Februari mama's 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Duckertje, 27 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Hoi meiden!

Wij hebben een drukke verfdag gehad :)
    Na lang pruttelen heb ik dan toch mogen helpen van mijn man, joepie... op die manier lekker snel klaar en het kleur is véél beter nu (heb foto's van het vorige, zal ze wel eens posten :p)
    Nu snel wat eten (oh ik zou ook graag mac halen, maar ja, dan maar een lekkere cracker, gaat ook :))
    Schoonmoeder komt zo meteen langs voor mijn verjaardag (oh en wat kijk ik daar naar uit ;) niet dus)
    Hopelijk werken we ze snel buiten zodat ik nog even naar een dinnetje van me kan :D

Heb nieuwe nagels laten leggen ook vanmiddag en de vrouw die dat doet heeft me aangeraden om te kijken voor een tweedehandskinderwagen.
    Dus misschien wel iets om te overwegen (maxi cosi moet wel nieuw zijn voor mij).

2. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    heey meiden

iemand een update ?? net thuis van vakantie

3. Caatje76

Caatje76 Actief lid

24 okt 2011
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook hoofdpijn. Vanmiddag de vk gebeld want het is al een aantal dagen niet te harden. Blijkt dat je veel bloed aanmaakt en daardoor veel moet drinken. Ik drink savonds juist minder omdat ik anders snachts moet plassen. Dat was dus fout, volgens vk. Veel drinken, dan moet de hoofdpijn weg gaan. We gaan t proberen :)

4. yvon365

yvon365 Actief lid

10 mei 2012
    332
    0
    0
    Bij werkt dat ook. Als ik hoofdpijn heb moet ik meer drinken en dan zakt t met eenhaf urrtje vaak wel weg.

5. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

@lovelymom, welkom thuis. leuk gehad? Er is zoveel gekletst. kan geen updategeven. lekker terug lezen dus ;)

Hoofdpijn; Waar hebben jullie het? Ik ook veel druk op mn ogen. En verder overal eigenlijk. Ik drink al meer dan normaal, maar zal nog meer mn best doen dan. Ik heb af en toe wel paracetamol genomen hoor. Als het echt niet te doen is..

6. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Balen zeg, dat er zoveel met hoofdpijn rondlopen. Heb ik gelukkig geen last van.

Ik heb vanmiddag de vk gesproken, zij gaf aan dat ik me geen zorgen hoefde te maken over de kleine. Ze zei dat, zoals ik het aangaf, er echt iets niet goed zit in mijn darmen. Ze raadde me aan contact op te nemen met de huisarts. Nou kan ik daar morgenochtend al terecht, dus dat doen we maar meteen.

7. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    @caatje: het klopt dat je voldoende moet drinken. Ik merk het ook wanneer ik te weinig drink, bijvoorbeeld als het erg druk is op mijn werk. Ik neem nu steeds een flesje water mee die ik op mijn bureau zet. Ik moet ook steeds plassen 's nachts. Wel vervelend, maar dat had ik vorige keer ook. Vooral op het eind, toen moest ik soms wel drie keer per nacht. Er was gewoon geen ruimte meer in mijn buik voor een volle blaas.

8. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    pip bijlezen echt geen fut voor hahaha

ben echt gesloopt!! luchtbed is niet goed voor je bekken!!
    en loop dus echt als een oud vrouwtje!!

9. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ hoofdpijn: ik heb het ook! Als ik overdag geen 1,5 water drink dan
    heb ik s'avonds hoofdpijn! Ik heb 2 flesjes van 0,75 liter die ik elke ochtend vul en die gaan overal mee naar toe!
    Deze week nog plassen voor MVM en dan twee weken niet omdat we op vakantie gaan. Daarna nog 1 week en dan is het klaar gelukkig! Vindt het een kleine moeite om te doen, maar vindt het ook wel weer fijn om "gewoon" te kunnen plassen zonder bak er onder!

Nu languit op de bank, want mijn darmen werken totaal niet mee :x

10. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ elance: zou zelf ook niet snel een tweedehands maxi cosi kopen. Wij hebben ook met de autstoel bewust gekeken naar merken die goed uit de testen kwamen en niet naar de goedkoopste.
    Als je een auto ongeluk krijgt wil je er zeker van zijn dat de kleine veilig is!
    Kinderwagen kun je rustig tweedehands kopen!

11. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Heel herkenbaar. Ik heb vorig jaar bij 16 weken zwangerschap tien dagen op een luchtbed geslapen. Viel inderdaad tegen zeg!

12. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    elance, heb er nog 1 in de aanbieding ;)

kelly succes morgen...

ik ga zo maar eens douchen en onder de wol... mag morgen op de foto voor een tattoo project van de fotograaf hier een dorp verder. ben benieuwd ;)

13. Kleinduimpje

Kleinduimpje Actief lid

18 okt 2006
    462
    0
    0
    Ha Dames,

Nou vandaag de echo gehad en wat zijn wij gelukkig :)

Ons kindje doet het super goed, was mooi gegroeid en we hebben het hartje gehoord.

Bekijk bijlage 264232

En nu ga ik lekker slapen want ik ben kapot ! hahaha weltrusten en tot morgen.

14. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Heerlijk weer een mooie echo!

Hier nog steeds een vaatdoekje. Hoop echt dat dit snel voorbij gaat want ik sleep mezelf echt de dagen door. Slaap snachts heel slecht, overdag des te beter;).

15. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Jaaaaaaaa alles gelezen!:D

16. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Mamavansimone krijg je dan injecties met longrijper? Of hebben die zo vroeg nog geen zin? Fijn dat je echo goed was!

Foeske alcoholvrij witbier en rosébier is heerlijk he met dit weer! Zo fijn dat dat bestaat!;) Fijn dat je suikercurve (noem het maar even zo) er goed uit ziet! Welke duokar? Ah die! Die lijken me idd wel handig! Wagen ziet er netjes uit! Mooie echo!

Zwangerwens haha zo laat nog pizza bestellen, foei!;) mooie echofoto’s! Gefeliciteerd!

Sjaarine gaat het ondertussen wat beter met je misselijkheid en hoofdpijn? Hm, eten is wel belangrijk hoor! Vaak heb je geen zin maar kan het wel helpen tegen de misselijkheid. Als je echt heel misselijk bent, emesafene vragen aan de ha..of heb je dat al? Balen van de opname zeg! Hopelijk is dat niet meer nodig!

Lovely mooie echo! Jammer…heb je haar naam en woonplaats ofzo niet? Zoeken op inet? Hier ook 10 dagen op een luchtbed geslapen, niet fijn voor bekken..

Kelly mooie echo!

CindyW arme vriend van je! Jammer zeg dat hij tijdens de vakantie slecht weer had! Vriendin van ons is met 14 weken bij echobaby geweest en ze hadden het goed! Gefeliciteerd met je goede echo!

Elance idd die mooie babybelly komt wel! 1,5 kg maar, netjes hoor! Ik ben door het eten tegen de misselijkheid al wel meer aangekomen.. 4 kg wel te verstaan borsten, heupen en buik;)
    Wow dat was een laat trouwfeest! Wij begonnen om 8 uur met het feest en om 01:00 was het schluss. We trouwden ook al om 11 uur, dus was er om 6 uur al uit, hadden een lange dag achter de rug;) ehh, wat zijn planchetten? Als je gaat winkelen met de maxicosi erop moet je er ook op letten dat dat niet te vaak langer dan een uur en niet langer dan 2 uur is he;) Wij deden boodschappen doen idd met de mc en die zetten we dan op of in de boodschappenkar, superhandig! Echt winkelen altijd met de kinderwagenbak:) Heerlijk vakantie! En ach, felblauw is leuk;) oh jullie gaan het opnieuw doen, arme man;) En nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Flier supermooie echo! Darmen…ik heb er wel wat last van maar ik heb vrij gevoelige darmen dus het is bij mij normaal.. maak je je zorgen of het je darmen wel zijn? Anders even de vk bellen of de ha..

Woezel gecondoleerd met het verlies van je oom..heel veel sterkte.. Fijn dat de dienst mooi en goed was, dat is toch altijd belangrijk..

Niekje gefeliciteerd met de goede echo! Fijn!

Chayennah fijn dat ze nu gaan uitzoeken waar de bloedingen vandaan komen! Hm naar dat het een heel vervelende uitslag kan zijn… ik duim voor jullie meid! Ik vond de vakantie niet spannend, maar in jouw geval zou ik het wel spannend vinden!

