Hoi Dames, Hier vrijdag een licht streepjes, zondag iets donkerder en dinsdag knalde hij! Zwanger van ons 2e wondertje! Ik ben uitgerekend op 03-02-2013 Dan is het nog even afwachten tot de termijn echo natuurlijk... Mijn eerste afspraak bij de vk is 04-07 De kwaaltjes.... Wat je maar kan bedenken en ik heb er last van.. al ver voor de test. Ik dacht dat ik mezelf voor de gek hield! Nu zijn t voornamelijk de buikkrampen, de hele dag honger hebben, na wat eten 20 min later weer honger... Misselijk zijn, Opgeblazen en broeken die nu al afknellen... Borsten die nu al enorm groter zijn geworden waardoor ik amper mijn grotere bhs (75d van vorig jaar toen ik ietsjes dikker was) pas. :S Het heel vaak plassen, en ontzettend moe zijn! Iedereen hier ook gefeliciteerd!! Geniet ervan! Liefs
Gefeliciteerd allemaal! Wat een feestje...en zo spannend allemaal. Ik ben 32 jaar, heb al 2 grote meiden van 9 & 11 , wel een aparte situatie om weer helemaal overnieuw te beginnen , maar heb er zo een zin in. Wij hebben maandag positief getest en zijn 4 februari uitgerekend. Hier ook alleen nog maar zere borsten en wat krampjes. Spannend!! Succes allemaal om die eerste weekjes door te komen!
@Groentje, gefeliciteerd! Ik denk dat je.langer zwanger bent hoor! Wanneer was je eisprong? Ik heb sinds gister rode vlekjes op 1borst. Zw kwaaltje? Ik heb er nooit van gehoord. voel er niets aan verder hoor
Meiden ik sta hier op de lijst. maar heb me ook aangemeld op januari topic want weet niet zeker of 31 januari - 1 februari. ik heb vk gebeld. gaf pas met 10 weken een intake + echo 6 juli om 12:00 uur
Leuk dat het hier wat drukker wordt en super zo'n lijstje! Nieuwe meiden ook allemaal gefeliciteerd!! Alles wat ik eet komt er gelijk weer uit..... Maar goed, voor het goede doel hebben we alles over!
Ahhh ik krijg mijn broek niet meer dicht ! Zal wel zo zijn dat je met een derde kindje wat sneller uitzet maar mijn buik was al weer zo plat na de 2e (5 jaar geleden) dat ik niet had verwacht dat het zo snel zou gaan. Zit hier gewoon met een elastiekje tussen knoop en knoopsgat. Ben nog niet eens 5 weken....bizar toch ! Begin nu af en toe misselijk te worden, eerste zwsch. tot week 18, tweede tot week 13. Hoop dat het nu tot week 9 is Had trouwens vanmorgen voor het eerst echt een mega knal test. Niet dat ik nog twijfels had of ik zwanger was, had een CB gedaan en die gaf het ook aan maar wilde toch even kijken of het lichte streepje van de KV test dikker was geworden. Nou het gaf zowat licht, was helemaal happy !
Dan mag je er gratis 2 weken bij optellen! Je rekent vanaf eerste dag laatste menstruatie! Ik had de eisprong 12 mei. Dus jij bent nu 3 weken en 5 dagen! Meevaller he
Zo, net aangemeld bij MvM. Ook verloskundige gebeld. 21 juni intake, 28 juni echo. Ook inwendig. Dit had ik bij mijn dochter niet. Ook met 8 á 9 weken echo gehad en was gewoon op de buik. Maar goed, nu doen ze dat dus inwendig. Als ik dat niet wil kan ik een echo krijgen via de buik maar dan pas 3 weken later. Nou zo lang kan ik niet wachten hoor. Dan maar even in mijn doos laten kijken...
Ik zie het nu eigenlijk pas.... We hebben hier een "Woezel" en een "Pip"... Woezel, leuk dat je ook zo snel terecht kunt! Toch veel mensen met een inwendige echo.....
