februari mama's 2014 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door paula1984, 27 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Danielle ik heb me net aangemeld bij fbto ;)
    Maar ik moet dan wel in het zk bevallen en kan daardoor die vergoeding van 200 euro die je bij fbto krijgt gebruiken voor de kraamzorg

2. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    O leuk Charmed ik leg ze ook samen in 1 bedje hier hoop dat t allemaal goed gaat.

Lov ik krijg 16 uur extra op die 49 omdat t een tweeling is. En 4 uur extra omdat ik bv wil proberen. Ik krijg 6 uur per dag dus 11,5 dag.

Ik blijf gewoon bij pno en die vergoeden ook de eigen bijdrage.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja die van de bv krijg ik dan ook weer, tenminste die zit er al bij die 49 uur denk ik

4. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Dat is veel 59 uur, vanwege je rug? wat was er ook alweer mee?

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Tiger dan moet jij toch ook meer kunnen krijgen ;)

6. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0

Waarom zouden ze dan onveilig zijn want ik heb ze juist aan moeten schaffen bij de eerste (stond zelfs op hun lijst haha)

7. Reb

Reb Niet meer actief

Ik zit bij Ohra, eigen bijdrage wordt ook vergoed. Maar ik twijfel nog of ik ga overstappen naar een verzekeringsmaatschappij waar je pakketten aan/uit kan zetten. Gelukkig heb ik nog even..

8. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
  9. Reb

Reb Niet meer actief

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Omdat ze schijnbaar rollen in bed....
    Of als het gaat lekken het warme water er zo doorheen gaat...bij die hydrofiele duurt dat langer omdat er een knoop inzit

Ja ik weet het ook niet hoor :D ik heb m nu al....

11. danielle1980

danielle1980 Bekend lid

28 mei 2013
    591
    1
    18
    NULL
    NULL
    Lov: ik zit nu bij Salland verzekeringen.
    Maar twijfel idd over fbto. Ik stap jaarlijks over tussen deze 2.
    Maar snapte hun voorwwaarden niet zo goed. Dus je krijgt 200 Euro vergoed, en dat mag je zelf weten waar je dat kwijt aan bent?? Ik wil ook in het ziekenhuis, maar heb geen medische indicatie, dus wordt dan een risico.
    En het is wel ideaal dat je het dan in februari/maart weer uit kan zetten he?!?

Tiger: Ja ik heb een verborgen open ruggetje of ingezakte tussenwervelschijf. Krijg jij ook meer uren dan of niet?

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja je krijgt per bevalling die 200 ... Dus waarvoor jij m indient kies je dan zelf. Weet ook niet so goed wat je eigen bijdrage is voor de bevalling in het zk.

Omdat ik toch al in het zk moet bevallen loont het zich voor mij.... Maar anders zou ik eentje zoeken die alles vergoed en je dan iets meer betaalt per maand. Maar ja dat moet je dan weer uitrekenen hoeveel meer je betaalt en wat je dan uiteindelijk verdient hebt,

13. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0

aha ja das wel serieus idd, hier ruggenwervel een fractuur in gehad (en dan ME/CVS) maar hierdoor geen extra uren eigenlijk, normaal red ik het er ook mee dus dan vast ook wel ;) en anders heb ik vrienden die me wel mee willen helpen met de kids e.d.

14. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Mijn schoonzussen zeiden dat je ze gewoon inclusief zak met opening naar bene de en moet leggen met een opgerolde hydrofiele luier ertussen.. Kraamzorg heeft er niets over gezegd.

15. Reb

Reb Niet meer actief

Trouwens, wat is jullie ervaring met uren kraamzorg op een dag?

Hier wordt me door iedereen afgeraden om teveel uren kraamzorg op een dag te willen, volgens anderen word ik dan gek van het feit dat er altijd iemand in m'n huis is. Maar stiekem denk ik dat ze dat alleen maar zeggen zodat ik dingen aan hen ga vragen...

16. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Lov, ik zou niet weten waarom ik meer uren krijg, ik dacht dat iedereen zoveel kreeg haha, maar niet dus, dan zal het wel om de tweeling gaan :p

Sammy, aah 11.5 dag? Wil ik ook, bij mij 8 uur per dag 8 dagen lang, maar als ik keizersnede krijg moet ik in t ziekenhuis blijven een tijdje, en gaan die dagen er weer af, ik vind t veels te weinig eigenlijk hoor haha.

Danielle, valt mee met de belangstelling.. ik kreeg wel opeens vriendenverzoeken op facebook van oude klasgenoten enzo waar ik niks mee heb gehad.. en berichtjes van vroegere vriendinnen die mij hebben laten zitten, heel apart.. ben heel benieuwd hoe dat zal gaan met kraamvisite..

Ik stap niet over van verzekering om de eigen bijdrage vergoed te krijgen.. dan ben ik meer kwijt dan dat ik zelf die 240 euro betaal aan de kraamzorg.. dus dan maar zo :)

17. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    #2917 Tigermommy, 26 nov 2013
    Laatst bewerkt: 26 nov 2013

Ligt eraan hoe je je voelt als je echt je rot voelt (bv door veel bloedverlies, flinke ruptuur e.d.) dan is de hulp fijn en kan je je er minder aan storen maar als je je goed voelt (normaal bevallen zeg maar) en zeker als je nog geen kids in huis hebt) dan is 6 uur meer dan zat eigenlijk haha

Ik zou liever 10 dagen 6 uur hebben dan minder dagen en dan langere dagen..

als ik lees op de website is 49 uur vrij standaard is... dat komt op 6 uurtjes per dag ongeveer, van 8 uur in de ochtend tot 15/16 uur ofzo?? we zullen eens zien..

18. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Ik heb nog niets gehoord van de kraamzorg. Wanneer nemen ze contact op?

19. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Janneke, ik moest zelf in de 5e maand contact met ze opnemen om rond de 7e maand een afspraak te maken.

Ik krijg trouwens ook 49 uur en mocht er iets geks gebeuren bij de bevalling waardoor er meer uur nodig is, krijg ik meer uur.

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Reb ik vond die hulp heerlijk. Maar dat ligt ook zo aan die persoon die dan bij je is. Ze doen het hele huis voor je en zorgen voor jou. Op die manier kun jij lekker tutten met je kindje.

Bij de tweede kreeg ik maar 3 uur zorg en dat was echt niks.... Ik had een baby en een kind van nog geen 2 jaar. Veel bloed verloren en geen man thuis. Nee dat was echt niks

Janneke kijk eens op de site van je kraamzorg instantie?

Deel Deze Pagina