Melkos fijn dat je echo goed was! Enne als je onbekend wil blijven de volgende keer even je naam wipen bij de echofoto;) Mooie foto! Je bent jong zie ik, leuk!

Noa wow zomaar een week vooruit, lekker! Gefeliciteerd met je goede echo!

Caatje oooohhh leuk is dat als iedereen het mag weten! Bedoel je met reiswieg de kinderwagenbak? Antwoord is JA, die heb je echt nodig! Kindje mag nog niet lang in de maxicosi en al helemaal niet in de buggyinzet, is ook veel te koud en open! De reiswieg hoort bij je ‘gewone’ kinderwagen zoals jij het noemt. Eerst staat de bak erop, daarna kan je hem ombouwen tot buggy:) Maxicosi is niet echt nodig om op de kinderwagen te kunnen zetten, wij hebben de eerste 2 kids ook overleefd zonder;) Met boodschappen doen kan je de maxicosi op of in de boodschappenkar zetten:) Gewoon kindje vanuit de maxicosi in de kinderwagenbak leggen:) Maxicosi met gordel is prima hoor! Klikken is misschien in gebruiksgemak wat beter maar ach. Wij hebben er een met gordel. Langer dan 2 uur onderweg met zo’n kleine is eigenlijk gewoon niet de bedoeling…
    Mensen die pretecho’s maken zijn ook gecertificeerd en als ze iets vreemds zien zullen ze dat zo goed mogelijk uitleggen en je doorverwijzen naar het zh en je zo goed mogelijk begeleiden.

Biby ik woon niet in Enschede, maar werk er wel;) Ah, zie dat pip er woont! De termijnecho krijg je hier ook, maar daarop kunnen ze nog niet alles zien.. met de 20 weken echo kunnen ze pas alles écht goed nakijken.. Afbakbroodjes zijn niet heel gezond, maar foes mag niet teveel suikers eten en afbakbrood is heel koolhydraatrijk en dus suikerrijk:)

Pip24 mooie echo’s! Gefeliciteerd!

Mamainspe mooie echo zeg! En leuk, op dezelfde datum uitgerekend!

Kelly 3 dagen op pad is ook veel! Lekker uitgerust? Eh voor bloed in de ontlasting moet je de ha bellen, niet de vk.. met beebje is vast alles goed want bloed uit de bm komt niet in je darmen, maar bloed in de ontlasting moet nagekeken worden..

Collo supergefeliciteerd met de goede echo! Waren de zenuwen toch voor niks;) 19e is een mooie datum!;)

Mamavandaisy wow jullie weten al lekker snel wat het is!

Mamaatjevan5 leuk zo die verjaardagen samen en er dan een straatfeest van maken! Kan me voorstellen dat je behoorlijk op bent nu! Je voelt veel jongens! Wordt een blauwe bevallingslijst straks als je gelijk hebt!;)

Manonvd ik heb met 6 weken een echo gehad omdat het al 5 keer mis was gegaan, vandaag de termijnecho en dan de volgende is de 20 weken echo:) haha cup B…leuk!

Sallebel gefeliciteerd met je goede echo! Leuk dat je alles op dvd kreeg! Hier bewoog de beeb ook veel ja.

Kleinduimpje pukkels ja vreselijk! Ik lijk wel een puber, niet te zuinig! Ik heb wel een reinigende facewash en dagcréme gekocht maar het helpt nog niet echt.. het zijn geen enorme ofzo maar toch niet fijn. Décolleté zijn meer onzuiverheden en rug heb ik geen last van. Heb er bij de eerste 2 geen last van gehad, daar werd alleen mijn haar futloos bij en daar heb ik nu dan weer geen last van;) Gefeliciteerd met de goede echo!

ingeM als je bij een praktijk zit is het heel normaal dat je verschillende vk’s krijgt, zo leer je ze allemaal kennen, je weet natuurlijk maar nooit wie er dienst heeft of beschikbaar is als je kindje besluit te komen! Met 17 weken een geslachtsbepaling kan goed hoor! Kraamzorg even letten op welke organisatie vergoed wordt door je verzekering..

Yvon gefeliciteerd met je goede echo!

Girafje gefeliciteerd met de goede echo!

Jillz ook gefeliciteerd met je goede echo!

17. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Ben ook heel benieuwd naar roosenzo… mamainspe op vakantie lijkt me heel sterk hoor, ze mocht alleen liggen!

