Ja zeker wel......naar de overkant van de straat hahah. Maar ik vind het wel ineens heftig voor die kleintjes om gelijk 5 dagen achter elkaar te gaan. Niet meer samen luieren op de bank of de fiets pakken en er lekker op uit gaan. Ik moet hem nu uit handen geven aan een juffie die aan nog zoveel kindjes aandacht moet geven.... Maar goed, het hoort erbij hé. Zal best wel wennen als ik hier lees dat veel mama's het juist weer heerlijk vinden dat het schooltijd is haha.
Oeeh wat leuk maanhaasje! Ik ben en echte fantasie fan! (Ja echt een nerd gihihihi). Dat klinkt er gaaf! Is er iets can haar op internet te zien?
Hahaahh lekker dichtbij wel Hier was dochter er wel echt aan toe toen...dat scheelt. Zit je kindje niet op de psz? Het is even wennen maar ook fijn....ze gaan dan opeens zo vooruit!
Hij zat tot vorige maand 2 dagen per week op het kinderdagverblijf. En ik merk inderdaad ook dat hij er aan toe is hoor. Al een tijd, dat zeiden ze op het kdv ook al. Maar die psychische stap voor mama hé ...
Oh dus een beetje gewend ben je dan wel he Het loslaten is ook moeilijk.....er komt een hoop bij kijken als ze naar school gaan. Schoolreisjes... Hier gaan ze zwemmen een keer per maand. Maar daar zorg ik altijd dat ik erbij ben.
Ja, de hartklepjes. Je hoorde twee geluiden vlak na elkaar bij elke hartslag. De verloskundige zei dat dat de hartklepjes waren.
@wendy, je kind is nog niet volledig leerplichtig he dus je mag, als je je daar fijn bij voelt, ook met halve dagen beginnen hoor! Ik heb dat bij een aantal kinderen zo gedaan.
Hier ook tegenover ons huis het verschilt per kind wat het beste is, hier gaan de meeste meteen fulltime omdat er veel taalachterstand is (officieel "zwarte" school maar presteert beter dan de andere scholen haha) Onze zoon is ook meteen fulltime gegaan omdat ie aan zijn achterstand moest werken en daar heb je tijd voor nodig maar als ie dan echt moe was gaf de juf een seintje (of ik haar) en dan liet ik hem smiddags thuis.. Onze dochter ging meteen volle dagen en is eigenlijk nooit moe geweest (die verveelt zich eerder op school die wil meer als alleen tekenen en spelen, ze wil leren schrijven, rekenen e.d.)
ja dat ook inderdaad en als ze een keer echt moe zijn (vooral donderdag is dat vaak) dan houd je ze een keertje thuis. Ik zie vaak dat de kids die in het begin halve dagen gaan, veel minder makkelijk in de groep vallen, moeten vaak langer wennen..
Ja als het te zwaar is doe je even rustig aan...kan idd makkelijk Mijn dochter heeft geen moeite gehad, ja soms moe maar daarom mag ze woensdag lekker niksen en vrijdag. het si allemaal even wennen maar ik vindt dat ze gelijk moetemn meedraaien. Wat ze tegenwoordig wel niet allemaal moeten kunnen al in groep 1 je zou maar wat missen
Yara wat fijn! Proficiat Vanaf welke leeftijd moet je eigenlijk je kind inschrijven bij een basisschool? Ik ben daar nog niet zo mee bezig.... Eerstejaars eens de psz
Liefsvanmama hier hoeft dat niet zo vroeg, maar woon ook niet in een drukke stad. Hoor wel eens dat je dan vroeg moet zijn. Hoe is het eigenlijk met jou?
Hier geen wachtlijsten ofzo maar vriendin van mij moest bij geboorte al inschrijven om überhaupt op die school te KUNNEN gaan, dus het wisselt nogal blijkbaar. Die hebben ook hun kindje al op de KDV ingeschreven toen ze 6 weken zwanger was ofzo haha