Februari mama's 2014

Discussie in 'De mama's' gestart door paula1984, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. logo

logo Niet meer actief

Pffff lastig bibi.

Mamafiets leuk!

Ik lees allemaal hapjes. Hier nog niet hoor. Weet ook nog niet of met 4 of 6 mnd.
    J zit nu aan 4x 210 en eerst had hij 5 voedingen. Nu heeft hij net genoeg volgens mij.

Succes 2de leg.

Ik zit nu weer bij de ha. Ben benieuwd.

Ik hoop dat ik overal op heb gereageerd.

2. Nyneave

Nyneave Actief lid

11 sep 2013
    426
    0
    0
    Brabant
    Geen idee. Voor een papfles doe ik 3 schepjes bij zijn normale 6 schepjes voeding. Als ik pap maak om met een lepel te eten, dan doe ik 1 schepje voeding met 2 schepjes rijstebloem en 30ml water.
    Staat er niks op de verpakking?

3. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Nee ik kan geen maximum vinden op het pak.

4. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Wat is Jasper zijn schema nu dan op een dag?

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Denk dat je maar een keer pap moet aanbieden hoor ;) plus bijvoeding wat hij krijgt moet dat meeeeer dan genoeg zijn eigenlijk..
    Of bedoe,de je het anders;)..:D

Paula ach meid niet zo onzeker... Je weet toch ook dat je niet aan je borsten kan voelen hoeveel productie je hebt.
    En trouwens als hij nu meer eet krijg je vanzelf meer bv ;) ik vermoed ook wat regeldagen nu bij jou ... Komt goed!

6. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Nou ik wou dus inderdaad een keer kijken wat ie van de pap vindt, maar hij krijgt in zijn avond fles 3 of 4 schepjes, dus wist niet of ik dan overdag ook een keer pap mag proberen.. Weet niet of hij dan teveel krijgt.. kan niets vinden daarover.
    Maar moet morgen toch naar het bureau, zal wel even vragen wat zij een goed schema vinden.

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Anders in de avond minder schepjes en smorgens pap?

8. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Ja daar dacht ik ook aan, maar weet niet of ie dat pikt 😜
    Haha..

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hahaha ja gewoon proberen ;)

10. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Thx meiden voor de peptalk!
    Qua voelen tsja ik heb tot nu toe altijd gevulde boobs gehad en in de nacht altijd lekken en stuwing als dat ineens wegvalt dan ga ik twijfelen ( onzeker type van nature;))
    Tel daarbij op wat lichte luiers en na een eigen weging met ml niet veel gegroeid de afgelopen weken en dubbele nachtvoeding dat was het ideale recept om vannacht in janken uit te barsten.
    Maar ik herpak me en gelukkig heb ik jullie!

2de leg lekker op slippers of gaat dat niet met je voet?

Rijstebloem geen idee zl kon er niet tegen.

Hapjes hier pas met 6 mnd in de planning.

Logo nog nieuws vann de ha?

Bibi nogmaals sterke!

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ach we hebben allemaal wel eens zo'n momentje

12. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Vervelend 2de leg.. Hopelijk vind je nog iets!

Wij gaan straks ook mijn stiefzoon inhalen bij de avond 4 daagse :)

Vervelend Paula dat je je zo onzeker voelde..!!

Ik ben juist onzeker over dat ik hem niet teveel geef, maar hij heeft gewoon echt honger. Het is natuurlijk ook wel een grote jongen en hik is super druk de hele dag. Ik ben benieuwd hoeveel hij weegt en hoe lang hij is. Naar mijn idee is ie weer flink gegroeid!

Toch bizar, zoveel spugen en toch zo hard groeien en honger hebben ;)

13. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    O echttt? Ik wist niet dat dat mocht.. Ik dacht 180 en ging een beetje uit van wat op t pak staat dus hij krijgt er 4 vAn 180 in de laatste fles 2 scheppen rijstebloem en rond half 11 half potje fruit en rond 4 half potje groente

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik vindt het idd best pittig wat je zoontje allemaal eet Wendy. Maar je zult er idd vanzelf achterkomen, want hij zal dan misschien te veel bijkomen ;) dus gewoon afwachten.

Natuurlijk snap ik dat je je kindje geen honger laat lijden ... Deed ik ook niet!

Misschien spuugt hij idd veel uit waardoor hij zoveel honger heeft ? Maat dan denk ik wel gelijk weer. krijgt hij genoeg melk binnen?

15. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Valt wel mee toch? Hij krijgt hetzelfde als Jason van Sammy..
    Hij krijgt 4 flessen van 180 half potje fruit en half potje groente en bij de laatste fles rijstebloem..

16. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Vocht gaat allemaal goed hoor, hij heeft altijd volle plas luiers!

17. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Lastig hoor altijd dat mama gevoel geef ik teveel heb ik te weinig gelukkig kunnen we ff ons ei kwijt hier!

18. Nyneave

Nyneave Actief lid

11 sep 2013
    426
    0
    0
    Brabant
    Jasper zijn fruit en groente zijn echt nog hapjes. Een half potje haalt hij bij lange na nog niet.
    Hapjes krijgt hij nog tussen de voedingen door, niet in plaats van omdat hij nog weinig ervan eet. Pap vind hij wél erg lekker en dat krijgt hij op etenstijd en daarna nog een klein flesje zodat zijn totale voeding hetzelfde blijft. Dus niet extra.

Hij zit nu ongeveer op voeding om 05:00 - 09:00 - 13:00 - 17:00 - 20:00, de laatste voeding komt hij vaak wat eerder dan 4 uurtjes ertussen. De laatste voeding is een papfles.
    Als hij 's nachts eerder of later komt, schuift het 'schema' gewoon wat op. Jasper krijgt per fles 6 schepjes met 180ml water.
    Bij cb zeiden ze dat dit prima was. Als hij 6,5 kilo weegt, mag er evt een voeding af en die kan dan vervangen worden voor een groente of fruithapje. Tenminste, zo had ik het begrepen.
    Jasper is op het moment tevreden met wat hij krijgt, dus voor mijn gevoel gaat het ook wel goed zo voorlopig.

19. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Oké. . Ja Lyam zat een maand geleden al boven de 6,5 kilo ;)
    Vandaar dat ik nu wel heb geprobeerd om dan 4 flessen van 180 te geven ipv 5 en dan groente en fruit, omdat ie dat beter binnen houdt.

Ach ja, het blijft toch altijd puzzelen. We zullen he t wel zien morgen :)

20. Nyneave

Nyneave Actief lid

11 sep 2013
    426
    0
    0
    Brabant
    Dan heb jij inderdaad een flinkerd. Jasper weegt nu iets meer dan 6 kilo :)

Deel Deze Pagina