Sinds maart, 24 uur werken. Ben al een keer uitgenodigd en diensten mee gelopen maar zochten een senior dus dat werd hem niet.
Hallo (aanstaande) mama's. Ik kom mij ook maar eens melden als jullie het goed vinden. Ik zie dat er al druk gekletst wordt . Dus ik zal mijn best doen om iedereen een beetje te leren kennen en onthouden. Voor degene die het willen lezen hieronder even wat info over mij/ons Ik ben nu 5 weken zwanger en 19 februari uitgerekend (denk ik). Het is geloof ik nog niet helemaal ingezonken want totaal onverwachts . Ik heb PCO en voor ons eerste kindje zijn we al met al 22 maanden bezig geweest waarbij ik uiteindelijk hormoonbehandelingen heb gehad. Toen ik zwanger was leek het wel alsof dit enorm goed was voor mijn lichaam, bijna geen klachten, ik kwam maar 6 kilo aan (dochter was 9 pond) en na de bevalling was ik binnen 3 weken 17 kilo kwijt en had ik mijn lichaam terug zoals het was voordat ik PCO had (Ik was niet dik maar kwam wel wat aan). Na het stoppen met borstvoeding kreeg ik wel een soort van cyclus van rond de 6 weken, maar ook wel eens 3 maanden niet. Vanaf afgelopen december begon mijn cyclus korter te worden tussen de 4 a 5 weken. Ik ben niet aan de pil gegaan, maar we waren nog niet bezig voor een 2e, ook omdat we de kans niet zo groot achten dat ik zonder hulp zwanger zou raken. In December een uitstrijkje laten doen en kreeg op donderdag te horen dat ik Pap5, had dat was enorm schrikken. Ik moest meteen naar de gyn en er werden biopten genomen. Ik kreeg te horen dat er 3 opties waren, of een lisbehandeling (worden er reepjes van je baarmoeder weggehaald) of de baarmoederhals wordt grotendeels verwijderd, wat een zwangerschap uitdragen erg lastig maakt, of mijn baarmoeder moest eruit. Gelukkig werd het optie 1 en werd ik diezelfde week geholpen. Begin april moest ik terug voor controle en toen bleek het helaas niet weg maar Pap 3, weer zijn er biopten genomen en werd ik voorbereid dat er nog een ingreep zou volgen en dus nog geen toestemming had om zwanger te worden. Vrijdag 1 juni kreeg ik de uitslag dat ze geen afwijkende cellen hadden gevonden?!! En mijn lichaam het nu toch zelf opruimt en dat ik november weer controle heb. Die week ervoor hebben wij wel "geklust" maar na woensdag zei ik: Tot de uitslag niet meer, als ik namelijk een redelijke cyclus heb, kan ik best volgende week mijn eisprong hebben en een zwangerschap is nu niet handig. Na de uitslag ook meteen een afspraak bij de gyn. gemaakt, want ja na dit alles wisten we ook dat je dingen kan laten wachten, maar je soms dan geen kans meer krijgt. Nou deze afspraak kan ik afzeggen denk ik. Ik voelde mij vorige week steeds zoooo moe en mijn dochterje zei de afgelopen 2 weken een paar keer uit het niets; Mama buik, Mama baby! Waardoor ik er maar eens een testje tegenaan heb gegooigd en bijna van de wcpot viel van verbazing toen deze positief was!!! Voor ons echt een wonder en zo blij, maar ook heel gek omdat je er normaal mee bezig bent en er naar toe leeft (zeker voor ons de 1e x) en nu is het daar gewoon ineens. Sorry meiden is best een lang verhaal geworden
Balen zeg. In mei 2011 ging het bedrijf waar ik werkte failliet. Ik wilde toen geen uitkering en ben bij de hema gaan werken, daar kwam ik niet meer weg. Heb daar nu maar zelf ontslag genomen, want ik werd er diep ongelukkig. Maar nu zit ik dus wel zonder werk. Ik hoopte op veel mooie zomerse dagen, maar die heb ik nog niet veel gezien helaas en begin me al behoorlijk te vervelend.
