Februari mama's 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Duckertje, 27 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    He meiden,

Mooie echo's weer. Geniet er allemaal van!

hier nog steeds vreselijk misselijk, ga morgen de verloskundige bellen, misschien inderdaad iets voor krijgen op recept. pff wordt er een beetje gek van, eet alleen maar fruit en sla, geloof niet dat ik zo al mijn vitamientjes binnen krijg...

@ Geloof en vernoemen: Wij vernoemen niet. Mijn man zou het wel willen, ik absoluut niet. Onze kinderen zijn op zich staande individuen en krijgen eigen namen, geen namen van ouders oid.
    Wel krijgt ons kind, net als onze dochter, als 2e naam een bijbelse naam en wordt ze/hij gedoopt. Dochter is ook gedoopt toen ze 3 mnd was. Wij zijn beide erg gelovig en vinden dit dan ook erg bijzonder. Ik vind wel dat als je er niks mee hebt je het ook niet moet doen. Alleen als je er de waarde van inziet en het waardevol vindt.

2. rums

rums Niet meer actief

Iedereen met een goede echo gefeliciteerd!

Hier weer buikpijn :S pfff jammer dat er spieren zitten blegh wat was ik beroerd! En rugpijn er bij en door de buikpijn ook nog eens misselijk.

3. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    noorus, nee in sept. wel :)

dames die niet helemaal fit zijn, sterkte!

hier lekker op 't bankje :)

4. Jijdaar

Jijdaar Actief lid

2 jun 2012
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey Gezellig meiden hier!!
    Wat is er weer veel getypt zeg!

Micha, heel heel veel sterkte!

Mamasylvia: haha , moest ff zoeken, maar indd-je komt uit overijssel, kon ook ni anders als je'ni goed te pas was'klonk me als muziek in de oren:p haha
    Maar wel balen natuurlijk. heb je piercing ofzo?? hoen dat t snel weg is voor je echt gaat groeien!

@vernoemen: ja, zijn we bij de eerste mee begonnen omdat mn moeder al heel jong is overleden, vind dat dus bijzonder, misschien vooral voor mezelf, maar kind heeft er vast geen last van. Ben zelf vernoemd en vind het prima!
    Maar we doen wel een hippe naam hoor als eerste naam;)
    Dopen: Ja, voor ons heel belangrijk. We dopen heel vroeg als dat kan, vinden we bijzonder, eerste zondag na de kraamweek, en dat was bij mn zoon al op dag 8;) dut das was heel vroeg.
    zal me nu met de twins ni lukken, maar ookal dopen we na een half jaar (ben zelf pas op mn 16e bij de kerk gekomen en heb me toen laten dopen) het blijft bijzonder.

Als ml en jij dr niet over eens zijn, moet je denk ik indd kijken naar wat is belangrijk? Vind je t gewoon ni belangrijk, of vind je t heel vervelend als je kind wordt gedoopt.. lastig hoor..

@ misselijkhied: zeker mediacatie vragen! helpt mij echt heel goed! hoef niet te overgeven, alleen nog weeig gevoel, maar das veel beter.

@energie: 0.0%;) whaaa....das zo vervelend soms...

@bloedprikken : yup. gedaan.

en, vandaag weer een echo gehad: ben iets vooruitgezet, ben nu 10 weken!
    Kan ik mn banner ook aanpassen of moet ik een nieuwe maken dan?
    Gelukkig was alles helemaal okay met de twins. hebben ook arpjes en beentjes nu, haha, was op vorige echo nog n i echt te zien;)
    Zal ff showen:)

Fijne avond!

x

Bijgevoegde bestanden:

5. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    hee meiden,
    vandaag ook weer een echo gehad, mooi hartje horen kloppen. Ons kleintje is nu al eigenwijs want zwom steeds weg voor het echo apparaat. Ik ben nu 9 weken en 5 dagen en mijn uitgerekende datum blijft 9 februari. Dit was de laatste echo in het ziekenhuis, mag nu gewoon lekker naar de verloskundige. Ik moet met ongeveer 35 weken wel weer terug naar het ziekenhuis, want ik zal gaan bevallen met een keizersnede. Maar goed dat duurt nog lang.
    @ bloedprikken, dat moet ik inderdaad ook nog laten doen, maar zie er tegenop, ben in de ochtend bij vlagen misselijk en denk dat ik de fietstocht naar de priklocatie niet red. Ik wacht nog wel even, het had geen haast zei de verloskundige
    succes allemaal!

6. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Elance ik dacht het idd door het steeds noemen van gyn en ziekenhuis… Was het maar waar dat je hier geboortepremie kreeg, neehoor:) Alleen kinderbijlslag, 191 euro per kind per kwartaal:)

Chayennah gefeliciteerd met je mooie en goede echo!

Zwangerwens haha ok;) snap m, vpk;) Ik ben niet snel buiten adem, maar wel vreselijk moe;)

Foeske ok ja voor mij is het voor de suikerspiegel niet nodig maar mijn darmen en gewrichten houden zich rustiger als ik minder koolhydraten eet.. K zal het volgende week eens vragen aan de vk:)

Noorus overdag gaat het wel, maar savonds ( de ene keer 6 uur, de andere keer 8 uur) word ik echt beroerd. Heb nog niet plat liggend kunnen slapen, maar aan het eind van mijn vorige zwangerschap kon ik ook alleen maar half zittend slapen dus ik ben het nog wel een beetje gewend;)
    Lekker even wezen shoppen zeg!

Ank88 gefeliciteerd met je goede echo!

Mamaatje ja die hebben het ook zwaar, die mannen;) 50 is redelijk laag ja, ik zit altijd op of net onder 100/60

Mamainspe fijn dat het lukte op je werk! Kreeg je leuke reacties?

Niekje lastig met die namen! Ik zou er proberen samen uit te komen…misschien de eerste naam een naam die jullie beiden heel leuk vinden en de tweede naam een combinatie van de namen waarnaar vernoemd zou moeten worden? Mijn ouders hebben dat ook gedaan..eerste namen hebben ze zich niets van aangetrokken en de tweede namen hebben ze toen moderne afgeleiden van de vernoemnamen genomen;)

Manon heb de intake van de vk nog niet gehad, ook nog geen bloed geprikt;) Heb je het overleefd?

Mamasylvia aaaauuuhhhhww een ontstoken navel, wat ontzettend vervelend!

Fliertje gefeliciteerd met je goede echo! En wat voor afspraak is je volgende afspraak? (even voor de lijst) thnx voor de beterschapswensen:) Ik heb geen tip voor je energie…helaas.. Mooie echofoto’s! Zou kunnen hoor, op die van mij die volgens de afmetingen 7w2d was zag je al beentjes:) Mooie nagels op de foto trouwens!

Es gefeliciteerd met je echo!

Lovely zo vroeg lijkt me wel sterk voor harde buiken..Darmkrampen? Want je BM zit nog grotendeels onder je schaambot..

Dopen: hier niet, het speelt hier ook helemaal niet dus gepest ermee worden zal niet gebeuren;)

7. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @mamavansylvia gelukkig maar hopen dat het wegblijft lijkt me echt niet prettig

@es1983 mooie echo gefeliciteerdddd

@lovelymom jaa dat kan hoor ik heb er ook soms last van

@fliertje mooie echo weer gefeliciteerdd, en ja het kan die uitsteeksels wat je ziet zijn het begin van de armpjes en beentjes

@manonvd ik lust absoluut geen lasanga maar zoals jij het neerzet ga ik het nog bijna lekker vinden ook

@foeske man heeft nog steeds last van zijn symptomen vooral lekker en raar eten gaat er nu wel in hahaha erg leuk

@colloo003 hahaa heel veel mensen hebben dat hoor kijken weleens rond hier en zeggen dan met een fronsend hoofd hoe doe jij dit allemaal en toch blijven lachen hahahaha

@jijdaar prachtige echo van je twins spannend joh ik zie idd bij jou kleintjes ook armpjes en beentjes lieffffffffffff

@noa80 gefeliciteerd met een goede echo

hier bloedprikken moet ik volgende week laten doen kijk er niet zo tegenop geloof dat ze van mijn bloed een eigen bloedbank kunnen inrichten inmiddels, vandaag broodje hamburger en soep gegeten lekkere combinatie he

