Februari mama's 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Duckertje, 27 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Goeie morgen!

Zijn er nog meiden met een echo vandaag? Zo ja, veel kijkplezier!

Hier slecht geslapen vannacht. Onze kleine man krijgt z'n eerste tandje en is daardoor veel wakker. Hopelijk is het snel voorbij, zowel voor hem als voor ons.

2. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    goeiemorgen

hier morgen me echo!!
    alle meiden met een echo veel plezier!!

3. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Goede morgen, vandaag geen echo maar wel controle vk! Hopelijk mogen we naar het hartje luisteren :) maar we hebben pas om 16.20 de afspraak dus duurt nog even.

4. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    oe nog heel de dag wachten
    hier het geluk dat ik niet werk dus afspraken lekker vroeg kan plannen

5. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Hoi meiden, ik reageer niet altijd maar lees zeker nog elke dag mee! Ik heb hier geloof ik nesteldrang goed te pakken.. ben toch aan het opruimen en poetsen! Heerlijk om huisje weer bijna helemaal strak op orde te hebben! Alles uitzoeken en ook echt alles wat ik niet meer gebruik de deur uit!...

Wieg: ik heb dais een paar dagen in de kinderwagen bak gedaan naast mijn bed... dat was ivm bv wel makkelijk. Dit x heb ik een jozefmandje/wieg gehaald voor op mijn kamer.. ook ivm bv maar ook omdat het winter is en ik hier boven geen kachels heb... wil ik de beeb goed in de gaten kunnen houden! Wil wel ff kijken naar elektrisch radiator kijken maar eerste dagen lekker de beeb dicht bij me houden! Dan kijk ik wel hoe t gaat.. beeb kan snel genoeg naar het ledikantje verhuist worden ;)

6. Kleinduimpje

Kleinduimpje Actief lid

18 okt 2006
    462
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Ik heb geprobeerd een beetje bij te lezen want heb het afgelopen weekend best druk gehad.

Vandaag dan eindelijk de "magische" 12 weken gehaald ! Woehoe !

Gisteren een AngeleSounds mogen ophalen bij m'n nichtje en gisteravond dus best lang aan het zoeken geweest. Dacht ik dat ik het hartje had, zegt m'n man... hmmm dat is jou hart schat... hahaha dus weer verder zoeken en jawel hoor... GEVONDEN! M'n man heeft het ook gehoord en wat bijzonder is dat om gewoon thuis het hartje van je kleintje te horen :)

Nou ik ga lekker werken vanavond bbq met m'n zwager en schoonzusje en daarna gaan ze nog even naar de Kermis. Denk dat ik thuis blijf en lekker vroeg m'n bedje in duik.

Fijne dag allemaal !

7. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Es1983 fijn toch dat je je goed voelt! Geen kwaaltjes is alleen maar fijn!

Roosje leuk dat je de beeb voelt!

Kelly wat cool al die ooievaars!

Jijdaar welkom terug! Fijn dat je een lekkere vakantie hebt gehad!

Wihe gefeliciteerd!

Linnie83 beterschap en succes bij de echo!

Chayennah zo’n vriendenwieg is ook leuk zeg!

Foeske werkse vandaag!

Collo gefeliciteerd met het ‘tanteschap’ van het dochtertje van je vriendin! Mooie naam!

Lovely veel plezier vandaag bij de echo!

Mamavandaisy oef koud zeg geen verwarming boven!

Kleinduimpje gefeliciteerd met de 12 weken! Moet zeggen dat ik er ook erg blij mee ben!;)

Afspraken vk: hier altijd savonds, anders moet ik er vrij voor nemen;)

Kruiken: 2 kruiken hadden we hier echt wel nodig in het begin hoor! Pas na een paar dagen konden ze met 1 toe… zelfs in de (vrij grote) wieg.

