We hebben samen dwars Door de wedstrijd hem geslapen. Vandaag weer een dag minder weer. Maar een plaatselijke winkel gaat verhuizen, dus uitverkoop. 2 leuke spijkerbroekjes en een vestje gescoord. Van het weekend terug voor de oudste 2 en vl. Zelfs de schoenen zijn 70% afgeprijsd! ! Slapen gaat prima hier. Netjes rond 8 uur in bad. Daarna voeden en dan valt ze zo in slaap. Weer zin ook begonnen met vast voedsel. Van de week al een halve sperzieboon en vandaag een plakje courgette. Ze smaakt het met smaak op. Niks geen potjes hier dus.
Hey 2de.leg wat leuk.zeg uitverkoop shoppen maar! Cool dat jij ook rapley geeft wil ik met b ook gaan doen volgende maand. Nog tips voor me of stop je het gewoon in dr handje?
Wij zouden wachten tot minstens 6 maanden. Maar ze pakt al het eten zo van mijn bord af. Het lukt haar niet om het zelf in haar mond te doen. Dus ik doe hele kleine stukjes in haar mond en die eet zij dan op. Met de courgette werd ze zelfs boos, omdat het niet snel genoeg ging. Zo lief, hahaha. Maar het is wel echt minimaal nog. Een halve sperzieboon en een half schijfje courgette. Nu weer net gevoed (ze komt weer fijn strak om de drie uur snachts). Dus ikke ga lekker slapen.
Logo rapley is een methode niet zomaar stukjes geven. Als je te kleine stukjes geeft zal je kindje makkelijk verslikken. Wil jii ook rapley doen dan kun je beter ff googlen op hoe het werkt.
Klopt inderdaad Paula. Alleen wou ze hier dus wel eten, maar keijgt ze het nog niet in haar mond. Dus daar helpen we een handje bij. De stukjes die wij geven zijn best groot, dus ze moet er iets afhappen (beetje aangepast dus). Maar zo gauw ze zelf door heeft dat ze het zelf kan doen dan mag ze het zelf doen. En nu leert ze alvast wat smaken kennen (ze vind het tot nu toe heerlijk). Maar hier geen gepureerde potjes of ander gepureerd eten.
Muhaha 2de leg zal door de kou komen. Ik hb me vorige keer met de oudste al verdiept maar voor hem was het gewoon niet geschikt hij had er geen geduld voor wilde gewoon graag bediend worden (en nog) en snel zn buikje vol. J is veel geduldiger en stopt ook veel meer in zn mond dus denk dat hij er wel geschikt voor is. Ga het volgende maand proberen dan kan hij hopelijk ook iets steviger recht zitten in zn wipper.
Logo als je trouwens meer wil weten op borstvoeding.com staat er uitgebreide uitleg. In het kort komt het hier op neer tot de 6 mnd exclusief bv daarna ga je hele stukken aanbieden groter dan een babyvuist. Je geeft nooit gepureerd of geprakt eten. Fv kindjes kunnen dit ook leren maar ze zeggen dat die er meer moeite mee hebben omdat bv en zelf eten dezelfde mondtechniek is. Kijk maar eens op de site staat een heel interessant stuk op. Zo kun je zien of het bij jullie en bij j past.
Gaaaaap dit is de derde dag dat ze snachts weer twee keer komt en vaak wakker wordt..... 2de leg had jij dat niet ook een tijdje geleden? Is dat vanzelf overgegaan? Hoe lang duurde dat?
Mooie kapstok Bibi! Wij gaan vanavond heerlijk Grieken met de oudste erbij. L.yam gaat even naar opa en oma. Dit is de laatste week dat de oudste bij ons is en dan is ie 4 weken bij zijn moeder.
Ik ken de rapley methode hoor. Eigenlijk wilde ik hiermee beginnen maar ben eerder begonnen gewoon met hapjes. Ik heb best veel gelezen over de rapley methode en ik ga een combi maken van potjes, rapley en wat van mezelf. Haha!
