Februari mama's 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Duckertje, 27 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Die inwendige echo was niet pijnlijk, wel raar... Het viel me mee. Hoop wel dat het de volgende keer gewoon via de buik kan...

2. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Inge, ik kan begrijpen dat 'ie raar is. Ik weet niet beter na al die jaren.

Bij de tp van mijn 2 embryo's had ik de eendenbek en spuit met flexibele slangetje in mijn muts en een uitwendige echo op mijn buik. Zooooo, da's gek!!!:p

3. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ja dat kan ik me voorstellen!! Ik heb het geluk dat alles tot nu toe op de natuurlijke manier is gelukt, ik ben me er van bewust dat niet iedereen dat geluk heeft!!

4. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Jij heb de mazzel dat het op natuurlijke wijze is gelukt en ik met onze 3e ICSI.

5. Mamma van Maryam

Mamma van Maryam Actief lid

28 dec 2010
    109
    0
    16
    Hoi, ik heb niet alles gelezen, maar wilde mij even melden hier.

Ben nu een paar weken zwanger van mijn tweede. Op basis van 'de zwangerschapscalculator' ben ik op 14 februari uitgerekend - een dag eerder dan de verjaardag van mijn dochtertje.

Xx.

6. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik ga zo slapen. Begin ineens helemaal in te kakken. Trusten!!!

7. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    En hier lig ik al weer een half uur wakker :( Net staan kokhalzen bij de wc.

Echo's spannend hoor. Hopelijk zien we allemaal een mooi kloppend hartje.

8. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Ja dat bedoelde ik ook niet, ik vond het gewoon raar van de vk. Die zou toch moeten weten dat het op 6 weken te nipt is...

Ik heb trouwens ook mijn eerste afspraak laten vastleggen bij de gyn. Op 9/7 mogen we voor onze eerste echo gaan :)

9. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ja dat is ook zo, en nu hebben we allemaal zo'n prachtig wondertje in onze buik!!! :D:D:D

10. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Had vanmorgen snel even met mijn gsm geantwoord, maar nog even ter verduidelijking:

Ik weet dat het hart gevormd wordt tussen de 5-6 weken en dat het dan begint te kloppen. Maar omdat dit ook nog eens verschilt van het ene vruchtje naar het andere, en het ene vruchtje sneller ontwikkelt dan het ander, etc... denk ik soms dat het beter is dat de vk wacht tot 7 of 8 weken om een echo te nemen, omdat je dan zeker een kloppend hartje zou moeten zien.
    Maar dat is gewoon hoe ik dat zie, ik begrijp wel dat het leuk is om op 6 weken al een echo te krijgen, oh ik zou het ook zo graag hebben :D
    Maar ik ben wel blij dat mijn gyn me pas op 8 weken laat komen, dus nog even geduld uitoefenen :)

Heb vanmorgen ook gebeld naar mijn endo, die ging mij vanmiddag terugbellen. Wat een rotzooi zeg!
    Waarom kan ik nooit eens iemand bereiken voor of na mijn werkuren, dat maakt het echt moeilijk om dat nog een beetje geheim te houden hier op het werk...
    Baal ik even van hoor :x

11. Pip24

Pip24 Lid

16 okt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heee Meiden,

Ik wil heel graag even klagen als dat mag, haha!!
    Ik heb sinds 3 dagen last van extreme vermoeidheid. Ik heb dit echt nog nooit mee gemaakt. Ik ga 's ochtends als ik opsta zo na beneden richting de bank om daar weer te gaan liggen. Ik heb nul energie. Echt verschrikkelijk om niks te kunnen. Kan me niet herinneren dat ik dit bij de 1e zo erg heb gehad.
    Ik ben wel super blij dat mijn vriend onregelmatig werkt want hij neemt zo taken over die ik echt niet kan doen (dochter naar school brengen, ophalen, brood smeren etc).

Ik begin zaterdag met mijn nieuwe baan, maar als ik me zo voel zie ik niet hoe ik dat vol ga houden!!!

