Hier om 9 uur eerste fles.. Daarna zitten ze bij mij of in de wipper of box.. Om 1 uur fles en dan gaan ze naar bed. Rond 5 uur fles dAn blijven ze weer in de woonkamer en dan de fles rond 8 gaan ze weer bed in. Dan maak ik ze wakker voor de laatste voeding en slapen ze tot de volgende ochtend. Ik ga meestal meteen weg na een fles. Meestal na die van 9. Dan zorg ik dat ik helemaal aangekleed ben voor ik ze voed dan leg k ze meteen in de wagen en slapen ze
Kleine meid gaat hier in het dagelijkse ritme van de oudste 2 mee. Meestal komt ze rond 6 uur voor de eerste voeding. Daarna leg ik haar terug op bed. Dan de oudste 2 klaarmaken voor school. Als die weg zijn maak ik haar wakker en gaan we wassen en aankleden. Rond 9 uur ben ik dan klaar en krijgt ze weer een voeding. Als ze slaapt is dat beneden in de box, mijn armen of de wandelwagen. Om 12 uur weer een voeding, dan om 3 uur en 6 uur. Oudste 2 gaan rond half 8 naar bed, daarna kleine meid in bad pyjama aan, voeding (is dus meestal rond half 9) en dan in bed en slapen. De laatste paar dagen heeft ze heel erg last van krampjes 's avonds, dus dan neem ik haar mee naar beneden en loop met haar tot ze in slaap valt. Anders houdt ze de oudste 2 wakker. En overdag slaapt ze meestal van 10 tot 12 en van 3 tot 6. Maar nu met die krampjes is het wel veel korter. Zowel mijn mams als mijn buuv (beide gepensioneerde kraamverzorgsters) vermoeden dat ze misschien wel eens tandjes kan krijgen.
Ik merk trouwens wel dat door die borstontsteking mijn voeding dramatisch terug gelopen is. Ze heeft nu echt pas genoeg na beide borsten. Gisteravond de zere borst nog even afgekolfd en er kwam toch nog 50 cc uit.
Ik krijg (waarschijnlijk) deze fiets voor mijn verjaardag Hier schema: 08.00 eerste fles Als we vrij zijn gaat hij terug naar bed anders niet. 10.30/11.00 fruit +- 12.30/13.00 fles 16.30 groente 18.00/18.30 fles 22.00/22.30 wakker maken voor laatste fles. Slapen. Ligt er dus aan of we vrij zijn. Lyam wordt meestal na zo'n 2 uur wakker zijn weer moe en dan leg ik hem op bed. Hij slaapt thuis altijd op bed. Bij mijn ouders en schoonouders ook, die hebben een bed staan. En als we dagje weg zijn slaapt hij in de wagen en dat gaat ook prima. Hij geeft duidelijk aan wanneer hij moe is In de avond gaat hij meestal rond half 9 naar bed.
Mooi Wendy! Welke is dat? Pffik vind t zo moeilijk zijn er zoveel. Ben in aug jarig en mijn ouders willen een fiets voor me kopen maar ook zij weten niet welke haha
Zo bijgelezen eerst ff update dan reageren hihi Gisterenmiddag een uur met de lk aan de telefoon gezeten super mens!! Ze vertelde dat een beeb van deze leeftijd een goede techniek heeft wat betreft drinken daar kon het niet aan liggen. Ook verdwijnt voeding niet zomaar en zo hadden we dus een gesprek over wat nu de oorzaak kan zijn. Tepelhoedje? Nee gebruik in niet. En toen ineens vroeg ze is b ziek geweest? Boing!! Jaaaa en nog is hij verkouden en een slijmkeel we blijven elkaar maar aansteken. Nou zegt ze dan is hij ondanks alles gewoon goed gegroeid ook al lijkt het niet veel een zieke baby valt doorgaans af dus dit was al heel goed van hem. Ze heeft wel voorgesteld om even bij de ha de oortjes na te laten kijken voor de zekerheid ivm evt. vocht erachter. En ik heb op haar advies heerlijk heel de ochtend met b in bed gelegen voeden en slapen samen dat was om de productie weer een boost te geven. Was echt heerlijk! Papa gezellig met de oudste naar zn zus gegaan voor de rust. En nu het supernieuws! B heeft gisteren en vandaag uit een fles gedronken! !! Had eergisteravond nagekolft 90cc en die gisteren gegeven en hij dronk hem leeg! Gisteren 60cc nagekolft en die heeft hij vanmiddag weer op. Gelijk weer 80cc weten te kolven voor morgen. Het leuke is ik heb een andere fles gekocht eergisteren dezelfde waar de ouste altijd uit dronk/drinkt de standaard avent fles met de oude speen. Die natural nieuwe kan hij niets mee blijkbaar. Zo nu ff reageren. Xx
2de leg borstontsteking ai niet leuk sterkte hoor hopelijk kun je er snel vanaf komen. Wendy wat een mooie fiets!! @doekje hier heeft b heel de dag een hydrofiele doek vast hij speelt ermee sopt erop enz. Waar b gaat gaat een doek. Box cosi bed haha In bed stop ik en stuk tussen de spijlen en het matras. Lov hoe gaat het met j? Ben je er al uit wat het kan zijn?
