Februari mama's 2013!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Duckertje, 27 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamsie1989

mamsie1989 Actief lid

17 mrt 2012
    130
    0
    0
    Visagiste
    Wageningen
    Hoi dames,
    Ik kom me hier ook aanmelden. Het is mijn 3de zwangerschap, maar hopelijk de eerste die ik zal voldragen, de vorige 2 hebben het namelijk helaas niet gehaald.. Ik ben niet 100%
    zeker van mijn uitgerekende datum vanwege een
    miskraam(5,5 weken) afgelopen maart en
    onregelmatige cylcus. Maar als ik een voor mij
    gemiddelde cyclus aanhoud van 31 dagen dan kom
    ik met de calculator van deze website uit op een
    bevallingsdatum van 1 februari
    Hopelijk blijft deze baby wel plakken! Ik heb 12 juni mijn eerste pretecho met 7 weken bij echolooks in Nieuwegein omdat ik het hartje graag wil zien kloppen. Mijn eerste afspraak bij de verloskundige staat op 18 juni. Vind het allemaal heel erg spannend! Groetjes

2. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Hoi Jijdaar en Mamsie! Gefeliciteerd!! :)

Jijdaar, leuk zeg dat je vrijwilligerswerk in het buitenland doet!! Wil je er iets meer over kwijt?? :)

Sukke, klinkt leuk en heel lekker die taart!!
    Ik wil me ook nog eens verdiepen om zelf taarten te maken, maar eerst maar eens wat meer tijd vinden!
    We zijn nu ons huisje aan het "verbouwen"... Nou ja, kamers aan het wisselen en daarbij kregen we ineens het oog op een ander nieuwbouwhuis. Zitten nu erg te twijfelen of we er voor zullen gaan of niet. De tijd is er toch niet echt naar en dan nog een kleintje op komst....
    Maar het is zo'n leuk huis! :)
    Al wonen we hier ook niet echt verkeerd hoor.... :)

Mamsie, krijg je niet eerder een echo ivm je miskraam?? Gewoon bij de verloskundige?? Een pretecho is misschien idd ook wel een idee...

Wel spannend al die echo's!
    Ik hoop dat we allemaal een heel mooi babytje mogen hebben volgend jaar februari!! :D

3. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Wat leuk, Jijdaar. Waar zitten jullie nu dan?

@Mamsie Ik dacht idd het zelfde als duckertje. Krijg je geen vroege echo na 2 keer een mk te hebben gehad?

@Duckertje: Nou, als ik jullie was zou ik nu niet een nieuw huis gaan kopen hoor. Wij hebben ons huis bijna een jaar te koop staan en er is nog geen hond komen kijken. Stel je voor dat je dat huis koopt en niemand wil dat van jullie hebben, daar zit je echt niet op te wachten.
    Wij hebben nog niks nieuws gelukkig.
    Gaat nu met een tweede wel krap worden overigens. hebben geen slaapkamer meer over namelijk. Wel een zolder waar we evt een kamer van kunnen maken maar daar willen we zo lang mogelijk mee wachten. dus de 2e baby ook eerst weer een tijd bij ons op de kamer, zoonlief heeft 5 mnd in de wieg bij ons gelegen.
    Dus tegen de tijd dat de baby er is en al een tijd bij ons slaapt kijken we wel wat we doen.Of zo goedkoop mogelijk een akmer op zolder maken of evt de kids op 1 kamer.

Net lekker een dutje gedaan op de abnk! :) Kleine sliep en ik was er toch wel aan toe aangezien de kleine man vannacht dik een uur heeft lopen spoken!

4. mamsie1989

mamsie1989 Actief lid

17 mrt 2012
    130
    0
    0
    Visagiste
    Wageningen
    @ duckertje en sukke,

Nee helaas niet deden ze dat niet, vandaar dat ik zelf maar op zoek ben gegaan. Ik denk dat het met deze wel goed zit, omdat ik bij de vorige zwangerschappen nauwelijks klachten had ( alleen pijnlijke borsten) en bij deze wel meer. Hebben jullie ook zo'n last van vermoeidheid? Ik lig tegenwoordig al voor 24:00 in bed terwijl ik normaal om 03:00 nog niet eens kan slapen haha

5. Sas87

Sas87 Actief lid

27 apr 2012
    201
    0
    0
    Paraveterinair
    grootebroek
    Hallo Dames,

Hier gister ook een positieve test!! :D
    Ben rond 9 februari uitgeteld.
    Verder nog niet veel symptomen alleen heel erg moe..

6. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Sukke, vandaar ook de twijfel! Misschien maar lekker in dit huisje blijven zitten! :)

We hebben nu ook van de zolder een kamer gemaakt. Daar slapen wij nu. Ons zoontje mag dan naar de grotere kamer en de babykamer kan zo blijven....

Mamsie, wat raar zeg.... Nadeel bij het pretecho bureau is wel dat de echo niet inwendig is. Zouden ze dan wel al genoeg zien??