Kahlan, indrdaad hebben wij dit ook gehad een paar weken geleden. Helaas geen tips, want ze komt nog steeds braaf om 2 en 5 uur snachts. Van mij mag dit ook wel over zijn. Klopt Paula, ik was ook heel stellig van die 6 maanden bv en het zelfstandig rechtop kunnen zitten. Nou, dat laatste doet mevrouw dus al. En wat we nu geven is meer om alvast een beetje met smaken bekend te raken en zodat we zelf ook rustig kunnen eten (ze kijkt en haalt het eten anders gewoon uit mijn mond). Wegleggen helpt niet, want ze brult net zo lang tot ze erbij mag komen aan tafel, hahahaha. En wij merken inderdaad dat de techniek hetzelfde is. Vandaag heerlijk van de franse zon genoten. Morgen (of eigenlijk straks) gaan we lekker naar de markt).
Leuk 2de leg dat ze zo reageert. Je hoeft ook niet tot 6 mnd te wachten als je kindje er al aan toe is. Wat bedoelen jullie met de techniek is hetzelfde? Wat zie je? Ik ben benieuwd of ik hetzelfde ga zien. Het mooie bij jullie is dat ze altijd geen slokje kunnen nemen, dus niet overeten. Bij fv kan dit helaas wel. Zo staat het volgens mij in literatuur. Al ben ik het niet geheel eens met de stelling maar dat doet er niet toe. De kans is wel een stuk kleiner. Bedoelen jullie dit (het zelfstandige) met de techniek? Of de mondbeweging? Als ik jou zo hoor 2de leg wil ik ook met vakantie. Slaapt ze trouwens in travel cot? Ik ben weer wakker en de mannen slapen. Hoop ik ook zo.
Logo het gaat om de mondmoteriek. Die is bij een bv kindje anders omdat hij aan moet happen bij mama en door het "malen" van de kaakjes komt de melkstroom op gang en die techniek is hetzelfde al kauwen. Bij een fv kindje is er alleen sprake van zuigen en dan loopt de melk uit de speen. Daarom met hapjes zuigen fv de eerste tijd de voeding van een lepel dit is de techniek die zij kennen. Bv kindjes happen van nature en daarom is rapley een mooie opvolger. Neemt niet weg dat fv ook gewoon rapley kunnen leren maar ze zeggen dat het meer moeite kost of dat ze het pas veel later snappen. We zullen het hier volgende maand wel zien er is iig geen interesse van b voor voedsel tijdens de maaltijd. 2de leg ik snap je hoor als b zo zou gillen en eten.uit je mond plukt dan zou ik hem ook gegeven hebben. Hij kan ook nog niet zo goed zitten en zakt erg in elkaar hopelijk volgende ook wat sterker om recht in zn wipper te zitten. Hier zijn we eindelijk weer terug op 1 nachvoeding hoera! Ook speelt hij meer in de box de laatste dagen.
Paula, Logo, 2de leg, vraagjes aan jullie ivm rapley: Ik was ff asn het twijfelen, maar met jouw uitleg Paula ben ik weer om. Wil toch ook Rapley gaan proberen. Waar kan ik de nodige info vinden??? (Goede website ofzo) En, hier trap ik misschien een gigantische open deur mee in, kan het zijn dat ze van die tweedebachtvoeding af gaan als de binvoeding krijgen omdat ze nu gewoon extra calorien nodig hebben? Dathet nu ff zon overgang is tussen bv en bijvoeding?
Borstvoeding .com kahlan staat het goed uitgelegd vind ik. En je vraag ja dat kan en nee het is geen garantie helaas.
Zo druk dagje vandaag.. De oudste kinderfeestje en een verjaardag en wij 3 verjaardagen.. pfffff.. En dat op mijn eigen verjaardag 🎉
Gefeliciteerd! Kahlan het is idd wat paula zegt. Het zou kunnen dat de nachtvoeding eraf gaat. Het is bij ons wel gebeurd. Zou je minder bv willen geven dan? Op de website van paula staat super veel info. Ook filmpjes Net even bij winkels geweest en bij de kapper.