Februari mama's 2014 deel 3

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Gean85, 28 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nyneave

Nyneave Actief lid

11 sep 2013
    426
    0
    0
    Brabant
    Wow, Sammy! Is die taart besteld of heeft iemand in je familie die zelf gemaakt? Mooi!

Ik heb me nog niet zo verdiept in de dekentjes. Wij hebben een aerosleep gekregen en een stapeltje lakentjes en een dekentje. Nog niet zo over nagedacht of we meer nodig hebben. Binnenkort de intake met de kraamzorg, misschien dat zij daar nog ideeën over hebben of eisen aan stellen.

Ik wacht met smart op de nieuwe zorgverzekeringspremies. Lijkt me zeer nuttig om eens goed te vergelijken, ik heb gehoord dat er per verzekering behoorlijke verschillen in dekking en eigen risico kunnen zitten.
    Hebben jullie je hier al in verdiept?

2. logo

logo Niet meer actief

Wat een mooie taart! Leuk zeg.

Ik heb laatst een email gestuurd naar de kraamzorg. Ik wist niet of ik voor lakentje dekentje moest kiezen of voor een speciaal dekentje in een hoes. Het is gewoon lakentje dekentje geworden en als het koud is twee dekentjes. Daaronder laken met aerosleep.

3. troy

troy Actief lid

3 mei 2012
    494
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow sammy wat een verwennerij zeg wauw!!
    Heerlijk meid je hebt je uitzet binnen hihihi
    Ook een schitterende taart !!😍😍😍
    Geniet ervan!

Hier drukke bezig met kamertje ,en beetje erg moe vandaag.
    Groetjes😁😉

4. troy

troy Actief lid

3 mei 2012
    494
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een hele site over veilig slapen!?
    Alleen met wiegendood.....mmm ... Heb ik zo me bedenkingen?
    Ben helemaal nieuw ,maar worden we niet een beetje gek gemaakt.
    Lees dus hier dat kindje alleen op de rug mag slapen??
    Krijg toch een plat hoofdje van?
    Wat vinden jullie hier nou eigenlijk van?

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=baby%20slapen%20met%20deken%20of%20alleen%20laken%3F&source=web&cd=2&ved=0CC4QFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.veiligheid.nl%2Ftips-en-advies%2Fveilig-slapen-tips&ei=Ha5_Uv-dCYyN4gTExYDoBg&usg=AFQjCNH-om5JHIf8T_sxmg06EKoZ6zakbg&bvm=bv.56146854,d.bGE

5. rockmade

rockmade Actief lid

23 feb 2013
    473
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie taart Sammy

@Troy wij hebben onze zoon ook altijd op de rug laten slapen.
    Ze draaien een hoofd zelf naar links of rechts dus een.plat hoofd krijgen ze meestal niet. En anders kan je het zelf ook draaien :)

6. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Idd op de rug onze zoon heeft de eerste weken een voorkeur gehad naar rechts.
    Elke keer als we hem dus weg legde om te slapen draaide we zijn hoofdje de ene keer naar links de andere naar rechts.
    Maar als hij dan naar links lag en draaide moesten we elke keer toch terug draaien.
    Gelukkig kon hij vlot uit de weg met draaien zelf en toen naar zijn buik.
    En nog hij is een echte buikslaper.

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik vindt het idd gevaarlijk om baby's op de buik te laten slapen.
    Gewon op de rug en geen risico's nemen, ze zijn nog veel te klein om hun hoofdje goed op te tillen.

8. Kahlan

Kahlan Fanatiek lid

18 apr 2013
    1.242
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sooo 10 pagina's bijlezen! Dat doe ik morgen wel!
    Super druk hier!!! Effe laten weten dat ik nog leef!

Weltrusten!!

9. troy

troy Actief lid

3 mei 2012
    494
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ok ,ik begrijp het....dacht dat bange gedoe allemaal!!
    Van mijn ma en schoonma krijg ik te horen ,vroeger lagen jullie na iedere voeding links en dan weer rechts?!
    Ik zelf was een buik slaper volgens ma.
    Dus dacht uhh dit is weer nieuw en bang makerij van de wiegendood!?

In ieder geval begrijp ik van jullie dat zodra je het hoofdje keert het ook mooi blijft😉
    Ik hoor hier al over helmpjes etc. Dus beetje angst 😊👍

Veelste moe weet nie waar ik het vandaan haal.....uhhh nou ja, te laat naar bed laatste 2 avonden.😁
    Dus voor nu ga ik op tijd😊 welterusten meiden😉

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Morgen pretecho :D ben zo benieuwd!