Groentje, dat is weer een meevaller he, 2 weken er bij, dus ook 2 weken eerder uitgerekend! Vond het al zo raar dat jij zo'n late datum had, ik dacht al er klopt iets niet. Woezel, ik snap het goed dat je dan liever een inwendige echo wilt dan langer wachten. Bij mij hebben ze het wel eerst op de buik geprobeerd maar zagen toen te weinig dus kreeg alsog een inwendige echo. Maar als je het vooraf weet is het alleen maar handig toch. En idd een woezel en pip hier. Grappig!
Wat gek dat je die 2 weken er ook bij moet tellen als je de exacte datum van de bevruchting weet! Nou ja, vind t allemaal prima. Als ie maar blijft zitten n helemaal goed groeit! Ga morgen aan de HA een goede VK vragen, ben nog niet zo bekend in Breda... Vind t allemaal zo spannend! Heb t nog aan niemand verteld...
Groentje, gefeliciteerd! En de 1e 2 weken krijg je idd gratis en voor niets erbij MamavanDaisy, gefeliciteerd! Chayennah, ook jij welkom en gefeliciteerd! Roosje, dat wist ik hoor, maar ach die ene dag Duckertje, pff vermoeiend dat je niets binnen houdt! Fiore, haha wel herkenbaar, kan hier ook geen strakke broeken verdragen weet niet of mn buik nu al dikker is, maar drukt teveel op darmen. Inwendige echo, bij mijn 1e ook eerst via de buik geprobeerd maar teveel buik
Zwangerschapslijst vermoedelijke bevallingsdatum: Roosje 01-02-2013 Pip1986 02-02-2013 Radjnie 03-02-2013 Jonneke83 03-02-2013 IngeM 03-02-2013 Fiore 04-02-2013 foeske 04-02-2013 Duckertje 06-02-2013 Woezel25 07-02-2013 afspraken: 01-06-2012 foeske HA 11-06-2012 IngeM echo 12-06-2012 IngeM intake VK 15-06-2012 Janneke83 gyn + echo 18-06-2012 Pip1986 echo 22-06-2012 Duckertje VK + echo 25-06-2012 Fiore
Dames als jullie onder de zwangerschapslijst op quote drukken en dan de tekst tussen (incl.) de [..] weghalen blijft de lijst er vrolijk uitzien Je kan dan gewoon aanpassen en jullie datum bijvoegen e.d.
Maar als ik ga rekenen vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie ben ik al bijna 5 weken.... Nu ben ik helemaal in de war! Heb vandaag trouwens een zwangerschapsdagboek gekocht! Zooo leuk en handig!
Lukt me trouwens niet om de lijst bij te werken. Mijn foon doet raar :s. Morgen ga ik naar de HA, wil eigenlijk graag bloedonderzoek ter bevestiging!
Zwangerschapslijst vermoedelijke bevallingsdatum: Roosje 01-02-2013 Pip1986 02-02-2013 Radjnie 03-02-2013 Jonneke83 03-02-2013 IngeM 03-02-2013 Fiore 04-02-2013 foeske 04-02-2013 Duckertje 06-02-2013 Woezel25 07-02-2013 afspraken: 01-06-2012 foeske HA 11-06-2012 IngeM echo 12-06-2012 IngeM intake VK 15-06-2012 Janneke83 gyn + echo 18-06-2012 Pip1986 echo 21-06-2012 Woezel 25 Intake 22-06-2012 Duckertje VK + echo 25-06-2012 Fiore 28-06-2012 Woezel 25 Echo
nou, technisch gezien begint het 'leven' bij het eitje. En dat begint bij de eerste dag van je menstruatie. Als het dan niet bevrucht wordt stopt alles weer en begint het weer van voren af aan. Wordt het wel bevrucht, gaat het gewoon verder met delen, ontwikkelen etc. Dus vandaar dat de 2 weken voor de bevruchting er ook bij horen.