@chayenna: fijn dat alles toch weer goed was! @kiwi's en koffie: ik zou er spontaan van over m'n nek gaan op de vroege morgen (onee, dat doe ik zonder iets te eten ook al....). @hier: vandaag een luie dag. Heb morgen weekenddienst, dus mag ik van mezelf vandaag lekker op de bank hangen.
@chayenna:joepie! Fijn dat alles goed is met beebje!! @zwangerwens: klote id dat he.. Ik heb ook last van m'n onderrug als ik opsta en in bed lig... Niet fijn! Succes ermee! @ noorus: respect voor jou! En idd, er komt een kindje voor jullie hoor! @paloe: ik ben vandaag precies 9 weken... Dan ga ik toch week 10 in nu? Die loopt toch van 9-10 weken? Volgens die app zou ik nu week 9 ingaan... (volgens mij typte ik het vanochtend dan fout..) Dus dat bedoelde ik dat zij dan toch niet goed rekenen? Haha, al dat gereken! Hier vandaag relaxte dag. Vriendlief is mountainbiken in Engeland van afgelopen woensdag tm maandag, dus ben alleen. Net geluncht met vriendinnetjes, wat geshopt en dalijk naar m'n ouders. Blijf ik daar ook slapen, wel zo gezellig!
@jijdaar ik heb ook een navelpiercing vooral in het begin vaak ontstoken geweest nu nergens meer last van @mamavansylvia1975 hier ook soms echt die ingeving o jahh ben zwanger raar he @liefde1987 ik ga hard voor je duimen dat je een aprilmama gaat worden ik heb 2 kleintjes in april en dat is zoo een leuke maand dus duimen draaien overuren hier @fliertje vind het altijd zoo vervelend als juist verloskundige dat zeggen het al dan wel of niet misselijk zijn zegt helemaal niets ik heb 5 zwangerschappen doorstaan zonder ook maar 1 dag misselijk te zijn geen zorgen maken hoor @chayennah gelukkig dat alles goed is en hopen dat de bloedingen nu wegblijven @manonvd je bent nu 9 weken zwanger dus is het je 10e week dus die app klopt niet nee @niekje hier schijnt nu eindelijk de zon @zwangerwens probeer eens over de dag verdeelt 2 glazen lauw water te drinken grote kans dat het helpt met je stoelgang @roosje gefeliciteerd met je eerste mijlpaal hier net terug van het bos even lekker gewandeld met de clan erg leuk als er een prijsuitrijking is van hond die elk plasje doorrolt dan wint mijn hond die prijs zelf vind ik het altijd erg leuk en kan echt genieten van een boswandeling, leuk heleboel kikkertjes gezien en heele grote naaktslakken, torretjes superleuk, nu aan het koken lekker surinaamse bruine bonen echt zin in
Hoi dames! Noorus: ik ben er nog steeds niet goed van, heb het gisteren tegen manlief verteld en die werd er ook spontaan stil van... Neem gerust je tijd om verdrietig te zijn, dat recht heb je best hoor Chayenne: gelukkig is er niets aan de hand, maar ik kan me goed voorstellen dat het enorm schrikken moet zijn als je bloed spot. Ik heb het gelukkig nog niet gehad, maar ik mag er nog niet aan denken. Mamaatjevan5: lijkt me wel fijn om een boswandeling te gaan maken, onze hond geniet er ook altijd van. Hij wordt elke 6 weken behandeld tegen de teken dus kan het ook helemaal geen kwaad Enkel jammer van de modder ja, maar goed, de kindertjes vonden het waarschijnlijk helemaal prachtig (de hond precies wel hé) @ Termijn: je cyclus is slechts de basis om te rekenen, op de echo zie je toch pas hoe ver je eigenlijk bent. Maar iedereen die op dezelfde datum is uitgerekend, is evenver in zijn zwangerschap. Kun je gemakkelijk eens testen met de calculators hé. Hier even een off-day. Vanmorgen even op bezoek bij de toekomstige opa en oma. Gelukkig is de eerste chemo alweer achter de rug maar depressie is daar even troef. Word ik zelf ook helemaal ongelukkig van natuurlijk en dat draag je toch even mee. Vanmiddag zijn we dan manlief zijn grootouders gaan inlichten maar ik vond het toch zo leuk niet. Misschien omdat het gedoe met mijn vader nog in mijn hoofd speelde ofzo maar het plezier van het vertellen was er even vanaf. Hoe leven en dood op zo'n moment in schril contrast kunnen staan... Eventjes moeilijk moment dus. Maar vanavond gaan we naar een homewarming van studievrienden van me, die ik al een maand of 2 niet meer heb gezien. Daar gaan we ze ook allemaal inlichten Heb een fles niet-alcoholische champagne mee (voor de kindjes, kidibull heet het) dus het zal wel snel duidelijk worden gezien ik normaal niet vies ben van een glaasje wijn
@Chayenne: Yeee fijn om te horen dat alles goed is met het beebje! Ik denk nu toch echt zeker te zijn het beebje te gaan voelen! Niet schopjes of iets maar iets voelen bewegen als een visje in een zakje...hihi iedere keer rond dezelfde plek, links onder. Het is ook maar van korte duur alsof het even voorbij zwemt haha! Zo bijzonder! Wilde het eerst niet geloven maar lees en hoor dat het dus al echt wel mogelijk is! en nu ik er meer op let voel ik dat het ook echt niet iets anders is. Voordeel van 2e zwangerschap! nog meer die al iets kunnen waarnemen?
