Februari mama's 2014 deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Tigermommy, 16 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou ja die kleine was er altijd al dus die ben je gewend. Maar klopt wel dat het t allemaal zwaarder maakt hoor. Ik vindt persoonlijk dat ze je zo bezig houden dat je altijd in beweging blijft door je kindjes en dat is niet verkeerd hoor ;)

Met bi is het wel iets anders of zoals tiger met alle gezondheidsproblemen natuurlijk.
    Nu heb ik zelf altijd rugpijn maar da ben ik al zo gewend...

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Bezig zijn prima mee eens doorgaan vanwege een kindje dat rondloopt prima.
    Maar eerst alle godgandse tyfus zooi op moeten ruimen plinten erin knippen die er al 3 jaar in hadden moeten zitten.
    Enkel om de kleertjes van je zoon in zijn kast te kunnen liggen en zijn kamer een klein beetje gezellig te maken om vanavond te slapen voor het eerst?
    En dan idd met bi die de laatste week weer nijdig zijn kop opsteekt?
    Nee sorry dan had ik graag een moeder of schoonmoeder gehad die me hielp!
    Of een man die luisterd!

3. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

dat klopt ook wel, ik moet zeggen pas kwamen ze ineens mijn keuken poetsen maar zelf zou ik er niet om vragen, bij mn moeder was het anders, daar kon ik het wel even aan vragen..

Ik ben slecht in hulp vragen hahahaha

Op zich is het wel een voordeel dat je bezig blijft, tenminste ik zie dat wel zo en ik denk als ik gewoon een beetje verder had kunnen dobberen dat het wel wat gegaan maar ik ben gewoon genekt, maar mijn kindjes houden me dan wel positief bezig, ik bedoel anders was ik hor en dol geworden haha

Ze maken je toch ook weer even aan het lachen, leiden je gedachtes even af..

Ik slaap niet overdag (want ben bang dat ik dan meer last krijg en/of snachts niet slaap maar lig op de bank of op bed tv te kijken of laptoppen, onze bank zit namelijk niet meer doet zo'n pijn om daarop te zitten / liggen..

4. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    wat ik doe doe ik in slakkentempo momenteel en verdeel het zo goed mogelijk over de week (dus elke dag even stofzuigen, wc's doen, vaatwasser en was e.d.) en dan 1 keer per week even badkamer, grondig (de wc doe ik wel even dag even meepakken) zo valt het aardig bij te houden..

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Idd verdelen en rustig aan doen ;)
    Hier is er eigenlijk ook niemand die me wilt helpen ... Klinkt zielig hahahaa... Maar ik heb ook niet echt vriendinnen ... Ben niet zo'n vriendinnenmens :D vindt vrouwen soms maar lastige wezens :p

Idd je kindjes kunnen ook soms zo'n leuke dingen zeggen he :D vooral de oudste is zo lief.., mama ik ben zo benieuwd naar mijn broertje ... Mama ik vindt je buik zo mooi....
    Dan smelt ik :D

6. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    ja dat maakt alles weer even goed.

Ik moet zeggen ben ook niet zo'n vrouwenmens maar het is een leuk groepje, onze kids zitten allemaal in dezelfde klas en het is begonnen op schoolplein, daarna elke week wandelen met elkaar met theeuurtje erachter , het is allemaal relax, sommige "vriendinnen" zijn heel klef, en claimerig, daar kan ik echt niet tegen haha

7. paula1984

Bezig zijn prima kindje erbij prima
    Maar nu mn bi de kop weer heerlijk opsteekt zou ik toch graag mn moeder of schoonmoeder nog hebben gehad voor wat hulp.

8. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0

snap ik... al was het alleen maar voor emotionele support :(

9. paula1984

Wat betreft kindjes die wat liefs zeggen helaas hij praat niet.
    Wat hij wel doet is als ik boven mn lijf zit af te beulen beneden alles uit mijn lades trekken zodat ik dan benedenverdieping op opnieuw op kan ruimen en stofzuigen

10. paula1984

Weet ik wel zit er gewoon helemaal doorheen ff ben al die maanden aan het bikkelen geweest niet zeuren doorgaan.
    Ik vind ook dat dat moet want ik heb geen baan.
    Maar er is gewoon iets geknakt in me nu

11. logo

logo Niet meer actief

O Paula doe echt rustig aan!
    Laat alles gewoon de boel en denk even aan jezelf.

Hier alles overgedragen. Nu echt verlof! Mijn vervangster is echt super gezellig en leuk.

