Dames...hier zelf al een paar dagen ziek zelf...En niet fit...Zal morgen even uitgebreid reageren want dat is niet handig op mijn telefoon... Paula: hier ook enorme problemen met ontlasting 40 ml lactulose per dag... Maar heb probiotica besteld en naar ons gevoel komt het nu op gang.. Misschien ook iets voor jou of voor 2de leg?
Hele doos met potjes binnen gekomen. Gelijk de pruim peer gebruikt. Poepen gaat hier nog steeds redelijk. En al 2 nachten doorgeslapen .Op naar de derde,
@lactulose hij lag te brullen van kramp en winden laten niet normaal van 2,5 ml daar kan hij echt niet tegen. Ondertussen dag 16
oh wat naar dat heeft ze hier gelukkig niet! Ik hoop dat hier de probiotica gaat helpen. Heb ook al gedacht aan Roosvicee Laxo.. En misschien maar eens pruimen halen op de markt en daar een fruithapje van maken.
Jij geeft ook bv toch? Wat s de probiotica precies wat doet dat? En waar kun je dat krijgen? Geef nu hapjes peer/pruim maar goed dat gaat om een paar theelepels per dag dus zet ook geen zoden aan de dijk.
Ja ik geef ook BV (gekolfd in een fles) Probiotica zijn goede bacterieen die zorgen dat je darmen weer goed gaan werken. Orthica | Orthiflor Junior Ik weet het ook niet meer.. en vindt het zo zielig dat ze niet kan poepen..
Hier is het wondermiddel toch echt de appelsap en fruithapjes van hipp. De ene dag krijgt ze met granen en de andere dag krijgt ze zonder granen. Ook al wou ik eigenlijk niet aan de potjes helpt het wel. Dus dan maar afstappen van mijn geloof en fruithapjes geven. Overigens krijgt ze met avondeten alleen nog groente (vers). Verder nog niks erbij. Wij eten heel veel pasta, dus dat vind ik nog even niet verstandig. Het is nu een dag niet poepen en dan weer wel. Soms wat harder dan anders. Vannacht geslapen van 11 tot 5. Ze lag er wel al om half 8 in!!
2 de leg ik heb wel flevosap haha kun je hier in de supermarkt krijgen van een bedrijf uit biddinghuizen. Vanmorgen kreeg ik er zowaar 30 cc in met een flesje. Hapjes gingen gisteren weer helemaal niet Ben blij dat ik volgende week week naar de kinderarts mag in het ziekenhuis. Het is zn geworstel met eten. Limili ja dan heb ik toch goed onthouden dat jij ook bv geeft. Ga een kijken wat het precies allemaal is dank je!
En Paula al iets van een poepbroek gezien? hier weer drama gisteren weer microlax gebruikt want ze perst maar er komt niks. dus zo de kinderarts maar eens bellen voor een afspraak. Ze groeit verder goed en eet ook als een malle dus dat is het niet maar ze poept gewoon niet. Afgelopen weken alleen maar op de microlax. en ze zit al op 40 ml lactulose per dag. Hoe gaat het nu met drinken dan? 2de leg.. ik kan die potjes hier bij de AH niet vinden maar eens het dorp verderop naar de Jumbo misschien verkopen ze het daar. Hopelijk helpt het haar ook. Hoe gaat het met je nachten? nog steeds zo goed. En met de rest ook alles goed. Nog een dagje werken en dan heb ik ook heerlijk weekend..
@ limili nee helaas geen poep gezien Word er een beetje onrustig van nu wat is wijsheid. Zitten op dag 17! nu hij is wel wat onrustig maar verder wel vrolijk en bezig. Af en toe een windje wat echt raar ruikt. Merk wel dat hij minder lang drinkt maar goed dat kan ook komen omdat hij went na zn ingreep en zn efficiëntie omhoog is gegaan. Net wat je zegt het moet toch ergens blijven. Persen doet hij ook niet dus hij heeft ook geen merkbare aandrang denk ik? Volgende week donderdag pas kinderarts (andere oorzaak) hoop toch dat sr snel wat komt hoor. Microlax is dat niet in overleg met arts? Waarschijnlijk wel en dat lijkt me ook niet fijn voor zn ukje of valt dat mee?
De potjes lijken hun werk te doen. Ze poept nu om de dag ongeveer, soms om de 2. 17 dagen vind ik wel erg lang hoor. Misschien toch de ha of ka even bellen?? Vragen wat hun mening is? Die windjes herken ik. Mensen gaven haar echt terug aan mij met de mededeling dat ze een poepluier had. Maar niks hoor, alleen stinkwinden. Zelfs mijn mams met haar 25 jaar kraamervaring vond het wel erg stinken. Gisteravond was knudde. Ze wou niet slapen en eenmaal in slaap werd ze telkens weer wakker. Mijn bv was op, dus maar een dun papje met een spuitje gegeven (ze weigert de fles met pap in alle toonaarden). Daarna viel ze in slaap tot vanmorgen half 8. Dus van 11 tot half 8 heeft ze geslapen. Gisteren van 8 tot half 11 en daarna van 11 tot 5. Dus het gaat zeker de goede kant op.
