Leuk is dat hè Paula, ik merk hier nu ook ineens s heel veel verschil! Alleen is het van "lief je gezicht aanraken" al over gegaan naar " ik ga je ogen en haren eruit trekken, aan je oren trekken en in je wangen knijpen" 😆 En bedankt 😅😕
Ja klinkt hier erg bekend dat gedrag... ik zou wel vragen of je naar een audiologisch centrum mag daar kunnen ze veel beter testen met kinderen en bieden ze naast gehoor hulp (ze werken wel samen met de KNO arts om bv buisjes te zetten e.d.) ook opvoedhulp (omdat dat vaak toch ook samen gaat) en kunnen je tips geven wat betreft het aanleren van woorden e.d. Dan zou je bijvoorbeeld ook logopedie kunnen starten om zijn woordenschat te vergroten. Ik heb mijn werk moeten stoppen om onze zoon naar een normale school te kunnen laten gaan (2 keer per week logo, 2 keer per week fysio, je ziet vaak als ze heel veel energie moeten stoppen in bv praten dat ontwikkeling verder wat stagneert of af gaat wijken) en dan elke dag 2 uur oefenen en speciale aanpak op peuterspeelzaal (4 keer per week een speciaal programma daar laten volgen) en het KAN dus wel, ook al zeiden ze van niet. Hij heeft nu nog steeds wat extra hulp nodig met taal (hij gaat nu naar groep 4) maar hij doet het verder super!!
Wat vervelend Paula! Bij vl ' s jongste neefje was zijn spraak ook niet goed. Ook logopedie en alles gehad, werd wel langzaam beter, maar hij is net 4 en soms echt onverstaanbaar. Ze wilden hem buisjes geven maar zijn oren zijn te nauw, kregen zeer niet in. Nu hebben ze pad geleden weer een test gedaan en nu blijkt hij met zijn linker oor naar 10% hoort. (Vandaar zijn slechte spraak) Ze zijn er al lang mee bezig! ! Het arme jochie heeft al zo vaak in het ziekenhuis gelegen (hij heeft ook iets aan zijn piemeltje, zijn plasbuis kwam uit zijn balletjes. Echt zielig) en nu dan ook dit nog eens. Gelukkig ontwikkelt hij verder wel prima. Nu net bijna zindelijk, door al die operaties wou hij het niet. En nu mocht hij dus ook nog niet naar school. Hopelijk gaat het vanaf nu wat makkelijker voor hem allemaal.
Volgende week ha ik zal dat van het audiologisch centrum onthouden. Lichamelijk is juist helemaal in orde hij liep zelfstandig goed met 12 maanden klimt overal op en in (levensgevaarlijk) Hij gaat idd nu naar de peuterspeelzaal de afgelopen 2 maanden. Zn woordbegrip groei en sociaal gaat hij ook erg goed vooruit alleen hij zegt geen woord meer dan toen. Wel heel erg veel klanken mss dat jij dat herkent? Driehoek is dus kraaakraaa en dan wel gearticuleerd als drie-hoek. En de woorden die hij kent worden niet afgemaakt. Bal is ba appel is appe. Na de zomervakantie hebben we evaluatie op de psz om evt idd naar 4 dagdelen te gaan. Hij gaat dan 2 middagen extra naar de "bas" groep die is speciaal gericht om op een speelse manier met taal en spraak om te gaan.
Aaww dat is ook sneu voor het manneke zit hem ook niet mee. Hoop voor hem dat het straks gewoon hartstikke goed gaat op school. Nu ze dus weten dat hij erg slecht hoort aan 1 oor wat kunnen ze daar aan doen?
Ja zo'n speciale VVE groep is dat hier. Je ziet juist dat kindjes sneller zijn lichamelijk wanneer ze niet goed praten e.d. (die van mij liep al met 6 maanden) echter toen hij heel veel energie moest gaan stoppen in woordenschat, leren praten zag je dat DAT achteruit ging dus daarom met fysio gestart.... Hij is nog steeds een beetje lomp aangelegd haha maar goed lijkt ie op zijn papa Dean hoorde maar voor 10-15% toen hij 2,5 was en nu mist hij aan een kant 30 decibel en de andere kant 20 decibel (dat is net niet genoeg voor gehoorapparaat) een of een gaat prima maar in een groep of bv op zwemles gaat het niet zo lekker, kan hij dan slecht tegen (snel afgeleid of word boos / onzeker) dus op school is soms nog wel moeilijk.. en zwemles ja dat gaat heel wat langzamer dan andere kids maar hij komt er wel..
