Februari mama's 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Duckertje, 27 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik lees af en toe mee hier :)

Noorus, heel veel sterkte.

Voor de echo moet je in het begin een volle blaas hebben. Niet te vol, haha (had ik de eerste keer). Na 12 weken hoeft het niet meer zei de vk vanochtend.

Wij hebben net een supermooie echo gehad. Ons kindje is al druk aan het bewegen. Echt zo schattig en zo wonderlijk :)

2. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Ik had een semi volle blaas denk ik.
    Hangt er ook vanaf, voor een uitwendige zegt men vol, voor een inwendige moet hij leeg zijn.
    Ik wist dat ik een uitwendige ging krijgen, heb nog eens geplast voor we door gingen en dan hebben we een uurtje moeten wachten dus was hij alweer halfvol denk ik ;)
    We hadden een super mooi beeld :D

3. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @manonvand ooo gaaf wat speciaal samen zwanger met je zus kunnen jullie lekker samen shoppen enzo alle kwaaltjes bespreken leuk leuk leuk

@chayennah schijnbaar ben jij een van die zoveelste vrouwen die bloedverliezen niet al te druk om maken je heb goeie echo's gehad dus komt allemaal goed wel rustig aan blijven doen

@biby owkee dus het word nog een spannende tijd wel grappig dat je nu al bijna zeker weet wanneer de kleine kan komen, moet je nog ergens anders extra opletten of dat niet

@zwangerwens veel plezier bij de eerste intake alhoewel ik die echt niets aanvond alleen maar vragen en bloeddruk meten en wegen niets bijzonders helaas

@noorus jeetje meid ene kant zeg ik goed dat je lichaam het zelf heeft gedaan en geen rare fratsen of ingrepen maar andere kant denk ik potverdikkie waarom nou dat is helaas een vraag waar nooit een antwoord op komt, hoop dat je ons snel komt melden dat er een weer een positieve test heeft plaatsgevonden en dat je volgende een plakbeeb mag worden sterkte voor zowel jou als je man :(

@mamainspe herkenbaar ik zit onderuitgezakt aan de keukentafel met me benen op een stoel echt het is geen gezicht heb de benaming zoutzak en aardappelzak al naar me hoofd gekregen wat kunnen kinderen toch lief zijn he ;)

@elijfay yeaaah wel komen showen he morgen want we zijn hier helemaaaal niet nieuwsgierig hoor

@sopann gefeliciteerd met je mooie echo het blijft toch een wonder elke keer weer he

hier beginnen de zenuwtjes ook al door de komen donderdag de echo manlief roept hele tijd laat deze dagen maar snel voorbij gaan met resultaat de dagen kruipen voorbij;) maar goed hier gaat alles nog prima alleen last van me borsten en begin nu toch na het eten misselijk te worden lichtjes maar gelukkig, en moe nog steeds donderdag bloed prikken hoop dat me ijzer goed is want zo lui en moe ben ik normaal nooit ;):)

4. sallebel

sallebel Actief lid

24 jun 2008
    191
    0
    0
    Limburg
    ik ben ook vreselijk moe en lui.. hihi mijn ijzer was toch echt goed, dus een ander excuus dan de baby heb ik niet haha!! xxx

5. biby

biby Actief lid

12 apr 2012
    307
    1
    0
    NULL
    NULL

Ik hoef voor de rest gelukkig nergens op te letten of rekening mee te houden... Kan gewoon net als alle andere vrouwen genieten van het 'zwanger' zijn!
    Elke zwangere moet op haar eten letten, ik dus ook maar dat is het enige!
    En ja vreemd is dat hoor als je weet wanneer de baby komt!
    Kregen toen een belletje... Er is iemand uitgevallen,willen jullie morgen komen? Haha eerst keken we uit naar 15 juli en toen werd het 14 juli!!
    Gingen naar het ziekenhuis met een heel vreemd gevoel! binnen nu en een paar uur zijn we met z'n drieën.... Heel vreemd maar ook wel weer heeeeel bijzonder!!

6. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Ik ga zeker de echo showen :D komt helemaal goed

7. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Als die van mij zou kunnen praten, zou hij me vast ook voor zoutzak uitmaken vrees ik. Heb net toch nog maar even de slaapkamers gestofzuigd en het bedje van mijn kleine man verschoond.... En nu weer onderuitgezakt op de bank.