Ml moet ik soms een beetje afremmen die doet zo veel. Vanmorgen heeft hij nog dingen opgeruimd omdat mijn collega kwam. Zo lief!
    Als ik pijn heb pakt hij dingen, maakt eten klaar, etc.
    Grote schoonmaak wordt 1x p wk door m'n ouders gedaan. De rest houden we zelf een beetje bij.
    Ik mag echt niet over klagen. Zo fijn!

12. paula1984

Gelukkig doet hij ook veel dingen wel.
    Boodschappen als ik dat wil of koken en ik weet ook wel dat hij uit zn werk even tijd voor zn zoon wil maken.
    Het is gewoon dat ik al vanaf de 20 weken loopt te vragen vragen vragen en nu is gewoon het kookpunt ff bereikt.
    Ik kan niet meer rustig doen ben nog steeds te boos.
    Weet ook wel dat vanmiddag of vanavond me lijf op shut down gaat maar dat boeit ff niet nu.
    Beeb zal er niets van krijgen iig haha

13. logo

logo Niet meer actief

Soms herken ik dat ook hoor. Je vraagt iets en dan doen ze het niet. Ze hebben een andere planning....

De beeb krijgt er niets van hoor. Anders zou het bij mij al helemaal niet goed gaan. Geen zorgen!
    Maar denk vooral even aan jezelf. Je bent al 37 wk!

14. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Knuffel Paula!!! Niet leuk:(

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Mannen.... Maar hij kan je toch helpen Paula?

16. paula1984

Kan hij ook en uiteraard doet hij het ook maar waarom moet ik altijd eerst helemaal door het lint dat vind ik zo vervelend want vriendelijk vragen werkt gewoon niet.
    Heb nu alles in de badkamer gepleurt dus als hij wil douchen zal hij toch eerst moeten opruimen .!

17. ButterflyM

ButterflyM Bekend lid

3 mrt 2013
    566
    5
    18
    Hopen dat hij dan door heeft wat je bedoeld!
    Knuffel voor jou hoor! Ik snap heel goed dat je het ff gehad hebt!

18. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Wat herkenbaar allemaal!!!!

Ik moet ook eerst instorten, in huilen uitbarsten en dan snapt meneer pas dat ik echt hulp nodig heb soms. Het komt gewoon niet vanzelf bij hem.
    Vandaag ook de badkamer gepoetst, en nee, ik krijg ook geen hulp met schoonmaken, moet alles zelf nog doen. Mijn moeder doet dan wel voor mij de boodschappen.

Ml is helaas alleen maar bezig met sporten. Normaal doe ik alles in huis, lees: echt alles. Verzorging gehandicapt kind (wat momenteel echt amper te doen is nu..... :(), koken, vaatwasser in- en uitruimen, de was, stofzuigen, dweilen, bedden verschonen, woensdag nog twee kastjes in elkaar gezet tussendoor, en constant alles achter iedereen opruimen..... opruimen... opruimen.... hele zolder nog opgeruimd van de week.

Ik vraag ook niet gauw om hulp. Ik zou het wel aannemen als het aangeboden zou worden. Schoonmoeder vraagt ook niet of ze ergens mee kan helpen. Wat zou ik blij zijn als ze bijvoorbeeld een paar ramen voor me lapt... maar nee, ik ga er echt niet om vragen.
    Babykamer, alles zelf gedaan, ml werkelijk niets.... alleen maar werken en sporten..... helaas het is niet anders.... maar soms.... dan stort ik even in.

Woensdag moest ik naar de vk, kwam ik erachter dat ml de auto gewoon achter heeft gelaten met een lege tank, lampje stond gewoon te knipperen (terwijl ik niet meer rijd dus wist het ook niet). Lekker dan als we 's nachts naar het zkh moeten... 'sorry schat, we moeten eerst nog even tanken.. jij redt het nog wel ff he?'

Maar verder gaat het goed hier. :p
    Heel veel en vaak last van lage bloeddruk.... :(
    En hoe gek het ook klinkt, ik geniet nog steeds heel erg van het zwanger zijn.

19. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Hier trouwens een buikfoto:
    (38+1)

20. logo

logo Niet meer actief

Misschien is het probleem dat jullie geen hulp vragen. Ik bedoel het goed hoor, mogelijk komt dit verkeerd over.

Mijn man geeft aan als hij iets moet doen dat ik het moet zeggen.

Soms geef ik bijv aan pffff ik moet de wc schoonmaken. Dan zegt hij: als je gewoon vraagt of ik het wel doen is dat makkelijker.

Het is misschien lastig, maar accepteren dat sommige dingen nu niet kunnen is het belangrijkst!

Deel Deze Pagina