Enne, hier ook vroeg in bed!

7. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat een gezelligheid hier!

Ik heb me gister al aangemeld, maar bedacht me dat ik me nog niet eens fatsoenlijk heb voorgesteld. Dus hier komt het:

Ik ben mama in spe (hoewel die naam inmiddels niet helemaal weer van toepassing is). Ik ben bijna twee jaar getrouwd en recent (4 maanden geleden) bevallen van ons eerste kindje. Toen dertien maanden bezig geweest om zwanger te worden. En nu dus alweer zwanger! Had ik niet verwacht, maar we zijn er ontzettend blij mee.
    We hebben nog niemand iets verteld. Weet ook niet goed hoe mensen zullen reageren, zo snel alweer zwanger...

De eerste symptomen zijn er bij mij ook alweer. Ontzettend moe (mede omdat ik voor onze kleine ook nog 's nachts mijn bed uit moet) en misselijk. Maar ach, dat is het allemaal waard!

Iedereen ook van harte gefeliciteerd!

8. Chayennah

Chayennah Actief lid

31 mei 2012
    337
    0
    0
    Hallo lieve Allemaal!

En allemaal nogmaals gefeliciteerd. Ik zie dat er een hoop nieuwe bij zijn gekomen.

Ik sta nog niet in de lijst. Ik ben ook 04-02 uitgerekend, als mijn eigen berekening klopt.

Ik ben in verwachting van mijn derde kindje, na dat ik van mijn tweede een slechte zwangerschap had. Ik heb vanaf 22 weken plat moeten liggen wegens funneling, oftewel, je baarmoedermond is weg en klaar om te bevallen. Gelukkig mijn mooie dochter uitgedragen. Ze zijn ne wel al 9 & 11,maar die springen een gat in de lucht zodra ze het nieuws horen.

Na het afbouwen van migraine medicijnen heel snel zwanger. Nu duimen dat de aanvallen mee gaan vallen.

Spannendste vind ik nu wel, of het goed af loopt. Ook na 5 dagen elke dag een test, blijft hij positief. Geloof het haast niet. ben zó bang! Maar zie dat bij jullie ook terug. Morgen naar de huisarts , die verwijst me door naar de gyneacoloog. Als er enige angst is, dat er weer funneling zal ontstaan, wordt mijn baarmoeder een soort dicht gehecht,maar daar weet ik het fijne nog niet van. Spannend!!

Dames, veel succes en ik lees graag met jullie mee!

9. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Het is hier idd lekker gezellig! :)

Mama is spe, een verassing dus zo dicht op elkaar! Maar wel heel leuk!
    En er niet te veel mee bezig zijn met wat iedereen denkt! Het gaat om jullie gezinnetje! :)

Sas, ook jij gefeliciteerd!

Chayennah, wat een verhaal zeg met je vorige zwangerschap! Kan me voorstellen dat het nu de nodige stress met zich meebrengt!
    Maar ook lekker proberen te genieten hoor!

10. Chayennah

Chayennah Actief lid

31 mei 2012
    337
    0
    0
    Hey!

Mijn twee meiden zitten ook dicht op elkaar. 18 maandjes. Kan sneller toch. Ik was ook heel jong, ik was 20 toen ik van de eerst gepland zwanger werd, na 9 maanden proberen. De reakties zijn dan niet allemaal even gezellig. Ongelukje? Condoom gescheurd? En als je dan binnen een jaar blij verteld dat er nog een kleintje komt, krijg je dezelfde reakties! Jammer is dat. maar pech voor hun.
    Het is heerlijk, 2 dicht op elkaar, ze zijn nu zo vaak met elkaar bezig en liggen echt op 1 lijn. Geniet ervan!!

Dank je wel voor de felicitaties. Ik vind het echt gezellig zo!
    Dat had ik niet 10 jaar geleden :-D

11. Duckertje

Duckertje Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.489
    1
    38
    NULL
    NULL
    Chayennah, leuk te horen dat het leeftijdsverschil je zo goed bevalt!

Mijn broertje en ik schelen dik 5 jaar. Heb dat zelf altijd heel jammer gevonden!
    Jij hebt nu natuurlijk wel een heel groot leeftijdsverschil, maar dat lijkt me dan wel weer leuk! Kunnen ze mama lekker met alles helpen! Ze zullen wel super trots zijn!

Enne, 10 jaar geleden was er nog geen ZP he?! Ik vind het hier ook altijd wel gezellig! :)

12. Chayennah

Chayennah Actief lid

31 mei 2012
    337
    0
    0
    Hé Duckertje,

Met 5 jaar leeftijdsverschil loop je net elkaars periodes mis idd. In & uit pubertijd enzo.

Nu weer een groot verschil, de oudste is bijna 12 als de kleine komt. Maar zeurt nog dagelijks om een broertje of zusje. Ze krijgen met de baby een hele andere band, maar wel heel moederlijk denk ik.