Kraamvisite: denken jullie dan echt dat je na 5 dagen al van de kraamvisite af bent? Dream on…;)

Voelen: de eerste voelde ik met 14 weken, de tweede met 13 weken…spannend!:D

Zws kleding: had er bij de eerste zws welgeteld 1, die bij de 2e ook nog gedragen en daarna weggedaan. Had er toen nog 1 witte en een gewone bijgekocht, witte is al weg en de gewone heb ik nu aan. Heb dus maar 1 broek, misschien toch maar wat bij kopen;)

Babykamer: wij hebben nooit een babykamer aangeschaft, ik vind het achterlijk veel geld eerlijk gezegd. Toen Olaf geboren werd zat in zijn kamer al een inbouwkast, bedje van de ikea en een commode hebben we een ladenkast van de ikea voor gekocht omdat die net wat hoger is dan commodes. Toen Liam kwam ging Olaf naar een andere kamer, volwassen kast gekocht waar hij voor altijd wat aan heeft en een groot bed wat je uit kan schuiven tot een bed van 180. Ook voor de toekomst en voor logétjes. Ladenkast is meeverhuisd. Voor Liam was toen weer de kamer met inbouwkast en ledikant en daar hebben we een nieuwe ladenkast in gekocht. Nu weten we het nog niet, maar gaat zeker weer zoiets worden:) Al komt deze kleine in een nieuwe kamer en daar komt meteen een grote kast in.

Leven als student…achja ik werkte me altijd te pletter in de vakanties;)

Reuk: verschrikkelijk…ik ruik weer zo goed..helaas;)

Zon: heeeeeeeerlijk! Heb bij de andere 2 gaan zwangerschapsmasker gehad en er ook niet echt op gelet dus ben nu gewoon lekker in de zon met een lichte factor:)

Spullen: nog niks aangeschaft hoor! Eerst de verbouwing klaar en dan zien we wel (ohja, alleen een luiertas;)

Kinderwagen: we hadden bij de jongens een cruiser (deze: Hoe kan je de cruiser wandelwagen ombouwen tot buggy - Goeie Vraag) erg fijn! (hebben hem nu niet meer, hadden hem met de buggyinzet de hele winter op de veranda laten staan….maar we willen hem wel weer!) Het is een driewieler met lekker grote banden, fijn voor in het bos:) En niet zo achterlijk duur;)

Bruiloft: hier ook geen sentimentele blabla, alleen mijn man heeft het feest geopend met een praatje. Daarna was er taart voor iedereen en vuurwerk, toen ging de DJ los;) En wij ook.

Op fb plaatsen: een vriendin van ons had op fb gezet: Oei! Ik Groei! Wij hadden bij Liam een foto met alcoholvrije champagne, 2 glazen, een beschuit met roze en een beschuit met blauwe muisjes met een tekstje erbij. Mijn schoonzusje had een babytaart gemaakt, supermooi!

Gezelligheid tussen de lakens: begint hier eindelijk weer een beetje te komen..met de misselijkheid gaat het echt niet..arme kerel van me;) voor de zws was het (toen het nog niet verplicht was;)) 3 of 4 keer in de week, dat halen we nu echt niet;)

Hier: misselijkheid begint wat af te nemen en de moeheid ook!:D en ik groei! Mijn borsten zijn al behoorlijk gegroeid (van D naar E maar vertik het om een nieuwe BH te kopen, t wordt toch nog wel erger en ik heb nog wel wat liggen van de vorige keren) en de rits is uit mijn spijkerbroek gesprongen… Mja, misselijkheid kan ook maar zo weer in alle hevigheid terugkomen, dus ik juig nog niet te vroeg;)
    Binnenkort maar even het bloedprikken doen, kan mooi nu de misselijkheid wat minder is;) Mag dan namelijk ook geen medicijnen nemen..

18. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    ohja, ben vandaag vooruit gezet bij de termijnecho!:D ben nu 11 weken 3 dagen en op 18 februari uitgerekend:D

19. Kleinduimpje

Kleinduimpje Actief lid

18 okt 2006
    462
    0
    0
    @Paloe, dan zijn wij net zover :)

20. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    @Paloe: knap hoor, dat je alles hebt bijgelezen en overal op hebt geantwoord!

Mochten er vandaag nog meiden zijn met een echo, veel plezier!!!

Deel Deze Pagina