@ Leonizzi: Welkom meid en jij hebt een behoorlijke stresstijd achter de rug zo te lezen. Hoop voor je dat deze zwangerschap goed zal gaan, want het is echt een wonder! @ Collo: Dikke knuffel meid! Hoop dat het bruinverlies niets betekent net als in je eerdere zwangerschappen.
Leonizzie, wat een bijzonder verhaal zeg. Ik hoop dat je super gaat genieten van je zwangerschap. Wat mooi dat je dochtertje al wist dat je zwanger was....
hallo allemaal Ik zal me even kort voorstellen Ik ben Esmeralda woon in noord brabant En ben de trotse mama van Kyano geboren op 30-06-2010 Sinds half april gestopt met de pil... Zondag een test gedaan van kruidvat en een licht streepje Maar me man wou voor de zekerheid later nog een test doen om dat ik zondag nog niet overtijd was en dus vanavond een test van cleurbleu gedaan en ik ben hartstikke zwanger een klein beetje gekeken op internet en ik ben tussen 20 feb en 23 feb uit gerekend en zelf ben ik op 25 feb jarig ik hoop dat ik morgen de verloskundige kan bellen tussen het werk door want we gaan 13 juli op vakantie en daar wil ik toch wel papieren mee op vakantie nemen zodat mocht er iets of wat gebeuren ze weten dat ik zwanger ben het is ons 2de kindje maar weer net zo spannend en het enige waar ik zooooo tegen op zie is dat we nu onze mond nog even moeten/willen houden bleeh maar ach nog 3 weekjes en dan vakantie dus daarna 2 weken geen moeite om onze mond te houden hhaha we gaan lekker gezellig kletsen Groetjes
Net aangemeld voor MvM, vindt het spannend maar snap zelf niet goed waarom precies. Wel onhandig dat de zomervakantie in de eerste 16 weken valt, ben benieuwd of/hoe daar een mouw aan te passen is. Blijven wel in NL, dus wellicht paar weken over te schrijven naar andere regio. @ Sukke, wel goed dat je al hebt kunnen meelopen. Balen dat er niet meteen een passende plek was. @ Colloo, balen van het bruinverlies. Moeilijk maar idd verstandig om tot 8 weken te wachten. Hoop dat het voor je gevoel een beetje snel voorbij gaat (maar zal wel niet...) @ Jufjip, bijna door de mand gevallen, haha. Ik moet de kannen ook gaan verstoppen bij oppassende (schoon)ouders en het is verbazingwekkend waar die allemaal komen tijdens zo'n dagje. Er wordt dan ook altijd hard gepoetst, in de tuin gewerkt etc. Wel super luxe natuurlijk. Ook vervelend is dat we huis te koop hebben staan en kannen dus ook bij bezichtigingen een van de veeeeele dingen worden die opgeruimd moeten. @ Roosenzo, een baan zoeken is tegenwoordig al een crime, laat staan een hele leuke @ Noorus, aantal echo's is inderdaad heel wisselend. Bij ons is standaard (dus zonder combinatietest en andere aanleidingen) 3: week of 8, 20 weken en 36 weken (liggingsecho) @ Woezel 25, kwaaltjes herkenbaar. Als het binnen de perken blijft, draagt het ook wel weer bij aan de hele zwangerschapservaring @ Elsemieke, vervelend dat trillen. Dan lijkt het inderdaad dat je er wat aan moet doen en als eten de oplossing is. Hopelijk is het snel voorbij. @ Zwangewens, Hoera!!! @ Girafje, hopelijk voel je je snel echt zwanger. @ Fliertje, die krampjes in je onderbuik horen juist ook bij een goede zwangerschap hoor. Er moet vanalles gebeuren daar. @ Foeske, enjoy het bad. Lekker boekje/blaadje mee?! Geen laptop dus de verleiding tot ZP zal niet groot zijn @ mamaSylvia, het is bijna niet bij te houden. 4 dagdelen psz wist ik niet eens dat dat kon. Standaard hier is 2. @ Chayennah, prachtige reacties van je dochters. Uiteraard elk naar eigen karakter. Zal wat worden straks, zo'n kleintje er bij als je al van die zelfredzame dames gewend bent @ Lovelymom, gefeliciteerd met de knaltest! @ Elance, moest aan je denken bij heftige krampen na het vrijen. Maakt het wel een stuk minder aantrekkelijk zeg. Maar ben deze week ook vaak veel eerder in bed dan manlief dus veel gelegenheid is er niet Tot zover de reacties o.b.v. een paar pagina's teruglezen. We houden elkaar goed op de hoogte
haha idd...manlief had net al een opmerking...is ie es thuis...zit ik de hele avond achter de pc...maar ja hij kijkt een stomme film, dus eigen schuld. Ik duik nu wel mijn bedje in want ben erg moe en moet dus ipv 1 dagje nu nog 3 werken pffff Trusten allemaal!
