Ja ik zet alleen nog t eten klaar, man kookt als hij uit zn werk komt de arme schat maar hij vind t niet erg ik kan gewoon niet meer zo lang staan. En heb nu toch maar de hulp van mijn moeder aangenomen die komt hier dus vrijdags schoonmaken. Doet ze de wc, badkamer, keuken, stofzuigen, stoffen, dweilen. Ik probeer dan elke dag te stoffen en haal een swiffer door t huis. Mannetje maandag, woensdag en zondag stofzuigen en dweilen. Dus t komt wel goed! Schoonmoeder wil ook komen als t nodig is, die gaat morgen mn gordijnen allemaal eraf halen en wassen en ff de ramen zemen. Ik strijk nu zittend dat gaat wel ! Ik voel me gewoon een beetje hulpeloos en afhankelijk en als ik iets haat is het wel afhankelijk van iemand te zijn, al doem ze t echt met alle liefde!! Rot zeg dat je bekken pijn doen!!! Je suiker is nu wel mooi op pijl he?? Ben benieuwd wat je gyn zegt!
Sammy... Je kan best een tijdje voorweeen hebben onthoud dat Maar als jij het niet vertrouwt moet je je vk bellen he geef het zeker eens aan dat je meent te gaan bevallen... Misschien kan ze eens kijken of je ontsluiting hebt. Je kan ook flink last hebben omdat je er twee hebt misschien? Geen idee... Die rustig aan meid... Hier moet ik in het zk bevallen ivm de eerste bevalling...
Ik krijg geen echo meer. De laatste die ik heb gekregen was de 20 weken echo... Ik heb wel zelf nog een 3D echo gehad met 27 weken, maar die moest ik zelf betalen... Ik wil zelf in het ziekenhuis bevallen. (Heb geen medische indicatie)
Sammy weet hoe je je voelt hoor! Merkte rond 21/22 weken dat ik niet veel kon en vond het echt moeilijk om dat te accepteren. Verzorging van zoontje liet ik ook zoveel mogelijk aan man over. In de ochtenden deed ik het wel zelf. Schoonmaken kwam sm geregeld langs. Hebben ze bij jou niet al eens je bmh gemeten? Toen ik vertelde dat ik krampen had (menstruatiegevoel) ging ze het meteen opmeten en bleek die al aan de korte kant te zijn. Hier was het uiteindelijk toch de krampen die al aardig voorwerk verricht hadden. Oh ja bij mij hebben ze de vliezen moeten breken. Groeiecho had ik bij de oudste ook gewoon bij 30 wk bij vk.
Ik heb al aangegeven dat ik zo een gevoel had. Baarmoeder mond was iets verkort vorige keer! Ik vraag anders gewoon of ze morgen nog is kijken!! Yasmin hoe gaat t met de kleintjes??
Krijg jij geen liggingsecho? Die krijg ik nog wel met 35 weken, geloof ik. En als de ligging dan nog niet goed is, volgen er meer echo's tot de kleine geboren wordt. Sammy, ik zou idd wel even aangeven hoe je je voelt! Yasmin, hoe gaat het met jou en je mannetjes?
Goedemorgen meiden! Zo weer terug van de vk alles weer prima in orde beeb lag zowaar hoofdje beneden dus klopt wel hoe ik het voel nu. Hij lag wel gewoon los boven het bekken dus kan nog alle kanten op op de hand voelde hij gewoon conform de normen wel weer lekker ruim badje net als bij de eerste. Sammy oe zeg ben benieuwd wat de gyn zegt. Wat betreft voorweeen/harde buiken die heb ik pas gekregen 2 dagen voor de geboorte bij de eerste met 40+6. Ik zou het even goed na laten kijken hoor.klinkt best heftig maar goed ik weet niet of dat met een tweeling ook zo hoort? Dat je sneller dit soort klachten krijg bedoel ik. Merk je enige regelmaat in die steken krampen in je onderbuik en vagina? @groeiecho nee hoor hier is de laatste echo de 20 weken echo geweest verder allen nog met 35/36 weken een liggingsecho bij de vk zelf. Hier geen medische indicatie en wil graag thuis bevallen.
Wat ontzettend rot Sammy ik zal ook duidelijk je gevoel aangegeven bij gyn! Ik hoop dat je gevoel niet klopt en ze nog lekker even een paar weekjes blijven zitten!! Sterkte meis!! Paula fijn dat alles goed was bij de vk! Hier wel medische indicatie vanwege zwangerschapssuiker.
