Vraagje: Omdat ik zo een last van mijn heupen heb is et de bedoeling da tik zo rustig mogelijk doe. Dus ik zit de hele dag een beetje op de bank. Nu heb ik sinds gisteren telkens als ik een stukje loop onwijze steken van onderen. Nu heb ik al weken last van harde buiken en ik ga er even vanuit dat dit voor weeën zijn die ik dan voel. Heel graag wil ik dat dit doorzet naar het echte werk. Maar veel lopen is dus geen optie. Heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?? Gewoon door de pijn heen bijten en blijven lopen of gewoon rustig afwachten?? Ik ben maandag door de stad heen gelopen naar de Tuinen. Toen heb ik me verstapt en kon ik de rest van de dag helemaal niet meer lopen. Ben erg bang dat zoiets weer gebeurt.
Lastig he 2de leg....vandaag ook zo'n pijn als ik loop, dat het gewoon niet goed voelt.... aan de andere kant merk ik dat bewegen wel helpt. Maar volgens mij is dat alleen bij bandenpijn en pijn aan bekken. NU heb ik echt pijn aan mijn buik...bedoel jij dat ook?
Ja Kahlan, Inderdaad. Banden pijn heb ik al sinds ik 3 maanden ben, dus die herken ik wel. Maar dit is echt anders. Durf niet goed door te lopen, want als ik niet kan lopen (mijn heup weigert al heel veel sinds afgelopen maandag) ben ik bang dat ik straks mijn knieën niet kan optrekken. Misschien klinkt het wat onnozel, maar ondanks dat dit de 3de is is alles zo anders dat ik ervanuit ga dat de bevalling ook gewoon totaal anders is dan ik verwacht.
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik hoor van iedereen die al kindjes heeft dat alle zwangerschappen en bevallingen totaal anders kunnen zijn... Voorzichtig dus! goed blijven voelen wat jij denkt dat je wel en niet nog kunt. Heb je niet toevallig zo'n grote yoga bal?
Jeetje Reb, nou.. nu lekker genieten van jullie kleine meid! Ik heb tien jaar geleden ook op moeten geven met borstvoeding. Toen echt een opluchting. Begin van deze zwangerschap was ik ook nog van mening absoluut flesvoeding te gaan geven. Maar ja, ga het toch weer proberen. We zullen het zien.
@ Kahlan, ik mag niet zitten op zo een yoga bal. Ik heb vlak voordat ik zwanger werd mijn stuitje heel zwaar gekneusd met skaten. Op zo een yoga bal krijg ik gelijk last. Het is dus een lekkere combi, want normaal zitten kan ik nog steeds niet langdurig (ik hang altijd een beetje scheef nog, lang leven onze relaxte lounge bank met extra diepe zit). Ik probeer nu gewoon af en toe een minuutje of 4 te lopen, beetje rommelen en dan mijn rust weer pakken.
@leg gewoon doen wat je kan en anders rusten wat wil je anders...hier ook een tijdje terug een verkeerde beweging gemaakt...ook een tijdje last gehad, behoorlijk vervelend ...
Lappie fijn dat je zn goede controle heb gehad bij jullie is het beleid dus gelijk aan dat bij ons. Reb dappere dame fijn dat jullie tot een besluit zijn gekomen waar jullie achter staan toppie dat D.ena nu aankomt lekker gaan genieten nu hoor! Hier ff baalmoment met werk ml maar goed. Ben vandaag goed druk geweest lekker tuincentrum rond geweest in de buurt. Babydump geweest en jola 6 super leuke mutsjes gescoord! Uitleen thuiszorg geweest ruggensteun en ondersteek check! Emmers bij de blokker. Enz.. Volgens mij is het voor vandaag wel goed geweest haha Reb lijst doe ik vanavond komt goed enkel al de bevallingen vind ik lastig kan geen kleuren gebruiken zoveel achter elkaar op mn telefoon is dat zooo klein. En wie er openbaar mogen weet ik ook niet dus als jij dat zou willen doen? Xx
Goedzo lievie jij bent ook belangrijk en asl het echt niet Gaat hoef je jezelf niet door een hel heen te slepen omdat het maar moet, het is goed zo!
Reb, ik hoop dat je nu lekker je rust kunt pakken nu je de beslissing hebt genomen meid. 2de leg, ik heb ook zo´n last van die steken onderin. En erg last van mijn bekken en onderrug, heb ook al weken bekkenfysio. Ik vind het alleen moeilijk om echt rustig aan te doen hoor. Zoonlief moet toch naar school heen en weer gebracht worden, wasje moeten toch gedaan worden etc. Manlief doet al heel veel maar werkt ook gewoon 5 dagen in de week....ff doorbijten denk ik dan maar.
2 de leg ja hoor check voor de kwaaltjes steken downunder bekken rug en met stip op 1 pijn in mn liezen kan amper mn benen in de auto krijgen ja met mn hand erin tillen haha. Hoort er allemaal bij en we gaan gewoon vrolijk door he
Heerlijk en ja mn lijf is een beetje in protest nu maar hey ben liever bezig dan zitten roepen dat alles zeer doet Alles doet toch wel zeer kan beter wat gaan doen dan vergeet ik het ook een beetje. Morgen staat naast het huishouden de action op de lijst leuk leuk!!
@2de leg Ah, heuppijn, zo vervelend. Zou misschien ook wel bekkenpijn kunnen zijn wat doorstraalt naar je heup. Daar had ik in ieder geval last van. Als ik jou was zou ik gewoon rust houden hoor! @Paula Ja is prima, ik doe de bevallingen er wel bij Doe je wel een beetje rustig aan mevrouwtje, klinkt als een drukke dag.. Herkent iemand trouwens rugpijn na de bevalling? Ik heb namelijk zelden rugpijn, maar kan mevrouw nu niet zo goed in bad doen of staand verschonen... Zal wel door de houding komen tijdens de bevalling gok ik...
Gisteren heeft een mevrouw mijn boodschappen tas nog voor me gedragen de laatste tien meter...ik was echt aan het schuifelen! Ik dacht is maar een klein tasje..nou dat viel ff tegen! Idd echt goed naar je lichaam luisteren! Dat is de beste tip!
Rustig aan heb gewoon geen rust in mn kont denk ik probeer de dagen te vullen en de tijd te doden. Rugpijn ja met bukken had ik dat maar had toen meer last van mn schaambeen dat voelde zo ontzettend beurs.
@ Reb, ik probeer zo rustig mogelijk te doen inderdaad. Het is geen bekkenpijn, gelukkig moet ik zeggen. Het is het gevolg van mijn gekneusde stuitje en maanden scheef zitten. Hierdoor zijn mijn spieren in mijn heupen ernstig verzwakt. Gaat vanzelf over als de kleine er is, dus ik zing het wel even uit. Ik heb vandaag gewoon een dipdag. Net al in tranen mijn vriend opgebeld dat ik hem zo mis. Terwijl ik helemaal niet zo ben normaal. Gelukkig reageerde hij heel lief. Zou gewoon graag weer wat actiever willen zijn. Ik merk dat ik het moeilijk te accepteren vind dat ik slecht mobiel ben. En sinds een maandje heb ik ook geen auto meer voor de deur. Normaal kan ik wel lekker overal heen fietsen, vind ik nog fijn ook een km of 10 fietsen. Maar nu is 1km (naar mijn schoonmoeder) al teveel.