@ Noorus Als jou dat geruststeld moet je dat zeker doen. Wij mogen bij 8 weken vind ik ook nog wel lang duren. Zeker doen als het beter voor je voelt zeker als je ook al een miskraam hebt gehad.
Noorus: nee hoor, echt niet overdreven! Volgens mij kan iedereen goed begrijpen dat je onzeker bent. Hoop dat je snel terecht kan! Jillz: wat fijn dat je zo snel een echo krijgt! Ik heb pas op 18 juli de intake bij de VK. En daarna wordt pas een afspraak gepland voor de echo.. Vind het echt helemaal niet leuk dat we zo lang moeten wachten maar ja, we gaan 3 juli 2 weken op vakantie en als ik volgende week zou gaan ben ik nog maar ca. 6 weekjes zwanger, dat is wel heel vroeg (te vroeg ook volgens de VK). Voor mij zit er helaas niets anders op dan afwachten. Ik kan de vakantie wel omkijken, hahaha
@ noorus, Nou die miskraam bij 10 weken en dat werd allemaal 1 drame omdat ik ook een curretage moest en er vanalles fout ging. Kregen verkeerde info en waren om de dag in het ziekenhuis. Die lui werkte allemaal langs elkaar heen. Toen was ik bijna vooor de tweede keer gecurreteerd..terwijl iemand op het laatste moment erachter kwam dat het al lang helemaal goed was en dat er niets was overgebleven na de 1e curretage. Dus denk dat het een goedmakertje is dat we bij 7 weken mogen .
Bij onze verloskundige is het normaal om bij de intake meteen echo te hebben. Afspraak wordt gepland bij 7 of 8 weken zwangerschap. We konden ook terecht bij een verloskundige in een andere plaats maar daar is de echo bij 12 weken dus bewust gekozen voor de verloskundigepraktijk waar de echo eerder is
Dat is super, rums! Ik wou dat dat bij ons ook zo was.. Helaas maar 1 praktijk in de buurt dus ik moet het er maar mee doen Moeten jullie ook zo vaak plassen? Ik moet serieus elk half uur, gek word ik ervan!
@Feilo09 Ideaal he! Ben behoorlijk nuchter maar toch geeft de zwangerschap ook wel enige spanning omdat ik wil weten dat het goed is. En als je dan met 8 weken terecht kan is echt ideaal! Moet nu nog steeds mijn klep houden naar familie ook ouders en dat is echt pittig. Zeker omdat ik aan het idee gewend ben zwanger te zijn en praat er dus gemakkelijk over. Wou pas al tegen mijn moeder zeggen dat ik niet langs kon komen want moeder voor moeder zou komen. Oeps! Ik heb geen last van vaak plassen. Maar ga zo weer kop thee maken zodat ik weer kan. Doe namelijk mee met moeders voor moeders en dan wil je graag plassen haha. Nou eerste fles is vol, dinsdag gekregen haha. (A)
Dat is fijn zeg! De praktijk die ik heb krijgt per juli een eigen ap. Zodat ze ook echo kunnen maken. Bij mijn 1e zwangerschap hadden ze dat dus nog niet maar het is een hele fijne praktijk dus dat vond ik prima. En die eerste echo krijg ik bij de gyn. Van vaak plassen heb ik niet echt last...om het uur..das normaal denk ik.
hier ook bij intake echo ze had me juist gepland bij een vk die een echo mag maken, omdat ik dus vertelde dat ik het niet zeker wist hoever ik was ik kwam dinsdag een vk tegen op het winkelcentrum kon het niet laten om het tegen haar te vertellen en ze was ook echt enthousiast en ze zei nou dan ziee ik je gauw op het praktijk
Jaaaa, dat heb ik ook dat ik er zo makkelijk over praat omdat ik zo aan het idee gewend ben, haha. Maar: vandaag ga ik het aan mijn moeder vertellen als mijn dochter zometeen wakker is krijgt ze haar 'grote zus' shirt aan en gaan we erheen. Ook neem ik mijn positieve test mee die ze aan mijn moeder mag geven voor als het kwartje niet wil vallen, hihi Goed dat je mee doet aan moeders voor moeders, ik doe ook mee Vandaag begonnen en de eerste fles is bijna vol, haha. Het baart me wel een beetje zorgen dat ik zo vaak moet plassen. Ik heb dat namelijk ook altijd als ik ongesteld moet worden Lovelymom, bij jullie dus ok meteen een echo bij de intake? Wat fijn! Zou ik het dan toch verkeerd begrepen hebben en een echo krijgen de 18e van juli? Dat zou leuk zijn!
