Leuk om al jullie verhalen te lezen dames. Heb nog wel wat moeite om alle namen van iedereen te onthouden haha @emoties, nu nog niet zoveel last van. Normaal kan ik ook zomaar huilen om zielige dinge, dus ga er vanuit dat dit nu alleen maar erger wordt @partner, die van mij is er super blij mee. Vraagt wel vaak hoe het gaat, maar daar is elke man anders in. Soms moet je ze ook wel eens een aanzetje geven hihi @combinatietest: weet ik nog niet, weet niet precies wat dat inhoudt, dus moet ik mij nog even in verdiepen @geslacht, wij willen niet weten wat het wordt. Wij hebben 26 juni onze 1e echo Vanochtend was ik erg geschrokken, had elke keer wel wat last van licht bruine afscheiding (druppeltje), maar toen ik vanochtend naar wc ging zat er veel meer op toiletpapier en ook donkerder van kleur. Meer zoals ik gewend ben voor en na menstruatie. Dus mijn hart zat in mijn keel en de ergste scenario's gingen door mijn hoofd. Moest werken, dus gelukkig wat afleiding. Rest van de dag, was de afscheiding minimaal/niet noemenswaardig. Dus ben weer gerust gesteld. Manlief heeft ook nog het 1 en ander opgezocht op internet, omdat ik aan het werk was. En het komt neer op innesteling. Het lichaam is bezig met de voorbereiding van zwangerschap en groei etc. Ook heb ik het de verloskundige hier gevraagd, zij gaf precies hetzelfde antwoord! Zijn er meer dames die er last vann hebben.?
heee meiden, vandaag gelukkig niet veel bloed verloren, maar voel ook ineens niks meer in mn buik. Heel raar want de laatste week had ik heel veel gerommel. Ach je gaat overal wat achter zoeken nu natuurlijk. Ik zou graag mn HCG nog een keer laten meten, maar lees op verschillende sites dat die bij een miskraam nog zo'n 2 maanden hoog blijft. Dan weet je dus eigenlijk nog niks. Ik weet niet of ik zomaar ergens anders een eerdere echo mag/kan plannen. De eerste echo moest nog daar, en dat kon niet eerder. Ze doen het ook pas vanaf week 7, maar bij sommige ziekenhuizen doen ze dat eerder toch?? weet iemand dat?
Gelukkig verlies je niet zoveel bloed meer. Qua gevoel in je buik, ja je gaat ook overal aan denken en voelen, of niet meer voelen he! Vervelend die onzekerheid. Ja de hcg hormoon blijft idd nog wel even hoog dacht ik ja. Ik ga ook pas voor 1e echo rond 7wk, volgens mij is dat vrij normaal, omdat je veel eerder toch niks ziet of hoort. Geloof dat hartje vanaf wk 6-7 gaat kloppen??? Dus daarom heeft eerder geen zin denk ik! Heel veel sterkte ermee! De kans is ook groot dat het gewoon een bloedvaatje ofzo is geweest he, er gebeurd zoveel in je lichaam nu! Toevallig ook sex gehad met je mannetje? kan het ook veroorzaken!
Heb net mijn mannetje aan de telefoon gehad en hij vroeg nu toch wel hoe het ging (had ie het misschien geroken van zover ) En hij vroeg ook om al mijn testen mee te nemen naar de luchthaven morgenavond als ik hem ga afhalen, dus het zullen wel weer mijn gedachten geweest zijn. (of hormonen) Ach het is gewoon kut om die eerste week gewaarwording van je zwangerschap apart van elkaar te beleven :x Gelukkig is hij straks terug en kunnen we er samen van genieten Smeren jullie eigenlijk al iets op je buik om de huid soepel te houden of wachten jullie nog?
Gelukkig Elance, misschien vind tie het zelf ook wel een beetje spannend! Krijg je al een buikje? Ik gebruik nog niks, maar heb wel gehoord dat het wel helpt.
Ik had ook van bloedingen bij mijn 1ste en 2de zwangerschap en die lopen hier nu vrolijk rond . Bij deze zwangerschap heb ik nog niks gezien. Of t moet nog komen.. Probeer te ontspannen en het komt wel goed.
Bij de vorige zwangerschap heb ik verschillende buikcremes gebruikt. Ging heel lang goed, maar bij 37 weken toch in een keer een buik vol striae. Jammer.... Dus ik denk dat het vooral lekker is om iets op je buik te smeren (meestal zitten er wel mini tubes in de diverse zwangerschapsboxen), maar ik geloof niet meer dat het striae voorkomt.
OKe haha, zal wel eens kijken! Hebben jullie de zwangerschapsboxen al besteld in zo'n vroeg stadium? is dat niet een beetje te vroeg nu? Waar kan je ze eigenlijk allemaal bestellen?
