@zwangerwens, Ik werk ook in de zorg alle diensten. De mamacollega's werken meestal toch of avond of dagdiensten. Soms zelfs vaste dagen! Je moet goed met je leidinggevende erover hebben. Er zou vast meer mogelijk zijn dan je denkt. Of zodra je je maandrooster hebt deze bespreken met de oppas?
Joehoeee!! Wij hebben vanochtend onze 2e echo gehad en er was een dooierzakje en een klein "pindaatje" met een mooi kloppend hartje te zien, een hele emotionele ontlading daar in die stoel na 2 weken tussen hoop en vrees leven! (bij eerste echo 2 weken geleden was alleen een heel klein leeg vruchtzakje te zien) Het kindje is nu 0,677 cm wat overeenkomt met 6w2d, ben dus een weekje terug gezet. Over 4 weken, op 16-07 weer naar de gyn voor controle & echo. Nieuwe uitgerekende datum: 9 februari. En er staat gelacht ipv geslacht Ben zo blij, ook voor jou Chayennah! Hopen op nog meer goede echo's!!
Nou over half uur richting ziekenhuis voor de echo! Ben zo zenuwachtig! Spannend en superleuk tegelijk!
@Cindy en Chayennah, Geweldig om goed nieuws te lezen. Foto's van jullie pindaatjes zijn hier welkom hoor!
@pip86, ja moet het met mijn leidinggevende het idd ook maar eens over hebben! Suc6 met je echo, wordt er nu gekeken of het er 1 of 2 zijn? Spannend hoor!! @Cindy, wat super dat alles goed was. Gelukkig nu uit de onzekerheid. Nu maar heerlijk genieten meid!!
Volgens mij is het uploaden gelukt. Kleine Ukkie. Spannend Pip...we wachten in spanning af. En CindyW, fijn zo een goede echo. Eindelijk een beetje ontspannen. Ik heb net vla en roze en blauwe muisjes gekocht. Nu hopen dat ze hun bord gauw leeg eten. Ik zet het eten maar eens lekker optijd op tafel vanavond denk ik XXX
Wat super te horen Cindy! Er zullen steeds meer echo's gedaan worden! Spannende tijden! Hoop echt dat bij iedereen alles goed is! Ik ga in ieder geval voor jullie duimen! Pip succes! Ben benieuwd! laat gauw wat horen! xx
Fijn hoe iedereen meeleeft, thanks!! Ik heb geen scanner dus met de iphone een foto van de echo gemaakt:
Heee Meiden, Heb vandaag ook een echo gehad. Eigenlijk pas volgende wk woensdag. Maar had afgelopen 2 dagen na de ontlasting roze/rood slijm bij het afvegen. Oh wat was ik bang en onzeker. De uren leken wel dagen te duren haha!! Alles was gelukkig helemaal goed, Mooi hartje horen kloppen. Zodra ik het hoorde kwam alle spanning eruit en kwamen de tranen. Kindje kwam precies overeen met 7 wk en 2 dgn. Nu weer een echo na de vakantie met 11 a 12 wk. Bloedverlies/slijm werd waarschijnlijk veroorzaakt door de druk die ik zette, en alles is nu waar meer doorbloed dus sneller kans op bloed. Ben weer helemaal gerust gesteld !!!! Cindyw en Chayennah gaaf die echo's!! super fijn he!! Lekker van genieten dames!! Liefs
Deze topic loopt als een trein, maar hartstikke leuk. Chayenna en Cindy gefeliciteerd met t leuk nieuws en de echo. hopend op leuk nieuws van pip. Ik krijg er ook een op vrijdag 22, dat terwijl Ik het intakegesprek met de vk pas de 25 ste heb. Dan ben Ik volgens de berekening 8 weken. Ik verloor afgelopen week heel licht bruin afscheiding bij het afvegen (sorry). Gelukkig namen ze t serieus en sturen ze mij voor een echo. Hoe zit het met jullie klachten zo rond de 7/8 week. Ik heb vandaag de hele dag in bed gelegen. Misselijkheid maakt me af. Me lichaam voelt slap en me ogen gaan letterlijk dicht. Ik heb net wat gemberpoeder in een glas melk gedronken. Het voelt ietsjes beter. Is er iemand bij wie het ook zo zwaar verloopt?
gefeliciteerd met de goede echo's!! zien er goed uit.. ben benieuwd naar mijn eigen hihi.....nog ff wachten ik werk ook in de zorg, ik heb een vaste dag dat ik werk op de dag gaat ze naar de opvang. verder past mijn schoonmoeder 2 dagen op en als ik het weekend moet werken is mijn man thuis. zo hebben wij het opgelost... meestal kan je je kind niet de ene week 3 dagen en de andere week 1 dag brengen.. (ik heb er in iedergeval nog nooit van gehoord...)