Babyspul: yep, hier komt de kleine eerst bij ons op de kamer in de wieg waar O en L, dochtertje van mn broertje, mijn broertje en zusje en ik ook in hebben gelegen:) Het zou nu niet hoeven omdat de slaapkamer van de beeb bij ons op de verdieping is (die van L en O één hoger) maar vind het wel zo lekker! Olaf en Liam hebben geloof ik tot 3 of 4 maanden bij ons gelegen ofzo.. bij ons gaan ze naar het ledikant als ze actiever worden, dan vind ik het in de wieg wat minder veilig. En ja met de warmte heeft het een klein beetje te maken maar dat gaat in een ledikantje ook prima hoor! Kindje op de kamer (rooming in) is gewoon voor de band goed en snachts met voeden is het ook nog eens makkelijk;) Wij hebben een vrij grote wieg:) Ik werd ook overal wakker van en sliep met 1 oordopje in;) Ik hoor vaak van mensen met een ledikant op de kamer van de beeb dat de kleine veel bij hun in bed ligt.. dan liever wat meer wakker en een wieg op de kamer, veel veiliger! En idd, sommigen leggen de kleine in de kinderwagenbak maar daar zijn kraamverzorgsters geen fan van.
    Mijn schoonzusje en ik schelen 6 weken, maar zij heeft al een andere wieg gekocht die heel erg lijkt op de familiewieg;) ze hecht er niet zo’n waarde aan. En of je nou een wieg, kinderwagenbak of ledikant hebt, altijd zo opmaken dat ze met de voetjes bijna onderin het bedje liggen:)

Hier: we hebben gister heerlijk thuis gerommeld en gespeeld, pannekoeken gegeten en daarna een ijsje gehaald om de vakantie af te sluiten. Vanmorgen O en L naar de gastouder gebracht met hun bedrukte shirtjes aan:D na een tijdje zag ze het pas en de reactie was super! (waren blauwe shirtjes en de opdruk was te onduidelijk, thuis maar meteen witte gemaakt)
    Vanavond als het goed is mijn ouders vertellen:D
    Zal zo even de foto’s van de shirtjes posten:)

8. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Ik heb nog vakantie maar we dachten dat manlief weer moest werken. Nou bleek gisteren alleen dat hij toch nog een week vrij heeft haha. Maar ach ik heb een taartopdracht staan dus de dag is zo om ;)

9. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    @kelly: je werkgever is verplicht je vrij te geven voor een bezoek aan de VK, dus je hoeft niet per se 's avonds te gaan. Alleen voor je man wordt het dan lastig. Die van mij ging op het laatst (als je om de twee weken moet) niet meer elke keer mee. Dan is de spanning er ook wel een beetje af.

10. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Hoi dames!

Snel even bijgelezen, lijst zal voor later op de dag of morgen zijn ;)

Girafje: wat gaaf dat je ook op 10/02 bent uitgerekend. Misschien sta ik er wel niet lang meer want morgen heb ik weer echo :p termijn zal wel weer aangepast worden denk ik (hopelijk niet teveel dagen terug ;))

Foeske: ik vind de foto super gaaf en wat een leuke tattoo op je rug! Helemaal super!

Buik voelen: sinds vrijdagavond komt iedereen aan mijn buik. Ik had me nooit voorgesteld dat de mensen dat zomaar gewoon doen, zonder waarschuwing of zonder te vragen, hop dat hand naar mijn buik :x vind ik helemaal niet leuk, maar ik zal me erbij moeten neerleggen, dat gaat nu eenmaal zo... Een goede vriend was er al tegen aan het praten, dat vond ik wel leuk, stond ie zo naast mijn buik met zijn hoofd allerlei onzin uit te kramen, haha :D

Bruiloft: wat een saaie bruiloft zeg! zeker omdat we zelf nog maar 3 maanden geleden getrouwd zijn, kunnen we héél goed vergelijken. Maar ons feest was in bijna alle opzichten anders en in mijn ogen beter maar ja, dat zijn prioriteiten die je als koppel stelt natuurlijk. Waar ik het meest van baalde was dat we enkel een chipje kregen bij de receptie terwijl men bij ons de hele tijd rond kwam met super lekker hapjes en amuses (paling, frituurhapjes, mousses van zalm ofzo, ...) dus ik ging echt met honger en misselijkheid (!) aan tafel.
    En de DJ was echt slecht, er werd helemaal niet gedanst, en toen ik vroeg om een sirtaki te draaien wist hij niet waar ik het over had. Nou zeg! Ook het dessert vond ik niet zo goed, gewoon een stom stuk taart, terwijl wij een dessertbuffet hadden om u tegen te zeggen, wat ook de hele nacht bleef staan (ik ging met een grote honger terug naar huis en dus ook misselijk :()
    Maar goed, zolang de trouwers het top vonden, is het goed hé ;)

Kindje op kamer: wij willen ervoor kiezen om het kindje meteen op zijn/haar eigen kamertje te leggen. Probleem is wel dat we geen verwarming hebben op de kinderkamer (is deel van de renovaties die we gaan doen), dus ofwel moeten we dan een elektrisch vuurtje zetten ofwel moeten we de kleine toch even bij ons zetten, misschien dat het ook beter gaat met borstvoeding enzo...
    Nog even nadenken daarover, maar dus het liefst van al zouden we de kleine meteen op zijn eigen kamertje leggen.