Ja idd zn groep die bereid ook weer voor op de kleuterschool geloof ik. Ik zou zo.jou stuk hebben kunnen schrijven zeg wat betreft boosheid en onzekerheid. Het is dus idd als er erg veel drukte om hem heen is dan word hij stapelgek en zn gedrag escaleert als een malle. Wij denken dat dat komt door zn driftige karakter maar goed mss zit er hier ook iets van bij. Want als hij alleen is kan hij o zo lief spelen maar als wij bijv boos worden en onze stem verheffen slaat hij zn handen tegen het hoofd of als zn broer eens gilt bedekt hij zn oren of trekt er heel hard aan. Heb de afspraak bij mn eigen fijne ha gemaakt die baliemiep wilde me een 3e jaars student geven ja doei die gaat maar oefenen op een voetwrat niet op mn zoons gehoor.
Ja krijgt hij nog steeds. Hij zat ook in een speciaal programma op de peuter speelzaal, maar omdat hij nu 4 is (en vanwege zindelijkheid nog niet naar school mag) mag hij daar niet meer heen en komt dus ook niet meer in aanmerking voor dat programma. Ze merken dat sindsdien zijn spraak weer achteruit gaat. Dus hopelijk wordt hij snel toegelaten op school!
Nu valt hij tussen wal en schip wat sneu Is er geen mouw aan te passen nog een half jaar psz ofzo ivm teruglopen van zn spraak?
Dat is balen Wendy. Hopelijk mag hij snel naar school. Dit is ook niet goed voor hem. Paula, kan best een boek van zijn. Het is een waargebeurd verhaal van een Nederland mamma. Ik heb het toen gevolgd, die kindjes hebben 6 maanden op de ambassade gewoond omdat pappa geen toestemming gaf dat ze het land mochten verlaten.
najaa wat een onzin (niet van jou hoor maar dat ie daardoor niet naar school toe mag) zeg ga je nog wel bv met hem 2/3 keer per week naar logo of iets?
Hij krijgt inderdaad nog wel logopedie. Gelukkig is ie nu bijna zindelijk sinds een week of 2. Hij moet binnenkort naar het ziekenhuis en dan krijgen ze waarschijnlijk een medische verklaring. 😊
Zo, hoop gdaan vandaag. De garage en zolder van de garage even goed uitgemest. Gelijk is de container vol. Stuk of 4 wassen door de machine gehaald. Of strijken of netjes in de kast. En het grafje van Moos afgemaakt. Mooie rand stenen eromheen. Lamp je stond er al en nu aangevuld met nog meer bloemen) En de eerste 2 personen geholpen met inpakken. Voor nu slaap lekker allemaal.
Goedemorgen allemaal, Hier een goede nacht (23.00, 01.30 en 05.15). Ze lijkt weer wat in haar oude ritme terug te komen. Ze voelt zich in ieder geval een stuk beter. Gisteravond iets verhoging (37,5 normaal is 37,2 a 37,4). De buren hebben een giga haan gekocht. Die elke ochtend om 5 uur begint te kraaien. Wat een herrie maakt dat beest. Ik gok dat als wij terug komen van de vakantie dan is de haan weg. Druk dagje, vanmorgrn wasgoed wegstrijken en vanmiddag primark met een vriendin. @wasmiddel, ik heb 2 van die hele grote flessen van de lidl. Die maak ik op en dan wil ik ook zelf gaan maken. Scheelt inderdaad zoveel geld.
Jij bent goed bezig 2de leg! Haha iedereen aan de zelfgemaakte wasmiddel. Ik ben nog een beetje aan het twijfelen. Ga je het met een blok maken en zelf raspen of ga je vlokken kopen 2de leg?
O nee j krijgt weer harde ontlasting. Nu al een paar dagen wat harder en nu zit hij weer te persen en komt er niets. Ik hoop zo dat we niet weer dezelfde problemen krijgen...