Februari mama's 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Duckertje, 27 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jufjip

Jufjip Actief lid

14 jun 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey ladies

even bijgelezen en ik doe en poging om te reageren...

@obstipatie...hier de eerste weken echt drama...en dan echt drama...kon soms 8 of 9 dagen niet! pffff....bij de vorige zwangerschap waren dat er max 12 dus ach:) Nu gaat het weer ietsje beter gelukkig.

@gewicht nu nog maar 2,3 kilo aangekomen. Vorige keer met 15 weken al 15 kilo en zeker 30 in totaal. Naar alle waarschijnlijkheid omdat ik van te voren dik 30 was afgevallen. Gelukkig waren al die kilo's er weer af. We zijn begin mei getrouwd en toen was ik zelf een halve kilo lichter dan voor mijn vorige zwangerschap. Nu dus zorgen dat het niet zo veel wordt.
    Ik denk dat het mee zal vallen aangezien het nu nog niet zo hard gaat. Vorige keer had ik enorme trek vooral in brood met pindakaas en kroketten. Nu vooral veel misselijk en spugen dus dat helpt wel mee met het niet teveel aankomen.

@beebje voelen Ik dacht wel wat te voelen, maar denk steeds dat het nog niet kan. Maar als ik jullie berichtjes zo lees....

@Felicitas ik las dat kleinduimpje de box al gehaald heeft, das vroeg! ik meen me van vorige keer te herinneren dat het pas rond de 7 mnd was. Andere die de doos ook al hebben??

@geslacht hier zal het wederom een verrassing zijn! Leuk!

@kinderwagen Ik heb een mutsy cargo grey maar helaas is de kinderwagenbak gesneuveld. Ik kan nu een nette bak overnemen maar dit is het enige wat wij nieuw gekocht hebben bij de eerste. Ik baal er zo van. We hebben het verzekeringsgeld gekregen, maar dat was al weer op voor ik door had dat het er was *oeps*
    Ik twijfel nu dus heel erg of ik voor die 2e hands ga of dat ik toch een nieuwe koop binnenkort.
    Ook hebben we een 2lingwagen op de kop kunnen tikken voor bijna niks. Ik heb geen auto tot mijn beschikking en doe dus alles lopend of met ov. Onze dochter is 2 jaar en 2 mnd als dit gupje geboren wordt. Ik zou niet weten hoe ik zonder zo'n wagen zou moeten...het is een firstwheels geworden. Helemaal blij mee! Was nog niet de bedoeling nu wat te kopen maar was echt een buitenkansje.

@klachtjes hier dus onwijs misselijk geweest en veel gespuugd. Nu nog vooral misselijk als ik te lang niet gegeten heb. Dan MOET ik echt wat eten anders ga ik spugen. En moe moe moe. Vanmiddag 2,5 uur liggen slagen, heerlijk! Voordeel van dat onze dochter nog zo lekker een middagdutje doet!

@mamaatjevan5 thanx voor je hernieuwde welkom ;) Ik zal binnenkort ook mijn echo even uppen dan. Welke wil je zien? 9 of 12 weken????

@Foeske en @mamainspe thanx voor jullie welkom:)

@lijst, wie houdt de lijst bij en hoe geef ik ook alweer wijzigingen door????

2. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    He meiden,

Even een teken van leven...ben ontzettend misselijk. Ga morgen even naar de huisarts, want ben er helemaal door uitgeschakeld. Kom later even wat uitgebreider reageren.

3. Jufjip

Jufjip Actief lid

14 jun 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    @roosenzo....jeetje meis vervelend. heb je er al medicatie voor? Pas op dat je niet uitdroogt hoor!!! knuf

4. Jufjip

Jufjip Actief lid

14 jun 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedacht me net dat t ook wel leuk was ff een update te geven van hier haha...

Alles dus iets beter hier inmiddels, na het vele spugen en misselijk zijn nu weer wat beter en ook de moeheid is iets meer te doen. Ik pak lekker mijn momentjes als onze dame ligt te slapen.
    Vorige week mijn enkelbanden gescheurd dus gedwongen al anderhalve week erg rustig aandoen.

