@june: fijn een goeie echo en leuke reactie van je ouders! Die van mij reageerder vorige week ook zo leuk. Mijn vader moest echt even op zich laten inwerken dat zijn 'kleine meisje' (ik ben 32 ) nu zelf mama gaat worden... heel schattig! Ennuh, gewoon gezellig hier blijven hoor! @dopen: ik vind ook dat ieder dat voor zich moet weten. Vriendlief en ik zijn allebei gedoopt en hebben vormsel gedaan, maar hebben verder helemaal niks (meer) met de kerk. Voor mij maakt het niet heel veel uit, maar van hem hoeft het echt niet. Nou, prima.. dan doen we het niet. Dan kan de kleine altijd zelf nog kiezen of hij/zij op latere leeftijd gedoopt wil worden of niet. @ego: ik heb de afgelopen week telkens zo'n enorm onzeker gevoel of alles wel goed zit.. het gevoel dat er iets fout is, gaat dan ineens overheersen: zo vervelend! Nu ook weer... ik had eerst pijnlijke en gespannen borsten en heb nu het gevoel dat dit dus afneemt de laatste dagen... kan dat eigenlijk? Pff... het komt denk ik ook omdat ik nog geen echo heb gehad en in onzekerheid zit.. suggesties om me hieruit te helpen??
elance ik geef alleen me mening op het dopen en dat mag jij geeft aan dat je om die reden wil dopen en ik geef me mening dat ik dat geen goeie reden geeft en dat mag en nee het is geen gelovige forum, maar ik ben ook niet over het dopen begonnen en je hebt ook nog de volwassen doop dus je ontneemt je kind dan niets hoor maarja dat is mijn mening en die mag ik geven
@girafje leuk dat je het jaar kan afsluiten in je eigen klas @paloe ik weet dat ik meestal begin met lage bloeddrukken en halverwege zijn ze ineens prima dus daar vertrouw ik nu maar weer op zo nu en dan een dropje als ik merk dat het echt laag is @collo003 hoe ik het doe gewoon go with the flow hahaha eigenlijk, je groeit er zo in moet zeggen dat ik van 0 naar 1 kind echt loodzwaar vond en daarna dacht ik ooooo en zo denk ik nog steeds, volgens mij moet je ook wel een beetje prettig gestoord zijn ook hoor zo sta ik dus rustig met de kids te springen en te dansen op K3 en vertellen we hele verhalen samen, eigenlijk beetje zelf verzonnen, ik begin bijvoorbeeld er was eens en dan gaat de volgende verder je moet eens weten wat voor verhalen daaruit komen van roodkapje tot aan een poppenclown tot een boer met een geit en schaap echt leuk want ieder verteld dus zijn of haar verhaaltje en op het eind heb je echt een heel onsamenhangend verhaal en liggen we allemaal dubbel van het lachen ook leuk om te zien hoe de kleintjes zich helemaal verdiepen in hun verhaal en het zo spannend mogenlijk proberen te vertellen @noorus lekker hoor die vakanties ik is jaloersss @jun86 gefeliciteerd met je echo en met de blije reacties van je moeder toch leuk he @girafje je ligt nu onder het echo apparaat en komt zo natuurlijk ff showen @kleinduimpje de duimen draaien overuren hier maar jij heb gewoon een goede echo die kleine laat zich wel even aan opa en oma zien @manonvd ja het kan hoor dat je symptomen gevoelsmatig afnemen of dat je gewent raakt aan die symptomen en je dus denkt dat je ze niet meer hebt terwijl ze er wel degelijk zijn, wanneer mag je voor je echo en als je onzeker blijft kan je natuurlijk altijd even bellen om te vragen of je eerder mag komen
Wat dopen betreft: Ach, het is nog zeker 30 weken vooraleer de keine überhaupt geboren wordt, als alles goed blijft gaan. Daarna duurt het nog even voor je de beslissing maakt om te dopen of niet, kortom, volgend jaar pas is dit in aan de orde. Case closed voor mij. Mamaatjevan5: wat leuk dat je zo'n goede band met je kinderen, en dat jullie het zo gezellig kunnen maken met zen allen. Volgens mij moet je er soms echt veel geduld voor kunnen opbrengen, wat super dat het goed loopt bij jullie. En grappig van de verhaallijnen, haha, is iets om te doen met de uk als hij/zij er een leeftijd voor heeft
@mamaatje: ik mag woensdag 18 juli om 12.15u... Eindelijk! Nog 6 nachtjes slapen dus.. Kan helaas niet eerder want wil graag dat vriendlief erbij is en die zit in Engeland nu . Maarrr, geduld is een schone zaak, toch?