@elance volop genieten hier idd die modder super toch hele auto smerig ach hoort erbij, idd wel dubbel maar hoe reageerde manlief zijn grootouders hoop wel leuk en spontaan en hoop dat dit goede nieuws ze een klein beetje vreugde heeft gegeven in deze sombere tijd @mamavandaisy datzelfde gevoel heb ik soms maar dan denk ik me altijd ach welnee nog veelste vroeg maar twijfel soms wel hier spannend he
Lieve berichtjes allemaal...vooral Noorus...lief van je in deze moeilijke tijd voor jullie. Ik zag nog meer obstipatieproblemen. Ik had ook veel last, lust geen koffie en kiwi's op mijn nuchtere maag werkt ook niet. Ik vroeg het aan de gyn en kreeg gelijk een middeltje mee. Het laxeert niet, maar maakt je ontlasting dikker en zachter. Sorry voor de vieze praatjes,maar werkt echt heel erg goed en lucht fijn op. Lactulose heet het. Verder maakt een korte cyclus idd niet uit voor de uitgerekende datum, alleen de datum dat je kan testen verschuift dan, en is dan misschien eerder dan 4 weken, maar daarbij moet je wel gewoon 40 weken optellen. Nu lekker lui op de bank! XXX
Ik dacht net trouwens ook een plopje te voelen...kan dat dan al? Ik kan het me namelijk ook heel goed verbeelden of het zijn mijn darmen die werken!
Bij mijn eerste zwangerschap voelde ik voor het eerst iets bij 16 weken. Nu nog niet gevoeld. Is denk ik ook nog erg vroeg. De kleine is hooguit 3 cm en beweegt wel, maar volgens mij nog niet met veel kracht. Het hangt volgens mij ook van de plaats van de placenta af, als die aan de voorkant zit schijnt het ook langer te duren voor je iets voelt.
chayennah, gelukkig alles goed! elance, heftig hoor! sterkte (en drinkse ) baby voelen, dacht hier van de week ook iets waar te nemen maar das dan wel heul vroeg dacht ik... hier, flink aan de slag geweest met warmte op de pijnlijke plekken en het heeft iets verzacht... net gedoucht en m'n kont in de fik gezet met tantum warm haha. J is bij m'n schoonouders dus hoop dat het me lukt om een nachtje door te feesten
Wauw, inderdaad al groot! Nog ongeveer 45 cm te gaan (of meer, want mijn zoontje was 58 cm bij de geboorte).
WOW Mama in Spe...da's lang! Mijn dames waren 50 & 52 cm. En nu is de oudste bijna net zo groot als mij
Ja, hij woog ook 4730 gram en was nog wel 10 dagen te vroeg geboren. Stel dat hij nog 3 weken was blijven zitten.... Maar de lengte heeft hij van z'n vader, die is 2 meter.
Paloe Heftig meid, dat je er zoveel aan over hebt gehouden. Hopelijk dat het allemaal nog wat beter gaat worden, is daar wel kans op? Mamavandaisy Voel nog niks, maar ben ook nog minder ver als jij... Zou wel heel vroeg zijn hoor, maar ik zeg niet dat het niet kan. Chayennah Wow, 4 cm al...dat is echt al een ieniemienie mensje. Mooi hoor.... Mamainspe Wow! Die had meteen maat 62 dan met de geboorte? Wat een reusje zeg? Wat woog hij? Lees het nu....poeh...en dan zeggen ze dat de tweede nog een stukje groter wordt....hihi
Hij past inderdaad niet in de schattige maat 50 kleertjes; maat 56 heeft wel even gepast. Hij is nu bijna 6 maanden en heeft maat 68. Hoop inderdaad niet dat de tweede veel zwaarder wordt.... @overgeven: vanmorgen klontjes in de drinkyoghurt en schimmel op het brood. Combineer dat met de standaard zwangerschapsmisselijkheid en je kunt je het resultaat voorstellen. @werk: heb weekenddienst,.... balen....
Wauw hé, dat sommigen het al voelen! Ik niet, voel wel veel maar zijn denk ik mn darmen. Mama in spe;woh dat was een flinkerd voor dat termijn.is ie er wel vaginaal uitgekomen? Gaan ze deze ook beter bijhouden en evt eerder inleiden? Ahh,4 cm..das zooo gaaf! Wat groeien ze hard hè*zwijmel* Ego; voel me vet naar, veel spugen enorm moe..kramp in kuiten,blehh
Goedemorgen meiden! Plopjes voel ik ook maar zijn volgens mij mijn darmen. Is voor een eerste zwangerschap nog een beetje vroeg denk ik om iets te gaan voelen. Het is ook wel op dezelfde plaats, maar ik ga er nog niet vanuit dat het de beeb is Mocht het de beeb wel zijn, dan zal ik hem/haar wel duidelijker gaan voelen in de komende weken Wat een lekker weertje weer als je naar buiten kijkt. Gelukkig is het druk op het werk waardoor ik een pakje mee heb genomen naar huis. Wordt hier dus een werk dag