8. Pip24

Pip24 Lid

16 okt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heee Meiden,

Daar ben ik weer, terug van een heerlijke vakantie uit Zuid-Frankrijk!!
    Heb niet alles kunnen terug lezen want dan was ik twee weken bezig. Heb alleen een aantal pagina's terug gelezen.

Verschrikkelijk nieuws Noorus. Heel veel sterkte meis!!!

De vakantie was heerlijk, en de echo van vanmorgen nog mooier!!! Prachtig mensje te zien van 11 wk en 2 dagen. Groeit erg goed zei die vrouw. Al 12cm(inclusief benen) Van hoofdje tot stuit was het 5 cm.
    We hadden echt een speelkwartiertje uitgekozen zei die vrouw, zou gaaf om te zien, flink aan het bewegen en aan het duimen!

Nog meer meiden zo'n mooie echo??
    Ik heb mezelf vandaag maar verwend met twee positiebroeken,moest er nu toch maar van komen en ze zitten heeeeerlijk!!!

Vanaf nu weer fanatiek mee lezen!!
    Fijne avond alvast!

liefs

9. Kleinduimpje

Kleinduimpje Actief lid

18 okt 2006
    462
    0
    0
    Hoi Pip24, fijn dat je zo'n goede vakantie heb gehad en helemaal dat de echo van vanmorgen zo super goed was. Geniet er maar goed van.

10. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Paloe, tis hier een heel weekend (boeren)kermis op ’t dorp ;)

Roosenzo, mooie foto!! Is idd een bikkeltje ;)

Bibi, toch vreemd van die weken, denk ook dat de gyn bedoeld wat elance zegt…. Maar ach als de kleine het maar goed doet!!!

Zwangerwens, hier ook geen klachten en toch alles goed ;)

Noorus, tis me wat zeg! Wel fijn dat alles schoon is… Heel veel succes met het opnieuw zwanger worden en met alles een plekje geven!

Mama in spe, dat huishouden loopt niet weg hoor ;) Hier blijft het ook maar liggen… wegkijken lukt niet :p

Zw.wens, volle blaas voor uitwendig, lege voor inwendig zei de gyn…

Zoals jullie zien leef ik nog :D Het de klachten veel erger verwacht dus valt weer mee. Zie blog ;)

11. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    pip wat fijn gefeliciteerd met je goede echo!

12. fliertje

fliertje Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    @Pip, gefeliciteerd met je mooie echo en fijn dat je vakantie leuk was!!

@Foeske, fijn dat je het overleefd hebt en zo te zien lekker genoten! Wel naar dat je zo'n last had van de ontstekingen ik ga morgen eens zitten voor je blog want weet nog niet precies wat het inhoudt

@Lui/moe/futloos, hier ook zo'n last van!! Ik sta telkens op om wat te ondernemen en na een kwartier a 20 minuten plof ik weer uitgeteld/misselijk/trillerig neer:( Huishouden loopt best achter had vandaag graag de vriezer willen ontdooien.. Maar ja de beeb heeft mijn energie zo te zien hard nodig ;)

13. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    fliertje wat niet gaat gaat niet!!

blegh moet vanaaf even iemand gaan knippen
    eigenlijk geen zin maar wel weer extra centjes!
    en dus kan ik morgen dan even naar de markt om broodjes + koekkruimels voor de kids aan het halen

(bedenk me net dat ik al 4 weken rook vrij ben :D)

14. fliertje

fliertje Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.178
    0
    0
    @Lovelymom, daar heb je gelijk in! Maar ik irriteer me zo aan de troep vriendlief doet zijn uiterste best maar ja de schoonmaak kunsten van een man uuuh :p... Hier vandaag precies 4weken gestopt met roken! Had maandag de 18e een posi test in handen:D
    Heb jij het er moeilijk mee?

15. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    nee absoluut niet :$ sta er eigenlijk van te kijken dat het zonder moeite gaat !
    ik morgen 4 weken ik had de 19de een posi test

16. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @sallebel ik denk ook niet dat het mijn ijzer is hoor mijn bloeddruk was wel heel laag bij de vlos vorige week maar ja ben maar aan de melk gegaan misschien dat het helpt

@biby lijkt me inderdaad vreemd dat je gewoon al de precieze datum weet maar ook handig word je in elk geval niet tig keer opgebeld en voel je al wat en en en en daar word je knetter van op het einde hahaha ook lief natuurlijk