Lovelymom Sluit me helemaal bij je aan mbt de doopkwestie. Ook wij mogen daar een mening over hebben. Dat het toevallig een religieuze handeling betreft staat er wat mij betreft een beetje los van. Mammaatjevan5 Zie het al helemaal voor me hoe dat gaat. Lijkt me heerlijk om zo'n hele roedel kindjes te hebben, alleen soms praktisch wat lastig. Hebben jullie een auto (bus?)? Van 0 naar 1 kind vond ik ook een enorme overgang. Van 1 naar 2 was een eitje, maar iedereen waarschuwt me voor de overgang naar 3... Ben benieuwd. Manonvd Heel normaal dat je zo onzeker kan zijn. Had bij Lizzy ook echt het idee dat het niet goed zat en tot mijn grote verbazing was alles helemaal oke. Als het nou fout was geweest zou ik vast en zeker gedacht hebben: zie je nou wel? Dus hecht niet te veel waarde aan gevoel, het kan je in de maling nemen (gelukkig maar)
Heey allemaal, Thnx voor de reacties. Vindt t zelf ook heel bijzonder. al denk ik dat de overgang van 2 naar 4 wel ff pittig is maar wel leuk. en ik besef heel goed dat we dankbaar moeten zijn dat je er 'een'meer krijgt dan je verwacht had, er zijn zoveel mensen die geen kindjes krijgen..dus waar hebben we t over toch? Paloe: vergeten te vragen, maar heeft je SZ t nog ni verteld? wil ze tot na de 20 wk echo w88 ofzo? Haha, Collo, moest zo lachen: hebben jullie auto? bus? whaha maar mama van 5 diep respect! werk je ook en zo ja, hoe doe je dat? want ik zie bij ons wel een oppas probleem. mn gastouder kan er nmll niet 2 bij hebben.. Qua dopen; sluit me bij ovelymom aan. het is een zs forum omdat we alles omtrent zs,bevallen en daarna kunnen delen en zo ook ieder zn eigen mening moet laten geven. @aan kids vertellen: heb t hier wel gedaan. dochter is bijna 4 en mensen gaan t toch aan haar vragen, bij ons is t nu helemaal bekend bij iedereen nml super veel leuke reacties! maar indd, t duurt veeeeeeeeeeel te lang voor de kindjes hoor... is niet te overzien.. @onzeker, indd heb ik ook..heel erg rot gevoel.. als de echo gister niet goed was zei ik o ok : zie je nou wel? En nu was ie goed, en tsjah.. gelukkig klopte mn gevoel niet dan, Maar t is nog zo onwerkelijk he! @ harde buiken: lijkt me indd wel btje vroeg. Moet zeggen dat ik t nu al wel heb, na t urineren. hele harde bobbel in mn buik, kan je ook zien dan. maar heb inmiddels meer dan 6 cm kindje natuurlijk, dus mn baarmoeder is op dit moment ook 2 x zo groot hopen dat dit niet zo blijft fijne dag nog
@ manon: zoals mamavan5 ook al zei: je lichaam went aan alle veranderingen, daardoor lijkt het alsof de klachten afnemen. Je hoeft je echt geen zorgen te maken. Heb net naar een mooie bewegende uk gekeken! Vk was meteen enthousiast toen ze zag dat de kleine ook al beweegt, dus de ongerustheid is hier helemaal verdwenen! Plaatje van de echo is jammer genoeg niet echt duidelijk, maar dat komt over een paar weken wel als we de termijnecho hebben. Kleine ligt nu nog erg diep in mijn buik, mijn darmen zitten er ook nog voor. Nieuwe afspraak 21 augustus
Girafje Wat heerlijk dat je nu echt kunt gaan genieten.... Het is je echt gegund meid. Over 2-3 weekjes weer een echo?
@elance bedankt jaa is zeker iets om te doen met je kindjes het leuke is alle kindjes kunnen eraan meedoen en zo houd je ze ook bezig, als ik alleen een verhaal vertel kan je er donder op zeggen dat ze na 5 minuten uitgeluisterd zijn dus zodoende zijn we het zo gaan en doen @manonvd ik mag donderdag pfffffffff duurt allemaal zoolang nog inderdaad wel fijn dat je man erbij kan zijn maakt het toch specialer @collo003 jaa wij hebben een auto zal wat lastiger zijn als we dat niet hebben hahah alhoewel ik denk dat ik zoo gewoon met de bus of trein ga hoor, de overgang van 2 naar 3 is echt niet zoveel verschil hoor @jijdaar nee ik werk niet alhoewel dat geen probleem zou zijn kids gaan naar school alleen straks de baby nog niet maar schoonzus en broer wonen dichtbij @girafje gefeliciteerd met een goede echo leuk he die kleintjes die aan het bewegen zijn hier beetje zp-en en tv kijken tussendoor niets bijzonders eigenlijk te melden
Hier eindelijk misselijkheid wat minder Net naar de markt geweest en lekker veel vers fruit en groenten ingeslagen! Morgen weer heel de dag werken dus vandaag maar eens lekker rustig aan doen Hoe is het met jullie?
Heej meiden! Hier moe na hele dag werken, ga lekker op de bank liggen zo.... @ Elance, dank voor de tips! Ik ga met 2 vriendinnen naar een vriendin van ons (die daar woont), dus weet nog niet wat de plannen zijn. Vooral bijkletsen denk ik! @ Meningen, ieder vrij om die te geven. @ Girafje, fijn van je echo! Hadden ze je kleintje ook opgemeten?
Ieder zijn mening over dopen. Doe vooral wat je zelf wilt. en iedereen mag zeggen en vinden wat hij wil Misselijkheid: Hier vanochtend VK gebeld, aantal tips gekregen, vooral cola drinken, gemberkoek eten en gemberzuigtabletten. Kijken of dat helpt anders aan de medicijnen, maar liever niet natuurlijk. We zullen zien.
@ Woezel25 heeft de vk er ook bij gezegd dat coca cola original het beste is! Bij misselijkheid wordt dat namelijk aangeraden. Vanmiddag gekeken naar behang voor de babykamer zoooo leuk haha. Heb 4 hele leuke gezien maar ook totaal verschillend haha (A)
@ Noorus: Ja, ze heeft een poging gewaagd en kwam uit op 8,5 weken. Het beeld was niet helemaal zuiver, dus kan ze er rustig iets naast hebben gezeten. Het belangrijkste is dat het klopt met de termijn en dat de baby al lekker aan het bewegen was!
Mja helemaal super Girafje! Dat is ook het belangrijkste hoor! Maar ben altijd benieuwd naar afmetingen, omdat ik het zo grappig vind dat die nogal eens verschillen (zelfde termijn, verschillende lengtes) en dat stelt me alleen maar gerust (omdat onze erwt zo mini was...)