Ik ga ook even naar joris spieken! Weet hier trouwens niet wat ik meemaak hele dag al om de 3 uur wauw! En net lag hij nog in de wagenbak van de wandeling en zat er zelfs 3,5 uur tussen heb hem gewoon wakker gemaakt en na zn voeding ligt hij nu gelijk weer te knorren boven. Straks 21.00 a 21.30 als hij niet zelf komt wakker maken en dan kijken hoelang hij weg blijft.
Zijn jullie trouwens ook zo extreem moe? Wat doen jullie eraan? En ervaren mama's hoe lang duurt het? Wanneer trek je aan de bel bij huisarts? Bijv ijzertekort ofzo? Prikken ze hierop tijdens nacontrole? Nog een vraag over nacontrole. Ik neem aan dat ze anticonceptie gaan bespreken tijdens deze afspraak. Wat mag met borstvoeding? En is het normaal om bijv te vragen of ze spiraal gelijk inbrengen? Sorry heel veel vragen.
Hier is anticonceptie al besproken op t kraambed. Er is maar 1 pil die mag met BV. Wat ze verder doen weet ik eigenlijk niet meer, volgens mij stelde het niet zoveel voor, maar ik zat bij vk en niet bij gyn, weet niet of daar nog verschil in zit.
Logo ik weet van een zp dame dat ze bij haar 5 weken na de bevalling op de nacontrole bij de gyn gelijk een spiraal hebben gezet. Pil idd alleen cerazette in combinatie met bv. Of condooms natuurlijk. Wij hebben na de eerste ongeveer een maand condooms gebruikt en daarna kalender methode tsja die is niet waterdicht maar dat hebben we wel bewust gedaan. Nu denken we.aan sterilisatie.
Ik heb niet eens een nacontrole. Als ik dat wel wil moest ik maar even aanbellen (blijft handig die vk buurman, hij heeft hij mijn hechtingen verwijdert, dus er zijn geen geheimen meer). Hier een beetje een vreemde dag. Ze heeft eigenlijk de hele dag liggen slapen. Vanmorgen bij een tante in de armen en vanmiddag in de box. Nu gaat vl douchen, dus dametje mag ook weer even. Daarna pyjama aan, voeden en hopelijk wil ze dan gelijk slapen. Dan ga ik zelf ook naar bed. @Logo, ik ben ook zo vreselijk moe hoor. En dat ken ik eigenlijk niet van de vorige keren. Maar dat schijnt gewoon een kwaaltje te zijn. IJzer tekort heb ik niet, dus daar ligt het niet aan. Maar as ik smiddags niet slaap, gaat om 9 uur het licht uit (op de bank of op bed). En lekker even buiten wandelen in de frisse lucht betekend gelijk slapen bij thuiskomst.
@ moe nee valt mee eerlijk heb wel eens een dipje na het warm eten maar verder prima. Weet niet wanneer je nacontrole heb maar als dit nog een paar weken duurd zou ik even langs de ha gaan en laten controleren op je ijzer idd. Is deze erg laag verklaard dat meteen je extreme vermoeidheid.
Hier ook niet zo moe. Inderdaad af en toe een dipje, maar niet anders dan voor mijn zwangerschap Hier wil meneertje niet slapen. Ook die stomme krampjes Maar toch maar even volhouden (snik snik ). Hopelijk valt-ie gauw in slaap
Als je het niet vertrouwd, gewoon bloed laten prikken Logo. Hb tekort kan best! Mijn ijzer infuus is net gaan werken en ik voel me een ander mens! Maar moe kan ook door slasp tekort... Ik slaap echt bijna niet door die krampjes enz.... Krijg jij genoeg uurtjes?
