Februari mama's 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Duckertje, 27 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Lovelymam, mijn uitgerekende datum klopt!

Vandaag ga ik weer eens naar de sportschool. Is alweer een week of 6 geleden. Maar pff net had ik even hele heftige krampen in mijn buik. Dat zijn mijn darmen want ik "mag" vandaag weer ;) Toch jammer dat dat dan via die krampen aangegeven moet worden.

Als ik terug ben van het sporten mag ik weer bakken. Een klein verjaardagstaartje voor een meisje dat 4 wordt en wat cakepops. Ik hoef me dus niet te vervelen op mijn laatste vakantiedag.

Diegene die vandaag controle hebben, veel succes en plezier!

2. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Lovely zo vind ik de lijst ook helemaal super! En idd handig als de link in je handtekening staat! Ik snap alleen wel wat degenen die op hun mobiel kijken bedoelen, maar als het hier staat elke dag moet dat ook kunnen.

Jijdaar idd met 15 weken moet het geslacht te zien zijn, maar het ligt volgens mij ook nog wel aan de echoapparatuur die gebruikt wordt. In belgie is een echocentrum waar ze het al bij 13 a 14 weken kunnen

Woezel fijn dat je emasefene hebt gekregen! Heb je de gewone of de zetpillen? Je kan er idd wat slaperig van worden, maar dat gaat na verloop van tijd weer weg. Je went eraan. Hopelijk helpt het je goed!

mamasylvia pfoe dat is ook balen zeg, een vakantie met zieken! Wat een leuke buikbanden had je bij de tweeling! Gelukkig hebben jullie nog wel wat kunnen doen in de vakantie.

Zwangerwens fijn dat de lekkage verholpen is!

CindyW haha ook al een agelsound, veel plezier ermee!

mamainspe fijn dat je je weer wat beter voelt!

Grieby welkom! 4 kids, leukleuk!

Bi: hier ook de vorige twee zwangerschappen. Bij Liam stond ik bij 13 weken 'vast' op het station, ik lag helemaal uit elkaar en zou vallen als ik nog een stap zou verzetten, nu voel ik nog bijna niks, niet meer iig dan wanneer ik niet zwanger ben..hopelijk blijft dit een beetje zo! Een vriendin en ik hebben heel veel dingen hetzelfde, zo ook BI tijdens onze eerste twee zwangerschappen, bij allebei jongens. Zij heeft nu een meisje en veel minder bi klachten gehad, daar hoop ik ook op!:)

Joehoeeeee mijn beste vriendin zegt een meisje, onze gastouder riep gister dat we een meisje kregen en heb een pendel gehad en die zegt ook een meisje:D

3. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    kelly ik hoop van harte voor je dat je geen BI hebt of krijgt! ah lees het al, geen BI, fijn! Hopelijk helpt de fysio!

Lovely er zijn idd veel die niet meer meeschrijven, maar die ik nog weleens onderaan zie staan, dus die lezen wel mee. Misschien even een berichtje groot en dikgedrukt neerzetten dat degenen die op de lijst willen blijven staan dit even moeten laten weten? Dan wacht je een week en mensen die dan niet hebben gereageerd haal je eraf. Ik zou als ik jou was dan wel even hun gegevens bewaren, zodat ze in het geval van ziekte of vakantie zo weer op de lijst kunnen..

Chayennah fijn dat het eindelijk gestopt is! fijne vakantie alvast! Genit ervan!

Collo vervelend zeg dat jeje zo naar voelde! Ik heb het geluk dat ik ook dagen thuis kan werken, op die dagen kan ik dan soms even wat rust pakken.

mamaatje haha lekker zoń man met nesteldrang!

Kleinduimpje gefeliciteerd met je nieuwe auto!

Es gefeliciteerd met je goede echo!

kinderwens1983, fijn dat alles goed is! Goed dat je het zegt van die baden.. Het is helemaal niet gek dat je je kindje nog niet voelt hoor, het is toch je eerste? het is heel normaal als je het kindje pas richting de 20 weken gaat voelen..

Elance haha soms loopt zoń bureau ook helemaal vol he!

Ank fijn dat het goed gaat en dat de echo goed was!

Pff onze studeerkamer wordt de nieuwe babykamer en door de verbouwing slapen we er nu en was er een hoop boel uit onze slaapkamer beland. Omdat ik vandaag thuis werk heb ik hem vanmorgen maar eens even onder handen genomen en nu is het weer schoon en opgeruimd, heerlijk!

eten: ik heb juist meer trek...

4. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Manonvd ik lees hier, in het clubje van NOD juni meiden en bij de oktober 2010 mamaś. En natuurlijk in het februari buikjestopic;) Verder kijk ik soms een beetje rond als ik tijd heb, maar dat heb ik niet vaak. smeren..ik smeer niet, maar tijdens de eerste zwangerschap heb ik gesmeerd met vaseline intensiver care aloe vera en komkommer. Trekt snel in, ruikt lekker fris:) Ik sport niet, maar wil wel graag weer naar de sportschool om mijn rugspieren en conditie wat te verbeteren. Ik sponsor ze al veel te lang;) hihi een maat groter dan mijn maat hebben ze niet bij de H&M, zijn wel vaa fijne bhś!

mamainspe shit dat is vervelend zeg als je minder moet gaan werken met een nieuwe baan... is het echt een nieuwe baan of een nieuwe functie binnen hetzelfde bedrijf?

Pip24 ai beterschap!

Kleinduimpje wat leuk dat je dat geluid had doorgestuurd!

Lovely zou je misschien de afspraken in kleur willen zetten als je ze plaatst? Dan vallen ze wat meer op, vooral voor de mensen die op de telefoon lezen denk ik.

kids: die van mij worden juist superlief als k me niet lekker voel of erg moe ben..

zwangerschapskleding is inderdaad een hel, net alsof zwangere vrouwen zich maar in huis moeten verstoppen ofzo... bah. ging laatst ook even kijken voor positiebroeken, maar was een goedkope shopactie, kwam met niks thuis:(

Voedingsbehaś: ik heb bij beide jongens zoń gigantische overproductie gehad dat ik altijd met ontbloot bovenlijf met handdoeken onder mn borsten moest voeden.. alles werd anders kletsnat! kon dus net zo goed een gewone bh dragen, hij moest toch uit;) En als je nu koopt: hou er rekening mee dat je nog enorm kan groeien he!

bahbahbah heb steeds zoń last van maagzuur! Wie weet hier iets tegen? rennies wordt ik kotsmisselijk van en gaviscon vind ik zo verschrikkelijk vies en dat helpt ook niet echt.. Mijn borsten zijn al weer behoorlijk gegroeid..manlief vind het niet erg maar ik vrees voor waar het deze keer gaat eindigen;)

5. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    sorry ff spam, had even wat bij te lezen gister en vandaag:)

6. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @foeske bijten is echt heel erg, mijn middelste heeft mij 1 keer gebeten en toen heb ik heel hard geschreeuwd auuuuuuuuuuwwwwwwww en gedaan alsof ik huilde daar is zij zo van geschrokken dat ze het nooit meer heeft gedaan, misschien een tip staat best raar hoor hahaha maar goed het hielp

@lovelymom ik herken jou verhaal ook en daarom probeer ik je te helpen met wat ik geleerd heb, zo hoeft A.ngelina dus nooit stil te zitten mag ze zelfs staand eten het is een beetje choose your battle, er zijn bepaalde dingen wat écht écht niet mag en er zijn dingen die niet zo belangrijk zijn lastig zeker maar ook te doen:D ik hoop dat je steun kan vinden bij de vroeghulp, hele fijne vakantie toegewenst lekker genieten

@biby fijne controle vandaag en natuurlijk wel even komen spammen als je een echofoto krijgt he

@lovelymom ik sta goed in de lijst hoor

@paloe tegen maagzuur kun je het beste of warme melk nemen of vanillevla :D

hier alles goed manlief maakt een lekker broodje voor me :D:D:D en ik zit weer eens op me kont hoop toch echt dat dit wel gaan veranderen hoor zo erg is het nog nooit geweest :D:D hier schijnt de zon volop genieten dus

7. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Biby en mamav5, tnx voor de tips ;) Was hier idd ook al op het punt beland dat wanneer hij het nog us doet ik terug bijt… Het schreeuwen en huilen had hier geen effect (had ik al gedaan) haha

Borsten, hier nix veranderd :( haha

Net lekker naar de kapper geweest alles weer heerlijk kort! Vanmiddag komt m'n moeder m'n haar verven dus dan kan ik er weer ff tegenaan :p

8. Manonvd

Manonvd Actief lid

13 jun 2012
    309
    0
    0
    Noord-Brabant
    @paloe: knap hoor dat je alles hebt bijgelezen en overal op hebt gereageerd!

