Februari mama's 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Duckertje, 27 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mvNala

mvNala Lid

11 mei 2012
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt dan al een echo gehad (handig de lijst Foeske!!) dus waarschijnlijk al een heel stuk geruster. Wij gaan ook na de echo op vakantie - wel gewoon in Nederland - en ik denk dat het dan echt genieten met een grote G gaat worden :):)

Ik moet zeggen dat het leven van bevestiging naar bevestiging toch wel een ontwikkeling is die ik na de geboorte van mijn 1e heb zien komen. Toen kreeg je nog maar 1 echo in de hele zwangerschap en leek het gebruikelijker om na de positieve test uit te gaan van een goede zwangerschap tenzij je ging bloeden.
    Hoewel ik dingen als de 20 weken echo aan de ene kant een goede ontwikkeling vind, zie ik aan de andere kant dat er veel meer zorgen rondom de zwangerschap zijn 'ingebouwd'. En dat is ook wel heel erg jammer. In mijn directe omgeving zie ik mensen die pas na de 20 weken echo wat geruster adem durven te halen en dan dus de halve zwangerschap in meerdere of mindere mate zorgelijk achter de rug hebben.

Ik hoop echt vooral te kunnen fantaseren i.p.v. doemdenken.

(En snap uiteraard dat dat, soms door eigen nare ervaringen, niet iedereen gegeven is maar gun het ons allen)

2. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Mamavan Daisy
    Bedankt voor je lieve woorden.

Gelukkig volgende week lekker op vakantie dus even wat afleiding hoop ik. Jammer genoeg moet ik de Mojito's wel even laten staan..haha. Zal rond de 12de juli mijn eerste echo hebben... Dat lijkt nog een eeuwigheid weg. Maar om toch positief in te zetten vandaag maar een nieuw zwangerschapsdagboek gehaald.

3. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    mvNAla
    Je hebt helemaal gelijk. Er is niets fijners dan heerlijk naief je hele zwangerschap door te zweven. Dit heb ik ook altijd gedaan voor het bij mij mis ging en dat mis ik nu wel echt.
    En als het mis gaat...dan doe je daar toch weinig aan. Je kunt het niet tegenhouden, al heb je 100 artsen en echo's bij de hand...

...en toch zal ik blij zijn als ik de eerste 12 weken achter de rug heb.

4. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    @ Meid, wat heerlijk zo snel! :) *Ploep!*

@ Roosenzo, waarom ideaal om in feb. te bevallen?!

@ Tippie, wat een geruststelling meis! Fijn dat je zo snel weer een nieuwe echo krijgt! Wel spannend allemaal!

@ Papa, wat een leuk filmpje!

@ Ceyden, gefeliciteerd meis! Hier ook eerste kindje, superspannend allemaal! 11 februari lijkt me wel vroeg als je nu 5 weken bent?! Of ben je 5 weken en een aantal dagen?!

@ mamavandaisy, heftig zeg brrrr!

@ Elance, wist niet dat Esprit positiekleding had?!

@ Collo, welkom en spannend zeg! We gaan duimen voor plakbeebs voor ons allemaal! En wat je zegt, je hebt geen invloed op de natuur helaas (dat geeft me wel rust).

@ MvNala, ik ben het wel met je eens ja… het is bijna niet meer mogelijk te genieten met al die toestanden om de zwangerschap heen. Ik heb mezelf voorgenomen het lot te laten bepalen en ga van het positieve uit (ondanks mijn eerdere vmk), anders kan ik niet genieten van alles wat ik nu voel en meemaak…

Vanavond waren m'n ouders op de koffie. Vond het wel lastig m'n mond te houden, maar vriend en ik hebben afgesproken op vaderdag onze ouders en broers in te lichten. Allemaal op dezelfde dag vinden we wel zo eerlijk, dus vandaar vanaaf nog mond dicht gehouden! :D

5. mvNala

mvNala Lid

11 mei 2012
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Noorus: Knap!!! Op de koffie en dus alle rust en ruimte om het te vertellen maar toch netjes je mond gehouden. Nog 3 dagen wachten en dan kun je los:D

6. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Haha Nala, vind het ook knap van mezelf! :) Vorige keer had ik positief getest op verjaardag van m'n vriend. Savonds een huis vol met mensen en ook mond gehouden. Dat ging na 5 dagen toen fout, mijn ouders weten dat tot op heden nog steeds niet...

7. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Ik zeer waarschijnlijk ook in februari, spannend!

Ik ga ook nog op vakantie, 2 augustus naar spanje.
    Met het vliegtuig, zie er ook heel erg tegenop.
    Zit er zelfs aan te denken de vakantie te annuleren.
    Iemand ervaring met vliegen in de vroege zwangerschap?

8. Pip24

Pip24 Lid

16 okt 2011
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    heee Meiden,

Even weer niet mee gelezen, ivm drukte/gisteren mijn diplomering gehad. Eindelijk na 6 jaar!! Jippiee de pippiee!!!

Gefeliciteerd nieuwe meiden!! Worden er steeds meer he!! Vruchtbare maanden april/mei :p:p..

Papa: Wat super leuk dat filmpje zeg. Knap van je vriendin/vrouw dat ze met z'n dikke buik nog zo soepeltjes beweegt. Doen weinig ha na denk ik. hihi.

Nog een aanvulling op het lijstje: 25ste intake VK en 27e eerste echo.
    Wat ik wel heel erg vreemd vindt,ik moet die echo zelf vergoeden. Ben wel erg benieuwd wat jullie er van vinden. Het zit nml zo, wij gaan 4 juli op vakantie en ben dan pas terug als ik al 12 wk zwanger ben. Dus heb gevraagd of de echo niet eerder kon ivm vakantie en ik toch wel graag een beetje zekerheid wil hebben.
    Dit kon wel maar moest ik 37 euro voor betalen, aangezien ze de termijnecho pas doen tussen de 10 en 12 weken.
    Heb er verder geen probleem van gemaakt, dan maar zelf betalen maar is toch wel een beetje vreemd vinden jullie niet?
    hebben andere dit wel eens gehad?

nou meiden, ik ga lekker slapen. Fijn weekend alvast. Zal dit weekend niet veel mee kletsen, morgen mijn afstudeerfeestje (zonder alcohol maar met wijnglas en dubbelfris) en zaterdag/zondag begin ik met mijn nieuwe baan. dus zal niet veel tijd/energie hebben om veel te lezen/typen.

Zal maandag de schade weer inhalen.

9. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    @ vakantie, Ik ga ook in augustus 3 weken op vakantie met het vliegtuig. Dan ben ik 16 weken en met terugkomen ben ik 19 weken.

@zw.dagboek, heb eentje gehaald van pauline oud. Ik ga morgen beginnen met schrijven.

10. Micha 2

Micha 2 Bekend lid

4 jul 2010
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik red het nu echt niet om te reageren, ik moet nu echt gaan slapen, morgen weer werken, maar ik wilde even voor de lijst vermelden:

Ik heb 9 juli niet alleen de echo, maar vanalles in 1 keer:
    Echo, intake, bloedafname en gynaecoloog

;)Trusten!;)

11. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Snelle bevalling: Jordy (38.3)was er binnen 3u (20 minuten persen). Mike was er met inleiden bij 37weken binnen 1 1/2u met nog geen 2 minuten persen. Ze moesten een tijd opschrijven. Had een record persen bij de mei 2010 mama's :p

Echo vergoeden. Ik heb dat meer gehoord dat je tegenwoordig de vroege echo's moet vergoeden. Ik hoefde dat met mijn mm-en niet, maar een vriendin wel. Misschien per verzekering verschillend.

12. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Vakantie: wij gaan 1juli op vakantie. 27e eerste de echo en daarna alles klaar maken om ,lekker 2 weken te gaan genieten in de dordogne . Daarna willen we het iedereen gaan vertellen
    Mijn broer en zijn vriendin lopen nu op het eind. Dus wil hun eerst even laten genieten van de kleine. En dat hun alle aandacht krijgen. Is hun 1e kindje.

