Wauw Reb, van 00.00 tot 07.00! Hoe doe je dat? Ik was al blij met 23.30-04.30 uur Hihi, wat een leuke foto Lappie
Hier zijn de tijden al redelijk stabiel: 08.45/09.00 ongeveer (zijn de kids naar school en heb ik rustig de tijd) 12/13 uur 16/17 uur 20/21 uur 23/24 uur (laatste fles) een nachtvoeding meestal rond 4/5 uur Persoonlijk zou ik die kleintjes nog niet langer dan 6 uur zonder voeding laten (ook niet snachts) vind dat slecht voor hun suikers en hun buikjes, dan is het verschil te groot zeg maar. Hij krijgt dan eerst BV, meestal is dat ergens tussen 30/50 met soms een uitschieter maar is het onder de 30 krijgt ie gewoon een hele fles na van 100 cc en is het meer dan vul ik het aan tot 100/120 cc ongeveer. Cooper woog vandaag 4090 gram en is 57 cm en is nu bijna 4 weken. Hij is geboren met 3570 en 52 cm (maar wel afgevallen tot 3070 gram) hij heeft dus wel aardig ingehaald, lengte is vergelijkbaar met mijn twee andere kindjes, alleen is ie nog wat dunner (dochter was 300 gram zwaarder en zoontje was met 4 weken 800 gram zwaarder)
Hoe vaak doen jullie je kleintje in bad? Mijn meisje heeft nogal een droog huidje. Iemand tips? Ze zit trouwens al die tijd bij me. Steeds huilen. Duidelijk weer een kramp dagje...
Onze kleine man heeft nog wel wat verhoging vandaag maar gelukkig geen koorts meer, nog wat verkouden, hangerig, en een soepoog maar dat gaat wel weer weg!
Ik was hem elke dag (met washandje) even bij het omkleden, maar badje om de dag ongeveer. En doe niets in het water, was vooraf met washandje en dan pas in het water (niet te warm en dus niets erin) dan daarna goed insmeren, hier ook wel wat droog maar dat heb ik bij alle drie gehad de eerste weekjes.
Hier was ik b.enjamin elke dag met een washandje de billen en zn hoofdje en dan lekker in de olie. Badje 2x in de week alleen.even sop gauw en dan het water in. Ook hij droog/schilferig gisteren heb ik een olie badje gedaan met natusan olie deed echt wonderen hij is een stuk minder droog. O en op zaterdag of zondag gaat hij mee onder de douche met papa en grote broer.
Hee dames, Hier ook nog helemaal niks Ddana, nog steeds alles rustig helaas. Is het heel raar als ik zeg dat ik er best wel klaar mee ben? Kleine mag wel komen, vind het nu best wel lang duren en ik merk aan mezelf dat ik op reserves loop.. Morgen moet ik naar de vk, ik ga maar ns vragen of ze wil gaan strippen, geen idee of ze dat doen maar vragen kan altijd Jij succes vanmiddag Ddana, hopelijk brengt het iets in gang en heb je jullie kleintje binnenkort in je armen hoe laat moet je? Voor de andere meiden, hoe dat allemaal gaat met bv kan ik jullie niet mee helpen, hopelijk kan ik er snel over mee praten 😊
Elke vk is natuurlijk anders hier dan ze pas strippen (mits het überhaupt kan natuurlijk) rond de 41weken. Hopelijk schiet het op meid snap best dat je er klaar mee ben zeker met al die baby's hier knuffel!
Ben net terug van de vlos. niet gestript want ik heb nog geen ontsluiting! ze heeft baarmoedermond wat gemasseerd ofzo, dat zou kunnen helpen. Vrijdag voelen ze weer. leuke buikfoto!!
@badje: ons meisje gaat 2x per week in bad. Eerst even beetje inzepen en dan het water in. Heel kort, want ook hier een droog huidje. Na het badje smeer ik haar in met lanette creme, dat is echt heel fijn spul. Die creme heb ik destijds voor mijn zoontje gekocht (bij de apotheek), en gebruik ik nu ook voor haar. @draagzak: ik heb ook de bondolino draagzak, heerlijk ding! @voedingsschema: ik houd qua tijden het schema uit het boek 'De tevreden baby' aan. Dat werkte bij mijn zoontje prima en ik merk dat het ook bij dochterlief goed werkt. Schema is nu: 7.00 uur, 10.30 uur, 14.30 uur, 17.00 uur, 18.30 uur en dan nog een late avondvoeding en 1 nachtvoeding.
Wendy, geluk hebben. De eerste twee weken maakte ik haar snachts wakker voor een voeding, maar daarna viel ze steeds in slaap tijdens de nachtvoeding. Maar zodra ze huilt ren ik naar beneden smorgens haha. Ik doe D.ena ook twee keer pw in bad, elke dag washandje. Badolie helpt hier goed voor de huid!
@voeding, Hier voed ik puur op verzoek, dus het varieert nogal eens. Globaal gezien komt ze ergens tussen 12 en 1 en dan tussen 3 en 4. Dan rond half 6 (als wij gaan eten, alsof ze het ruikt). Dan rond 8 uur en half 10/11. Dan rond half 1 en dan ergens tussen 2 (zo vroeg alleen als ze die van half 1 overslaat) en 4 en dan ergens tussen 6 en 8 uur. En dan rond 10 uur/ half 11 weer. @schoolgaande kinderen. Hier hebben ze nog vakantie, maar ik ben wel benieuwd hoe dat gaat volgende week. Gelukkig zijn die van mij zo oud dat ze eventueel prima zelf hun broodje kunnen smeren als het qua tijd echt niet uitkomt. @droge huid. Hier ook een hele hele droge huid (toch te weinig vruchtwater op het einde, dus ons meisje is al helemaal aan het vervellen). Wij smeerden al 2x per dag met olie in en ik heb vanmorgen de droge huidlijn van zwitsal bijgehaald. In bad doen wij om de dag of 2 dagen. Dat doe ik met natusan first touch bath. Van tevoren even inzepen en dan spoelen in het bad. Vandaag voor het eerst rechtstreeks in het badje gedaan, maar het schuimt nogal en ze krijgt de schuim via haar knuistje dan in haar mond. Nier voor herhaling vatbaar dus.
Zou best kunnen badolie in bad, maar de olie die ik al had die mag niet in bad. Mijn oudste reageerde overal heel heftig op, dus wij zijn vrij voorzichtig met zeep enzo. Vandaar de natusan first touch. Daar zit echt helemaal niks in.