Februari mama's 2014 deel 4

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door logo, 26 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Snap ik. Hier gelukkig geen stress in de zwangerschap gehad!

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik begrijp je wel hoor als je zoiets meegemaakt heb wil je natuurlijk geen herhaling heel normaal en gelukkig word je serieus genomen bij je gyn.
    Zegt gewicht iets over brede schouders niet of komt zoiets door samenloop van omstandigheden?
    Flink kind wat niet helemaal goed voor de uitgang ligt?

Vk hanteert hier doorlopen naar 42 weken.
    Heb het namelijk afgelopen dinsdag al gevraagd hoe zij denken.
    Mede omdat ik dan aankomende dinsdag mooi die info naast die van de gyn kan liggen.

3. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ja ze weten vast meer dat geloof ik wel maar ben toch een beetje anti mede ondat zwangerschap al 1000den jaren 40 weken duurd en geen 38.
    Beetje het wiel opnieuw uitvinden.
    Wel is het fijn dat er ingegrepen kan worden bij complicaties of kindjes die niet uit zichzelf willen komen met alle gevolgen vandien.

4. logo

logo Niet meer actief

Hier staat het bed op klossen (75 cm). Leveren ze ook een trap?!
    Het moet nog 5 cm hoger maar dan kom ik er echt niet in. :)

5. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Nee Paula, gewicht zegt niet zozeer wat geloof ik al is de gyn wel van mening dat ik moeite krijg vanaf dat een baby zo'n acht pond is. Maar ze benadrukte ook dat iedereen een andere bouw heeft en al zou het tien pond zijn bij wijze van, dat er geen sprake is van een dystocie. Maar dat willen we dus sowieso voorkomen.

Haha Logo, hier staan de klossen ook op de slaapkamer, so hadden ze gisteren meegenomen en een handige rugsteun.
    Ik moet dan altijd via een krukje in bed, anders red ik het ook niet :)

6. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Hier hoeft het bed maar op 70 cm. Geen idee of hij ook echt zo hoog staat.
    Ik had met de VK en kraamzorg al een belachelijk discussie dat ik op zolder wou bevallen.
    De kraamzorg durfde rustig te zeggen dat ik dan maar in het zkh moest bevallen.
    Toen heb ik heel erg rustig geantwoord, dan bellen we wel als de baby geboren is.

En de VK begreep het uiteindelijk gelukkig wel.
    Ons huis is niet klein, maar ik kan niet even zomaar ergens een bed plaatsen voor een paar weken.
    En ik wordt spaans benauwd bij het idee dat ik naar het zkh moet. Helemaal na de, toch wel, traumatische bevalling van mijn zoon daar.

Anders vraagje, ik heb telkens na het avondeten last van harde buiken. Herkent iemand dit??

7. Chantal3

Chantal3 Actief lid

8 nov 2012
    386
    0
    0
    Noord-Holland
    Lappie meldplicht!

8. logo

logo Niet meer actief

Niet na het avondeten volgens mij, maar vooral harde buiken als ik iets doe of heb gedaan.
    Ik zal wel eens opletten nu na het eten.

9. Bibi25

Bibi25 Bekend lid

11 feb 2013
    624
    0
    16
    Hee dames,

Hier eigenlijk de hele dag weg geweest, nu toch wel blij dat ik thuis ben. Neemt toch best veel energie.

Hier staat het bed sinds gister in de woonkamer, ook op klossen zo'n 75 cm. Neem aan dat ze daar niet moeilijk over gaan doen toch?
    Ik lig er nu ook lekker even op, mn rug is echt op! Soms bij het lopen een enorme druk van onderen, hebben meer hier last van?

10. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Denk zomaar dat jij de eerstvolgende zal zijn! :)

11. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Hahaha hier alles rustig hoor! ;)

12. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
  13. logo

logo Niet meer actief

Gewoon even bespreken lappie. Ik denk dat je dan al je vragen kunt stellen.

Bibi hier precies hetzelfde, lig nu ook op bed. Had zo'n last.
    Ook wat branderig en stekelig gevoel.

14. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Nee dit is al lang al besproken hoor!
    Is afgelopen woensdag al gebeurd. Ik plaatste het topic alleen maar om verder te gaan op het onderwerp hier. Staat voor sommigen misschien interessante info in.
    Ik ga uiterlijk a.s. donderdag (bij 41 weken precies) bevallen.

15. logo

logo Niet meer actief

Ja vond het al zo raar dat stond mij ook bij, maar ik vergeet zo veel! Nu een keer niet haha.

16. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Dus hier wordt het 3, 4, 5 of 6 februari. Ik ga zelf voor 4 februari. :D

17. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oo??? Ons bed is al 70cm hoog, maar de kraamzorg vond het 10cm te laag! Stom hoor, die verschillen...

18. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Op de website van mijn kraamzorg staat 80cm en op de website van de vk staat 70cm. De kraamzorg gaf hier aan dat het 80cm moet zijn en dat het fout op de website van de vk staat (hier dan he).
    Misschien dat 80cm meer van de laatste tijd is...

19. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Wij hebben een super laag bed, maar de kraamzorg heeft de eerste dag de klossen eronderuit gehaald omdat dat voor mij makkelijker was om in en uit bed te komen. (Kwam ze zelf mee) :)

Deel Deze Pagina