In het begin is twee kleintjes wel pittig, maar had gewoon 2 boxen in huis staan, zodat je toch even je handen vrij hebt, misschien een tip!

Maar boven al...genieten hé!

13. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Hey dames,

Ik merkte van de week al wat rugpijn bij bepaalde huishoudelijke handelingen.. Maar het drukt me nu wel heel erg in de onderrug :s vooral na wandelen. Echt ontzettend vervelend... iemand hier ervaring mee? Bij de eerste helemaal geen last van gehad.. ja de laatste maand missch, maar om er nu al zo'n last van te hebben?

(buikpijnen zijn wel minder geworden)

14. Chayennah

Chayennah Actief lid

31 mei 2012
    337
    0
    0
    Hoi Mama van Daisy,

ik had het toevallig ook vanmorgen. Alsof je al een hele dikke buik hebt, die rugpijn. Ik heb het ook in mijn laatste dag als ik ongesteld ben.

Nou...zal dan wel met de groei van ons kleintje te maken hebben. Die tekenen vind ik af & toe wel fijn om te weten dat alles nog goed is!

Succes!

15. Liefde1987

Liefde1987 Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.325
    1
    0
    Hoi meiden, ik had me hier me hier laatst gemeld maar ivm druk weekend nog niet meegekletst... ik vrees ook dat ik me hier weer ga afmelden :( heb sinds vanochtend erg veel buikpijn en bloedverlies........ morgen maar ff de ha bellen maar ik ga uit vant ergste.......

16. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ai Liefde1987, dat zou niet mooi zijn. Is het voortdurend bloedverlies of vanmorgen gewoon een beetje geweest. En helderrood of oud bloed????
    Erg naar, bah! *digiknuffel*

@Duckertje: Ja ik twijfel nog of wij dan naar zolder gaan of zoon. Vind het ergens geen fijn idee dat wij boven liggen en de kids dan beneden. ben bang dat ik dingen niet hoor (bijv brandalarm of inbreker, haha, ga wel van et ergste uit.) Aan de andere kant vind ik kind op zolder ook niet een fijn idee ivm de cv ketel/ koolmonoxide.

Lees dat best wat meiden al wel redelijk wat kwaaltjes hebben, zo vroeg al. Ben benieuwd wanneer ze hier écht gaan door zetten. Hopelijk niet! ;)

17. Liefde1987

Liefde1987 Fanatiek lid

2 apr 2012
    1.325
    1
    0
    Nou met plassen drupte er echt rood bloed uit..... nu heb ik veel oud bloed. voelt iig niet goed :(

18. mamsie1989

mamsie1989 Actief lid

17 mrt 2012
    130
    0
    0
    Visagiste
    Wageningen
    Jullie ook nog allemaal gefeliciteerd trouwens haha!

@ duckertje : volgens de dame van echolooks hebben zij de nieuwste echo apparatuur wat er op dit moment op de markt is waardoor er met 7 weken uitwendig al een goed beeld te krijgen is. Ik heb nog wel een beetje mijn twijfels, maar ik laat 12 juni na de echo gelijk weten hoe het is gegaan en hoe het beeld was :D

@ mamavandaisy : sterkte! Ik duim voor je dat alles goed komt en dat de baby blijft plakken!

Pffff ik vind het zo moeilijk om het geheim te houden! Ik wil heel graag aan mijn ouders vertellen dat hun eerste kleinkindje eraan komt, maar toch wil ik ook wachten tot ik op de echo heb gezien dat het hartje klopt. Pffff ben zo ongeduldig haha. Mijn moeder haakt babyspulletjes op bestelling en ik denk dat ik het haar laat weten door een nep-bestelling te plaatsen voor een paar gehaakte roze baby ballerina's en gehaakte blauwe converse all stars schoentjes en dan verrrr onderaan de bestelling als verassing mijn eigen naam zet haha, dan valt het kwartje wel denk ik :p

Hoe gaan jullie het vertellen en waneer? Xxx mamsie

19. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    @Liefde1987: Heel veel sterkte! Knuffel! Het gebeurd vaker dat er dan nog niks aan de hand hoeft te zijn, laten we het hopen! Ik duim iidg voor je!

@mamsie1989: Dat was voor liefde1987 bedoeld?

@Chayenna: Ik hou t er inderdaad maar op dat het een goed teken is. Ik lees hier en daar ook dat het met de banden te maken kan hebben en/of met bekkeninstabiliteit. Heb ik eind volgende week nog last dan bel ik HA en dan maar kijken of fysio me er bij kan helpen.

20. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    ps: Ben namelijk ook wel erg fanatiek bezig geweest in het huishouden omdat ik een keer iets fitter was, en minder last van mijn buik had.
    Afgelopen week veel dingen moeten uitstellen omdat ik gewoon echt niet lekker te pas was; krampen, misselijkheid, duizeligheid en moeheid. :(
    Moe nog steeds heel erg, misselijk minder, en nog niet weer duizelig geweest. =)

Deel Deze Pagina