@mamainspe hahaha ik denk dat we bijna allemaal een stelletje zoutzakken zijn maar denk dat het ook een klein beetje komt door het depri weer half juli en regen bah daar word toch niemand vrolijk van behalve de hond dan

@pip24 welkom terug fijn te horen dat je vakantie heerlijk was, en wat een goed bericht over je echo :D gefeliciteerddd

@foeske gelukkig vallen de klachten mee lekker genieten dus

@fliertje volgens mij had foeske het ook al gezegd maar het huishouden loopt helaas niet weg lekker naar je lichaam luisteren komt allemaal goed komende weken

@lovelymom oooo die stroopkruimeltjes daar zou ik nu zo een gigantische zak van kunnen opeten jammiieeee

en fliertje en lovelymom al 4 weken rookvrij gefeliciteerd ;)

hier net terug van het strand was eruugg gezellig lekker weertje maar niet heus maar ja ff uitwaaien is altijd goed, we hebben sinds een maandje een pup in huis en wilde eigenlijk kijken of die zou zwemmen en ja hoor we hebben een zeehond :D:D:D en nu lekker patatjes eten hadden we zin in na die strandwandeling op een of andere manier hoort dat toch bij elkaar strand en patat :D

17. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    He pip, fijn dat de vakantie heerlijk was. Vast en zeker lekker weer gehad, slechter dan hier kan bijna niet!! En helemaal top dat de echo ook goed was!

Hier was de echo ook helemaal super!! Baby was nu 3,2 cm, precies 10weken. Dus loop helemaal op schema. Er waren al armpjes/benen en teentjes te zien. En het zwaaide zelfs al even naar ons!! Gek dat de baby daarbinnen zo druk beweegt (zagen we ook tijdens de echo) en dat je daar nu eigenlijk helemaal nog niks van voelt.

31 juli voor de 12 wk echo en dan 23 aug beluisteren van hartje

Begreep dat ze op 12wk en 20wk en 34 wk een echo doen. En voor de rest is het controle op bloeddruk, gewicht, hartje beluisteren en baby voelen (dus niet meer kijken). Vind ik op zich wel jammer. Wij kiezen tussen de 20wk en 34 wk nog wel voor een pretecho, dus kunnen we nog een keer extra spieken hihiihi!

18. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ Noorus: Ook hier nog even een reaktie voor je! Het is zeker jammer dat je ons moet verlaten! Hoop dat je snel een keer met goed nieuws mag komen (en dan natuurlijk het liefste dat je 12 weken zwanger bent en dat alles oke is ;) ) Dikke knuffel meid!

@ Elance: Ik had bij mijn vorige mk ook het "geluk:" dat mijn lichaam het zelf afstootte en dat maakte het accepteren wel makkelijker! En inderdaad liever zo snel mogelijk, dan na de 12 weken!

@ Biby: Snap heel goed dat jullie pas gerust zijn als de baby lekker in jullie armen ligt! Duim voor jullie dat dat ook gaat gebeuren!
    Wij wisten zelf op maandagmiddag dat we donderdagochtend trotse ouders zouden worden en dat is inderdaad een gek idee, maar wel heel bijzonder!

@ Elijfay: Spannend, morgen weer een echo! Hoop dat alles goed is!

@ Mamaatjevan5: Zo herkenbaar dat de zenuwen komen in de dagen voor de echo! Suc6 donderdag!

@ Pip24: Welkom terug en super dat jullie ukkie goed groeit!

@ Foeske: Zwaai!

@ Zwangerwens: Super dat je een mooie echo had!

Zelf erg gaar en helaas ook af en toe snel boos. Gelukkig hoef ik nog maar een paar dagen te werken en dan lekker vakantie! Hoop dat ik dan echt ff goed kan bijtanken!

19. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier de foto!
    Hoofd ligt beneden en als je goed kijkt zie je zelfs al een armpje met handje vlakbij het hoofdje:D

Bijgevoegde bestanden:

20. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Zwangerwens, ja ik zie het :D
    Wat een leuke echo foto!

Zo de haard staat hier te branden, krijg ik gelijk zo een winter gevoel, maar dan zonder sneeuw ;)
    Was maar 18,5° in huis en we hebben geen centrale verwarming *brrrr*

Ben ik nou al 3 dagen niet naar het groot toilet gekunnen, ik baal er van!
    Hopelijk blijft dit niet aanhouden, want dan gaat het heel veel pijn doen... :(

Deel Deze Pagina