Hallo. Ik ben een meisje van 16 en mijn vriend is 19, we zijn nu zo'n 3 jaar samen. We zijn nu 12 weken zwanger, het was niet gepland maar we zijn wel heel enthousiast. financieel zitten we goed en qua woonruimte hebben we ook genoeg ruimte voor een kindje. Wat dingetjes zijn mij niet duidelijk en ik vroeg me af of jullie mij daarmee kunnen helpen. - Heb ik doordat ik zelf minder jarig ben wel recht op de voogdij en krijgt de papa anders de voogdij? - Als de vader de voogdij krijgt kan de baby dan wel mijn achternaam hebben want dat willen wij beide graag. - hebben wij ook recht op kinderbijslag en partnertoeslag ( zo niet waarom niet ) - En zijn er misschien andere dingen waar wij wel recht op hebben maar zelf niet weten? Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen! Alvast bedankt en veel plezier met jullie kindjes en zwangerschappen!
Gefeliciteerd Het zijn wel lastige vragen.. Maar terecht dat je er antwoord op wilt. Ik zou als ik jou was deze vragen stellen aan iemand met verstand er van. De VK weet vast wel iemand die dit soort dingen weet. En anders op de site van de gemeente even. Er moet ook aangifte gedaan worden daar dus ze zullen er vast wel iets van weten. Succes!!