Lousaaaa welkom en duim voor je dat het nu wel goed gaat! Noorus voor mij is het de 2e keer nu dat ik meedoe, dus ik weet hoe het gaat, maar die test is idd leuk Volgens mij is het alleen niet zon aardig mens (zo klonk ze iig niet over de telefoon, ze feliciteerde ook niet eens) Dus ik weer niet of ik er wel zon zin in heb Als het goed is kan ze elk moment komen. Rums haha ja dan wil je graag he! Ik krijg de flessen straks Bij ons ook echo bij de intake Bij de vk dan, maar we weten nog steeds niet of we nou vk of gyn of combi gaan doen Mijn vk heeft trouwens wel een eigen echo-apparaat gelukkig. Opvang: wij hebben gastouderopvang en een engel als gastouder, heeeerlijk!
Veel plassen: Nee hier geen last van! Om het uur plassen is veel hoor! Gemiddeld plas je 6 tot 8 keer op een dag! Toevallig gisteren op tv gehoord. Keizersnee: Ik zou er niet aan moeten denken om een keizersnee te ondergaan ook niet as dat niet zo ingrijpend zou zijn geweest. Wat is er nou mooier dan zelf je kindje op de wereld te zetten! Als ik bij R (of nu) een keizersnee zou hebben gehad/ krijgen zou ik daar écht heel erg van balen. Linnie: Ow jee, wat naar. Hopelijk valt het mee en is niets heel ernstigs! MVM: wat raar dat je man zo reageert! Het kost misschien 10 sec tijd als gewoon plassen en al zou het 5 min. langer duren. Dan heeft hij daar toch nog geen last van, jij moet het doen. Noorus: Lekker die echo bij het echobureau laten maken als jij daar rest in vindt. Hier net zo'n bizar nieuws gehoord van mijn man. Belde vanmorgen op dat de vader van een collega vannacht is vermoord! Waren op vakantie in ZA, werden daar overvallen. Die man zei nog neem alles maar, jullie mogen het hebben maar toch hebben ze hem vermoord. Haar moeder is toen in hun huurauto gesprongen en heeft kunnen vluchten! Ik word er nog naar en misselijk van als ik er denk.
@ Sukke, jeeetje wat een bizar nieuws hee! Dat gebeurd toch alleen in films?!! @ Paloe, MvM al weg?! Hier juist een hele aardige vrouw aan de foon gehad! Feliciteerde me meteen terwijl ik het zelf nog niet eens kon geloven, haha! @ Echo en hele mikmak... ik ga het allemaal wel beleven. Vriend vind het ook fijn om eerder een echo te hebben en desnoods betalen we zelf, dus dat komt wel goed!
@sukke; jemig, wat heftig zeg! Wat verschrikkelijk waarom konden ze hem nu niet gewoon laten gaan? Echt heel erg Hm.. Ben nu 5 minuten geleden wezen plassen en moet nu alweer! Zou ik een blaasontsteking hebben?
Wow en ik was al trots op 1 volle fles na 2 dagen :S.. Fijn dat je het al gaat vertellen ik sta ook echt te popelen. En ben zo aan het opletten dat ik me niet verpraat. Gelukkig drink ik geen koffie dus daar kunnen mijn ouders (en anderen) het niet aan merken.
Wat erg zag van die man! Wat een idioten lopen er rond he! Ik plas om het uur maar ik drink ook veel meer! Heb echt dorst de hele tijd. Had ik vorige keer ook, toen hebben ze gecontroleerd op suiker..dat was allemaal prima. Volgens de vk hoort het erbij omdat je lichaam hard aan het werk is.
Nou bah! Mag je toch niet aan denken aan zulke zaken! En de dader zal waarschijnlijk nog vrijuit gaan ook :x Wat een erge mensen lopen er soms toch rond
Sukke wat erg! Waar staat ZA voor? Mvm is weg, gelukkig was ze toch wel aardig Had een supermooie test, streepje kwam meteen op (en dat met tweede lading urine) Dus 2 juli mag ik beginnen! (van 6 tot 16 weken) Veel plassen heb ik gelukkig ook geen last van, als j echt zo ontzettend vaak moet, dan moet je minder thee drinken of even laten testen of je geen blaasontsteking hebt