Scheelt misschien dat wij zo'n leuke school hebben (in het algemeen, elke school heeft ook mindere dingen natuurlijk) haha
Wellicht, anderzijds... De dingen waar ik dan geschikt voor zou zijn (bijv voorleesmoeder oid) dat zou ik waarschijnlijk gewoon als werk zien. En dat vind ik niet helemaal de bedoeling. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het fijn dat mensen zoals jij er zijn. Ik heb alleen zelf nooit een ouder gehad die mee heeft geholpen met Iets. En in mijn vrije tijd geef ik gerust bijles en wanneer ik een keer niet kan heb ik boze ouders aan de telefoon. Dus mijn andere kant van het verhaal. Doe momenteel alleen vrijwilligerswerk voor een politieke partij (nja, laatste 2 maanden eigenlijk niet).
Maar ouders zijn vaak wel heel vervelend, bah. Hoe vaak me al niet is gezegd dat de opvoedende taak bij de docent ligt en niet bij henzelf. Word er gewoon weer bozig van
pfff wat een onzin, ik vind dat opvoedende taak juist bij ouders ligt daarom juist de betrokkenheid op school (die ik dan belangrijk vind) educatie is de taak van school dat dit samen gaat met een stuk opvoeding kan je niet voorkomen natuurlijk. Maar op de eerste plaats hoort educatie. Maar ach ik doe het niet alleen omdat het mijn taak is hoor ook omdat het keigezellig is, ik zorg bv met carnaval dat de zaal word versierd (en met kerst e.d.) dat de juffen hun ding kunnen doen en ruim het dan weer op, zo ontzien we de juffen juist zodat ze zich meer kunnen richten op de educatie. Misschien zijn wij hier een aparte school in dat zou kunnen Bij ons staat er ook in de klas 2 juffen en meerdere onderwijsassistentes voor diverse klassen en klassen van 15-20 kindjes gemiddeld (oudere groepen hebben vaak iets grotere groepen mijn zoontje heeft 22 kindjes in de klas bv)
Er zit toch een aardig groot verschil tussen bso en vo. Wel jammer, want denk dat het daar toch vaak behoorlijk mis gaat (daarmee aangevende dat ik vmbo docent ben van klassen die veel te groot zijn). Helaas voeren veel vo scholen een beleid waar zo veel mogelijk bezuinigt wordt en zijn veel scholen gefuseerd, waardoor weer veel geld naar het bestuur gaat - waar in het vo toch meer geld te vinden is. Wat betreft ouders... Tja, het ligt ook wel behoorlijk aan de plaats waar de school ligt hoor, en de visie op opvoedkunde van de ouders past wel bij het type onderwijs (in sommige gevallen dan, lang niet allemaal). Kan me er alleen zo boos over maken soms.
Hier ook 23 weken dansje Beetje druk hier.. gisteren was stiefzoon jarig, dus gisteren verjaardag gevierd. En nu zitten we op zn kinderfeestje! Vanavond maar eens lekker op de bank
Ml heeft zijn klusbroek gevonden geloof ik hoera! Het raam staat in de grondverf de muren zijn geschuurd en de eerste kleur gaat op de muur vandaag yessss
Grootste gedeelte van de muren worden de kleur juni whaha is zandgeel en 1 een kleur blauw.maar die moeten we nog vinden. De deur geen idee? Gelukkig gebeurt er wat ben zo blij!
22 weken dansje hihi Paula, super zeg. Eindelijk los! Hier komt volgende week zaterdag het nieuwe kozijn en raam erin, kunnen wij ook los! We gaan zo uiteten bij de italiaan omdat we morgen 6 jaar bij elkaar zijn! Daarna ff bij vrienden zitten. Morgen naar de prenatal, oh en mams belde net dat er hoeslakentjes en boxkleden e.d. bij de Wibra in de aanbieding is vanaf maandag geloof ik, dus daar maandag ff heen