@mama's van al eerdere kids hoe reageerde de andere kids op het nieuws dat zij een broertje of zusje krijgen, hier wel heel blij en het maakte nu niet eens uit wat het zou worden :$:D:D bij mijn zoontje werd heel hard geroepen dat er nu toch echt wel genoeg zusjes waren:):) maar nu maakt het niet uit dus helemaal goed:)

8. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @paloe dacht dat mijne 90/50 was verlos zei wel laag en dat ik last van duizelingen zou hebben dat klopt maar ja dat weet ik ook tegelijk weer dus rustig aan opstaan komt wel goed en een dropje zo nu en dan:):):)

9. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    Net terug van het zwembad en kan mijn ogen amper open houden. Zal straks heerlijk slapen!
    Vanmiddag de uitslag van mijn bloedonderzoek gehad en ik heb in het verleden al de vijfde ziekte gehad en mag weer werken op mijn eigen school.
    Helemaal happy nu, want kan lekker het jaar afsluiten met mijn eigen klas!

10. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    mamavan5 das best laag ja! idd wat extra zout nemen;)

11. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Mooie echos dames! Gefeliciteerd! :D Lekker genieten!

@Lovelymom: Goeie vraag, ik vraag het me hier ook al een tijdje af... maar dacht... dat zal ik me wel verbeelden. Jij groeit ook hard toch? ik denk dat het daarmee te maken heeft dat de buik zo oprekt en dat t zich aanspant daardoor ofzo maar ik weet het dus echt niet... Ik heb er hier in ieder geval ook last van en het is inderdaad echt geen bandenpijn! ik neem het maar voor lief, beetje rustig aan... komt wel goed ;)

12. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Jij daar
    Wow, mooie echo's meid. Blijft toch bijzonder, een tweeling...

Noa
    Fijn dat jouw echo ook weer helemaal goed was!

Paloe
    Wow, zittend slapen lijkt me echt geen pretje... Heb het aan het echte einde van mijn zwangerschap wel eens gemoeten ivm maagzuur, maar om vanaf het begin dat al te moeten...

Mamaatjevan5
    Ja precies. Vraag me af hoe je dat allemaal doet. Het is maar goed dat je ze niet allemaal tegelijk krijgt he? Dan kun je iig langzaamaan wennen.
    Amy was nog te jong de vorige keer dat ik zwanger was. Die heeft ook helemaal geen jaloersheid ofzo gekend bij Lizzy. Ben heel benieuwd hoe dat nu zal gaan. Ga het haar pas echt vertellen als ik een heel duidelijke buik begin te krijgen. Het duurt voor die kleintjes zo lang.... Als ze wat ouder zijn kunnen ze de tijd wat beter inschatten.
    Ik heb trouwens wel eens het dubbele gehad van jouw bloeddruk....110/180, maar dat was ook echt niet goed...

Girafje
    Wat een geruststelling dat je de vijfde ziekte gewoon hebt gehad.

13. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    @ Girafje, wat een supergoed nieuws meis!!!

@ Alles goede echo's, jeeej fijn!!! Nu iedereen aansluiten en snel over die 12 weken grens! :D

Hier lekker mand in en slapen.... Morgen 5:55 de wekker weer...

Vakanties zijn hier rond:
    juli -> Londen
    sept -> Milaan
    okt/nov -> Madeira

Ik is blij! :D

14. June86

June86 Lid

19 jun 2012
    91
    0
    6
    Even een paar dagen niet op het forum geschreven wel snel nog even kunnen lezen.
    Maandag echo gehad en we kregen gelijk visite, mijn zwager kwam logeren en die was er dinsdag ook nog de hele dag. Gisteren hele dag gewerkt en daarna verjaardag en gisteravond hebben we het leuke nieuws aan mijn ouders verteld..
    IK liet de foto zien van de echo en mijn moeder vroeg: van wie is die.. haha die is van mij.. Ze geloofde het niet.. ik vertellen dat mijn naam toch echt boven de echo foto staat... aaaaahhhhh echt.?? dikke knuffels en ze waren helemaal happy.. Yeaaah.. zo leuk.!
    Natuurlijk nog even gezellig gekletst! Volgend weekend vertellen we het mijn schoonouders.. Zo benieuwd hoe hun reageren..