Zij heeft toen ze net medicatie had voor de reflux (de oorzaker van de verstopping) een microlax gehad. Ik gevraagd of je dat ook zelf mag doen bij kinderen. De KA gaf aan dat dit gewoon mag. Je moet alleen het tuitje maar voor de helft (staat een streepje op) erin doen. EN misschien niet helemaal leeg knijpen. Ik heb toen bij de apotheek gelijk een doosje opgehaald. ALs ik merk dat ze last heeft (meestal een week) dan doe ik dat erin en dan na een minuut of 5 soms 10 dan begint ze wat te zweten en te huilen (klinkt heel erg zielig) dan moet ze persen en de laatste keer waren het vier volle luiers wat eruit kwam en stinken. Na 10 minuten huilen en erg persen merk je dat ze rustiger wordt en dat het klaar is en vaak is zij dan ook erg opgelucht. Ik doe haar vaak daarna (zweet veel en warm water is lekker ontspannend) in bad. Dan is vaak de klont (die voor verstopping zorgt ) weg. Ik vond het de eerste keer erg eng maar nu hopla erin en zie aan haar en dan is het weer klaar een paar stinkluiers en gaan. Maar ik vond nu dat het niet meer ging en moet dinsdag naar de kinderarts voor controle. Wil de potjes van 2de leg ook eens kijken of ik die ergens kan vinden en die geven en hopelijk helpt dat ook of ik ga eens op de markt pruimen halen en die pureren en kijken of ze dat wil eten. Kijken of dat werkt. En ik wil overleggen of brood of pap een optie is. Jammer 2de leg dat het knudde was maar uiteindelijk wel een goede nacht gemaakt! heerlijk. Maar kan je BV in je borst ook echt "op "zijn of zijn dan je borsten gewoon leeg voor je gevoel? Ik ken het niet door het fulltime kolven. Hier slaapt ze goed door. Soms een keertje wakker en dan speentje en slaapt ze heerlijk verder.. Maar ik weet niet of het zo is maar toen ze nog bij mij in de buik zat was ze de avonden ook altijd rustig en moest ik haar wakker maken als ik haar wilde voelen. Na de geboorte was ze overdag ook onrustig en in e nacht juist niet weet niet of dat met elkaar in het verband staat? Jullie nog leuke weekend-plannen?
Wat vervelend zeg zo weinig poep luiers Dag 17 alweer voor jullie Paula, ik zou toch nog een keer de ha bellen. Hier poept meneer meestal wel 4x per dag!! Zo moeizaam dat het paar maanden geleden ging, zo makkelijk gaat het nu. Joepie, volgende week gesprek op een dagverblijf! !! Duimen duimen duimen!!
He bah nog geen poep. Misschien idd ka bellen. Hier meestal 2x p dag. Meestal klei, soms wat harder of zachter. Nachtën gaan ook weer redelijk hier, eigenlijk wel goed. Uur of half 9 a 9 uur naar bed tot iets voor 7.
Onze kleine man kan eindelijk kruipen. Het gaat nog niet vlekkeloos, maar hij snapt het principe. Al vindt ie dat tijgeren af en toe nog sneller gaat Toen straks legde zijn grote broer hem op zijn buik, maar hij ging op zijn knieën en meteen daarna zat ie :O Het gaat ineens heel hard!!
Wat leuk Wendy! J staat wel op handen en knieën en beweegt heen en weer. Verder tijgert hij. Zo grappig! We hebben een klein probleem s nachts. Herkent iemand het? http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/537423-s-nachts-gillen.html#post17629791
Limili, ja met op bedoel ik eigenlijk dat ze zo vaak achter elkaar komt dat er gewoon niks meer uit komt. Slapen gaat hier nog steeds zozo. Dan een paar nachten achter elkaar doorslapen en dan weer 2 a 3x snachts komen voor een voeding. Ik merk wel dat als het overdag druk is geweest (zoals gisteren verjaardag van zl) dan slaapt ze snachts slechter. Ook krijgen we haar dan in de avond moeilijk op bed. Ze is wel echt van de rust en de rituelen.
Aloha dames, Hie gaat het bij jullie? Goed weekend gehad? Hier wel vandaag nog een dagje en dan morgen weer werken. Hier gaat het goed. Ze slaapt zonder armpjes in de puckababy en ben daar wel trots op had dat niet gedacht. Maar zo lief haar helemaal ontspannen te zien liggen. Poepen ja gisteren voor haar doen een grote poep maar morgen moet ik na de ka em ben benieuwd wat die zegt ... En vanmiddag eens een tuitbeker halen waar ze wat sap uit kan drinken en hopelijk werkt dat. En dan langzaam de voeding in de middag vervangen door iets anders en een tussendoortje. Wat geven jullie? Paula hoe gaat het bij jou met poepen... Logo: wat vervelend dat gillen dT is niet herkenbaar hier. Hopelijk vind jij snel de oplossing. Wendy: succes met je gesprek spannend.