Goedemiddag dames!! @Roosenzo, he bah meid! Hoop dat je wat meekrijgt van de ha zodat je wat meer kan genieten @Jufjip, balen zeg hoop dat je toch gewoon bij de VK mag blijven! @Elance, leuk!! Ik had er laatst 1 mijn handen maar mijn buikje is nog iets te klein ik moet dus nog even geduld hebben! @Foeske, wat leuk dat de baby al zo reageert op aanrakingen !! Hier net even naar de markt geweest lekker vers fruit en groenten in huis gemaakt dus zo maar weer eens een smoothie maken yammie!! Ben trouwens in Thailand 2kilo afgevallen waardoor ik nog steeds op mijn oude gewicht zit dus dat is mooi! Hoeveel komt men eigenlijk gemiddeld aan tijdens een zwangerschap? Als je er vanuit gaat dat je zelf iets aankomt door vocht en natuurlijk gewicht van de baby?? Sorry hoor maar ben echt een leek
@ fliertje: heb in zwangerschapsboeken gelezen dat 12 kilo normaal is. Het hangt denk ik veel meer af van je eigen lichaamsbouw. Heb ergens op internet gelezen dat het voor zwaardere mensen juist belangrijk is om niet te veel aan te komen en dat er wordt gekeken naar je startgewicht om te zien of je niet te veel aankomt. Heerlijk dat je nog op je startgewicht zit. De kleine neemt alles wat hij nodig heeft en de rest mag jij gebruiken. Als je aan het eind maar aankomt, das veel belangrijker!
Ik post vanavond een foto'tje van de buikbanden Over het aangewezen gewicht heb ik de groeitabellen van het UZ Leuven. Ik ben nogal een lijstjes persoon (haha ) en een controlefreak en ik hou mijn gewicht zeer netjes bij in een excel met een grafiekje enzo (niet lachen met mij ) Daarin hou ik de maxima, minima en gemiddeldes bij en mijn eigen gewicht, en ik draai echt netjes rond het gemiddelde. Ik geef even de link door van die groeitabellen van het UZ Leuven: Aanbevolen toename op basis van BMI | UZ Leuven daar kun je je BMI berekenen en de desbetreffende spreidingscurves opvragen. Voor normaal BMI ligt het gemiddelde op 13 kilo geloof ik, dus dat moet gewoon lukken denk ik. Ik zit nu op 3kg, perfect volgens die curve
Goeiemiddag !! Hihi elance moet er stiekum wel. Om lachen hoor Ik ben bij allebei de zwschappen maar max 13 kilo aangekomen Heb nu nog niet op de weegschaal gestaan omdat de batterij leeg is daarvan Zo hier liggen allebei de kindjes te maffen Nootje is nog moe van van de week, toen ging ze pas rond half 10 naar bed omdat we op de seh Zaten met haar! Ze zijn er achter gekomen dat ze een luie darm heeft Net als de mama, maar nu kan ze dus niet poepen en zijn we daar met man en macht mee bezig Movicolon klysma's enzz en veel laten drinken Morgen is ze jarig alweer 4 jaar ! Nou telefoontje gehad van de laptop hij is niet te repareren dus nu mail sturen naar de vezekering en hopen dat ze snel Uitkeren zodat we snel een nieuwe kunnen kopen ! Hoe is het hier ?
Fliertje, gemiddeld is dat 12kg Elance, ik ga niet met je lachen, want nu ik zon 12 kg ben afgevallen houd ik wel in de gaten of ik niet te veel aankom tnx voor de link dus! Lovelymom, alvast gefeliciteerd! Ze mag al naar de basisschool dan spannend!!
