Februari mama's 2014 deel 4

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door logo, 26 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Dames, hebben jullie trouwens vaste tijden voor de flesjes?

2. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Nou.. het zit vaak wel ongeveer rond dezelfde tijd.. maar het wisselt wel hoor.. de ene keer heeft ie 3 uur ertussen en de andere keer 4 uur. Dus het wisselt wel, maar niet heel veel verschil..

3. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Iemand die in de buurt woobnt en kv luiers wil? Heb allemaal losse uit luiertaarten.. Stuk of 80 denk ik en nog een dicht pak. Allemaal maat 2. Ik gebruik voor Joëlle etos en voor Jason pampers! Hij was ook telkens nat!! En ik had 8 pakken pampers gekregen.

KAHLAN GEFELICITEERD MEID!!

4. SuperMama87

SuperMama87 Fanatiek lid

16 apr 2013
    1.067
    202
    63
    Hey dames, was ff vergeten te zeggen dat ik bevallen ben 30 jan, dus geen feb mama meer, haha. 1 feb uitgerekend maar meneer is eerder gekomen :) Geniet allemaal van jullie baby's :)

5. Ddana

Ddana Actief lid

27 okt 2012
    181
    0
    0
    Den Haag
    Kahlan en Inkie: Gefeliciteerd!!! en Supermama ook natuurlijk!!

Hier gisterenavond weer krampen maar toen ik naar bed ging zakte het weer weg. Vandaag mijn 40 weken waggeldansje!!

fijne dag vandaag meiden!

6. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Zou ze super graag hebben! Stuur even pb!

7. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Oehh ik heb morgenmiddag een afspraak bij de tattoshop. De naam van mn kleine mannetje op mijn onderarm laten zetten :)

Poeh, ben weer helemaal zenuwachtig, hihi!

8. panther

panther Actief lid

8 jun 2013
    471
    0
    16
    NULL
    Noord Holland
    Meiden ik kreeg van mijn kraam een leuke app als tip.
    "Samen voeden" kan je van alles invullen over je kindje een leuke app wat ik nu zie zowel voor android als i-phone.

9. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik ga eens kijken panther!
    Ik heb wel een app van tno i grow is ook leuk om lengte en gewicht bij te houden staat dezelfde curve op als in je boekje van het cb.
    Ik vul het boekje ook in vind op papier ook leuk voor de jongens later.

10. elja81

elja81 Bekend lid

10 feb 2010
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Inkie en supermama!

11. elja81

elja81 Bekend lid

10 feb 2010
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jee, ons meisje is vandaag al weer 4 weken, wat gaat de tijd snel. Volgende week voor het eerst naar het consultatiebureau, ik ben benieuwd hoeveel ze gegroeid is.

12. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

hier ook zoiets, in principe op verzoek maar moest in het begin perse elke 3 uur op de klok een fles geven en dat houd ie aardig aan , al gaat het steeds meer naar 4 uur... en snachts meestal na 4,5 / 5,5 uur..

13. Bibi25

Bibi25 Bekend lid

11 feb 2013
    624
    0
    16
    Goeiemiddag dames,
    Hier vanmorgen naar de vk geweest voor controle. Kleine weer goedgekeurd. Vk verwachte dat ik de volgende controle volgende week donderdag niet haal. Hopelijk heeft ze gelijk 😉

Hoe is het met de andere afwachtende dames? Houden jullie het nog wat vol?

En met de trotse mama's? Hoe doen de kleintjes het?

14. SuperMama87

SuperMama87 Fanatiek lid

16 apr 2013
    1.067
    202
    63
    Bibi25 spannend hoor! Nog 5 dagen te gaan zie ik. Ik ben twee dagen voor de uitgerekende datum bevallen. Ik verloor mn slijmprop woensdag de 29e en had afentoe wat weeën, nog niet zo heel sterk. Om drie uur snachts lag ik in t ziekenhuis, dus t kan heel snel gaan ineens. Bevallen is zo bijzonder! Ik heb er helaas niet veel van mee gekregen omdat ik uit geput en moe was. T is vandaag pricies drie weken geleden, lag nu met pers weeen en om 16:47 is ons mannetje geboren :) Hij doet t heel erg goed, maar wel erg lastv an krampjes :(
    Dames die weten wat er aan kan doen? En wanneer gaat t over? Vindt zo sielig :(

15. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Supermamma, hier helpt masseren super goed.
    De kraamverzorgster heeft een folder achter gelaten (ik wist al hoe het moest, anders had ze het helemaal stap voor stap uitgelegd).
    S.ophie geniet daar echt zichtbaar van.