Toen ik de afspraak maakte dacht ik nog, dan gaan we de laatste keer kijken en dan is het wachten op de dag dat hij geboren wordt. Nu is dat morgen al jeetje gaat zo snel!

11. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Taart is gemaakt door een vriendin van mijn moeder.

Lov leukkk!!! Veel plezier vandaag:D ikvind tnu ook ineens super snel gaan pff

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Knap gedaan Sammy! Was vast ook erg lekker :D

13. paula1984

Lov veel plezier vandaag ben benieuwd naar je foto's!

Sammy schitterende taart mmm ziet er idd ook erg lekker uit.

@ all moet even terug lezen.

@ hiet eindelijk laminaat gevonden jeej en nog een een mooie deal 100 euro 20 vierkante meter en ondervloer hoppa!

Whoop whoop 28 weken vandaag mijn ene laatste mijlpaal!

14. paula1984

Troy ja hoor idd op de rug en na elke voeding het hoofdje een andere kant op liggen.
    Laat je maar niet bang maken helmpjes zijn er voor je extreme gevallen als een kindje bijv door de bevalling kiss heeft opgelopen en het hoofdje maar een kant op kan en anders heel hard gaat huilen soms komen ouders daar pas laat achter na weken en dan nog weken fysio om het nekje goed te krijgen dan kan er een afplatting ontstaan.

Hier dekentje en lakens alhoewel zl een hekel had aan het laken ik denk dat hij dat koud vond achteraf want met alleen dekens sliep hij veel fijner en nog.

15. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

neehoor want elke slaapje leg je hem anders terug (moet je even zelf wat tijd in investeren, zet bv een knuffeltje aan die kant neer (kijken ze naar en voor jou om te onthouden welke kant je gehad had)

Bij een voorkeurskant kan je altijd bedjes omzetten (vaak kijken babies naar bepaalde objecten dus die kan je verzetten.

Zelfs met kiss syndroom hoeft dit eigenlijk niet , alleen soms gaat het vanzelf en soms moet je wat meer erop letten.

Mijn zoontje moest 6 jaar geleden nog op zijn zij worden neergelegd, dus het wisselt heel erg sterk, je merkt vaak dat kindjes die wat later beginnen met zitten e.d. vaak een wat platter hoofdje hebben maar dat hersteld zich vaak vanzelf als ze meer gaan zitten e.d.

16. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Dat scheelt ook per kindje, onze zoon kon de tweede dag al zijn hoofd volledig en best lang al optillen en onze dochter ook vrij snel, onze dochter was echt een buikslaper dus heb wel eens lekker op buikje neergelegd (als ik erbij zat) kon ze even lekker uitrusten.. ik zou er zelf snachts niet voor kiezen (dan zou ik zelf niet comfy liggen) maar zoonlief draaide zelf met 5-6 weken al om dus dan houd je weinig meer tegen he, soms had ie nog wel wat moeite met terugdraaien maar hoofdje kon ie altijd omhoog en opzij tillen dus dan is het prima (kan moeilijk hem vastbinden haha)

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oh ja maar dat is ook wat anders, juist overdag deed ik dat dan ook weer;)

Ben het verder met je eens hoor:D

S nachtje zou ik iig nooit doen tenzij ze het zelf doen idd

18. logo

logo Niet meer actief

Pffff, wat een dag. Ik ben ziek geweest van de glucose test. Wat is dat drankje smerig zeg! Ik was een van de gelukkigen die erg misselijk werd, maar de uitslag mag er zijn. Het was helemaal goed. Ik werd erg moe en misselijk omdat mijn lichaam insuline ging aanmaken. Dus eigenlijk heeft mijn lichaam het goed gedaan :)
    Morgen weer naar het zkh voor controle.

Even een vraagje: als jullie dekentjes en lakentjes van nijntje oranje tegenkomen willen jullie dat dan doorgeven. Deze lijn is er helaas helemaal uit, maar een enkele winkel heeft het nog wel.

Verder is is alles oké. Baby is laatste dagen wel wat rustig :( maar ik voel hem soms wel gelukkig.
    Nu even bijkomen op de bank van de hele dag... Lekker de tv aan :)

19. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Jeetje ik heb dat ook van die vieze drank blegh!!! gelukkig was alles goed!

even op internet kijken daar hebben ze nog wel artikelen!

Babykamer Nijntje Oranje  - Kids Art Company

20. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Jee, net een afspraak gepland op 13 december voor de 3d echo. Dus in december lekker 2x spieken. 2 december de groeiecho.

Deel Deze Pagina