Hier: vandaag gaan we ervoor, poetsen, bureau opruimen, kasten opruimen etc... Babykamer laten we nu even voor wat het is, we hebben nog tijd zat en mijn man heeft zich er eindelijk bij neergelegd (nadat ik de waterlanders had opgezet) dat de kamer niet hoeft klaar te zijn in onze vakantie (eindelijk!).

En dan morgen op echo :D Om 10u moeten we er zijn, maar hij loopt toch altijd uit, dus zal misschien 11u zijn wanneer we binnen mogen. Ben heel benieuwd naar de kleine, en ben ook héél benieuwd of de gyn al iets kan zeggen over het geslacht. Het hoeft voor mij absoluut niet, want het is nog zo vroeg, maar ik ben natuurlijk heel erg benieuwd wel :)
    Nog 24u wachten :p

Zo meiden, ik denk dat ik alles gehad heb, ik kom later op de dag nog eens lezen en eventueel de lijst aanpassen :)

11. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    elance
    daar hoef je niet bij neer te leggen hoor
    aan mijn buik hoeven ze niet zonder overleg te aan te komen !!
    maar dat weten ze ! aangezien ik het de afgelopen 2 x het ook niet tof vind

12. Manonvd

Manonvd Actief lid

13 jun 2012
    309
    0
    0
    Noord-Brabant
    morning!

Werkweek is weer begonnen... pff.. ik ben alleen zo misselijk als iets! Hadden gisteren zelfgemaakte pizza's gegeten bij een ex-collega van vriendlief... super lekker, maar op de weg terug naar huis kreeg ik al last van mijn maag... toen vannacht wakker geworden met buikpijn en misselijkheid. Kon ook alleen maar dromen en denken aan pizza, zo vies! Op een gegeven moment toch maar naar de wc gegaan en alles eruit gegooid! Maar maag is nu nog steeds van streek en heb een enorm hol en weeïg gevoel nu, maag trekt de hele tijd samen.. bah!! :(

Maar ik sluit me bij Paloe en Kleinduimpje aan: vandaag 12 weken! Joepie! Dat is dan weer goed nieuws! :D

@bruiloft: hmm, klinkt idd niet echt als een top bruiloft Elance.. maar idd, als men het zelf maar leuk vond!

@wiegje: vriendlief heeft een familiewieg, dus daar zal 'pixel' de eerste tijd wel in liggen. Daarna in ledikantje. Weet alleen nog niet of hij/zij bij ons op de kamer komt, zien we dan wel!

@Es1983: ik heb ook geen kwaaltjes, afgezien van moeheid en wat pijnlijke borsten (ook niet elke dag). Heerlijk toch!

@Jijdaar: fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad!

@Wihe: gefeliciteerd! Tante zijn is zooooo leuk!! :)

@echo; veel kijk- en luisterplezier voor de meiden met echo of afspraak vk!

13. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Bij ons gaat de kleine trouwens meteen in een ledikantje op het eigen kamertje. Wij hebben geen ruimte voor een ledikantje of wiegje op de slaapkamer en ik ben zelf ook een lichte slaper en zal de eerste nachten dat het kindje er is sowieso amper slapen haha. Dat had ik ook toen de oppaskindjes voor het eerst hier bleven slapen. Ik was de hele nacht wakker, aan het luisteren of er iets was.
    Het kamertje van de kleine is meteen naast onze slaapkamer dus als hij/zij huilt horen we dat meteen.

14. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    lees kwaaltjes: buitenom me bekkenals ik teveel gedaan heb) en afentoe moe zijn nergens geen last van echt heerlijk

15. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Mamainspe was dat voor mij over het niet per se savonds hoeven? Dat weet ik, maar ik werk een uur reizen van huis af, dus ik kan niet even tussendoor en dat betekent dat ik elke keer een hele dag kwijt ben en ik vind het wel fijn savonds, dan kan mijn man ook mee. Bij de vorige keer ging hij meestal niet mee naar de vk maar nu hebben ze het liefst dat hij erbij is (en wij zelf ook) gezien het verloop van de vorige zwangerschap en de nasleep. En hij werkt ook 40 min van huis af, dus savonds is lekker makkelijk:D de echo’s zijn ook savonds, heerlijk!

