveel echo's gehad omdat het mis dreigde te gaan (en is gegaan helaas) dus kan alles inmiddels wel dromen:) Ze meten inderdaad het vruchtje op alleen gaat het echt om milimeters dus kan er hier en daar wat verschil inzitten

11. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @niekje84 ik zou er zo over denken, kan het kwaad als de kleine gedoopt word is het echt belangrijk voor jou dat hij niet gedoopt word, sommige dingen moet je je niet al te druk om maken, denk in deze zin dat als het voor je man belangrijk is het geen kwaad doet aan de kleine hij word gedoopt, op latere leeftijd kan hij altijd nog beslissen wat hij met zijn doop doet (of zij natuurlijk) vernoemen je kan ook eens gaan puzzelen met de verschillende namen of jullie kindje de tweede vernoeming geven, ikzelf ben ook niet gedoopt en ml wel als hij het zou willen dan komt dat goed zie ik ook eens een kerk aan de binnenkant:).

@mamavansylvia1975 hoe komt dat abces er dan jeetje dat is idd vervelend en straks met dikkere buik dan beterschap

@fliertje ja die kan ik inderdaad dromen zei al tegen de vlos had ik nu maar dat hele verhaal uitgeprint want elke keer weer hetzelfde ze moest erom lachen, ik mag augustus pas weer naar de vlos volgende week echo mogen we weer turen nog 8 dgen pfffffffffff

hier alles nog steeds goed met vlaagjes misselijk en vooral moe maar wederom mag niet klagen behalve over het weer daar word je toch depri van regen regen en regen bah

12. fliertje

fliertje Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    Dames!! Ik heb echt geen energie in mijn lichaam:( Ben een dagje vrij en wil het huis even flink onderhanden nemen. Vriendlief doet ongelofelijk veel en pakt veel dingen op maar wil even alle was wegwerken en alle kastjes ordenen... Iemand de gouden tip om me wat energieker te voelen? Heb al goed gegeten en mijn mama vitamientjes genomen

13. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Ik geef mezelf altijd even een mentale opkikker als ik zo futloos ben. Dat gaat dan wel weer, maar het is maar voor eventjes hoor.
    Gewoon om het dagdagelijkse huishouden gedaan te hebben etc... meer verwacht ik dan ook niet van mezelf ;)

14. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Niekje, ik vind het iets waar jullie samen uit moeten komen. Wat schoonouders vinden zou ik me niet te veel mee bezig houden. Maar je had al een ideetje over de naam las ik? Benieuwd wat je vriend er van vindt.
    En dopen, tja... ook iets wat jullie samen moet beslissen. Wij zijn beide wel gedoopt maar komen nooit in de kerk dus zullen het nu ook niet doen. Maar als mijn man het echt zou willen zou ik denken, dan doe dat maar. Als het voor hem heel belangrijk is. En dan kan het kind later altijd nog de keuze maken er wel of niets mee te doen.
    Maar het blijft altijd lastig als je zo verschillend denkt er over.

15. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Geen idee....... Gelukkig gaat het nu beter en hopelijk blijft het zo!
    Ik voel gelukkig geen hard stuk meer zitten.......

16. Es1983

Es1983 Lid

25 apr 2012
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2996 Es1983, 11 jul 2012
    Laatst bewerkt: 11 jul 2012
    Een mooie echo gehad.
    Het hartje klopt prachtig.
    Helemaal verliefd!

Bijgevoegde bestanden:

17. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    es gefeliciteerd!!

18. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Proficiat meid!
    Lekker gaan genieten nu :D

19. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ fliertje: Fijn dat het hartje klopt meid! Dan maakt het inderdaad niet uit als ze je iets terug zetten. Pas met de 12 weken echo is het zeker!

@ mamavansylvia: Balen zeg een abces. Fijn dat het weer een stuk beter gaat!

@ Es: Mooie echo meid! Geniet ervan.

20. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    super Es!

Deel Deze Pagina