Februari mama's 2014

Discussie in 'De mama's' gestart door paula1984, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. logo

logo Niet meer actief

Ik ga zo even in de club kijken.

He bah waterpokken. Niet fijn!
    Gelukkig elja dat het beter gaat.

2. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Balen Elja, waterpokken zo jong al!

Hier wel bultjes, maar zijn muggebulten (denk ik).

Inmiddels zitten we op 11 kuikrns. Telkens als ik roep dit is het komen er 2 bij.
    Dus vanmorgen weer 2 uit het ei!

De voiliere heb ik inmiddels opgesplitst zodat een deel nu echt kuikenhok is.

Verder alles goed op het CB. Mevrouw weegt 6697 gram en is 64 cm.

3. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    En sinds gisteren weer 4 kuikens erbij.
    Eentje heeft het niet gered.

Ik heb vannacht in de huiskamer geslapen. De kleine meid was in slaap gevallen in de box met bijna 39 graden van de prikjes.
    Ik wou haar niet verplaatsen, dus zelf ernaast gaan liggen.
    Uiteindelijk ging ik pas om kwart voor 5 slapen.

4. logo

logo Niet meer actief

O wat vervelend 2de leg. Hoe gaat het nu?

5. elja81

elja81 Bekend lid

10 feb 2010
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is de koorts gezakt 2e leg?

6. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Hallo dames,

Even druk geweest afgelopen dagen..niet alles teruggelezen maar ik lees de waterpokken. Hier onze kleine meid ook gehad. Gelukkig geen last van gehad een dag hangerig.

Mag ik vragen hoeveel en wat het ritme is van jullie ukkiepukkies. Die van mij is sinds een paar dagen haar ritme aan het veranderen. En weet niet zo goed wat ik moet doen. Ze slaapt een stuk minder en ben benieuwd if ze niet te weinig slaapt.

Geven jullie ook aardbeien en frambozen als fruit?

Draagdoeken..ik heb er eentje maar kan er niet mee overweg. Heb hem nu uitgeleend aan een vriendin leek dme zo makkelijk met haar reflux maar krijg het knopen niet onder de knie.

7. logo

logo Niet meer actief

Hier veranderd ook het ritme steeds, maar toch komt het oude ritme ook weer terug. Nu even veel slapen maar dat komt wrs doordat hij zo verkouden is.

Hier geen aardbei of framboos als fruit, maar de gewone dingen zoals appel, peer en banaan.

8. Kahlan

Kahlan Fanatiek lid

18 apr 2013
    1.242
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook teruggelezen:

Wat een prachtige krullen paprikaas!!!

Hoe is het met J. Zij ogen en hoesten Logo?

Gefeliciteerd moeder kip!!! Uuh ik bedoel 2 de leg! Met al je kuikentjes!
    Is je kleine weer opgeknapt? Ze weegt gewoon een kilo minder dan mijn meis. Volgens mij produceer ik slagroom!!!

Hier gaat het kl*te. Super moe. Ml vandaag weer eerder naar huis gekomen! Ik heb twee uur geslapen, zo goed heb ik al maanden niet meer geslapen.
    Omdat ik nog geen stuwing heb, heb ik nog een extra vieding afgehouwd. Ik neem aan zolang ik geen last heb, dat het prima is!?

Ik geef nu om23:00 de fles en dan komt ze om 3:00 weer. Helaas is ze op de oude tijden ook wakker om 0:30 en rond 4:00. Het duurt dan een uur om haar terug in bed te krijgen... Echt verschrikkelijk.
    Eerst maar van de bv af en dan een ritme gaan afdwingen....

Limili: hier 19:00fv toen lag ze er pas 21:00 in, iedere dag weer anders.....

9. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Hallo dames,

na een nacht van 3 uurtjes heb ik de hele dag met een koortsig meisje gelopen.
    Nu ligt ze klaar wakker in haar box. Afwisselend huilend en brabbelend.
    Ik wil naar bed, maar zolang zij nog niet slaapt zit dat er niet in.
    De koorts lijkt wel weg, maar goed inmiddels weet ik dat dat weinig zegt.
    Ze is vaak eerder klammig dan warm en als ik dan temp dan heeft ze verhoging.

Het eindtotaal van de kuikens is 15 stuks. En dan te bedenken dat we na de 1ste 2 kuikens dachten dat er niks meer uit zou komen. Maar er zijn er zelfs een stuk of 5 doodgegaan.
    De volière heb ik gisteren in 2en gedeeld. De 3 hennen hebben nu een afgesloten gedeelte waar ze met hun kuikens kunnen lopen/scharrelen.

Van het weekend gaan we de laatste tegels voor het terras halen. En dan hopelijk volgende week of de week erop het terras leggen.
    In september dan de schutting en in het najaar het gras.

