Februari mama's 2014 deel 4

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by logo, Jan 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

ja dan zou ik dat zeker ook doen ja na zo'n ervaring, ik moet zeggen dat ik bij deze wat "lui" erin ben haha bij eerste twee ook heel stellig in en als ik thuis ben leg ik hem wel gewoon op bedje inmiddels maar ik ga overal en nergens naartoe dus hij "moet" gewoon mee haha

Hier volgende schema (ik heb hem vannacht zelf wakker gemaakt maar om 5 uur vond ik lang genoeg en manlief ging toen net weg voor zijn werk)

5 uur - 9 uur - 13 uur - 17 uur - 21/22 uur

Dat is eigenlijk al 2 weken zo ofzo, meteen goed ritme aangehouden. Soms is het wat onhandig sochtends want hij zou soms wel om half 9 willen maar dat gaat even niet met de kids wegbrengen dus zodra we thuiskomen doen we wassen, aankleden en dan flesje dan even knuffen, box in en bij tekenen moeheid gaat ie naar bedje boven.

Als ik hem laat liggen snachts slaapt ie dus blijkbaar wel langer maar vind ik ongezond zo lang zonder voeding en kom dan ook in de knoei want dan krijgt ie 4,5 fles zeg maar (4 net te weinig ook al maak ik ze wat groter) 7-8 uur zonder voeding vind ik wel de max voor jonge babies, vanaf 2,5/3 maanden ga ik eens opnieuw bekijken denk ik.

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Soms dan valt hij tegen me aan in slaap en zit ik een poosje te kroelen dan dwing ik mezelf ook echt om hem in zn bed te liggen.
    Gewoon ritme erin ook voor het mannetje goed.
    Bij jou ja hij moet gewoon mee he naar school en terug dat went ook snel zie ik wel.
    En wat een goede tijden heb je! Geef je nog bv of ben je nu over op volledige fv?

3. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0

Nee nog steeds deels BV maar merk wel dat dat minder word, niet erg heb daar vrede mee hoor, omdat de hoeveelheden groter worden en mijn BV ongeveer hetzelfde bleef gaat ie in verhouding meer flesvoeding drinken, ik denk ongeveer 180-200 cc BV en 450/500 flesvoeding..

We hebben nog gezellige momentjes samen en soms is het ideaal om even te troosten of huiluurtje ofzo door te komen..

4. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0
    ja school, zwemles, turnen, naar de speeltuin toe, mee wandelen, dat kind is amper thuis LOL

5. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

Jan 24, 2014
    3,053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Hahaha, heel herkenbaar!
    School, paardrijles, dansles, zwemles. Ze gaat gewoon overal mee naar toe.
    Terwijl de 1ste 2 op deze leeftijd amper de deur uit kwamen (behalve rondje met de hond) heeft de kleine meid de hele polder al gezien, hahahaha

Hier ligt ze nog steeds in de wagen te slapen.
    Echt vaste tijden hebben we niet.
    Ligt ook even aan hoe de nacht verloopt.

Meestal 12/1 uur, 3/4 uur, 8/9 uur, en dan of rond 12en of rond half 3/3 uur en dan afhankelijk van hoe de nacht dus verloopt of rond half 5 of rond half 7. En dan voed ik haar nog even voordat we naar school lopen rond 8 uur dus.

6. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

Jan 24, 2014
    3,053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Kijkles bij reddingszwemmen van grote broer!!
    De andere zus mocht meezwemmen.
    En warm dat het was, dus helemaal in de luier.

7. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0

Ja mijn eerste kwam wel buiten maar dan op ons eigen erg zeg maar, echt ergens anders niet...

Over dikke week hebben ze weer een evenement van school (ik zit in de ouderraad) en gaat ie ook gezellig mee, komen alle opa en omas pannenkoeken eten, normaal doe ik meehelpen bakken, rondlopen, kids helpen met bestellingen maar doe deze keer maar lotjes verkopen haha is wat rustiger haha (om nou rond te rennen met draagzak LOL)

8. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0

haha lekker bol toetje!

Ja das idd warm bij zwemles...

9. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

Jan 24, 2014
    3,053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ja, mensen vragen vaak of er slagroom uit mijn borsten komt, hahahaha.
    Vergeleken met mijn andere 2 is ze echt een klein dikkertje.

Zie het ook helemaal voor me, rondrennend met de kleine in de zak, hahaha.

Ik ken het zat op de vorige school ook in de or. Ben voor deze school gisteren ook gevraagd om volgend jaar (na de zomervakantie) lid te worden. Lijkt me wel weer leuk. Krijg je toch ent even wat meer mee van alles op school heb ik het idee.

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

2deleg eigenlijk is het ook normaal bv ;)

Paula ja is pas nacht 2 hihi laatst wilde hij toch gewoon om 1 uur eten ach :D
    Hier betrapte ik mezelf erop datik toch wat veel op de tijd aan het kijken was, nu volg ik hem meer en de tijden worden fijner nu.

Logo maar om de 3 uur is toch normaal nu? En weet je dat je ook met Fv best wel eens wat meer mag geven en ook een soort op verzoek kan voeden? Een meid in een ander topic van mij doet dit gewoon ;)

11. pien25

pien25 Fanatiek lid

Dec 2, 2008
    1,272
    0
    0
    Hier zit er (BV) gewoon 3 - 3,5 uur tussen de voedingen, hij zit dan ook nog steeds op 7 voedingen per dag...

12. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0

Ja ik vind het superleuk, was ook voorzitter maar met de komst van de kleine dat even opgezegd, word wat teveel van het goede.

Ik vind betrokken zijn op school erg belangrijk, doe ook veel meehelpen waar ik kan.

13. paula1984

Wie weet houdt het het wel zo voor je hihi.
    Weet jij toevallig of dit normaal kan zijn?
    Hij komt eigenlijk altijd om de 2 uur? Behalve in de avond dan meestal 1x een ruk van 4 uur slaap en een keer 3 uur slaap om vervolgens weer elke 2 uur te willen?
    Is dit te vaak of heb ik gewoon een hongerige kleine knul:D

14. paula1984

Haha i wish;)

15. paula1984

Wat een lief mupke!

16. paula1984

Klopt hoor Lov ik ga bij de oudste ook regelmatig meer en toen hij 3 mnd was zat hij op de max fv maar zelfs toen wel eens een flesje extra gegeven als het echte honger was:cool:

17. Kahlan

Kahlan Fanatiek lid

Apr 18, 2013
    1,242
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede vraag Paula! Bij mij is het net andersom: in de morgen 4 en 3 uur en vanaf 12:00 iedere 2 uur!

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja Paula met bv mag alles dus volg je mannetje vooral ;) 2 uur is wel snel weer en vooral voor jou minder.. Maar ja wat doe je eraan.

Hier ook een flink mannetje en hij komt gewoon om de 3 uur ... Prima toch? Ik maak me er niet zo druk om ;)

Kahlan in de nacht dus om de 2 uur? Misschien heeft je meisje een beetje verlatingsangst...

19. paula1984

Jep volg hem gewoon en vind het ook geen probleem vroeg me enkel af of dit okee was hihi

20. Kahlan

Kahlan Fanatiek lid

Apr 18, 2013
    1,242
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee lov van 2 uur in de middag en soms vanaf 5 uur on de avond, mischiem heb ik dan minder melk??

Share This Page