Lijkt me niet kahlan je melk wordt geproduceerd naar vraag jouw'n meisje vraagt genoeg volgens mij.... Maar geef je nu al eens een speen? Of ga je gelijk aanleggen als je meisje huilt... Paula hahaha ja wat is normaal dan daarom ben ik zo blij met bv dan is alles normaal
Wat lov zegt, geef je inderdaad al weleens de speen? Als ze hier begint te huilen tussen 2 voedingen in (dus na een uur ofzo) en ik voel aan mijn borst dat ze goed gedronken heeft. Nou dan krijgt ze gewoon een speen en geen voeding. En is de visite nog gekomen? Ik had ze toch echt afgebeld als ze er om 1 uur nog niet waren. Overigens spreken wij echt een vaste tijd af. Dus 3 uur. Mensen zijn dan meestal of iets eerder of iets later, maar geen 2 uur daarna pas.
Ja idd hier wordt er echt een vaste tijd afgesproken en als ik weet dat het een persoon is die de neiging heeft te laat te komen geef ik aan dat we een uur later weer nieuw bezoek krijgen gemeen he Idd ik geef ook een speen.....je moet vooral proberen je hoofd koel te houden en na te denken wat het kan zijn. Heeft je kindje gegeten en genoeg dan is net geen honger. Soms maak je een baby alleen nog meer overstuur als je maar constant gaat aanleggen en niet weet wat te doen, een baby voelt dat van jou.
Hahaha, niks gemeens aan hoor. Als ik hier bezoek krijg waarvan ik weet dat het plakkerds zijn dan plan ik die rond 11 uur en roep dan rond half 1: "we gaan even slapen hoor, dus ik gooi jullie eruit vinden jullie vast niet erg!!"
Ja bezoek is geweest! Gelukkig geen plakkerds! Ik geef nu wel eens de speen. Maar dan voed ik toch niet op vraag?? Als ze speen echt nuet pakt en blijft huilen en luier enzo is het niet... Dan blijft er maar 1 ding over.. Toch?
Hier wil ze ook niet altijd direct de speen. Misschien is het een idee om een dag af te stappen van het voeden op aanvraag en dan gewoon elke 3 uur te voeden. Daartussen de speen aanbieden. Uiteraard moet je alleen doen waar je jezelf lekker bij voelt. Ik moest gisteren een flesje water geven ipv een voeding. Dat voelde niet goed, dus ook niet gedaan.
Waarom dat flesje water geven dan eigenlijk? Hahaha ja die opmerking is dan ook duidelijk he Kahlan ja maar je kan ook een beetje denken dat je kindje dat net gegeten heeft en het eigenlijk geen honger kan zijn toch je hebt zelf ook nog een leven... je moet niet jezelf helemaal totaal overgeven alleen aan je kindje. Zeker moet je je kindje eten geven als ze honGer heeft maar als ze net gegeten heeft weet jij ook dat het geen honger kan zijn weer Als je nu Fv had gegeven had je ook niet elk uur de fles gegeven toch Heeft ze wel al eens ooit goed de speen gepakt? En misschien gebruikt ze jouw'n borst als troostmiddel...
Ja dat zou kunnen Lov! Ze 'snapt' de speen nu wel eindelijk. Vind het lastig omdat ze eerst zo vaak mag drinken alsze wilt, en nu opeens moet ik toch soort van een ritme aanhouden... Komt dat kmdat ze 3 weken is?
Lov, dat was wegens het spugen. De ha dacht dat de bv misschien te dik was. En om uitdroging te voorkomen wou hij haar dan een flesje water geven. Maar toen hij 's avonds langs kwam hoefde dat al niet meer zei hij. Het voelde ook gewoon niet goed. Kan toch moeilijk een voeding vervangen met water. @ Kahlan, Ja, met deze leeftijd moeten ze toch iets meer een ritme hanteren. Ze vaak mogelijk aanleggen is alleen de eerste dagen om de bv op gang te brengen. Oh ja, en op regeldagen , maar die staan duidelijk in het oei, ik groei boek.
Ok tmx 2de leg, ik ga ermee aan de slag! Ze heeft sinds de voeding van half drie gehuild en ik zeg tegen ml het is weer tijd voor de vplgende voeding! Dus ergens is het krampjes huilen overgegaan in honger huilen.... Pffg wie heeft een handleiding???
Tja, die handleiding wil ik dan ook graag hebben. Liefst eentje met een hoofdstuk over meisjes in de leeftijd 8 tor 9 jaar, hahahaha
Moet zeggen dat ik het ook wel eens lastig vind soms moet ik er ook naar rekken om 2 uur ertussen te krijgen. Een speen spuugt hij uit heb nu de avent en de bibi geprobeerd nog andere tips voor speengebruik?
Maar weet je kahlan daarom moet je soms even afwachtend zijn en dan leer je je kindje kennen Kijk bj jou krijg ik sterk het gevoel dat je soms gewoon niet weet wat je moet doen. Niet verkeerd bedoelt he... Is ook allemaal moeilijk. Maar je moet proberen niet gelijk toe te geven en eens te kijken of ze misschien niet gewoon mamahonger heeft...of zuigbehoefte enz.. Blijft ze hysterisch doen en denk je het is echt honger...leg je haar aan. In het begin eten ze vaak idd maar op een gegeven moment kan het niet zo zijn dat je als moeder heel de dag je kind aan je tiet hebt hangen Ah oké 2deleg... Maat ja dan zou ik idd gewoon bv geven
Dat was dus ook mijn idee Lov. Ik heb haar dus gewoon wat vaker aangelegd en niet uit laten drinken. Dan had ze wel voldoende, maar niet zoveel dat ze ging spugen.