Februari mama's 2014

Discussie in 'De mama's' gestart door paula1984, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. logo

logo Niet meer actief

Ja herkenbaar!
    Box, wipstoel, speelkleed, babygym, overal speeltjes en boekjes. Haha

2. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Hahaha Wendy, dat herken ik wel.
    Zelfs de vouwwagen is overgenomen door de babygym en knuffeltjes.

Recepten zat Logo. Ik gebruik als basis altijd amandelmelk en meestal spinazie. Soms met en soms zonder kokosmelk. Altijd met vezels (hier had ik een zakje tarwevlokken van de buren gekregen).
    En dan kun je variëren. De ene keer met kiwi en bleekselderij of alleen banaan (vandaag). Maar je kan ook een stuk gourgette erdoor door. Of aardbei, bosbessen of meloen.
    Ik doe thuis vaak de basis met kokosmelk, 100 gram bosbessen (gewoon uit de vriezer) en dan een scheutje honing.
    Maar als je googled op groene smoothie vind je heel veel recepten.
    Het is gewoon uitproberen. Ik heb ook weleens een mousse met advocado gemaakt en die vond ik niet lekker. Net als een smoothie met ananas en gember, vond ik ook niet lekker.

3. logo

logo Niet meer actief

Lekker 2de leg!

4. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Hier bestaat de woonkamer ook uit speelgoed voor l.yam! Hihi

Jippie, L.yam kan vooruit tijgeren :D Helemaal trots is ie! En mama natuurlijk ook :D

5. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Ik heb een receptenboek...belang bij?

6. Reb

Reb Niet meer actief

Hallo lieve mensen,

Gisteren vierden we de halve verjaardag van ons mooie meisje. Wat gaat het allemaal snel. Wat zijn we blij met haar en wat doet ze het goed!

Ik zal hier voorlopig weinig meer te vinden zijn. Ik heb gewoonweg echt geen tijd om het forum bij te houden en op iedereen te reageren. Gelukkig heb ik sommigen van jullie op Facebook (heb je Facebook en wil je contact houden - pb me even). Ik vind het veel fijner om Facebook een beetje bij te houden!
    Ik weet het, iedereen is druk druk. Maar ik vind het gewoon erg lastig om mijn gezin te combineren met een studie en straks ook nog eens een baan van vier dagen in de week. De tijd die ik 'over' heb wil ik gewoon graag aan mijn gezin besteden.

Verder wens ik iedereen het allerbeste, vond het erg leuk hier.
    Ben dit forum overigens erg dankbaar, heb een goede vriendin gevonden in Paula!

Ik laat mijn profiel wel actief, voor als ik weer wat meer tijd heb :)

Liefs!

7. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Groot gelijk Reb :) Lekker van genieten! !!
    Ik houd je op fb in de gaten 😉

8. logo

logo Niet meer actief

Ik kijk wel even op internet, maar ga het wel onthouden :)

9. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Nou onze oudste mag volgende week op voor zijn B diploma (vandaag werden ze getest en als ze alles goed doen mogen ze pas door) was wel even nagels bijten vandaag, maar gelukkig goedgekomen..

10. Kahlan

Kahlan Fanatiek lid

18 apr 2013
    1.242
    0
    0
    NULL
    NULL
    Logo heb jij je bloeduitslagen al?

Ik heb Pfeifer! Die zag ik niet aankomen...

11. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Oei Kahlan!! Jeetje! Dat verklaard inderdaad je extreme vermoeidheid! ! Jeetje, sterkte zeg!

12. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Jeetje Kahlan, en dat met een kleintje...veel sterkte meid.

13. elja81

elja81 Bekend lid

10 feb 2010
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poeh kahlan, dat verwacht je idd niet. Sterkte.

Vandaag bij cb geweest, 8 kilo en 66.5cm. Ze had wel net een fles op, dus dat gewicht vind ik altijd een beetje lastig. Scheelt toch al gauw 200 gram. Pas bij 11 maanden terugkomen.

Voedingsadvies is om iets minder melkvoeding te geven, omdat vaste voeding steeds belangrijker wordt. Alle info staat op de website, gaf arts aan. Ik vind het echter beetje verwarrend. Groeiboekje zegt 500-600ml melk per dag, website zegt 700ml. Ik doe denk ik 2x 180+6 en 2x 150+5 en dan tussendoor water.

14. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Ja ik vond ook allemaal tegenstrijdige dingen. Ben sinds gisteren over op de opvolg melk, o.dat het pak voeding en de rijstebloem op was. Die 4 dagen leek mij geen probleem.
    Hij krijgt nu in de ochtend een fles of pap van 180. Tussen de middag gewoon fles 180 en dan na zijn groente een fles van 120 en als laatste een pyjama papje.

Ik moet om 9.30 naar het bureau. Ben benieuwd.
    Ooh en dan krijgt hij tussendoor nog fruit en rond 15.00 een tussendoortje met wat sap.

15. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Oh balen Kahlan, dat is inderdaad onverwachts.
    Kun je goed ziek (en moe) van worden.

Vannacht maar 1 voeding, whoehoe!!!! Even helemaal bij kunnen tanken.
    En begin maken met schoonmaken en inpakken van de vouwwagen.
    Zaterdag gaan we weer naar huis toe.

16. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Wat fijn 2de leg!!!

Kleine man weer gekeurd!
    Bijna 9,5 kilo en 73 cm 😆😨 Big boy 😆 Hihi
    Maar gelukkig is ie in proportie 😄

17. Kahlan

Kahlan Fanatiek lid

18 apr 2013
    1.242
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allemaal wolken van babies!!! Goed zo dames!

Kleine is opeens zo anders cansaag! Heb babytv aanstaan want ik ben compleet gebroken. Ml komt twrug van werk om te helpen. Begint ze opeens naar de tv te lachen wn kirren en boos dat charly en de nummers is afgelopen??? Dat had ze nog nooit gedaan!

18. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Hihi leuk Kahlan!!!

Oooh ik word net door de radio gebeld. Volgende week woensdag kom ik op de radio met een plagiplaat bij 3fm! Haha

19. logo

logo Niet meer actief

Wat leuk Wendy!

Joh Kahlan wat heftig! Niet leuk zeg maar dat verklaart wel je vermoeidheid.

Ik heb vandaag te horen gekregen dat min ijzer te laag is. Morgen ga ik m'n ijzerpillen ophalen.

Leuk zeg van dat baby tv.
    Vandaag hebben opa en oma opgepast en ze deden helemaal gek met Joris. Joris lag ook helemaal dubbel, hij gierde het echt uit. Zo grappig!

20. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Nou zeker BIG BOY haha die van mij is even lang ongeveer.. ik heb hem snel even zelf opgemeten en kwam op 71/72 cm

Deel Deze Pagina