Februari mama's 2014 deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Lov23, 14 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @sunflower, waar zouje nu nog last van moeten hebben dan? Je zit al op de 14 weken dus meestal zijn de kwaaltjes voorlopig ff voorbij, dit zijn de geniet-maanden :) Ik heb ook nergens last meer van, op zere borsten af en toe na, toch gister hartje gehoord bij de vk hoor :) Een zw.schap is niet alleen maar 1 grote kwaaltjes tijd. Ik heb bij de meeste kids na de 10 weken amper nog last van iets gehad, tot de buik erg dik werd en er andere ongemakken komen. Ik zou zeggen, geniet eran! voor jehet weet kan je je amper omdraaien in bed :p

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

hahaa idd wat mamadeluxe zegt...
    Nog even en je denkt....aaaaaahhhhhhhh die buik hahaah

3. missmaryw

missmaryw Actief lid

23 jan 2012
    331
    0
    16
    Paarden rijden, lessen geven,
    Ja, ik voel t ook. Kan nog wel op mijn buik slapen.. Maar liever op mn linker zei.

4. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik heb echt bij sommige kids aan het einde, iedere ochtend gejankt dat de bevalling die nacht wee niet was begonnen omdat die buik zoooooo in de weg zat...nu nog maar niet aan denken hahahahaha!

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

ja die tijd gaan we nog krijgen...is maar goed ook want dan wil je tenminste bevallen :D

6. troy

troy Actief lid

3 mei 2012
    494
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ps @ mamadeluxe begrijp het geheel hoor...lijst is goed lang😉

Moppelientje mooie echo!!

En b.t.w. Iemand al kraamzorggeregeld? Zag wel een paar voorbij komen😉
    Plus wat voor dingen kun je als aanstaande mama doen? Cursussen ,fitness ,zwemmen wil ik gaan doen! Maar misschien hebben jullie nog tip's of ideeën wat goed is, (voor je lichaam in balans te houden.... Dat ik niet te overdreven dik word bedoel ik, aanleg voor!)
    Maar niet dat me beep eronder lijd😉

Ga nu echt aan werk ,tot vanaaf liefs😊😊😊

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

kraamzorg is al geregeld...moet je nu ook echt doen hoor ;)

8. missmaryw

missmaryw Actief lid

23 jan 2012
    331
    0
    16
    Oja kraamzorg ' ga gelijk even bellen..

Ik blijf paardrijden tot het niet meer verantwoord is.. Heb sowieso de 18de nog wedstrijd staan, en eind vd maand ook nog,, hopen dat ik die haal.. Als ik niet meer kan paardrijden wil ik 2 of 3 x id week gaan zwemmen.. Om toch in beweging te blijven,...

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

paardrijden zou ik toch eng vinden...wat als je eraf gegooid wordt?

10. Tessvdk

Tessvdk Actief lid

20 mrt 2013
    273
    0
    0
    Hier ook last van me buik, kan er niet meer op slapen...

Babykamer duurt nog even voor we er aan beginnen, willen eigenlijk voor die tijd nog verhuizen :)

11. Tessvdk

Tessvdk Actief lid

20 mrt 2013
    273
    0
    0
    Kraamzorg ook al geregeld! :)

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

20 weken echo si verplaatst naar de 23 sept:D
    stomme doos die ik ben, stond die op woensdag om 11 uur...12:30 is de oudste uit dus dat gaat helemaal niet:D

13. missmaryw

missmaryw Actief lid

23 jan 2012
    331
    0
    16
    Kraamzorg geregeld, eerst zorgverz gebeld... Goh wat zijn ze vriendelijk bij dsw.. 😳

Net online formulier ingevuld.. Dus dat is ook al weer gedaan..

Ja ben niet echt bang om te vallen, zolang ik nog geen echte buik heb.. Ik rijd al vanaf mn 4de paard waarvan de afgelopen 7 jaar intensief in de wedstrijd sport.. Zit zo in mn leven ..

14. Yasmin84

Yasmin84 Fanatiek lid

29 sep 2009
    3.042
    1
    0
    Zuid-Holland
    Kraamzorg toevallig gisteren nog voor aangemeld.
    Hoewel de kans groot is dat ik dit keer weer geen kraamzorg thuis zal hebben. (zoontje met 35 wk geboren en 10 dgn in zkh gelegen)

Nog 2 weekjes werken en dan een weekje lekker vrij. Kijk er al naar uit!

15. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ik twijfel enorm over de kraamzorg, vorige keer vond ik het echt geen nut hebben,
    en nu met een 2e is het misschien wel fijn maar ligt eraan of me man dan nog thuis is of niet

uhm verder voor de lijst
    02-09 controle bij VK
    03-10 20 weken echo

en begin september waarschijnlijk nog een pretecho

ik ga nog ff slapen en dan 14.25 weer naar de huisarts

16. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @miffy, wat erg dat je je nog zo rot voelt, hopen dat de huisarts wat anders heeft, die domperidon zetpillen?

Ik wil liever ook geen kraamzorg maar het is verplicht :s Sws de assistentie tijdens de bevalling als j thuis bevalt en ter ondersteuning van de vk (controle van moeder en kind) ik heb dus de minimale zorg aangevraagd en heb tegen de vorige ook gezegd, controles uitvoeren en dan mag je nog 2 uur koffie drinken bij je vriendin op mijn kosten wat mij betreft.

17. Tessvdk

Tessvdk Actief lid

20 mrt 2013
    273
    0
    0
    Ja vorige keer had ik de volle 48 uur, maar vond dat ook erg veel, dat mens zat gewoon in het zonnetje op ons balkon thee te drinken en ik kon de deur openen voor visite :O

Nu minimale zorg aangezien dat handig kan zijn voor mijn dochtertje, maar als dat niet gaat werken is het gauw afgelopen!

18. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Wij hebben hier zo'n vast ritme wat allemaal als vanzelf gaat, iedereen heft hier een rol, helpt mee, denkt mee, en ik heb zelf al zoveel ervaring, nee voor mij is het overbodig en loopt ze in de weg.

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

tess dan had je duidelijk de verkeerde.....jammer hoor.

Hier pak ik gewoon alle uren krijg ze toch vergoed :D

20. Firsttimemama

8 aug 2013
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeiemiddag ! Ik dacht even snel bij te lezen tussendoor maar jeetje mina wat gaan jullie snel :D

Lov, een andere smaak moet ik zeggen heb ik niet. Maar die eetlust die ik voorheen had is compleet verdwenen. Moet mezelf er echt toe zetten om even iets te eten. Zit vooral snel vol. Althans, zo lijkt het.
    Die bal voel ik ook wel ja. Idd als ik op mijn buik probeer te slapen wat ik het liefste doe.

Tigermommy, wat een lekker vooruitzicht nog even weg naar Spanje. Wij zijn ook van plan ergens dit jaar nog even met zn tweetjes weg te gaan zolang we nog met zn tweetjes zijn.

Missmary, ja hier ook een paardrijdster ! Tenminste.. altijd geweest tot een 2 jaar geleden ongeveer. Op mijn 6e begonnen met rijden en altijd erg fanatiek geweest. Heb nooit een eigen paard aangeschaft omdat ik eerst een stabiele financiele situatie wilde hebben en het paard dus niet weg hoeven doen. Heb dus altijd als "bijrijdster" gefungeerd maar dan was ik we de enige die wat met de paarden deed. Voerde dus ook elke dag en alle spullen zoals het tuig en de dekens enz. waren van mijzelf. Dat je zegt hoe het in je leven zit kan ik me helemaal voorstellen het is echt een passie en je hebt natuurlijk een band met je paard en een vertrouwensband. Als je je paard niet vertrouwd stap je er nu ook niet meer op lijkt me.

Mamadeluxe, poeh ja die borsten zijn bij mij ook wel een issue haha. Jeej 12 weken al! dat is echt een mooie grens he.

Mompelientje, mooie echo zeg! en wat fijn dat de uitslag zo goed was.

Babykamer is hier alleen een kwestie van inrichten. Ik wil graag neutrale kleuren houden en die heeft de kamer al.

Kraamzorg is een goede van jullie. Dat moet ik ook nog even regelen van de week. Net zoals de 20 weken echo.. het lijkt allemaal nog zo ver weg

Poeh nou volgens mij ben ik bij haha

Ik zal van het weekend eens wat foto's uploaden van mijn buik en de echo's. Maar morgen eerst langs de ouders en broers/zussen om het blijde nieuws te vertellen.:D

Deel Deze Pagina