Als je het niet vertrouwd kun je altijd even langs de ha gaan inderdaad. Mevrouw is gedoucht, aangekleed en gevoed en ligt op bed. Ze is nog wat aan het miepen, maar ik kijk het rustig aan. Ben toch zo blij met mijn babyfoon met camera!! Kan precies zien wanneer ze in slaap valt of als ze huilt of ze dan wel echt wakker is. Ze is nu gewoon keihard aan het vechten (en aan het verliezen zie ik al) tegen haar slaap. Ik lig zelf ook al op bed, de oudste 2 vroegen al of ik ziek ben dat ik zo vroeg al ga slapen. Als ik zo lees over al die krampjes dan hebben wij het maar getroffen. Ze ia een heerlijk kind met weinig problemen. Infacol bleek toch niet nodig te zijn, maar we hebben het voor de zekerheid wel staan nu.
Nou idd 2 de leg hier gelukkig ook nog steeds kramploos. Wat fijn dat je zo.vanuit je bed kunt spieken hihi. Ik ga zo ons binkje wakker maken en voeden en dan zelf ook heerlijk slapen. Meiden hopelijk een goede nacht voor iedereen!
Oooh wat ben ik jaloers!!! Aks ik jullie zo hoir van voeden en slapen. Nadan ligt brneden bij ml voir het eerst stil vandaag!!! Bij mij is het altijd afwachten of het anderhakf uur duurt voor ze weer slaapt... Of gewoon niet tot aan de volgende voeding... Maar julie zijn geloof ik al wat verder??? Vraag ik hoopvol!
Nou hier zijn de krampjes momenteel de enige boosdoeners. En zn snotneus, maar daar is-ie inmiddels aan gewend volgens mij Pipootje wil nog niet slapen. Na de fles van 19/20uur heeft-ie altijd moeite. Gelukkig gaat-ie na de fles van 23/00uur wel altijd meteen slapen 😄
Bedankt voor jullie reacties. Mogelijk is het spanning en slaaptekort. Joris blijft maar mondjes spugen. Ook 2,5 u na de voeding. Ruikt ook wat zuur, regelmatig hik, maar drinkt uit de fles erg gulzig. Toch fijn dat we naar de kinderarts moeten binnenkort. Het kan natuurlijk ook verkoudheid zijn. Hier ook nog buikkrampjes. Kahlan wat zielig dat ze zo veel moet huilen zeg.
Logo mooie banner Thanks voor de adviezen over de aerosleep. Kraamzorg was er negatief over, vandaar. Hier eerste keer seks gehad, veeeeel te gespannen natuurlijk pfff.. Stapje voor stapje, vond het ineens een beetje eng ofzo. Stom eigenlijk. Mevrouw hier was behoorlijk onrustig vandaag, misschien omdat ik onrustig was. Heb mn schoonzus na maanden eindelijk de waarheid kunnen zeggen over alles (via whatsapp maar toch, Hoofdstuk afgesloten en hoef haar en mn broer echt niet meer te zien. Wel logisch dat ze onrustig was. Nu lekker slapen, ze slaapt steeds langer door dus zet deze keer een wekker.. Slaap lekker iedereen
Goedemorgen! Gisteravond was Jasper wat onrustig. Bijna de hele avond aangelegd, maar... vannacht heeft hij doorgeslapen! Om ca 23:30 uur naar bed en heeft hij nog wat geprutteld. Ondertussen heb ik gedoucht. Van 00:00 uur tot 06:15 uur geslapen!! @ krampjes: nog geen last hiervan (afkloppen). Hij loopt ook lekker door zeg maar! @ HB tekort/ moe: moe een beetje, wel heb ik nu ruim een week last van duizeligheid, net als bij het begin van de zwangerschap. Ik wil me dus ook even laten prikken als het over een paar dagen niet over is. @ voorbehoedmiddel/sex: hier ook tijdens de kraamperiode voorlichting gehad. We gebruiken nu een condoom en ik heb inmiddels de minipil al in huis. Na twee weken hebben we weer sex gehad. Dat was spannend, maar erg bijzonder. Vloeien bleek toch nog niet geheel over, dus ik wacht nog met de minipil. @ Ddana, ik ben benieuwd naar haar verhaal
Hier ook prima nacht! Rond 2:30 en nu net gevoed... Heerlijk geslapen. Ze houdt toch redelijk een schema! Afhankelijk van dw krampjes ligt ze binnen een uur of in na twee uur pas weer in bed... Vannacht ging het goed!