Elance en KElly, heerlijk zo'n koopje!! jeej!! moet je indd altijd mzzl mee hebben @geslachtsbep: laten wij indd ook doen maar dan gewoon bij de gyn, dus kost niets extra anders hadden we ook tot 20 wk echo gewacht! Kelly fijn van goedkeuring! Paloe, hoe reageerden je ouders?? Je hebt t nog mooi kunnen volhouden zeg!
Paloe;Handig savonds de echo en bezoeken! Vinden wij ook alleen soms lastig met oppas dan. Mooie shirtjes zeg! vooral in t wit indd! leuk dat ze zo trots zijn. @ hier; hier zijn grote broer en zus ook heel trots! zeggen ook steeds: twee baby's he mama? haha, voor hun denk ik ook wel raar. ben al wel 'heel' dik, dus maakt t voor de kids ook wat tastbaarder. vrijdag zijn we weer in nl, eigen huisje, kan ik ook eindelijk mn angelsound gebruiken weet nog niet of ik er dit keer heel rustig van wordt..als ikk 1 hoor denk ik mss, hoor ik de anders wel? ik kan vast geen verschil horen, maar goed
Iemand van jullie trouwens bekend met een negatieve rhesusfactor? Mijn bloedgroep is O+ en mijn rhesusfactor is negatief. Voor alsnog niks om me zorgen over te maken hoor, maar met 27 weken moet ik nogmaals bloedprikken om te kijken of ik antistoffen aan maak. Als ik antistoffen aanmaak dan gaan ze verder kijken omdat het kindje dan bloedarmoede kan krijgen. De vk heeft ons verzekerd dat we hier ons nu nog absoluut geen zorgen over hoeven te maken en dat die antistoffen bijna niet voorkomen. Ik vroeg me gewoon af of er meer mensen hiermee bekend zijn.
Volgens mij klopt het niet wat je zegt. Bij je bloedgroep staat de + voor de rhesusfactor. Dus als je een negatieve rhesusfactor hebt, heb je bloedgroep O-. En dan hangt het er vanaf wat de bloedgroep van je kindje is of je antistoffen maakt. Dat gebeurd alleen als je kindje rhesus positief is (dus A+, O+ of B+) en dat kan alleen als je man rhesus positief is. Weet je zijn bloedgroep toevallig?
ja indd volgens mij ook, wou net zeggen 0+ is positief dus.. en baby kan alleen, als jij dus neg bent en man pos dan zelf positief zijn, en dan kan jij ANTID krijgen en geloof dat t dan is opgelost. maar is jou man ook neg net als jij, dan kan er, (sorry dat ik t zeg) als kindje echt van je man is nix mis zijn.. maar nee, heb er geen ervaring mee..
Nee mijn bloedgroep is echt O positief...maar de rhesus-C factor is negatief... zo heeft ze het ook verteld bij het gesprek en zo staat het ook op mijn kaart... Het komt maar heel zelden voor
Ik ben weer terug van de vak...... mannntje heeft nu nog een week dus erg veel zal ik hier nog niet zijn. Lukt me trouwens niet om al de berichten te lezen, sorry daarvoor!!!!
