Februari mama's 2014 deel 4

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door logo, 26 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Wat een lieffie paula!!!

Had iemand nog tips over dat maandverband?

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Wat was je vraag over het maandverband wendy?

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Kahlan geef je over meid... Laat het allemaal gebeuren het is nu even schrikken dat snap ik maar het is niet voor niks.

Komt allemaal goed lieverd.... Zet m op!

4. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Even t stukje gekopieerd Paula..

Dames even vraagje.. ik vloei nog maar minimaal, maar vind overdag een inlegkruisje nog niet fijn.. nu had ik allways maandverband, maar dat zit voor geen meter. Ik had voor t meer vloeien van "lady" maandverband, dat zat beter maar is nu te groot. Weten jlie iets wat voor mindere dagen is en wel zo zacht is is dat lady maandverband? Want dat allways "plakt" zo aan mn huid..:(

5. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    De wond van de knip voelt er ook gevoeliger door..

6. Kahlan

Kahlan Fanatiek lid

18 apr 2013
    1.242
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry Wendy, geen idee!

Ben alweer wat rustiger.... Moet altijd ff wennen. Ga morgen duidelijk vragen of het dcht nodig is...en de risico's en dan kijkrn we wel...

Tnx meiden voor jullie medeleven!!

7. enjoy76

enjoy76 Lid

27 okt 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

ik lees al een tijdje met jullie mee. Ik ben zelf pas begin maart uitgerekend, vandaar dat ik me niet bij jullie had aangemeld. Maar het blijft natuurlijk altijd fijn om mee te lezen met mensen die hetzelfde meemaken. Ik ben momenteel zwanger van ons derde kindje, dus helemaal nieuw is het niet. Ik zag wat vragen langskomen en misschien kunnen jullie iets met mijn ervaringen.

Voor krampjes heb ik vaak cinababy gebruikt. Dit zijn homeopathische druppeltjes die baby's ook vaak wel lekker vinden smaken, waardoor huilen vaak stopte, kindjes ontspannen en krampjes stoppen. Naast infacol heb ik deze druppels dus ook klaarstaan.

Wat betreft maandverband/inlegkruisjes heb ik als tip Libresse SoSlimm 32. Ze zitten in een groen doosje, zijn echt ultradun en hebben, in tegenstelling tot veel andere inlegkruisjes, geen harde randjes. Is heel soepel en zacht materiaal dus ideaal voor na de bevalling als het rrgste vloeien achter de rug is.

Ook ik zal deze keer waarschijnlijk ingeleid worden vanwege weinig groei meisje en weinig vruchtwater. Ik heb hier uitgebreid over gesproken met gynacoloog en met vriendinnen die het hebben meegemaakt. Wat prettig is, is als er eerst dmv gel of ballonnetje wordt gestart. Hiermee proberen ze de boel week te maken en de eerste ontsluiting op gang te brengen. De hoop is dan vaak dat je eigen lichaam het dan op gaat pakken. Pas als ballon uitvalt (volgens mij is dat bij 3 cm ontsluiting) en de weeen komen dan niet vanzelf, zul je waarschijnlijk aan een infuus komen met wee opwekkers. Maar de kans dat je lichaam het zelf dus oppakt na het eerste zetje is groot. Vanaf start met gel/ballon tot daadwerkelijk weeopwekers en daarmee de echte start van je bevalling kan het dus best even duren. Maar ik vind het wel fijn dat mijn lichaam eerst een zetje in de goede richting krijgt met de kans om het zelf op te pakken.

Hoop dat jullie hier iets mee kunnen en wens jullie heel veel succes de komende tijd. En als jullie het niet erg vinden lees en praat ik af en toe graag mee!

8. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    He Enjoy76, welkom!!!
    Super bedankt voor je tip, ik ga ze morgen meteen halen!! ^^

Kahlan, ja me voorstellen dat je goed geschrokken bent. Maar probeer inderdaad het positieve ervan in te zien, je hebt dan wel snel je kleine meisje in je armen. In ieder geval succes meid!