Veel ziekenhuis bevallingen als ik het zo lees. Zelf wil ik heel graag ik in het zkh en krijg een medische indicatie ivm psychische klachten. @Sammy: bel je wel snel je VK, klinkt alsof er iets gebeurt! @Yasmine: hoe gaat het met je twee jochies?
Sammy, wat vervelend dat je je zo voelt, herken het wel voor een deel.. vooral in de avond dan.. helemaal kapot en een super gevoelige buik.. Als je t niet vertrouwd ff belletje doen hé!! Hoop dat ze nog wel even blijven zitten hoor Hier ook medische indicatie ivm tweeling, maar ook met 1 kindje omdat we buiten het 'zoveel kilometer' gebied wonen. Hier beebs rustig, vind t ergens een beetje eng want ben het niet gewend.. als t vanmiddag nog zo is ga ik toch even bellen.. Of is het normaal met dit termijn dat het wat rustiger word? Heb met angelsounds nog hartjes gehoord, en voel wel zachte shopjes en druk in mn bekken, maar niet zoals 'normaal'..
Charmed meid als jij wil bellen bellen heel simpel. Toch herken ik het wel het ligt er natuurlijk ook aan hoe ze liggen en ik heb ook wel eens van die dagen gehad hoor dat ik dacht als je nu niet gaat bewegen het komende uur dan ga ik bellen en dan was hij er weer. Maar mss een idee ga ff lekker onder de douche en op bed ontspannen liggen kijken of er meer beweging komt. Zo niet naar jou gevoel gewoon even belletje beter teveel als te weinig.
Hier ook waarschijnlijk ziekenhuis, volgende week naar de gyn. Jongens beiden brede schouders waardoor de jongste bekneld zat tijdens de geboorte en paarsig was. Noemen ze schouderdystocie. Ze willen in geval van nood direct een gyn aanwezig hebben, mocht dit scenario zich herhalen.
O en morgen de groeiecho, om te kijken of gup netjes op schema ligt, dit kan ook van belang zijn voor het commentaar van de gyn.
Zo, net terug uit het zhuis en ze waren erg positief over mn suiker. Ooknog een korte echo gehad. Mevrouw is inderdaad ingedaald, hoofdje naar beneden. Vind het stiekem best bijzonder dat ik het allemaal goed heb ingeschat Straks kraamzorg! Lees vanavond even bij..
Gisteren belde kraamzorg voor intake ik heb gezegd dat ik geen tijd had, kids kwamen bijna thuis en daarna meteen door naar zwemles e.d. toen wilde vandaag tussen 16-17 uur terugbellen heb ik weer geweigerd want ik kan niet op mn gemakje praten als die twee bezig zijn 99 van de 100 keer doen ze het prima maar zal je zien dat ze dan net strontvervelend zijn. Ik heb gezegd dat ze kon bellen tussen 9-12 in de ochtend en anders maar niet haha ze vond me vast erg aardig ik was lekker hormonaal gisteren! Pech gehad ze kan zien dat ik al twee kids heb en dat ik te druk ben voor 10-15 minutrn aann de telefoon hangen als de kids thuis zijn.. Nu belt ze maandagochtend terug hihi Ik had gisteren bv cursus maar was zo moe em had zoveel harde buiken en krampen dat ik niet meer kon... blegh baal er wel van...
Reb goed zeg! En nog een echo wauw wat leuk! ( stiekem beetje jaloers) En suiker was idd goed zag je waardes ziet er toppie uit! Tiger ja moeten ze maar snappen hoor het praat toch niet als je de helf niet kunt verstaan. Bv cursus o ja er was nog wat hier in de omgeving helaas pas 15-01 maar heb me toch opgegeven was geen punt en als ik nog niet bevallen ben ga ik daar mooi heen haha
@Sammy: hopelijk blijven ze gewoon nog een paar weekjes zitten. Al kan ik me voorstellen dat je het zwaar hebt. Ik vind het met 1 in m'n buik al best pittig nu, laat staan als het er 2 zijn. Sterkte! Net telefonische intake gehad van de kraamzorg en straks een afspraak bij de vk. Ik ben benieuwd hoe kruimeltje erbij ligt; ik vermoed met de voetjes aan de rechterkant, want daar voel ik vaak harde bewegingen. Hopelijk ligt het hoofdje beneden. Oh ja, vorige keer geen voorweeën gehad. De vliezen braken spontaan met heel veel vruchtwater verlies (nog niet ingedaald).