Elance jammer dat je de bruiloft zo saai vond maar idd, het is het feest van degenen die trouwen, als die het maar leuk hebben! Sirtaki had onze dj er ook niet in gehad hoor! (in de collectie)
    Spannend van het geslacht! Het echobureau in Belgie doet het op zn allervroegst bij 13 weken.. Veel plezier bij de echo!

Manon miss het buikgriepje wat rondwaard? Beterschap! Jij ook gefeliciteerd met de 12 weken!

16. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    voorkant en achterkant van Olaf zijn shirt. Bij Liam staat er op de voorkant Liam en Olaf ipv Olaf en Liam:)

17. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    achterkant van Liam zijn shirt en nog een keer die van Olaf met mouwtje met naam naar achter gevouwen:) Bij Liam staat uiteraard Liam op de mouw:)

18. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    dit was de versie op het blauwe shirt, die hadden ze vandaag aan naar de gastouder maar het is bijna niet te zien (in het echt wel beter dan zo). De witte zijn dan toch een stuk duidelijker geworden, die heb ik vanmorgen maar meteen gemaakt;)

19. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @caatje nee hoor gewoon een lakentje en 2 dekentjes is warm genoeg voor de kleintjes, sterker nog ze kunnen het beter iets te koud dan te warm hebben, de warmte kunnen ze namenlijk niet kwijt zo klein nog

@biby ik heb die kruiken nooit gebruikt was en ben er altijd bang voor dat ze gaan lekken, dus bij mij kwamen die dingen er echt niet in, let trouwens wel op dat je de kruik met de dop naar beneden legt, i.v.m lekken dus (dat was direct de regel dat die kruiken zo de kast weer ingingen)

@wieg vs ledikant hier ook direct een ledikant, het wiegje zijn ze zo snel uitgegroeit idd gewoon een ledikantje kort opmaken, dit ook ter voorkomen dat de kleine onder de dekens verdwijnt

@biby gefeliciteerd met je beste vriendin haar dochter Sarah blij te horen dat alles goed is gegaan

@kelly1609 als het goed is gaat de vlos met deze termijn wel naar het hartje luisteren spannend joh

@kleinduimpje leuk dat je het hartje heb gevonden blijft toch grappig om naar te luisteren elke keer, (toch ben ik een beetje raar daarin na 10 seconde heb ik het wel gehoord erg he )

@paloe leuk idee van die shirtjes hoe vinden de kinderen het dat ze er een broertje of zusje bij krijgen idd zijn de witte duidelijker als de blauwe shirtjes

@foeske ik ben dus ook een echte tattoo freak heb er inmiddels 15 en ben nog niet helemaal klaar hihihi

@elance klinkt idd niet als een echt gezellige bruiloft beetje goedkoop en niet georganiseerd hoop idd dat het bruidspaar die mening niet deelt zou erg sneu zijn

hier alles goed het regent en onweert hier leuke vakantie voor de kids zo not, ach gaan we maar woordsmix doen je wilt niet weten wat voor woorden er ineens bestaan in het nederlands ;) (en ze verzinnen er hele uitleg bij erg grappig)

voor de lijst 7 september pretecho incl geslachtsbepaling :D spannend dus

20. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo daar waren we weer. Gister naar dagje naar schoonvader in limburg geweest, 3uren heen en 3uren terug, dus waren rond 1uur pas thuis pffffffffff
    Werden rond 10uur wakker en toen hoorden we drup drup drup, blijkt dat we lekkage hebben :( Echt flink balen zeg. Het is op de toekomstige kinderkamer!! Dus ja nu goed dat we er achter komen dan dat we de hele kamer klaar hebben en het dan nog gaat lekken

Wiegje: wij hebben ook familiewieg, dus daar zal de kleine de eerste tijd ook eerst in gaan liggen, waarschijnlijk wel eerst op onze slaapkamer. Wel zo makkelijk met geven van borstvoeding

Echo: alle dames met een echo of afspr, veel kijk en/of luister plezier!!

Deel Deze Pagina