Zometeen de eersre voeding met een tepelhoedje. Ben benieuwd qat de kleine meid ervan vind. Ze heeft 1 tepel zo kapot gezogen dat voeden gewoon een marteling is.
    Maar ja, ze is 6 dagen en zit al 120 gram boven geboortegewicht en dat terwijl ze de eerste dag 100 gram was afgevallen (sindsdien komt ze aan).
    Dus de BV doet wel echt zijn werk, dus opgeven om een zere tepel is geen optie.

16. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Bibi, niet vervelend bedoeld hoor.
    Maar hou je niet teveel vast aan wat de VK zegt.
    Dat zei ze bij mij met 38 weken ook namelijk en ik heb nog 3 controles gehad.

17. Paprikaas

Paprikaas Bekend lid

16 jun 2013
    555
    5
    18
    Bibi idd niet teveel aam vasthouden ;) hoop het wel voor je...

hier nog niks aan de hand. .. ben het echt zat... maar goed niks aan te doen

18. Bibi25

Bibi25 Bekend lid

11 feb 2013
    624
    0
    16
    @Supermama ; het kan ineens heel snel gaan lees ik. Ik wacht t hier nog maar rustig even af :)

@2deleg en paprikaas ; ik hou me er niet te veel aan vast hoor dames, ik weet dat t nog wel 2weken kan blijven zitten ;) maar zou wel leuk zijn als ze gelijk heeft :)

19. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vandaag naar de vk geweest en ben niet zo blij... Ik heb inmiddels een afspraak staan om gestript te worden en als dat niks uithaalt, weet ik ook al wanneer ik ingeleid kan gaan worden. Ze doen er totaal niet moeilijk over!
    Ik hoop dat het een deze dagen nog spontaan op gang komt. Strippen/inleiden zie ik echt niet zitten. Maar verder dan 41 weken ga ik ook niet. Nog ruim een weekje...

De kleine is ook nog steeds niet ingedaald. Zit er zelfs ver boven. Dat wordt dus leuk als mijn vliezen weer als eerst breken...

20. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Hoi lieve meiden,
    Hier even een berichtje van mij (sorry, zonder te hebben bijgelezen). Ik snap niet hoe de mama's die al bevallen zijn, tijd hebben voor het forum! :)

Ik wil alle nieuwe moeders in ieder geval van harte feliciteren!!

Hier dus echt onwijs druk. Twee weken borstvoeding gegeven. Is uiteindelijk niet gelukt. Met heel veel verdriet afscheid genomen ervan.
    Ik heb zelfs twee dagen extra verlenging gekregen van de kraamzorg. Ook lactatiekundige over de vloer gehad. Echt alles geprobeerd.
    Na vier dagen was hij te veel afgevallen, begonnen met bij voeden. Helaas was mijn borstvoeding niet voldoende, dus bijgevoed met kunstvoeding. Ik zat op 50% bv en 50% kv. Mijn productie ging niet omhoog dus op een gegeven moment zat ik nog maar op 25%.
    Dubbelzijdige elektrische kolf in huis, ik zat vier uur per dag te kolven, naast het aan de borst leggen en flesjes maken en geven. Ik was helemaal kapot.
    De lactatiekundige constateerde dat zl mijn tepels afklemt, hij zet dus letterijk zijn kaken stijf op elkaar. Op zich hapte hij wel goed aan en dronk hij ook goed.
    Ik heb echt dagen lang moeten huilen erom. :(:)
    Nu is het goed zo, maar kan nog niet zo goed tegen verhalen van mensen bij wie het zonder problemen wel lukt. Sorry hiervoor. Heb denk ik ook nog teveel hormonen in mijn lijf.

Daarnaast kan hij best heel driftig worden en hij denkt bijna de hele dag dat hij honger heeft. Hij krijgt al Nutrilon Forte.

Ook onze oudste is natuurlijk een hele klus en om de twee mannen te combineren, inclusief mijn huishouden..... pffff.... ik ben dan gewoon kapot. Uiteraard ook alle gebroken nachten erbij.

Hoe raar het ook klinkt, ik geniet wel van hem met volle teugen. Het is een heerlijk mannetje. Ook de twee mannen samen, gaat goed. Dat was ook nogal spannend uiteraard.

Mijn man gaat morgen weer werken, dus sta er dan weer helemaal alleen voor. Spannend, maar het gaat lukken.

Ik kom echt weer meekletsen hoor als het hier iets rustiger is.
    Heb er nu gewoon echt totaal geen tijd voor, sorry.

Alle a.s. mama's wil ik heel veel succes toewensen met hun bevalling.

xxx Lappie, en tot snel!

Deel Deze Pagina