Ik krijg nog geen buik hoor, hoewel hij 's avonds altijd goed opgezet staat en ik precies al een eindje op weg ben Maar wij hadden afgesproken dat mijn man mijn buik ging insmeren (jaren geleden al zo afgesproken ) en nu dacht ik dat het waarschijnlijker ook gewoon moeilijk is voor een man om een band te krijgen met iets dat enkel bestaat dmv een streepje. Voor mij is het al zo onwezenlijk, het enige echte tastbaars wat ik heb zijn mijn kwaaltjes en dan vooral mijn pijnlijke borsten, maar hij heeft echt niets. Dus ik dacht zo, dacht mochten we nu al het buik-insmeer-ritueel inbouwen dan kan hij al gewoon worden aan het idee dat er 'iets' is in mijn buik enzo... Misschien dat dat een band kan scheppen tussen het kleine cellenballetje voorlopig en hem...
gefeliciteerd dames ik heb gisteren ook positief getest alleen erg laat getest na mijn nod dus ben nu 6 weken zwanger als het goed is 2 feb uitgerekent
Je kan ze nu nog niet aanvragen. Volgens mij pas na 2 of 3 maanden. Je kunt via de Etos de felicitas box bestellen, via de prenatal de wij-jonge ouders box en als je een klantenkaart van de kruitvat hebt, kun je via internet aangeven dat je zwanger bent en krijg je een tas gevuld met oa luiers en een flesje. Leuk hoor, al die gratis spullen! Ik heb wel een apart email adres aangemaakt, want als je je aanmeld voor een box, krijg je daarna veel mail.
@combinatietest: Bij de eerste wel gedaan ondanks dat we niet tot risicotest behoren. Ik heb een gehandicapte neef dus wilde het eigenlijk wel. Tevens werd het ook vergoed door onze verzekering dus toen was er helemaal niets dat ons tegen hield. Daarbij is er voor de combinatietest 0! risico dus daar zou je het niet voor hoeven laten. En waarom we hem deden, zodat we ons evt (mentaal) konden voorbereiden. Niet met het idee om de zwangerschapschap dan af te laten breken. Nu hebben we een andere verzekering dus moet nog even uitzoeken of die vergoed. @Peetjo: Kun je niet een afspraak maken bij een echobureau voor een "pret"echo. Volgens mij kan dat ook al vrij vroeg. Dan hoef je misschien wat minder lang in onzekerheid te zitten. @Groentje: Wat fijn ee vast contract. Gefeliciteerd. @Elance: Nou dat hij die test samen wil doen zegt toch al genoeg. En hij heeft het ondertussen ook al wel gevraagd dus zit helemaal goed met dat ventje van jou. @partners: De mijne is wel erg betrokken. Vraagt hoe het met me gaat en geeft samen met zoon al kusjes op mijn buik! *Zwijmel* @buik in smeren: Ben ik nog niet mee begonnen. Weet ook eigenlijk niet meer wanneer ik dat de vorige zwangerschap begon te doen. Zal volgende week is ff kijken wat ik gebruik. Ik smeerde ook mijn bovenbenen en borsten in. Verder wordt er ook geadviseerd om niet zomaar in te smeren maar eigenlijk heel stevig, met je knokkels bijv. dat zou dan ook weer beter zijn. Ik heb dat dus gedaan en geen striae te bekkennen maar dat kan natuurlijk toeval zijn. Hier gisteren al om kwart voor 10 in bed en heerlijk tot 8 uur geslapen. Vanmiddag tijdens ZL's slaapje zelf ook even een tukkie gedaan op de bank. begin de vermoeidheid nu dus wel een beetje te merken...
Bedankt mama in spe, zal mij er eens in verdiepen! Alleen de klantenkaart van kruidvat ben ik sinds deze week kwijt hihi, zal effe een nieuwe aanvragen! fijne avond allemaal!!!
@alle nieuwelingen, gefeliciteerd en welkom! Hier begonnen de emoties vandaag ook al! :S was met mijn dochtertje film oranje en daarna sneeuwwitje aan t kijken... moest er soms echt even van weg lopen :s Haha @elance: goed idee om daarmee te beginnen om een band te scheppen! Niks raars aan, en dan wordt ook je huid alvast wat soepeler.. lijkt mij juist ook als je pas gaat smeren terwijl je buik al is toegenomen het minder effect heeft. Hoe eerder hoe beter. Bij mijn vorige zwangerschap ook gedaan, erg fijn en geen last gehad van striae. Ook een of ander Huismerk hoor, geen dure prut Haha.
@ partner: Mijn man is gelukkig wel heel erg betrokken. Aait over mijn buik, praat ook al tegen de baby. Heel erg lief. Was hij bij de eerste ook al wel, maar toen was het toch nog wat onwerkelijk voor hem, nu is dat (voor ons beide) echt anders, omdat we het al eens hebben meegemaakt. Overigens heb ik echt 's avonds al dat mijn broek n iet lekker meer zit, echt dat ie al uitbuikt zeg maar. hebben jullie dat ook? Misschien ook wel omdat het de 2e is dat het sneller groeit ofzo...