Februari mama's 2014

Discussie in 'De mama's' gestart door paula1984, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reb

Reb Niet meer actief

D heeft haar laatste sprongetje geruisloos voorbij laten gaan denk ik.... Ze is wel wat eerder wakker dan voorheen (als ik wakker word van de wekker ligt ze al met haar knuffels te spelen). Dat was het wel.

Wanneer houdt dat spugen een keer op? Gisteren kwam er ook weer een halve groentehap naar buiten zetten.... :(

2. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Dat is wel lekker Reb.
    Hier is het sprongetje een ramp. Huilen, niet slapen,, nachtvoedingen. Alles wat kan volgens het boek.

Nu even alles in de auto en op naar de primark!!

3. logo

logo Niet meer actief

Oooooo spugen. Weet het niet Reb. Ik hoop snel!
    Afgelopen weekend in het restaurant spugen :(

Op zich prima temp alleen was het net een ijsblokje Reb.
    Even een broekje aangedaan en sokjes en toen weer gaan slapen. :)

Ik zal eens kijken of ik in de boeken iets kan vinden Paula.

4. Reb

Reb Niet meer actief

Ik weet wel dat het 'normaal' is dat spugen. Als ik echt na elke spuugpartij een ander shirtje moet aandoen zijn dat er gok ik tien per dag. Maar ik ben er meestal snel bij zodat haar shirtje niet meteen doorweekt is. Dan maar een spuugshirtje, geen zin om continu andere kleding aan te trekken.
    MAAR hopelijk toch snel voorbij. Gelukkig lijkt ze er zelf geen last van te hebben. Als ze denkt dat je naar haar kijkt lacht ze al. Zo'n vrolijk meisje ♥

5. Reb

Reb Niet meer actief

Have fun!!

Zat net wat te lezen voor Pipapaula en dacht... even kijken wanneer het weer tijd is voor een sprongetje. Daar zit ze dan vanaf 4 1/2 maand in. Inderdaad alles wat je beschrijft staat erin, behalve het niet willen eten dan..

6. logo

logo Niet meer actief

Gelukkig hier niet iedere maaltijd en niet altijd veel. Steeds een grote slab om en proberen goed te richten. Vaak heb ik nog een hydrofiele doek op me. En dan draait hij precies de andere kant op... :D

7. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Is goed schat je link was ook erg interessant.
    Idd met j zn temperament;)

8. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Nou Reb inderdaad, van mij mag dat spugen ook over gaan hoor!! Of zijn kleren zijn nat van het spugen, of van het kwijlen. Een droog kind zou ook we lees leuk zijn 😉

Hier alleen met slapen last van de sprong.. het wordt wel langzaam weer wat beter..

Handig van dat schema Reb 😜

9. elja81

elja81 Bekend lid

10 feb 2010
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen idee paula, wat vervelend voor hem en jullie. Waarschijnlijk een fase, hopelijk een korte.

10. Paprikaas

Paprikaas Bekend lid

16 jun 2013
    555
    5
    18
    Mis het toch om mee te kletsen, maar het lukt me zelden om iedereen te volgen..

Iig L. slaapt inmiddels de nachten lekker door (22-7) is een erg bewegelijk en ondernemend kind.. komt om die reden ook niet zoveel aan (inmiddels 6115gr en 63,5cm) hahaha het is echt een ielemannetje en iedereen denkt altjid dat ie veeeel groter is... de reden dat ie niet zoveel aankomt zal wss liggen aan alles wat hij onderneemt en de hoeveelheid die hij drinkt en nu hij doorslaapt mist hij ook wat flessen natuurlijk.. Gisteren prikjes gehad dus hij is sjagerijnig en had ook koorts... maar goed verder is het echt een vrolijk mannetje..

Ik ga het nu echt proberen te volgen weer...

11. logo

logo Niet meer actief

Ach sneu he die prikjes, maar beter nu een prikje dan ernstig ziek worden. Ik hoop dat L zich snel beter gaat voelen.