Vandaag weer bij de vk geweest.
    Was even slikken.
    Ze hadden fax gehad van de ha (is normaal hier, bij jullie ook? bij mijn dochtertje was het nog niet zo namelijk) daar stond in dat ik de ziekte van reynauld heb. Ik wist wel dat ik erg veel last van mijn bloedvaten had en de bijbehorende klachten maar dat het ook echt een naam had is me nooit duidelijk geweest. Om een lang verhaal kort te maken zou ik nu officieel gezien naar de gyn over moeten. Dat wil ik dus echt liever niet!
    Aangezien mijn vorige zwangerschap op dat gebied helemaal geen complicaties heeft veroorzaakt vindt de vk eigenlijk ook dat ik wel bij hun mag blijven. Ze overlegt nu met de gyn en als ik morgen niet gebeld ben mag ik gewoon blijven. Even duimen dus. Wel moet ik dan een groeiecho met 28, 32 en 36 weken. Nou dat lijkt me geen probleem! Mocht dan wel de kleine achterlopen kan ik altijd nog via de gyn. Maar goed even afwachten wat de gyn er zelf van zegt.
    Vandaag hartje gehoord en die ging heerlijk tekeer. Ik heb ook een angelsound dus had hem al een paar keer stiekem opgezocht :) vind dat zo'n heerlijk geluid.

Over 2 weken weer een echo ivm een cyste die gezien werd met de 12weken echo. (dan heb ik dus straks met 9,12,16,20,28,32 en 36 weken even kunnen spieken)

hier even mijn data voor als ik weer op de lijst mag ;)

6 sept echo ivm cyste
    20 sept controle vk
    19 febr uitgerekende datum!

5. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hallo Meiden,

Roosenzo, wat vervelend van je misselijkheid zeg! Goed at je even de huisarts inschakeld.

Hier steeds beter. De medicijnen Emesafene helpen goed, als ik ze maar neem. Doe ik eht niet, spuug ik de boel weer onder. Met gaat et prima.

Vandaag weer controle gehad en alles was weer prima in orde. Hartje weer gehoord, heerlijk geluid.

Zo, nu ben ik een tijdje echt afwezig, we gaan morgen 3 weken met vakantie. Heerlijk nar het zonnige Frankrijk! tot over een paar weken meiden!

6. Jufjip

Jufjip Actief lid

14 jun 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel plezier woezel!

7. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ik hoop dat ik er morgen iets voor ga krijgen. Word er gek van!

8. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Jufpip, ik hoop dat je lekker bij de vk mag blijven. Fijn dat je het hartje weer hebt horen kloppen. Super is dat he!?

Woezel, goed dat de medicijnen helpen, dat biedt perspectief. Hele fijne vakantie!

9. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    @jufjip: hier ook al de felicitasdoos binnen. De doos van de prenatal komt pas bij 7 maanden volgens mij.

@jufjip: we hebben de lijst ergens online, zie de handtekening van lovelymom.

@hier: net naar de eerste zwangerschapspilates les geweest. Was wel weer gezellig en lichamelijk ook lekker. Dit blijf ik weer doen!

10. Jufjip

Jufjip Actief lid

14 jun 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
  11. Jufjip

Jufjip Actief lid

14 jun 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ziet er erg mooi uit de lijst! Lieve gedichtjes ook. Geef ik de wijzigingen hier door of via pb naar lovelymom??

12. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    @ jufjip: hoop dat je lekker bij je vk mag blijven. Moet zelf vanaf 36 weken naar de gyn en moet in het ziekenhuis bevallen door keizersnee bij mijn dochter. Mooi geluid he het hartje!

@ woezel: fijn dat de medicatie helpt en fijne vakantie!

@ roosenzo: duim voor je dat je morgen wat krijgt van je ha. Dit is ook slopend voor je!

Heb even geen internet op de pc, enkel op de ipad en dan via de buurman. Het is dus ff moeilijk om uitgebreid op iedereen te reageren!

13. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    he dames,
    Sorry ik heb niet teruggelezen! Ben totall loss! Heb nu weekend :)

Hier gaat alles goed. Ben blij dat het niet meer zo warm is want nu is het vocht ook nergens meer te bekennen :)

De vk belde vanavond of mijn afspraak verzet kon worden. Nu mag ik 10 september i.p.v. 12 september weer op controle.
    En nog 2 nachtjes slapen.. ik vind het zo spannend!!! Net bij de verjaardag van mijn opa geweest en ook daar riepen ze allemaal dat het jongen is... dus ben benieuwd of we met z'n allen (op 2 vrienden na) gelijk hebben

14. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    Heey meiden

Controle was goed !
    Bld was laag maar dat voel ik ook nog steeds!

Jufjip graag in een pb naar mij laptop heb ik op dit moment nog niet terug
    Dus kan nog niks wijzigen!

15. Jufjip

Jufjip Actief lid

14 jun 2012
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kelly zeker spannend om het dan te horen!!!

@lovelymom ik ga het doen! Hier ook een lage bloeddruk, hoe laag is die van jou??

16. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @mamasylvia ik denk een meisje

@foeske hahaha ja was erg grappig hij zei ik geloof die weegschaal niet hoor tegen de vlos :O

@jufjip kan je die bak dan niet gewoon los kopen in de winkel misschien is dat voordeliger, welke echo maakt niet uit als er maar wel een kindje op te zien is leuk ben harstikke benieuwd

@roosenzo het zit je jammer genoeg nog steeds niet mee, wel lief dat je altijd even aan ons denkt want wij denken natuurlijk ook aan jou beterschap meis dat de roze wolk nu eindelijk eens mag komen

@jufjip oo dat is schrikken ineens zeg ga hard voor je duimen dat je mag blijven

@woezel fijne vakantie meid lekker genieten

nou meiden ik kruip bij me mannetje op de bank fijne avond/nacht slaap lekker allemaal

17. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Dank je Mamaatje van 5, zou wel erg leuk zijn als dat uitkomt!
    Maar een jongentje is ook erg welkom hoor, als het maar gezond is en dat de zwangerschap goed gaat!

18. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Goedemorgen dames!

Mijn buikbanden zijn binnen (heb een zwarte en een grijze besteld) en ik vind het heerlijk. Accentueert het buikje en maakt je mooi zwanger, ben er helemaal weg van :D

Buikje wordt hier goed zichtbaar in mijn zwangerschapsbroeken vind ik. Als ik die dingen aan heb met een trui ofzo (of nu met mijn banden) is het meteen heel goed zichtbaar. Wel grappig eigenlijk, de mensen staren niet echt meer, het is zichtbaar en ik ben er zo trots op :D

Ik denk dat ik vannacht de baby héél goed heb gevoeld, het was echt een plof die ik ook voelde onder mijn hand. Heel erg fijn, hopelijk was het nu effectief de baby en niet mijn darmen :p
    Ik ga vanavond nog eens luisteren met de angelsound, is alweer even geleden en ik mis mijn mini-me. ;)

Overigens nog even aftellen (11 dagen) en we hebben weer echo. Hopelijk ligt beebje goed en kunnen we het geslacht zien :D

19. Kleinduimpje

Kleinduimpje Actief lid

18 okt 2006
    462
    0
    0
    Hoi meiden,

Hierbij weer de lijst met afspraken voor de komende dagen. Ik kan pas dinsdag/woensdag weer kijken op het forum dus vandaar een lijstje van een paar dagen :) Voor iedereen alvast een heel fijn weekend en tot volgende week !

24-08
    zwangerewens ---------------- controle vk

25-08
    Kelly1609 ------------ geslachtsbepaling

27-08
    Sallebel --------------- Echo
    ceyden ---------------- 16 weken echo

20. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Ank, ik ben benieuwd of wij dat deze keer ook kunnen volhouden… denk het eerlijk gezegd niet haha

Jufjip, oei gaat het een beter gaat het ander ‘kadduk’ ;) Hoop dat je bij de vk kan blijven! O en aanpassingen via pb lovelymom…

Woezel, weetniet of je het nog ziet maar fijne vakantie!

Voelen, M’n man legde z’n hand gister op m’n buik en voelde de kleine er helemaal naar toe komen… Hij dacht zelf ook iets te voelen… lijkt me wat vroeg maar wie weet :D

Elance, foto foto foto :p

Kleinduimpje, tnx!

Deel Deze Pagina