Pfff sorry voor het geklaag maar moest even mijn hart luchten.
    hebben anderen hier ook last van?

liefs

12. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Heej meiden! :)

Allemaal allereerst van harte met jullie zwangerschap! :)

Hier gister en vanmorgen positief getest. Mijn NOD dacht ik eigenlijk pas morgen te hebben, maar gezien mijn test ben ik mss wel al langer zwanger (laatste menstruatie begon op 7 mei). Vind het wel superspannend, want heb in februari dit jaar een VMK gehad bij 5 weken. Test is alleen verreweg niet zo donker geweest als ie nu is, dus ik heb goede moed! :D

Het lijkt me leuk om hier mee te schrijven! :)

Hier even foto van mijn test vanmorgen:

13. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Noorus, ook hier een dikke proficiat!

Wat sneu van je vmk in februari! Hopelijk mag alles nu vlot verlopen, maar met zo'n knal streep kan dat haast niet anders hé ;)

14. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Dank je Elance! :) Ik heb goede hoop hier! :)

Hoe is het met jou?! Zie dat je ongeveer net zo 'ver' bent als ik. Hoe voel je je?!

15. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Belabberd :D
    Misselijk, (en vandaag helpt eten precies niet), pijn in mijn borsten (heb ik al vanaf 3DPO trouwens), moe, moe en moe, geconstipeerd, opgeblazen :p

Maar voor dat kleine lieverdje in mijn buik doe ik het maar al te graag hoor.
    Het besef begint te komen, maar nog niet helemaal hoor, zal wel komen na onze eerste echo :p
    Oh wat spannend allemaal!
    Hopen dat het goed blijft gaan

Hoe voel jij je?
    Nog geen last van kwaaltjes?

16. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Noorus, gefeliciteerd! Mooie duidelijke streep hoor. Hoop dat je wel al kunt genieten van deze zwangerschap en niet te veel angst hebt voor een miskraam. Is het je eerste kindje?

Pip, wat vervelend dat je zo moe bent, helemaal omdat je zaterdag moet beginnen met je nieuwe baan. Wat voor werk ga je doen? Ik heb niet echt tips voor je. Heb er zelf nog geen last van. Zolang het kan zou ik er maar gewoon aan toe geven als ik jou was.

17. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    @ Elance, aaah bleh meis! :( Maar inderdaad, je hebt het er dubbel en dwars voor over natuurlijk! :) Heb jij al een afspraak met de vk staan?!

Hier ben ik vorige week heel erg ziek geweest. Strontverkouden (ben ik nog), oorpijn, koppijn, verhoging. Schijnt bekend fenomeen te zijn bij innesteling. Nu ben ik alleen nog verkouden en mijn buik voelt raar. Beetje ongigevoel, maar anders. En af en toe een steek in mijn rechterlies (straalt soms door naar benen). Heb vlagen van misselijkheid, maar die slik ik redelijk makkelijk weg. Ook wel moe, maar voel me vooral heel blij! Vind het superspannend allemaal (vooral ivm mijn vmk).

@ Pip, klaag maar lekker hoor! Wat balen dat je zo moe bent zeg! Wat voor baan ga je mee starten?! Misschien een idee om daar wel aan te geven dat je zwanger bent?!

18. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Elance, ik vind jouw enthousiasme over je zwangerschap zo leuk. Word gewoon vrolijk als ik jouw berichtjes lees. Zelfs als je het over je kwaaltjes hebt ;)

19. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    @ Roosenzo, ja dit is ons eerste kindje (ik ben 29, vriend ook). Hoe oud zijn jullie eigenlijk!? Ik heb mezelf echt voorgenomen ervan te genieten. Ik denk dat dat ook het beste is voor de beeb en voor mijzelf, maar tuurlijk sluimert er een onzekerheid overheen. Maar wat ik al zei, dat deze test zo overduidelijk is (had ik vorige keer helemaal niet op NOD en na NOD ook niet), geeft me wel moed! Hoe voel jij je?!

20. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Mama van Maryam, gefeliciteerd met je zwangerschap. Mijn jongste zoontje is net zo oud als jouw dochtertje. Ik ben op dezelfde dag uitgerekend als bij hem, alleen is hij 9 dagen te laat geboren.

Linnie, wat vervelend dat je zo misselijk bent. Gaat het al wat beter nu?

Deel Deze Pagina