Even een vraagje. J krijgt natuurlijk jbpm door z'n melk maar als ik water of diksap geef niet. De melk gaat goed maar bij water of sap verslikt hij zich steeds. We gebruiken bij melk speen 2 en pap speen 3 en bij water of sap speen 1.
    Tips? Wat doen jullie? Herkennen jullie dit?

12. Paprikaas

Paprikaas Bekend lid

16 jun 2013
    555
    5
    18
    Ik geef water onverdund maar mss extra schepje jpm? L. Moest ook even wennen aan een grotere speen en die verslikte zich ook steeds ondanks dat het verdrikt is..maar na een tijdje dronk hij rustiger

13. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Hier pap met 4, melk met 3 en sap met 2. Dat gaat nu prima. L.yam kan geen sap uit de avent fles drinken, dan stikt ie er in. Maar met de 2 speen op de Dr Brown fles wel.

Vervelend die prikjes Paprikaas :( Hier ook een zeer druk beweeglijk manneke, maar toch groeit ie als kool, haha! Hij krijgt ook maat 4 flessen (waarvan die nog veel uitspuugt).

Morgen even wat trainings broekjes halen, die in maat 68 zijn allemaal te kort geworden : O Misschien dat ik donderdag even ga wegen en meten, ben zo benieuwd hoe lang hij nu is!

Fijne avond allemaal!

14. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Haha die wendy wat een lange knul ik moet nu juist op pad voor 68!

15. Paprikaas

Paprikaas Bekend lid

16 jun 2013
    555
    5
    18
    Hahaha hier nog 62. Fijn dat ie als kool groeit..alleen maar goed..

Hier 5 flessen 2x100 2x120 soms meer soms minder en 1x150 plus 4 scheppen pap...

16. Reb

Reb Niet meer actief

Wellicht met flessen 10cc extra water in de fles, dan krijgt hij zijn extra vocht wanneer jij denkt dat het nodig is logo.
    Ik geef niet zoveel extra (diksap of extra water in melkfles) alleen als het echt heel warm is.... Dan heeft ze het ook meer nodig en spuugt ze het niet allemaal uit.

Morgen krijgt D haar eerste ministukje brood.... Op advies van het cb overigens, dacht zelf dat het later pas aan de orde kwam. Ministukje, puur om te wennen..

D krijgt nu 5 x 150cc. Alle vijf de flessen met 1 eetlepel rijstebloem (aventfles standenspeen stand 1) + 1 fruit of groentehap.

17. Reb

Reb Niet meer actief

Paprikaas.... je cyclus in je banner??? Voor de volgende baby bezig?

18. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Hoi dames,

primark was een succes. Broeken voor vl en een jurk voor mezelf.
    Daarna bij de henm nog broekjes voor de kleine meid gehaald.

Vervolgens met een vriendin richting Groningen voor mijn tattoo.
    Had ze mijn afspraak niet genoreerd, dus nu had hij geen tijd.
    Ik mag 5 augustus weer terug komen.
    Maar eigenlijk ook wel beter, want na het zetten mag ik we 6 weken niet zwemmen.

Daarna lekker uit eten geweest bij de vestibule.

Nu ga ik slapen. Trusten!!

19. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Goedemorgen, fijn dat je goed geslaagd bent 2de leg! Balen van je tattoo :(

Joepie, L.yam heeft eindelijk weer de nacht Door geslapen! !!! Hopelijk weer een begin van goede nachten :)

20. logo

logo Niet meer actief

Super 2de leg!

Ik geef 1xper dag (om 18.00 water of sap) omdat j tot 21.00 moet wachten op z'n laatste fles. Daarvoor om 16.00 fles gehad. Als ik dit om 18.00 niet geef is het gillen. :(

Fijn Wendy!

Hier een verschrikkelijke nacht. J was erg onrustig. Ik lig nu op bed en hoop zo nog even te slapen.

Wat vroeg Reb brood. Waarom heeft cb dat geadviseerd? Spugen?

Ik heb gisteren een klein beetje jbpm bij sap gedaan. Hetging iets beter.

Deel Deze Pagina