Maar nu heb ik weer helemaal tijd voor jullie.. Uit mijn echo kwam dat ik waarschijnlijk 2 maart ben uitgerekend maar ik wil eigenlijk niet overstappen naar de Maart mama's. Ik vind het hier zo gezellig.!

Ik zal de volgende x weer wat meer op iedereen reageren.. sorry.!!

Fijne dag allemaal.!1

15. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    June: wat goed van je echo en wat een gave reactie van je ouders zeg. Helemaal top dus, lekker gaan genieten :p

Noorus: wij zijn ook naar London geweest voor onze huwelijksreis, toen gelukkig nog niet veel last van de spelen maar bij jullie zal het lekker druk zijn waarschijnlijk ;)
    Ik weet niet of je paardrijdster bent, maar als je dat wel bent moet je zeker naar Greenwich gaan, daar is alles gelokaliseerd wat met de paardensport te maken heeft (greenwich park) en super veel eekhoorns die lekker tam zijn ;)

Foeske: van waar ben jij dan eigenlijk afkomstig, als we zo dicht bij elkaar wonen? Is best gaaf eigenlijk :D

16. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ June: Leuke reaktie van je ouders! Enne je mag hier gewoon blijven hoor ;)

@ Noorus: Lekker vooruit zich al die vakanties!

Mag vanmiddag om 12.45 weer naar ons ukkie kijken!!!!!

17. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    goeiemorgen

wat woezel zei over het dopen ben ik het helemaal mee eens wij zijn ook erg gelovig
    en ik vind ook als je dopen doet om bijv. dat je bang bent dat de kids dan gepest worden
    geen goeie reden om te dopen
    dopen is iets zo ontzettend bijzonder en waardevol voor als je ook daadwerkelijk gelooft dat hij onze verlosser is

mamavandaisy
    ja ik groei natuurlijk ook hard, iedereen om ons heen die niet dichtbij ons staan vragen als of we zwanger zijn

june dan blijf je toch lekker bij ons kletsen die paar dagen
    en mssn is het met je 12 weken ech wel weer anders

18. Kleinduimpje

Kleinduimpje Actief lid

18 okt 2006
    462
    0
    0
    Veel plezier vanmiddag, ik moet nog 6 nachtjes slapen haha, maar ben niet aan het aftellen hoor.

Wordt wel bijzonder als ik weer een echo krijg, ml kan helaas niet mee ivm zijn werk, daarom gaan mijn ouders mee. Die moeten eerst 1,5 uur rijden voor ze bij mij zijn dus is echt super leuk. En 's middags (als alles natuurlijk nog steeds goed is) gaan we lekker een beetje shoppen.
    Als de echo van volgende week goed is in het ziekenhuis mag ik daarna naar de verloskundige, dus wel allemaal duimen voor me :)

19. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Ach, dat is ieder zijn eigen keuze toch, ik zei dat ik mijn kind niets wil ontnemen. Mocht het kleine waterkansje zich voordoen dat ons kind heel gelovig is wil ik niet hebben dat wij het de kans hebben ontnomen om gelovig te mogen zijn.
    Hij/zij kan zich later nog laten dopen, en dat is het zijn/haar bewuste keuze, maar op die leeftijd (6jr) weten ze nog niet wat het betekent, dus kiezen wij heel erg simpel voor een doopsel.
    Enkel en alleen omdat we ons kind alle mogelijkheden willen geven.

Eén van die mogelijkheden is gevormd worden samen met zijn/haar vriendjes en vriendinnetjes.

Dát bedoelde ik dus.

20. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    En dan nog, het is hier een zwangerschapsforum, geen religieus forum.

Ieder zijn eigen keuze toch, ik vind niet dat iemand een ander hoeft te veroordelen omwille van een vrije keuze die je kunt maken, welke de beweegredenen dan ook moge zijn.

Deel Deze Pagina