Kelly, goed zeg lekker nagenieten dus! Ja ik heb O- heb vorige keer een spuit gehad en na de bevalling ook vanwege de positieve rhesus van J (stelt niets voor hoor, maar goed hoor wie het zegt ) Geslacht, we zijn eruit We gaan het weten als ik bevallen ben Mn man is veels te bang dat hij zichzelf gaat verlullen haha dus nog 26 weken geduld hihi Mamasyl, welkom terug! Was dit nog vergeten voor de lijst 27 sept 20 weken echo Huisbroek . CHECK, Slobbertrui . CHECK, CSI . CHECK, koffie . CHECK ik ga bankhangen
Hier net de toekomstige oma en opa op bezoek gehad om ons koopje te bezichtigen Nu lekker kleren uit (ja doe ik altijd 's avonds, lekker in mijn ondergoed en een hemdje) onder het dekentje kruipen en heerlijk naar wat afleveringen van battlestar galactica kijken. Hebben de dvd box maar we zijn al bijna op het einde gaat zo snel hé als het spannend is en je hebt vakantie. Gelukkig kunnen we nu niet echt op blijven tot 12u want morgen moeten we om 10u bij de gyn zijn, dus we willen er zeker op tijd uit zijn, dus lekker bedtijds gaan slapen. Ben zooooooo benieuwd naar ons kleine ukkie. Zoals ik als een gek hoopte en duimde op een knipperlichtje bij de eerste echo hoop ik nu echt helemaal op een gevulde maag en blaas, een goede nekplooi en goed werkende hersentjes. Kortom een kleine perfecte kleine mengelmoes van ons Het besef begint eindelijk te komen dat wij toch echt wel een baby gaan krijgen, wat een immens raar idee...
Dat is inderdaad zeldzaam. In de volksmond wordt met rhesus de factor D bedoeld, maar je hebt inderdaad ook rhesus d, C, c, E en e. Wel bijzonder. Maar dan geldt nogsteeds dat het alleen kwaad kan als je man rhesus C positief is en dit heeft doorgegeven aan jullie kindje.
Welkom terug mamasylvia! Leuke vakantie gehad? @kelly goed zeg! Nu lekker nagenieten van alles.... Sorry maar voor de rest kan ik je niet helpen,ben daar niet zo in thuis in al die bloedgroepen haha @foeske Heerlijk hè in huisbroek en slobbertrui aan tv kijken? Ik heb besloten om lekker op bed tv te gaan kijken en misschien val ik dan wel heerlijk in slaap Heb vandaag een beetje teveel in huis gedaan maar voelde me zo goed dat ik dacht, oh dit en dat kan ik ook nog wel even doen! Niet dus!!! Had een beetje TE veel hooi op me vork genomen! Na het eten was mijn energie dan ook echt op! manlief heeft de taken van me overgenomen en ik ben (dwangmatig) naar boven gegaan nu dus heerlijk (laveloos) op bed haha En morgen... Doe ik maar even een dagje niksen!! Fijne avond allemaal en tot morgen!!
@kelly: fijn! Bloedgroep heb ik helaas ook geen verstand van... @mamavs: welkom thuis @luieren: hier heerlijk in bad! Buikje is nog steeds wat van streek, dus ik dacht 'ik ga lekker relaxen'! @angelsound: JOEPIE!!! Ik heb het hartje gevonden en gehoord!! Ben zooo opgelucht en blij!! Vond eerst weer niks, afgezien van m'n eigen hart...maar ineens was het daar! Heel duidelijk en snel. Bleef mooi op 1 plek en heb echt een minuut ofzo kunnen luisteren. Vriendlief hoorde het ook, dus het klopte echt haha! Bizar! Nu kan ik met een gerust hart(je) slapen
Elance gefeliciteerd met de aankoop!!! Jullie hebben vast geen miskoop gedaan hoor! Caatje knoflook is echt een misselijkmaker inderdaad! Wat betreft de gastouder: wij moesten wel, toen we er bij de eerste achter kwamen dat ik in verwachting was, was ik al tien weken en was alles vol. Daarbij studeerde ik en had ik een wisselend collegerooster, dus ook niet ideaal voor het kdv. Maar het had niet beter kunnen lopen! We hebben ons aangemeld bij een bureau hier en die kwamen hier op bezoek. Ze keken naar ons, naar onze woning, onze wensen en opvattingen