Februari mama's 2014 deel 4

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door logo, 26 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kahlan

Kahlan Fanatiek lid

18 apr 2013
    1.242
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ps hier een link met plekken waar je je baby kunt voeden
    (Met mijn tievoeging: alsof iemand op de wereld het recht heeft om mij te vertellen waar ik mijn baby msg voeden!!!.... En als ik me dan nog zeker genoeg voelde om dat ook te doen.....)

Borstvoeding geven in het openbaar en in de stad

2. Kahlan

Kahlan Fanatiek lid

18 apr 2013
    1.242
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed idee 2de leg! Ik haar nog niet echt wakker erbij gehad! Normaak ben ik zolang bezig net haar (1/1,5 uur) dat ze weer gaat slapen... Kjken of die tijd wat korter kan!
    Jij geeft ook 1 borst per keer he? Hoelang drinkt je baby per keer? Ik geef trouwens dezekfde borst na het verschonen als toetje. Kraanzorg zei dat dat goed was ivm goed leegdrinken.

3. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ik ben misschien niet het beste voorbeeld qua tijd Kahlan.
    Mijn meisje is na 5 minuten al klaar.
    Zelfs mijn moeder is verbaasd over hoe snel ze drinkt. Maar mijn toeschiet reflex is heel sterk. Als ze ineens een half uur later komt voor een voeding doen mijn borsten ook gewoon pijn en dan lekken ze heel erg.

Hier krijgt ze ook 1 borst, alleen snachts wil ze soms 2, die krijgt ze dan ook. Maar dan slaapt ze wel wat langer.

4. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Ooh Paula dat zou het misschien kunnen zijn! Ik zal straks eens kijken :)

5. logo

logo Niet meer actief

Zit er helemaal doorheen. :(
    Vannacht 3 uurtjes geslapen, ml fiets gestolen en toen ik vanmiddag wilde gaan liggen werd de kleine ineens wakker.
    Nu is hij ook de hele middag wakker geweest. Echt ik kan wel huilen!

Kahlan met je wondvocht moet je goed blijven spoelen hoor. Na iedere wcgang even douchen of spoelen. Ik heb het ook gehad.
    Ook is het goed om een paar keer per dag even te "luchten". Gewoon alles uit en even onder een laken liggen.

Kolven. Je kan gewoon je borsten leegkolven hoor. Als je te veel melk krijgt stop je even met kolven en dan neemt de productie weer af.

6. Ddana

Ddana Actief lid

27 okt 2012
    181
    0
    0
    Den Haag
    Hoi dames, hier de foto's van Zoë :D
    Vrijdag om 24.00 uur braken mn vliezen, de weeen begonnen een half uur later. om 6 uur naar het ziekenhuis vertrokken, epiduraal om 8 uur. ik had weeen in mijn benen en rug en buik tegelijk. uiteindelijk 30 minuten geperst schijnt en op 1 maart om 17.04 is mijn meisje geboren :D

paar inwendige hechtingen maar de schade valt mee. helaas wel koorts door de ruggeprik dus ik moest een nachtje blijven en Zoë mag hopelijk morgen mee naar huis

Bijgevoegde bestanden:

• forum2.jpg
      forum2.jpg
      Bestandsgrootte:
      23,4 KB
      Weergaven:
      78
  7. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Gefeliciteerd Ddana!!!!
    Mooi meisje, erg leuke naam ook!
    We zaten al in spanning te wachten op bericht!!!

8. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Jeeej, eindelijk nieuws! We waren al een beetje bezorgd!

Van harte gefeliciteerd meid! Mag ik vragen waarom Zoë nog i het zieke huis moet blijven?

9. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Dat is k*t Logo!! :( Hopelijk mag je deze nacht een beetje bijslapen :)

10. Ddana

Ddana Actief lid

27 okt 2012
    181
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb wel aan jullie gedacht maar het kwam er niet van met heel de dag in het ziekenhuis rondhangen. ik kon niet in het kraamhotel of ronald macdonald huis ofzo dus ik kon niet in de buurt slapen of rusten. nou woon ik ook niet echt heel ver weg hoor maar jeetje wat een gedoe. Kan iedereen best roepen dat ik rustig aan moet doen maar ik ga toch niet thuis op de bank hangen als mn kleine meisje daar is :x. hopelijk vanaf morgenmiddag lekker kramen;)

11. Ddana

Ddana Actief lid

27 okt 2012
    181
    0
    0
    Den Haag
    Ik kreeg koorts, daardoor kreeg zij ook koorts. Ze had dan daarnaast ook een iets versnelde hartslag tijdens het bevallen (kan ik me wel iets bij voorstellen) maar dat zijn dan twee dingen en dan moet ze blijven. Krijgt ze preventief antibiotica, wordt er bloed op kweek gezet om te zien of er ze infectie of bacterie heeft. Het komt hoogstwaarschijnlijk van de ruggeprik maar ze nemen geen risico.

12. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ddana gefeliciteerd met je meisje!!

2de leg bedankt voor de fijne duidelijke uitleg!

Kahlan knuffel meid.
    Hier wilde de oudste ook altijd erbij zijn met eten was dan mieptijd en nu hij bijna 2 is blijft tussen 4/5 uur miepuur nooit over gegaan hihi

13. logo

logo Niet meer actief

Ddana gefeliciteerd! Wel jammer dat jullie in het zkh liggen.

14. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Hopelijk idd morgen beter.
    We keken al in ons oei ik groei boek en het klopt weer op de kop af met zn humeur.
    Wij vinden dit trouwens een fijn boek om je kleine soms wat beter te begrijpen.

15. elja81

elja81 Bekend lid

10 feb 2010
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanochtend heb ik eerst 1 borst gegeven en daarna heb ik uit de 2e borst afgekolfd. Persoonlijk zou ik denk ik niet zo snel tussen 2 voedingen gaan kolven, omdat ik dan bang ben dat ik bij de volgende voeding niet genoeg melk heb. Als je zoontje soms maar 1 borst drinkt, kun je de andere inderdaad gaan kolven.

Bij mijn zoontje gaven we 's avonds altijd een flesje afgekolfde melk en dan kolfde ik rond de normale voedingstijd.

16. logo

logo Niet meer actief

Korte aanvulling:
    Als het goed is heb je binnen een uur weer voldoende melk.
    De borst die je hebt aangeboden kun je ook kolven hoor. Je moet wel uitkijken voor overproductie.

17. elja81

elja81 Bekend lid

10 feb 2010
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afgekolfde melk in de vriezer bewaarde ik altijd in bakjes van avent of bakjes van xenos (van die kleine vierkante met groen dekseltje). Als ik het in de koelkast bewaarde, liet ik het gewoon in het flesje dat ik bij het kolven gebruikte. IJsblokjes heb ik er nooit van gemaakt, leek me zo'n gedoe op de een of andere manier.

@logo: ik wist niet dat je na een uur al weer voldoende melk hebt. Klinkt zo snel!

@ddana: gefeliciteerd! Hopelijk mag ze snel naar huis!

@paula: heeft je zoontje nog geslapen uiteindelijk?

Hier is het rond het avondeten ook vaak even schipperen. Ik doe haar ook wel eens in de draagzak, dan is ze rustig.

18. logo

logo Niet meer actief

Ik hoorde het van de kraamzorg of lactatiedeskundige. Bizar he?!

19. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Is eigenlijk wel logisch, want als ze clusteren willen ze ook elk uur drinken en soms ook 2 borsten.
    En dan heb je ook altijd voldoende melk.

Vl is vertrokken naar zijn werk. Ik heb hem nog zielig aangekeken en gezegd dat hij zich ook wel ziek kon melden.
    Maar hij is toch echt weg nu.

Alles ligt op bed, zelfs de kleine (badje en gevoed en nu miepen in bed).
    Vind het wel spannend hoe het gaat morgen.
    Vl heeft de oudste 2 nog wel even opgedragen dat ze mamma goed moeten helpen.
    Zegt dl, dan zijn we net als Trijntje (de kraamverzorgster).

20. elja81

elja81 Bekend lid

10 feb 2010
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    @2de leg: succes morgen, lijkt me wel pittig hoor als je er alleen voor staat. Maar gaat vast helemaal goed!

Dat clusteren heb ik trouwens nooit meegemaakt. Ik krijg dan het idee dat ze gewoon te weinig drinken en daarom zo snel weer komen voor de volgende voeding... Maar goed, ik heb er geen ervaring mee...

Deel Deze Pagina