@ Lovelymom Oei dat kun je echt niet meer lang voor je houden! Ik kan het nog wel poos voor me houden ben van mezelf fors dus de baby moet daar eerst doorheen haha (A)
Poe Lovely mama, da's al behoorlijk! Ik ben ook wel aan de maat, maar heb ook al een behoorlijke buik! Alleen heb ik geen idee hoe ik foto's kan plaatsen.......
@ Timon. Dan moeten we maar afwachten wanneer er een echt zwanger buikje komt. Wij zijn trouwens even ver in de zwangerschap!
Oke haha dat wist ik niet. Jij hebt alleen eerder de echo wij op 5 juli pas. Tijd lijkt een beetje te kruipen.
Ik heb altijd al last van obstipatie. Nu drink ik veel meer, eet geen rijst wel veel roggebrood, toch erger geworden. Dus beetje darmenbuikje, maar verder ook nog niets te zien hoor! Zijn er hier dames die vooraf al kiezen voor ziekenhuisbevalling? Ik wil dat wel denk ik. Zei het tegen de mensen die het wel al weten en er naar vroegen, maar ik krijg steeds de vraag terug waarom dan? Nou vraag ik me af of je die vraag ook krijgt als je thuis wil bevallen. Is het zo raar om in het ziekenhuis te willen bevallen? Ik vind het prettiger. Als er iets gebeurd moet je alsnog in haast naar het ziekenhuis vliegen..
Hallo dames! Mama in spe, jammer dat het niet volop genieten nog is op vakantie. Hopelijk blijft de regen uit en kan je morgen wel lekker genieten op jullie trouwdag. Fliertje, maak je niet meteen zorgen hoor, hangt misschien net van de test af. Ik had er maandagochtend nog 1 gedaan en vond het ook lang duren voordat de streep goed en wel verscheen, uiteindelijk was hij wel een stuk donkerder dan de eerste zaterdag. Inmijn vorige zwangerschap ging ik ook nog een aantal testen doen en toen had ik zelfs het idee dat ze lichter of iig niet donkerder werden. Ik werd er helemaal nerveus van, nu dus ook besloten niet meer te testen. We zijn zwanger tot het tegendeel bewezen is lovelymom, zo dat is al een mooi klein buikje zeg! En lekker stuk gefietst zie ik Keizersnee of natuurlijke bevaling volgens mij is het beiden geen feestje haha. De 1 herstelt snel van een keizersnede, de ander minder er staat minstens 6 weken voor (en niet tillen enzo), maar ik hoor ook vaak dat mensen het wel emotioneel heftig vonden, ook dat ze 5 dagen in het ziekenhuis moeten blijven. Hetzelfde geld voor natuurlijke bevalling. De 1 loopt dezelfde middag al weer de visite te vermaken een ander, zoals ik kan 2 wweken niet lopen/zitten/liggen. (maar dan zat ze ook een tijdje klem met haar schoudertje). Tja.... niet te zeggen dus. Vanmorgen stond ik op de weegschaal en ik ben 1 kilo afgevallen, maar ik voel me alsof ik er 4 kilo aanzit. Echt een opgezwollen buik door die darmen. Vanmorgen lekker met dochterje naar de speeltuin geweest en kwam daar iemand van de zwangerschapsyoga van 2 jaar terug tegen die hoog zwanger was en iemand van de babymassage die ook al weer lekker zwanger was. Leuk om dan de baby's van toen als eigenwijze peutertjes te zien rondrennen! Net lekker even tukkie gedaan en dochterlief zal zo wel wakker worden en ga dan even bij de buuf een kopje thee doen. Tot vanavond meiden!
@Pip1986, ik denk ook dat ik weer in het ziekenhuis beval, dat beviel de vorige keer erg goed, alleen had ik toen een medische indicatie....... Denk zelf dat dat nu ook wel weer gebeurt, had bij de vorige zwangerschap last van suikers en natuurlijk een tweelingbevalling. Maar als jij je daar beter bij voelt dan is het toch goed.
In principe brengt de combinatietest zelf geen risico's met zich mee. Maar als je kansberekening niet gunstig is krijg je wel weer vervolgonderzoeken. Die onderzoeken kunnen wel schadelijk zijn. Komt een hoop stress bij kijken en je moet de test zelf betalen. Maar dat laatste vind ik dan weer niet echt een reden om het wel of niet te doen. Er is best wat aanbod qua werk, maar alle leuke banen zijn voor 40 uur en dat vind ik met 2 kinderen niet zo prettig.
Ik ben nog wel op zoek, maar niet zo heel erg actief meer nu ik zwanger ben. Ik heb zelf geen recht op een uitkering nu omdat ik zelf ontslag heb genomen. Qua salaris was ik er al letterlijk de helft op achteruit gegaan (en geen leaseauto meer). Maar het is inderdaad heel moeilijk om een parttime baan te vinden. Bijna niet te doen.
Hoe ging je eerste test dan? Was er toen wel meteen een streepje? Kan me wel voorstellen dat je er een beetje onzeker van wordt, zou ik ook hebben. Misschien gewoon morgenochtend nog een testje doen? Of een digitale? Die streepjes zijn af en toe gewoon stom.
Daar ben ik het wel mee eens hoor, maar ik heb destijds toen ik mijn baan verloor wel heel snel (1 week later) ander werk gevonden, ver beneden mijn niveau (al zeg ik het zelf) en voor de helft van mijn salaris. Achteraf gezien heb ik daar ook wel een beetje spijt van hoor. Had misschien toch beter die uitkering kunnen nemen. Maar nu heb ik nergens meer recht op omdat ik zelf ontslag heb genomen omdat ik er diep ongelukkig van werd.
Je hebt denk ik al wel genoeg antwoorden gehad. Maar vanwaar je vraag? Zie je al op tegen de bevalling?
Vond je dat niet heel moeilijk om zonder je kindjes naar huis te gaan? Ik had dat bij de eerste ook en heb er veel moeite mee gehad. Ook wat betreft de binding. Waarom moesten ze eigenlijk blijven?
Wat een mooi buikje al! Wow! Mijn ouders en zusje weten het al en heb het ook aan 2 vriendinnen verteld. Verder wachten we nog eventjes met vertellen, denk tot een week of 10.
Wij hebben wel de combinatietest gedaan. Helemaal niet verwacht dat er iets uit zou komen. Dus schrikken bij die verdikte nekplooi. Toen hebben we er voor gekozen om de bloeduitslag niet te willen weten. Ik zal al helemaal in paniek. En die bloeduitslag is 'slechts' en kansberekening. Als de kans hoog was dan zou ik toch geen vwp durven toen besefte ik toen. Daarom hebben we toen extra controles bij 16 en 18 wkn gehad. Bij 20 wkn bleken de hersenen nog steeds niet in ontwikkeling en toen hebben we dus alsnog een vwp laten doen met daarbij de uitslag. Dit keer dus weer een combinatietest voor ons alleen dan zonder bloeduitslag. We zitten door onze dochter* altijd in de risicogroep. Extra spannend nu dus allemaal maar probeer er toch van te genieten.
Ik zetten ze altijd in een grote boodschappentas (past er precies in) en legde daar dan weer iets overheen, handdoek ofzo en zette er evt iets op. Niemand die het zag
Ik wilde thuis bevallen en ik kreeg ook de vaak de vraag waarom ik dat wilde. Dus ik denk dat het niet uitmaakt wat je kiest. Vragen krijg je toch wel. Nu kies ik trouwens weer voor een thuisbevalling en ik ga echt bidden dat dat gaat lukken. Vond het een geweldige ervaring.