over van alles. Ook vroegen ze ernaar hoe wij ons leven in de toekomst zien etc. Daarop zijn ze aan het werk gegaan. Ze hebben ons gematcht met onze gastouder en we gingen daar op bezoek om kennis te maken. Olaf was toen net geboren. We hebben er 2 uur gezeten! Best lang voor een eerste ontmoeting dacht ik zo! Vanaf dat hij 10 weken was komt Olaf daar en Liam vanaf dat hij 6 weken was. Ze is echt een engel en haar man en twee zoons van 17 en 15 zijn ook super. Vanmiddag fietste ik door het centrum en zag ik alle ouders met hun kinderen fietsen. Ik dacht huh, ze hebben toch geen school? Ohnee, arme kinderen, kdv in de vakantie! (dacht ik toen even, is niet zielig) En toen dacht ik: die van mij zijn bij de gastouder! Dat is eigenlijk hetzelfde! Maar zo voelt het niet, ze doet van alles met de, neemt Olaf in het weekend wel eens mee naar de voetbal of tennis van haar zoons of vraagt of hij mee mag naar schiphol ofzo Als mijn man in het buitenland is haalt en brengt zij de kinderen met slecht weer, zodat we er niet op de fiets door hoeven etc..Echt, supersupersuper. Maar ik besef ook dat je het niet altijd zo treft Kelly doet een verloskundige de 20 weken echo? Hier gebeurt dat in het ziekenhuis. Dus nee niet door mijn eigen vk. Van mijn vk worden trouwens alle echos in het zh gedaan, maar dat is niet gebruikelijk. Van het kdv hoef je in de vakanties ook geen gebruik te maken hoor! Gefeliciteerd met het horen van het hartje! Mamainspe dan ga je toch voor 30 euro ergens anders heen? Wij weten het ook nog niet zeker, misschien wachten we tot de 20 weken..we gaan toch niet tot 14 weken wachten met vertellen dus hoeven we het ook niet zo vroeg te weten Kelly nee ben er niet mee bekend..maar mamainspe heeft gelijk.. zie hier: http://erfocentrum.nl/pdf/zena/Bloedgroepen,%20rhesusfactor%20en%20erfelijkheid.pdf Aaahhh lees nu dat het rhesus c is, dat is weer anders ja. Foeske heerlijk bankhangen! Elance succes bij de gyn morgen! Manon superfijn!!! Hier: zit met liam in ons bed, hij is niet lekker. We hebben het weer niet kunnen vertellen, mijn ouders gingen uit eten en waren te laat weer terug. Hopelijk morgen. Vrijdag gaan we bij mijn sm eten en het dus vertellen en zaterdag komen mijn sv en ssm hier klussen en eten (moesten iets verzinnen om ze hierheen te krijgen, had geen zin in de lange autorit Vn 1,5 uur naar hun toe om dan vervolgens in hun rookhol te moeten zitten En ohja, urine was schoon, maar het was geen ochtendurine dus ik moet morgenochtend weer.. als het dan schoon is moet ik naar de vk want de ha vond het wel raar. Slaap lekker meiden!
waaaaah meiden straks weer me echo maar heb wel het idee dat het goed zit voel nu heel duidelijk een soort vlinder langs zwemmen een soort van gekriebel en ik kan me buikband om!! met 2 voetjes en dan staat er bij kickin baby!
Geniet ervan Lovelymom! Gister een foto gemaakt van mijn buikje. Er begint iets te komen! Ben er best trots op alleen met alle kleding aan zie je er nog niks van haha. Het is ook alleen nog maar het onderste gedeelte van mijn buik maar het is een begin: 12+3: Bekijk bijlage 265334 Wij gaan vandaag lekker een dagje naar het sanadome. Heerlijk!!
@lovelymom: veel kijkplezier! @kelly: lekker naar de sauna!! Mag dat eigenlijk?? Ik heb ook gelezen dat dat niet goed is...??
Hoi hoi Mooi buikje Kelly! Hier groeit het ook al alleen vergeet steeds een foto te maken... Lovelymom, veel pleier bij de echo! Hier na een paar goede dagen sinds gister weer extreem misselijk. Nu de huisarts maar gebeld want kan er niet goed meer tegen. moet tussen de middag terug bellen want de assistent moest eerst overleggen met de huisarts.