@maagzuur: (nog) geen last van.. maar heb gehoord dat een lepel suiker eten kan werken! Of stukje komkommer of augurk... succes!

@foeske: fijn hoor je haartjes weer op orde straks! Ik moet eignelijk ook naar e kapper, maar wacht gewoon ff tot net voor mn vakantie.. heb lang haar, dus kan het lekker handig in een staartje als het niet meer doet wat ik wil haha ;)

@mamaatje: wat ben ik toch jaloers op jouw man! Als ik lees wat hij allemaal doet joh... kan die van mij nog wat van leren! haha nee hoor, die werkt ook goed mee, geeft me de rust die ik nodig heb en is heel lief!

@BI: net terug van de chiropractor en gelukkig merkte ze verbetering in mn bekken. Hoef dus gelukkig nog geen band om! Daar was ze nl vorige week wel even bang voor... maar voor nu zijn het dus toch beknelde zenuwen/spieren! Fijn!

@weekend: nog leuke weekendplannen ladies? Wij hebben vanavond een 'drijf in' bij ons haventje... draaien ze een film en die kun je dan vanaf een bootje of de kade bekijken. We hebben met 9 vrienden een bootje gehuurd, dus dat wordt wel gezellig! Eerst lekker uiteten :). Morgen 2 feestjes en dan zondag een luierdagje!

9. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    @paloe, zozo jij hebt lekker teruggelezen :)

maagzuur, hier gelukkig (nog) geen last van

@manon, fijn dat de B.I de goede kant op lijkt te gaan.

weekendplannen: wij gaan morgen barbecuen met mijn schoonouders, schoonzusje en zwager. Ook heb ik morgen weer de eerste keer behendigheid met onze hond. Ben er al vanaf dat ik wist dat ik zwanger ben niet meer geweest. Maar dat had gelukkige andere redenen dan de zw.

Zondag wordt een luierdagje want maandag mag ik weer werken. Voor de vakantie werkte ik 3 dagen maar nu moet ik tot 12 november 3,5 dag werken. Dus een nog een dag extra om 6uur opstaan.. de vrijdag zal dan ook echt voortaan een rustdag worden!

10. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Mamaatje ja vanillevla ken ik maar dat helpt bij mij altijd maar even..warme melk kan ik idd eens proberen!

Manon niks knaps aan hoor! Hm suiker kan ik weleens proberen, komkommer ook. Augurken ben ik dol op maar die maken het bij mij erger helaas.. Fijn dat je nog geen band om hoeft! Jij gaat een leuk weekend tegemoet! Wij gaan vanavond naar mijn schoonmoeder, eten en vertellen dat de 3e eraan komt. Morgen om 10 uur staat mijn schoonvader met zijn vrouw op de stoep en die blijven waarschijnlijk tot zondag om te klussen en ook hen gaan we het vertellen. Zondag gaan zei dan weer weg en hebben me smiddags en savonds de 87e verjaardag van mijn oma, lekker bbqen in de tuin!

11. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    @Paloe, wat knap dat jullie het zolang voor jullie hebben kunnen houden voor jullie ouders!
    Wij hebben het onze ouders 2 dagen na de test verteld.

12. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    kelly het is al onze derde he, dan is het toch anders denk ik. Bij de tweede hebben we het ook pas bij 11 weken na de termijnecho verteld en die hebben we vorige week gehad;)

13. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @foeske hopen dat hij het snel afleert vaak is het gelukkig idd een fase.

@manonvd hij is ook echt een lieverd heb het wat dat betreft wel getroffen ja hoop dat ik binnenkort mijn eigen energy weer terug heb want zo is het eigenlijk ook niet echt leuk voor mij dan manlief maakt het niet veel uit, klinkt leuk dat drijf in heel veel plezier vanavond

@paloe zo te horen heb jij ook een leuk weekend voor de boeg spannend he dat vertellen hier weet iedereen het al en toch hele leuke reacties gekregen alvast gefeliciteerd met je oma

hier lekker bankhangen met manlief ik aan de nootjes hij aan de cheese onion chips :D:D:D lekker niets doen waar ik de laatste tijd behoorlijk goed in ben geworden :):):D:D

14. Manonvd

Manonvd Actief lid

13 jun 2012
    309
    0
    0
    Noord-Brabant
    @paloe: veel vertelplezier!! :)

@mamaatje: dat bankhangen klinkt echt heeeeerlijk! Ik moet nog een uur werken... pfff.... er komt niet veel uit me vandaag, het is ook erg rustig qua mail en tel... ben er gewoon klaar mee voor deze week! Aftellen dus!

15. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo lady's

ik had vandaag erg veel last van mijn buik, gisteravond eigenlijk wat begonnen. Zit vrij hoog rond maagkuiltje. En heb toch vk even gebeld. Er is gelukkig niks met de baby of baarmoeder want die zit niet zo hoog nog zei hij. Die zit rond je navel. Hij denkt dat mijn maag of iets wat daar zit wat geirriteerd is, dus advies was om rennies of iets dergelijk te nemen. De rennnies met de smaak anijs zijn goed te doen!! Heb er nu 2 gehad en de pijn is gelukkig al minder.

plannen weekend
    ik heb vroege dienst, dus moet aan de bak blehh. En zaterdag middag moet heerenveen voetballen (ga ik wat eerder uit werk) en daarna gaan we naar a'dam ivm verjaardag!! Dus zondag is druk dagje!

maagzuur
    bij mij helpen de rennies en warme melk altijd wel aardig!

Hadden we vandaag nog echo's? Of nog niks gehoord?

16. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    @zwangerwens: heb je een mannelijke VK? Je schrijft namelijk hij... Lijkt me eerlijk gezegd vreemd, zeker bij de bevalling.

@maagzuur: nu nog geen last van, vorige keer extreem. Kan me nog een keer herinneren dat we erwtensoep hadden gegeten en ik twee dagen nog last had...

@hier: vandaag gewerkt. Ging opzich goe, was gelukkig niet zo druk. Bij mijn werkgever aangegeven dat de VK adviseert minder te werken. Denk je dat hij zegt: ach, als je 's avonds en ik het weekend je rust pakt, komt het wel goed:$ Flapdrol. Daar kan ik toch niks mee!

17. zwangerwens

zwangerwens Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.323
    0
    0
    NULL
    NULL
    De verloskundige praktijk bestaat uit 3 personen: 1man en 2 vrouwen. Laatste keer had ik de man.

Ik zelf heb er totaal geen moeite mee! En ik denk tijdens de bevalling helemaal niet haha. Dan denk ik alleen: het moet er uit hihihi.... Maar kan ook best zijn dat een van de vrouwenn dienst heeft tijdens de bevalling!

18. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Hoi meiden!

Mijn gyn is een man. Ik wilde dat ook perse, even uitleggen:
    Ik liet altijd een uitstrijkje nemen bij mijn huisarts toen ik voor mijn jaarlijkse pilvoorschrift ging (nou ja, bij de vrouw van mijn ha, want dan wilde ik perse een vrouw). Toen HPV werd geconstateerd en er dus sprake was dat het moest worden weggebrand (remember de brandende muis) moest het vooral de beste gyn zijn, en dat bleek een man en ik was daar eigenlijk heel blij mee. Vooral achteraf bekeken, want hij is héél voorzichtig geweest toen en nu nog steeds. Zijn vrouw is ook gyn en dat is een bruut arrogant geval.
    Het lijkt me ook logisch dat een man zachter is, die weet immers niet hoe het voelt om op die stoel te liggen, een vrouw daarentegen wel. Die heeft dan volgens mij meer zoiets van 'nou, niet gaan janken en even op de tanden bijten' terwijl een man helemaal niet weet hoe het is om op mijn plaats te zitten.

Ik voel me helemaal goed bij hem, zelfs mijn man had er geen probleem mee dinsdag toen de gyn nog eens de bm-hals wilde voelen. Vond hij ook niet vreemd ofzo, dus gelukkig maar (stel dat hij jaloers zou zijn haha ;))

19. Chayennah

Chayennah Actief lid

31 mei 2012
    337
    0
    0
    Hoera, wij hebben vandaag een echo gehad. Alles met de Beeb was goed, hij past al niet meer in zijn geheel op het scherm ;) Dus jammer geen foto's! Mijn uitstrijkje was goed, pap1, het gunstigste wat je in je zwangerschap kan hebben. Bloeddruk goed! Maar een halve kilo aangekomen vooralsnog. Hartje en hersentjes gezien, dus weer helemaal blij en morgen met een gerust hartje op vakantie.

Man of vrouwelijke gyn, maakt mij eigenlijk niet zo héél veel uit. Heb voornamelijk 2 mannen en de 1 is heel lief en begripvol en de ander is ook heel begripvol,maar gewoon wat lomper.

Fijne avond allemaal!

20. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Chayennah
    Super nieuws! Fijne vakantie!

Deel Deze Pagina