Eten slapen Best wisselend natuurlijk met bv maar ongeveer Hij word meestal rond 06.00 wakker even naar beneden papa kroelen en dan voeden. 07.00/07.30 weer naar bed. Meestal tot 9.30 tenzij de oudste naar de psz moet dan haal ik hem er uit op het moment dat we gaan. Momenteel zit er zn 3 uur tussen de voeding in. Vaak dan naar bed van 12/15 uur. Verder slaapt hij hier altijd in zn bed tenzij we op.pad zijn in de cosi of reiswieg.
Wat een goed nieuws Paula!! Hier ook wat vaker aanleggen vandaag. Merk dat de productie flink terug gelopen is. Morgen zouden we een dagje weggaan. Helaas moet sm voor bestraling naar een ander zkh en moeten wij haar heen en weer rijden. Dus we moeten noodgedwongen thuis blijven. Van dit soort dingen baal ik wel. Laatst is dit ook al gebeurt (en toen waren we zelfs al onderweg). Ze komen altijd heel erg last minute met dit soort dingen en zo vaak kunnen we niet weg met z'n allen aangezien vl bijna nooit thuis is.:x
Aww wat jammer 2de leg. Is er echt niet iemand die eens kan rijden zodat jullie een dagje met elkaar op kunnen?
Klinkt idd logisch Paula van dat ziek zijn... Cb vraagt toch ook altijd of de kindjes ziek zijn geweest he? En nog kwamen ze zelf niet op dat idee? Nou dan zou ik niet meer zoveel waarde hechten aan het cb meid. Goed dat je even rust hebt gehad, ik heb dat hier ook vaak hoor...dat ik echt denk .. Ik moet nu even naarboven om dat arme kind eens rustig te laten eten. , En wat fijn dat hij ook uit een flesje drinkt maar waarom vindt je dat zo belangrijk? Wil je de fles gaan geven? Geen idee wat er nu met J is... Hij heeft rond 13 uur wel weer rustig en goed gedronken... Je kan er zelf zo onrustig van worden als ze niet goed en rustig drinken bij je he? Hoop dat het nu gewoon weer goed gaat... Tandjes denk ik soms ook wel eens maar ik voel nog niks.
Hebben ze dus niet gevraagd zowel de verpleegkundige niet als de arts niet. Pas toen gisteren de lk dat vroeg dacht ik ja!! Ook gaf zij aan dat ik beter de curve op bv.com aan kan houden van de who. De curves van het cb zijn de laatste jaren steeds mee voor flessekindjes geworden zegt ze. (Al beweert het cb van niet) In de who lijn is het idd een stuk minder drama. Ja zn gewicht zit onderin maar ja daar moet ook iemand zitten. Is idd erg onrustig als ze zo drinken dat heeft b dus al weken door die verkoudheid en slijm in zn keel. Fles ik vind het een fijn idee als hij het kan maar blijf gewoon live voeden.
Jawel, mensen zat, maar vl wil het allemaal zelf doen. Hij zet zijn moeder nu op de eerste plek en alles (en iedereen) moet daarvoor wijken. Zijn moeder eist hem ook heel erg op. Het moeilijke is dat ik dat ook wel begrijp, ze hebben alleen elkaar nog (wel nog 10 ooms en tantes rondlopen, maar goed).
Stom dat ze dit niet vroegen Paula...horen ze wel te doen vindt ik. Doen ze hier wel altijd... Zou dit wel nog even terugkoppelen de volgende keer niet? Ja klopt die curve is beter en ach weet je zolang hij happy is niet te veel van aantrekken. Mijn oudste was ook te licht en is dat nu nog doe je niks aan ze is gewoon zo. Maar de verhouding van lengte en gewicht hoe zat dat?
Volgende keer? Maandag ga ik voor mn eigen gemoed ff wegen en als ik ze zie krijgt ze het meteen te horen! Hij is in verhouding erg lang. Als hij nu 2cm korter was dan was dit gewicht heel normaal geweest maar met zn 64 cm "moet" hij zwaarder zijn. Ik probeer het maar lol te laten. Hij is vrolijk plast en poept prima zo moet ik maar denken.
2de leg ik kan dat goed snappen maar jullie zijn er ook he. Hij is natuurlijk voor zn werk al veel weg deze momenten met zn gezin en kleine meid zijn ook belangrijk vind ik. Moeilijk als zn ma ook erg claimt..
Even een foto van hoe hier momenteel de hazeslaapjes gedaan worden. Deze duurde uitzonderlijk lang, wel 3 kwartier. Ze komt nu om de 2 uur voor een voeding, en heeft dan bijna niet genoeg. Maar ze spuugt nog steeds veel, dus ik ga ervan uit dat ze dan nog genoeg binnen krijgt.
Bedankt voor jullie reacties. Mijn bv liep ook veel terug tijdens de ontsteking. Nu is het weer normaal gelukkig. Ook niet handig 2de leg. Paula wat een goed nieuws! Helemaal super! Net terug van slaapzakjes kopen. Ik ben weer super moe. M'n hoofd zit vol en ik ben zo doof als een kwartel. Pffff Lig nu met m'n dekbed op de bank.
Ons schema is nu als volgt 5.30/6.00 uur fles 210+7 11.00 uur fles 210+7 16.00 uur fles 210+7 21.00 uur fles 210+7 en 2 schepjes rijstebloem Volgend weekend willen we met een fruithapje beginnen rond 9.00 uur en dan misschien 1 of 2 weken later een groentehapje erbij rond 19.00 uur (als wij ook eten). Overdag slaapt ze waar ze is en s 'avonds gaat ze na haar fles van 21.00 uur in haar wieg nog bij ons op de kamer. Morgen gaat zoonlief voor het eerste naar zwemles, ben benieuwd.