Nieuwe meiden: welkom.

Pffff waarom moet ik nu elke keer zo vroeg wakker zijn en misselijk. ( zet klaag modus weer uit :p)

13. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ego
    Gisteren was echt een K.Tdag. Van ministukjes bruin bij de utro werd het vloeibaar bruin en later rood. Omdat ik het 's middags niet meer trok heb ik manlief gebeld en samen konden we naar de vk. Door het gebrek aan ervaring zagen we niets op de inwendige echo. Ja, een grote 'bal' waar altijd de cyste zat. Die zou met de punctie weggehaald worden. Toch wat gerustgesteld naar huis.
    Later in de middag kreeg ik kleine krampjes als bij ongi en dat is de hele avond gebleven. Ook het helder rood bleef.
    Net voor slapen nogmaals naar de wc en toen veegde ik rood met een enorme klodder (zoals ongi) af. Ik voelde me zo ..., hoe zal ik het noemen. Verdoofd niet, maar aangeslagen. Met tranen over de wangen ben ik naar manlief gegaan, die van alles over bloedverlies aan het opzoeken was. Ik maakte hem natuurlijk ook onzeker. Mijn moeder nog gebeld, maar dat richtte ook niet veel uit. Ja, dat ze vast geen goede nachtrust heeft gehad.:( Blijkbaar ben ik toch vlot in slaap gevallen en voel me nu redelijk normaal. Of ik nu nog zwanger ben weet ik niet. Het bloedverlies is bijna nihil, want er is niet op het verband bijgekomen en met afvegen is het weer niet vloeibaar bruin.
    Ik probeer vertrouwen te houden dat ik nog steeds zwanger ben van eentje.
    Ik denk dat ik amper tot niet op zp zal zijn de komende dagen. Even geen extra stress, ook al bedoeld iedereen het goed.

Met 6+5 heb ik de echo. Dan zullen we het weten. Misschien dat ik eerder andere kwaaltjes krijg, dan is het me ook al duidelijk.

14. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Sterke timon. Hopelijk kom je over paar dagen met goed nieuws. Dikke knuffel

15. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

:(:(
    Wat een k*tverhaal. Je grootste angst.. Ik hoop natuurlijk gewoon dat het toch goed mag aflopen, maar dit klinkt wel ernstig.
    Heeft het zin om nog een test te doen over een paar dagen?

Sterkte!

16. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Mooi gezegd. Ik weet van mezelf dat ik een stresskip ben.
    Door de eerste echo zou ik geruster kunnen weggaan ja.
    Komt ook door al die sterretjes in onderschriften die je al tegenkomt zonder er na te zoeken.

Maar idd vroeger was het daardoor heel anders. Misschien toen wel beter.

17. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Ach Timon, wat een naar verhaal zeg. neem maar eventjes tijd voor jezelf. Hopelijk kom je binnen een paar dagen met goed nieuws...

Ik hoop voor je dat het eentje van een tweeling was, hoewel dat nog steeds niet leuk is, heb je dan nog steeds eentje en dat is dan gelukkig wel goed.

Sterkte meid!

18. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    Bah timon, wat rot om te lezen. Ik duim hier voor je en neem je tijd!

19. Noorus

Noorus Fanatiek lid

17 nov 2011
    4.575
    0
    0
    @ vakantie, wij hebben nog geen plannen. Ik ga wel eind juli een weekend met vriendinnen naar london en nan de zomer willen vriend en ik lekker naar de zon, maar dat moet we dus nog boeken...

20. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Ohja, vakantie, vergeten antwoorden :p

Wij zijn nog maar op huwelijksreis geweest naar London (wel grappig want de eerste dag van die reis werd ik ongi ;) meteen ook laatste ongi :cool:) Dus deze zomer zullen we lekker thuis blijven en wat werk verzetten
    - kinderkamer beginnen
    - nieuwe haard plaatsen
    - carport plaatsen
    - centrale verwarming leggen

Al dat werk, en al die centjes :$ We zien wel hoe ver we geraken in 3 weken tijd :D

Deel Deze Pagina