@ Elance, leuk dat je vast op kdv-jacht bent! Ik heb hier nog geen idee of we dat moeten gaan doen, want opas en omas wilden heel graag oppassen. En misschien wil ik zelf wel een dag minder gaan werken @ Mamavandaisy, haha wat lief (en toevallig) dat je dochtertje nu zegt dat haar lampje weg moet. Duurt dan nog lang he, wachten @ Zwangerwens, hier ook in de zorg, dus heeel onregelmatig. Nog geen idee hoe het eruit gaat zien. We willen op den duur gaan vragen of mijn vriend een niet-vaste-dag-in-de-week minder kan gaan werken. Dus afgestemd op mijn rooster, dat zou wel ideaal zijn. En ik ga proberen in ieder geval één vaste dag in de week te kunnen krijgen. @ Cindyw, geweldig meis! Geniet ervan! Gave echo! @ Pip, fijn dat alles goed is!!! Hier zit ik nog even te twijfelen of ik een 9 maanden dagboek ga kopen, of gewoon een leuk notitieboekje. Vind al die vragen in zo'n dagboek vaak een beetje 'stommig'. Hoe is dat met die van Pauline Oud?! Heeft iemand die?
Zo ben gisteren niet aan toe gekomen om online te zijn dus heel wat in te halen vandaag. Mooi nieuws van al de echo's meiden. Gefeliciteerd. Ik werk ook in de zorg en heb 1 vaste dag waarop ik altijd een dagdienst draai. Dan is de kleine standaard bij mijn moeder andere diensten worden ook opgevangen door moeder en schoonmoeder en als ik de weekenden werk is op zondag papa altijd thuis. Het is iedere maand weer een geregel en gebel maar gaat al 1,5 jaar goed. Je hebt sowieso recht op 1 vaste voorkeur als je onregelmatig werkt. Daarnaast zijn er onregelmatige opvang mogelijkheden. Ik weet dat er in Veldhoven 1 zit die 24uurs opvang aanbied. Anders is een gastouder misschien een idee die zijn vaak een stuk flexibeler. Volgens mij was het Roosenzo, jouw man gaat evt in het buitenland werken zei je? Heftig hoor. Helemaal met meerdere kindjes en zwanger. Waar zou hij heen gaan dan? En waarom wil jij niet mee als ik vragen mag? Grappig, nu de tweede zwangerschap ben ik er toch iets minder mee bezig. Zo kom ik er net pas achter dat ik vandaag 6 wkn ben. De vorige keer dacht ik de avond er voor al, ohh, morgen weer een week verder!
Nou, hier ook dagen van onzekerheid..... Ook hier begon ik van het weekend weer te bloeden.... Maar net een echo gehad en het hartje klopt!! Termijn klopt ook precies, dus wij zijn blij!! En nog meer goede echo's las ik!! Gefeliciteerd!!
Pip24 en Duckertje, zenuwslopend zeg, als je bloed/bruin verliest, ben blij dat ook bij jullie een mooie echo met een kloppend hartje te zien was!! Ik ga vanaf nu niet meer stressen en vooral heel erg genieten!
Vandaag bij VK geweest, leuk gesprek, veel info, bloeddruk was goed. Verder alle formulieren, cadeautasje, nog meer info gekregen, en afspraak voor de echo gemaakt: 25-07-2012 Vriendlief is meegeweest, vond het eigenlijk allemaal wel best. ( Nou, dat had ik toch ook allemaal wel kunnen lezen...) afijn.. hij heeft even kennisgemaakt, en verwacht gezien zijn werk ook niet dat hij de komende periode meegaat. De echo hoop ik wel dat hij nog mee kan, want dat is echt midden in de stress en hele drukke periode voor de loonwerker. Gaan jullie mannen/ vriend/ partners met alle controle's mee? Neem aan dat als je een oververre vw chauffeur hebt, of buitenland werk dat het ook niet altijd makkelijk is..