Oef... Mijn vriendin (die overigens 30kg was bijgekomen door steeds frieten en pita te eten tijdens haar zwangerschap) lachte me vierkant uit. Ik ben gewoon een lijstjespersoon... (ik heb ook een kalender in datzelfde bestand zitten en elke dag tik ik een dag af er staat ook een afteller naar mijn afspraken ivm baby, vakantiedagen, etc...) Tja, ik ben gewoon een planner/controlefreak/lijstjesmeid Blij dat je niet met me lacht
Hier nog steeds alles goed met de kleine 15 weken alweer. Ik dacht dat ik vandaag voor de laatste keer kratjes van moeders voor moeders zou krijgen maar ze zijn wel opgehaald maar ik heb geen nieuwe. Heb nu 9 weken meegedaan en zou dus nog een 10e kunnen. Maar ja de wikkeldeken krijg ik nu sowieso Wel ook erg slecht nieuws gekregen vandaag. Een erg goede kennis is vanochtend overleden. Hij heeft in mei te horen gekregen dat hij kanker had. Het is erg hard gegaan en we zijn er kapot van
De mama's die al mama zijn of de mama's to be die al een geschikte fiets hebben welke fiets hebben jullie met kinderzitje? Ik heb een oma fiets maar deze is aan vervanging toe. Ben dus aan het rondkijken voor een leuke maar ook praktische fiets. Dus alle tips zijn welkom
Kelly ik heb een mama fiets een bsp seine met qibbel zitjes Heb 3 versnellingen maar dat is echt pittig met 2 kids dus. Zou ik voor 7 versnellingen gaan Owja ik heb hem dus in roze met wit hihihi
@kelly: gecondoleerd. @aankomen: vorige keer totaal 22 kg aangekomen en nu alweer 8,5 kg. Was er overigens vorige keer zo af dankzij borstvoeding. @hier: vanmiddag twee shirtjes gekocht in de uitverkoop. Zit toch lekkerder dan gewone kleding. Trouwens, nog 29 berichtjes en dan zijn we toe aan februari mama's 2013 deel 2.
@mamasylvia idd het is ook maar een puur gevoel en gokken wat ik doe totaal gebaseerd op mijn gevoel bij een echo voor de lol spannend meid als het maar gezond is @elance het klinkt me bekent dus die plof zal echt je baby zijn gelukkig maken je darmen dit soort voelbare bewegingen niet @foeske wat leuk het kan kloppen hoor de kleine zwemt naar de warmte van de hand toe dus grote kans dat het de kleine was @fliertje hoeveel je aankomt ligt eigenlijk helemaal aan je bouw en aan je lichaam, over het algemeen genomen ongeveer 12 kilo (baby placenta vruchtwater) ik denk dat ik met al me zwangerschappen rond dat gewicht zat nu nog maar 1 kilo aangekomen @lovelymom morgen de kleine meid 4 jaar en dan mag ze lekker naar school heb ze daar al zin in @kelly sterkte meid vreselijke ziekte, klinkt raar maar wees blij dat het snel is gegaan, want aftakelen en de pijn en ongemakken die je aarbij krijgt zijn echt niet mis (uit ervaring) hier alles goed net een broodje gegeten had ineens honger
lovelymom, wat een mijlpalen op korte tijd! elance, pfff 30 kg, zou hier toch echt niet aan moeten denken hoor! Ik heb een app waarin ik m'n gewicht wekelijks bijhoud (staat ook bij hoeveel je ongeveer aan komt (gemiddeld) dus vind dit een mooie houvast mamav5, Ik weet wel zeker dat het die kleine was, maar was ervan overtuigd dat m'n man het nog niet zou voelen maar dus toch...
He meiden ff snel vanaf mijn foon...vorige keer 30 kg erbij en ik heb dus niet het geluk dat ik afval met bv. Heb een jaar gevoed en dus niet kunnen lijnen....na tijd voor onze trouwerij wel alles eraf! nu veeeeeeeeeeeeel minder aangekomen in het eerste trimester dus heb goede hoop Ik heb een gazelle bloom bevalt me fantastisch!!!!! Nu lekker uit eten *hallo extra kilo's * dus later meer!
Thanks voor de reacties dames!! 12/ 13 weken geeft het schemaatje aan bij mij thanks Elance! Nou ben benieuwd hahaha zijn jullie al begonnen met smeren? Hier wel elke ochtend en avond voel mijn buik heel de dag strak staan dus werd hoog tijd hier om voorzorgsmaatregelen te gaan nemen !! Ben ook wel erg benieuwd naar die app!
Jaa ik smeer alwel 1x p/d na het douchen. Heb ook nog geen dikke buik maar voel inderdaad ook mn vel wat strak staan.
Kelly, gecondoleerd. Foeske; wauw das al vlot, leuk hoor! Aankomen; andere keren 15 en 13 kg Nu helaas al 10 kg, door ongezond eten ivm 3 maanden in buitenland. Baal ik dus wel van. Nu aan gezond eten en tussendoorboullion, met minder zout, want ander heb ik dikke benen, whaha en vocht is ni goed en weegt ook Foeske ben indd ook benieuwd naar de app! @hier:gisteren echo gehadJ zo leuk! Weten nu wat t worden of al zijn gisteravond meteen naar prenatal gegaan haha!! Zou je ff pben mamavan5, maar niet in je lijst verwerken of t goed was of ni he enne, voor de neiuweschierigen, wil via pb graag zeggen hoor, maar liever niet op de site omdat t niet afgeschermd is Vandaag weer eerste dag gewerkt. Ging gelukkig heel goedJ