9. Kahlan

Kahlan Fanatiek lid

18 apr 2013
    1.242
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tnx enjoy en wendy! Ik heb altijd ffnodig om aan zoiets te wennen, dan raak ik helemaal van slag!
    Maar wil mirgen wel weten of het echt nodig is, want bloeddruk is nu weer gezakt. Hele stomme vraag, maar kan ik een tijdelijke verhoging hebben gehad omdat ik driekwart pak tucjes heb gegeten???

10. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Hmm.. ik durf het niet met zekerheid te zeggen Kahlan, maar 't lijkt me niet!!

Mmmm.. ons ukje gaat op zn eigen kamer slapen vannacht.. (kamer zit naast de onze met alleen een gipsen muur ertussen) dus mama gereed met babyfoon met camera en oren wijd open :D Benieuwd hoe we slapen vannacht..

11. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Spannend Wendy.
    Laat even weten hoe het ging??
    Wij hebben ook een babyfoon met camera en de kleine slaapt straks een verdieping lager.
    Dat is toch anders dan alleen geluid en direct naast je liggend.

12. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Goeiemorgen! L. Had gisterenavond wel wat moeite om in slaap te komen. Hij heeft uiteindelijk tot 01.00 geslapen. Na zn fles van 20.15. Toen is ie gaan slapen tot 04.00uur, fles gehad.. en toen kwam ie net rond 07.30 voor zn fles en nu slaapt ie weer :)

13. panther

panther Actief lid

8 jun 2013
    471
    0
    16
    NULL
    Noord Holland
    Wendy wij leggen de kleine in de kinderwagenbak in zijn bedje.
    Is dat een idee voor jullie? Is hij toch bij je wij hebben het bedje op de kamer staan overigens bij ons.
    Ik denk wel dat ik ga proberen hem komende nacht in zijn bedje te leggen ben benieuwd hoe dat gaat.

Wat betreft het maandverband ik vind die allways ook zo plakken dacht dat ik de enige was.
    Ik heb ooit wen proefpakket van tena lady gehad dat was fijn verband is eigenlijk voor incontinentie maar probeer dat anders?
    Ik gebruik nu ook al minder dik maandverband maar het wisselt per dag hoeveel ik vloei die grote stolsels zijn in iedergeval weg gelukkig.

Dames ff een vraag zijn jullie mannen ook zo veranderd?:) Ik bedoel mijn man is zo trots op zijn kleine man verschoont, knuffelt em en alles en zegt dat tie zo van hem houdt.
    Ik smelt daar echt van.......

Ik vind het echt zo mooi om te zien.

14. Kahlan

Kahlan Fanatiek lid

18 apr 2013
    1.242
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oooh wat lief Panther! Geniet ervan!

Ik lig aan de ctg, net gel gehad.... Bloeddruk was echt niet goed. Dus kanik me neer leggen bij de beslissing. Spannend vandaag...

15. panther

panther Actief lid

8 jun 2013
    471
    0
    16
    NULL
    Noord Holland
    Heel veel sterkte en succes vandaag Kahlan!
    Nog even en jullie hebben de kleine in de armen!

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Wendy spannend he zo'n eerste nachtje...

Enjoy welkom! Cinababy zal ik eens onthouden want hier toch wel eens last van krampjes en mama slaapt dan niet.

Kahlan succes meid! Ik hoop dat het allemaal snel zal gaan.

17. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ik gebruik al tena lady sinds de geboorte van mijn dochter.
    Ik ben altijd iets licht incontinent gebleven helaas.

Maar dat is net als een inlegkruisje, maar plakt minder en neemt meer vocht op.
    Ik zou het zeker halen. Helemaal als het aan je hechtingen enzo plakt.

18. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Kahlan, succes!!!

19. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Panther het bedje stond bij ons op de kamer, maar hebben m nu terug gezet. Toen die nog bij ons lag kwam ie ook om de de 3/4uur voor zn fles. We blijven dit gewoon volhouden..'s avonds in bad of douchen, dan zn fles en naar bed. Komt vanzelf een keer een nacht dat ie door slaapt. Hij huilt gelukkig niet hard als ie komt 's nachts.. :)

20. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Nou mn hechtingen zijn er al ff uit, maar t plakt wel steeds tegen de "wond" aan.. Ik ga straks wel even zoeken in dorp :)

Deel Deze Pagina