februari mama's 2014 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door paula1984, 27 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reb

Reb Niet meer actief

Oh kijk, ik zei mijn vriend... Pfff, dit is net zo irritant als het wennen aan mijn nieuwe achternaam ;)

2. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Hier was mijn man bij de eerste echo en bij de 20-weken echo, verder ga ik gewoon alleen naar de controles.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja vk vindt je vervelend? Dat is jammer.... Want je moet het wel goed kunnen vinden vindt ik.

Hier gaat hij mee als het kan.... Maar hoeft niet perse..

4. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Vond het ook heel gek ineens een andere achternaam te hebben haha. Maar het went....

5. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Reb dan moet je ook gewoon afspreken overdag je moet ook je andere vk leren kennen is wel zo fijn.
    Begrijp je man ook wel hoor aangezien ik ook zn man heb die graag overal bij betrokken is.
    In principe gaat hij nu alleen nog mee met de liggingsecho die word altijd in de avond gepland dus hoeft hij geen vrij te vragen

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Kan juist niet wachten om eindelijk mijn nieuwe naam te hebben.

7. Reb

Reb Niet meer actief

Nou weetje, mijn lief vraagt altijd wel veel... En ik merk dat ze de helft van zijn vragen gewoon niet beantwoordt, en dat vind ik dan weer vervelend... Ik bedoel, hij wil toch dingen weten en hij stelt echt geen rare vragen ofzo.. Dat mens loopt hem alleen maar af te snauwen en te zeiken en denigrerend te doen. Vind ik gewoon vervelend...
    Maar die andere twee zijn wel aardig (en een nog niet gezien).

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Dat is niet leuk..... Je moet wel serieus genomen worden

9. Reb

Reb Niet meer actief

Nja, heb het gevoel dat we zelf de verkeerde praktijk hebben gekozen. Er zitten daar 3 praktijken in één gebouw, en wij werden bij deze ingedeeld.. Maar wist gewoon niet dat er zoveel verschil zou zijn..
    Bijv. qua religie

Maarja, volgende keer (ga er gewoon vanuit dat die er komt ;)) kiezen we wel een andere

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Je kan nu ook een andere kiezen he... Niet iets accepteren hoor. Wat is er dan met religie?

11. Reb

Reb Niet meer actief

@Paula
    Ja ik snap hem ook wel hoor, hij wil altijd alles weten. Echt het enthousiasme van een kind. Maar dat vind ik ook juist weer heel leuk aan hem.. Dus ik stoor me er dan niet aan. Hier geen medische echo meer in ieder geval.

En wat achternamen betreft... Mijn nieuwe achternaam is gewoon een stuk minder mooi dan mijn oude achternaam, eerlijk = eerlijk. Maar ik heb hier zelf voor gekozen, neemt niet weg dat ik nog wel even zou moeten wennen. Maar het heeft ook wel wat zo... :)

12. Reb

Reb Niet meer actief

Oh wist ik helemaal niet? Dacht dat ik gewoon vastzat, haha ;)

Naja, deze praktijk handelt voornamelijk uit religieuze gronden. Niks mis mee natuurlijk, we leven immers in een christelijke samenleving. Maar ik ben niet religieus en ik vind het vervelend dat deze specifieke verloskundige daar soms echt wel de nadruk op legt.

Ze is een beetje -hoezalikhetnoemen- behoorlijk stijf en een ijsqueen. Op de een of andere manier had ik wel verwacht dat het gewoon prettig zou zijn om naar de VK te gaan. Het enige prettige eraan is dat we het hartje kunnen horen, voor de rest een verplicht nummer (aangezien we haar meestal hebben). Maar wat Paula zegt, ik ga aankomende maandag gewoon zorgen dat we die anderen ook nog te zien krijgen...

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ach reb bij instanties blijf je toch je oude ik toch?

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja joh je kan gewoon wisselen ... Tenminste dat deed ik gewoon;) het moet wel klikken ook straks bij de bevalling. Daar wil je iemand die met jou en je man op een lijn zit;)

Gewoon een andere vk opbellen en je probleem voorleggen.

15. Reb

Reb Niet meer actief

Zal het van de week even overleggen hier :)

& wat betreft de instanties.... Van wat ik weet heb ik overal gewoon een nieuwe naam, alleen bij officiële dingen (en bij medische dingen) blijft mijn meisjesnaam relevant.

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ah oké.. Ja ben nog nieuw he:D maar op je paspoort ben je dan ... - achternaam man he?
    Em voor de rest je nieuwe naam?

17. paula1984

Eens met Lov je kunt nu nog makkelijk overstappen is zeker niet te laat hoor.
    Hier vinden ze het juist leuk en fijn als ml meekwam/komt hij kreeg ook echt aandacht en er was tijd voor zijn vragen.
    Ze vroegen ook zo M heb jij nog vragen?
    Zou idd overwegen een overstap te maken echt het is zo belangrijk om je goed te voelen bij je vk

18. Reb

Reb Niet meer actief

Op je paspoort staat je eigen naam en naam partner....
    Maar ik heb hem net vernieuwd, dus dat gaat even mooi niet door...

Ik ga er hard over nadenken dames... Jullie hebben wel een punt... :)

19. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oh ja klopt die van mij ging ook nog even mee dus laat ik ook zo staan voor nu ;)

Ja echt reb als zij al zo'n vrouw van oude stempel is wie weet wat ze bij de bevalling allemaal gaat doen, misschien vooroordeel maar ja.

Je bevalling is zo belangrijk daar wil je iemand bijhebben waarmee het klikt

20. paula1984

Haha ja dat omschrijft het precies de blijdschap van een kind en idd dat is ook zeker 1 van de eigenschappen waar ik dol op ben en idd je oude naam is wel mooier haha.

Deel Deze Pagina