10. logo

logo Niet meer actief

Kahlan z'n oogjes zien er beter uit maar hij hoest nog wel regelmatig. :(
    Soms heb ik het idee dat hij ook keelpijn heeft. Hij maakt echt van die pijnlijke kreten na het hoesten.
    Weten jullie wat je mag geven voor de hoest of keelpijn?

11. Kahlan

Kahlan Fanatiek lid

18 apr 2013
    1.242
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk al die kuikens 2de leg! Nu mag je je naam wel vranderen naar 4de leg ;)

Vermoeiend zeg zo'n! Heb ik gemist wat je meisje heeft? Heb je nog wat kunnen slapen vanacht?

@logo geen idee, maar J is al een tijdje aan ht hoesten, hij zal idd wel wat last hebben.

Hier:
    19:00 fles
    21:00 slapen
    23:00 fles
    2:00 bv
    4:00 wakker
    6:00 jeej opstaan!

Pfffffffff

12. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Ze heeft prikjes gehad Kahlan.
    Jou nacht/ochtend was ook pittig!!

Ze lag eindelijk om half 1 te slapen. En toen heeft ze doorgeslapen tot 7 uur. En nu slaapt ze nog steeds.
    Ik ga opstaan en even douchen.
    En dan ga ik haar toch echt wakker maken. Anders is het vanavond weer feest.

13. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    @2de leg... Hopelijk voelt ze zich vandaag weer wat beter. Ennuh wat een kuikens.. wel leuk natuurlijk..
    @Kahlan... Hopelijk wordt het nu beter nu je bv aan het afbouwen bent en gelukkig heb je geen stuwing.

Hier was de dame vanochtend om 6 uur weer wakker.. maar gelijk eruit gehaald en flesje en lekker spelen deze mama moest toch aan het werk dus maakte niet uit. Papa is vandaag thuis dus die redt zich maar haha.. met haar nieuwe ritme. Ik dacht misschien is het ook maar een sprongetje.. Oh ja en appel is niet zo haar favoriet.

Dames nog tips bij een verstopping. DOor nexium medicatie (reflux) heeft ze last van verstopping is een bijwerking. Erg vervelend maar we hadden het onder controle met lactulose 6ml per dag. Nu is het drama afgelopen maandag een beetje microlax gegeven zodat er wat uit ging komen maar daarna is het weer drama. Geen ontlasting op advies van de KA dosis opgehoogd na het maximale pfff dus ook even geen banaan aan de kleine maar zijn er nog dames die nog tips hebben?

14. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Peer werkt ook laxerend!

15. logo

logo Niet meer actief

Pruim ook!

16. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    banaan werkt juist laxerend ;) is een fabel dat deze stoopt, heeft juist veel vezels die ontlasting zachter maakt, bananen helpen bij diarree juist neutraliserend vanwege hoge vezelwaarde.

Pruimen (evt wat laxo in een flesje)

Maar zou eerder af gaan bouwen met medicijnen tegen reflux die is steeds minder nodig als ze normaal gaan eten (dus papje of brood geven ipv flesje) groente, fruit etc, en ik heb hier erge spugers gehad hoor ;)

Zodra je medicijn afbouwt kunnen haar darmen eindelijk normaal gaan werken zoals dat hoort.

17. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hier is mijn meisje ook al een tijdje huilerig. En ze huilt nu ook s' nachts een paar keer. Tandjes, fase?

18. elja81

elja81 Bekend lid

10 feb 2010
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    O o, allemaal sprongetjes als ik het zo lees... Pfff, dat hebben we hier achter de rug, op naar de volgende!

Ik twijfel nog of het echt waterpokken zijn bij dl. Ze heeft volgens mij geen last van de plekjes, dus ik ben niet bij de huisarts geweest die het zou kunnen bevestigen.

Of banaan wel of niet laxerend/stoppend werkt, geen idee. Ik mijd het nu in ieder geval een tijdje aangezien de ontlasting hier erg moeizaam gaat. Ze drinkt ook niet zoveel naast haar melk helaas.

Ritme vroeg iemand:
    6.00u wakker, in bed laten liggen tot ca. 7.15u
    7.15u wassen/aankleden en dan bordje pap en fles
    9.00-10.00/10.30u slapen
    10.00/10.30u fruit
    11.30-12.30 lunch (halve boterham en fles)
    12.30-15.00/15.30u slapen
    15.30u fles
    17.45u avondeten
    18.30u fles
    19.00-6.00u slapen

Zo ongeveer elke dag, tenzij we een uitstapje of zo maken, dan is het afwijkend.

19. logo

logo Niet meer actief

Doe je extra water bij de voeding? En water tussendoor?

20. elja81

elja81 Bekend lid

10 feb 2010
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik extra water bij de voeding doe, drinkt ze de fles niet leeg. Dus dat doe ik nu niet meer. Water tussendoor bij fruit en avondeten. Geef jij nog vaker tussendoor drinken?

Deel Deze Pagina