@ Leonizzie en Esmeralda: Welkom, welkom!! Hulde, ik vind het heel goed dat je geen uitkering wilt maar zelf voor inkomen zorgt. Uiteraard wil je wel op je niveau werken dus wellicht goed om te stoppen als het veel energie kost en weinig perspectief biedt. Ik hoop dat je snel een passende baan vindt. Waar je na je zwangerschapsverlof ook weer fijn naar terug kunt keren. Succes!
Goh, ik zie ineens wat meiden met bruinverlies. Hopelijk valt het allemaal mee en hoeven jullie niet hetzelfde door te maken als ik afgelopen week had. Zwangerschapswens, wat fijn om de geruststelling al te hebben. Ik mag nog een halve week wachten. Jonneke, heftig om zo'n keuze te moeten maken. Ik kan me voorstellen dat je haar nog elke dag mist. Welkom nieuwe meiden. Gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Chayennah, wat gaaf om hun reacties te lezen. Wat is de risicogroep voor de combinatietest? Ik weet niet of ik het zou willen. Het voelt niet prettig om onzekerheid te kunnen krijgen, want ik wil inmiddels eens genieten!
Leuk er wordt hier veel gekletst zeg, ik heb 10 pagina's teruggelezen om er een beetje in te komen en die waren allemaal van vandaag haha. Namen onthoudt ik nog niet zo goed dus maar op woord. Combinatietest; ik val niet in de risico groep, maar vorige keer gedaan en nu denk ik ook MVM heb ik mij gisteren voor aangemeld, wachten tot ze bellen voor een afspraak. Ik zit niet te wachten op het plassen in die potten weer, maar vindt dat ik het wel moet doen, gezien ik het eerst zelf nodig had en er een tekort is. Sukke, Jeugdzorg Amsterdam heeft denk ik nog vacatures en anders gaan ze denk ik bijna zeker komen rond aug/sept. Ik heb 16 juli afspraak vlos. En krijg rond 10-12 weken eerste echo. Dit vind ik wel wennen hoor. Vorige zwangerschap lekker bij de gyn. gebleven en mocht ik met 7 weken al komen en kreeg ik elke afspraak standaard een echo, dat ga ik zeker missen. Ik had dus voor de 28e al een afspraak staan om weer zwanger te worden, Ik moet deze dus volgende week afzeggen, maar zal ik bellen om te vragen of ik die door mag laten gaan voor een inwendige echo? Bloedverlies, hier gelukkig nog niet, vorige zwangerschap tussen de 6 a 7 weken helder bloed, maar dat bleek dus gewoon een gesprongen vaatje te zijn waarschijnlijk. Bruinverlies is vaak oud bloed wat ik hoor. Nog niet te druk maken hoor. Zeg ik nu dapper.... Nu ga ik naar bed, ben super moe. Fijne avond allemaal en een goede nachtrust toegwenst (moet zo vaak plassen)
@ Combinatietest, waarom zou je dat niet doen dan!? Of brengt dat nog risicos met zich mee ofzo? @ Roosenzo, Utrecht is wel ooit mijn thuisbasis geweest, maar nu zou ik het niet meer zo goed weten hoe het met het aanbod zit daar. @ Chayenna, heerlijk de reacties van dochters! @ Collo, hoop dat het vloeien weg gaat meis. En kan me voorstellen dat je met echo misschien ook juist even wil wachten (gek eigenlijk he?) @ Sukke, daar lijkt me toch redelijk wat werk in te vinden Werk zelf al jaren in de hulpverlening en heb altijd makkelijk kunnen hoppen (nu vast contract op fijne plek, dus dat is heerlijk). @ Jufjip, oeeh oppassen geblazen! @ Leonizzie, welkom en gefeliciteerd, wat een verassing! @ Girafje, hoe is het met jou meis? @ Esmeralda, ook gefeli! Hier ook slapen nu. Morgen om 5:55 de wekker weer .
Pff moeilijk bijhouden nu.. las net reacties over hoe leuk hoe de kinderen van chayenna reageerden.. nou ik eerst dat hele berichtje niet terug kunnen vinden natuurlijk....! Maar uiteindelijk gevonden.. @chayenna: wat superleuk! Werd er emotioneel van! Ik kan nu helemaal niet meer wachten tot ik het dais kan vertellen! Wachten de echo af.... nog 2weekjes! Ik heb gister al wel een leuk t shirt besteld met tekst ik word grote zus, en dan grote en kleine smiley erop! Die wil ik haar dus cadeau geven.. missch nog iets erbij wat door zal dringen wat er aan de hand is... ze is 5 en kan nog niet zo goed lezen. Maar zat laatst in een folder te kijken en kwam langs babyartikelen. Pff zegt ze , dat is voor babys daar hoef je niet naar te kijken! Dus ze weet heel goed wat allemaal voor babys is. Dacht missch iets halen zodat zij dat kan bewaren voor de baby... iemand nog ideeën?
Hoi meiden, Ik hou het allemaal niet bij hoor, zeker niet op dit moment. Ik heb net zitten tellen en op de lijst staan er al 53 zwangeren. Vinden jullie het gek dat er zo gekletst wordt Ik werk zelf in het onderwijs en het zijn op dit moment echt de laatste loodjes. Daarnaast zijn we in december verhuisd en moeten er nog best wat dingen gebeuren, dus ik heb mijn huis nog niet op orde. Dan heb ik nog een klein meisje hier rondlopen die ook de nodige aandacht vraagt. En dan wordt er hier zo veel gekletst, dat als je een weekend en een dag gemist hebt, zoals ik nu, je heel veel pagina's verder bent. Ik ga dus even heel algemeen reageren: - Alle nieuwe zwangeren, van harte gefeliciteerd en van harte welkom - Alle meiden waar het even heel spannend is: Heel veel sterkte, ik hoop op het allerbeste! - Combinatietest: Wij hebben het bij mijn dochter ook niet gedaan. Het is in principe een kansberekening, zekerheid kunnen ze je niet geven. De vorige keer besprak ik het met mijn man. Wij stelden ons zelf de vraag: Stel je voor, de kans is heel groot dat het een kindje met syndroom van down wordt, zouden we het dan weg laten halen? Ons antwoord was, nee. Dus we vonden het niet nodig de test te doen. Deze keer dus weer niet. Echo's: Door mijn medicijngebruik loop ik een kans dat ik een klein kindje krijg die te vroeg geboren wordt. (Mijn dochter: De hele zwangerschap gemiddelde lengtes en ze is een week en een dag te laat geboren. Met dezelfde medicijnen) Daarom moet op een gegeven moment de groei van het kindje goed in de gaten gehouden worden. Het voordeel, ik krijg regelmatig echo's. Bevalling: Die van mij was niet zo geweldig (zacht gezegd). Een spoedkeizersnede en daar laat ik het bij, zoals Foeske ook al zei, ik wil de nieuwe aankomende moeders niet bang maken. Ik hoop dit keer op een natuurlijke bevalling die een stuk beter bevalt. Welterusten allemaal!
Hier een berichtje vanuit Duitsland (hebben WiFi in ons huisje). Heb er ruim een uur over gedaan om bij te lezen sinds afgelopen maandag ochtend. Hier ontzettend misselijk en extreem moe. Drukt wel een beetje de vakantiepret. Voor vandaag en morgen ook nog eens regen voorspeld. Ben allang blij dat we niet in een tent zitten, zoals we normaal altijd deden. Morgen is onze trouwdag. Zijn dan 2 jaar getrouwd en precies 7 jaar bij elkaar. Zijn namelijk getrouwd op de dag dat we precies 5 jaar samen waren. Liefs aan iedereen!