Elise heeft ook sinds kort ontdekt dat als ze heel hard krijst mama dan haar geduld verliest..en haar wel oppakt... argg Dus dat lieve huiltje is nu bij het minste of geringste over gegaan in krijsen en gillen.. nou het lieve schattige meisje gaat dan gewoon richting hoek...
FESSTJE ja maurice en ik willen eind dit jaar ook een feestje geven... maus wordt 40 en ik dus voor de 2e keer 29 ik verwacht een mannetje of 20 25 zondag...en dan morgenavond nog vistite... En maurice en ik zijn 14 februari 11 jaar samen....
Elena zegt nu ook bij alles: Zelf Elena! Hoewel ze het 9 van de 10 keer echt niet kan, zoals schoenen aantrekken of het rompertje uittrekken. Verder is ze ook er van de: Is Elena. Vertaling: alles is van haar. En ik mag niks en van mij wil ze niks. 'Samen' mag zo nu en dan wel. En ach ze is de kwaadste niet hoor, ze zegt gewoon netjes tegen alles wat ik opper: nee dankje mama, nee dank je. Doen jongetjes dit eigenlijk ook? Of zijn het alleen de meisjes? En nu loopt ze ook nog het liefst de hele dag zonder trui en zonder iets aan dr voetjes. Volgens mij gewoon puur omdat ze zellluuuffff dr trui en sokjes uit kan doen!
ja Joma die hoek werkt hier helemaal goed.... ze vind het niet fijn...en alleen al zeggen ophouden anders ga je in de hoek helpt al vaak...
hela meissies uhh mja hoe gaat het hier , ik lijk me wel wat beter te voelen ..... heb alleen bericht gehad van de psyg en daar kan ik pas over 8 weken terecht ... schiet dus niet echt op .. Moet ook eerlijk bekennen dat ik het niet zie zitten de komende 8 weken nog thuis te zitten ... muren komen op me af , en dus ben ik maar voorzichtig aan het solliciteren .. Verder is het hele papa verhaal nog steeds in de doofpot bij mij ... ik kan me er nog niet toe zetten om er over na te denken , zodra ik dat maar een beetje doe voel ik me maag draaien en me misselijk worden dus ik vermijd dat nog vollop . Rijden gaat redelijk , ik merk dat ik er ondanks de inspanning toch ook me ontspanning in vind , en er me eitje in kwijt kan .. en dat is heerlijk . en hoe issie hier ?? nog nieuwtjes Owja iedereen trouwens nog proficiat met de nieuwe 2 jarige !!
Een hoek.. op zich geen verkeerd idee. Ik ben zelf zo ingesteld dat ik niet wil dat zij iets doet als ik daarbij mijn machtspositie gebruik. Dus ik wil niet dreigen met anders... Ik ben meer van het belonen (geen voedsel) in activiteiten of n complimentje of een aai over dr koppie, knuffeltje, etc. Maar, dat is ook de hulpverlener in mij. Het negatieve gedrag zien om te buigen naar gewenst gedrag en dat belonen, zodat ze leren wat goed is en dat vaker willen laten zien. Dat is de gedachte er achter. Met probleem jongeren werkt t en nu ben ik het aan het uittesten op mijn puberale dreumes, hi, hi. Volgens collega's slaat de methode goed aan thuis..
MMM hier zullen er wellicht vele niet mee eens zijn maar ik merk wel degelijk verschil tussen jongetjes en meisjes mijn zoontje was en is..rustig beheerst... niet dat hij niet soms vervelend is nu... op 9 jarige leeftijd maar als baby dreumus peuter...was het een appeltje eitje vergeleken met Elise de draak... Aan de andere kant vind ik Elise ook wel meer pit hebben en dus lach ik me me regelmaat een scheur in mijn broek... Mys: herkenbaar in de doofpot.. niet te lang daarlaten maar voor nu mag het best nog even.. Autorijden wat fijn dat je je daar je eitje in kwijt kan... hoe bevalt het eigenlijk om in een huis te wonen?
Owja en dan bryan , daar vergeet ik over te vertellen hij lijkt wat rustiger te zijn , heeft natuurlijk nog wel zijn buien maar minder als voorheen ... Hij heeft voor zijn verjaardag * ja tis te groot om te verstoppen * een schommeltoestel gehad en een speelhuis hout 2 meter hoog , zoiets als dees ook heeft ... hij is helemaal happy Verder kletst hij honderd uit , tis net een oud wijf ... vermoeiend soms zelfs hiihih byne selluff doen ... prima ... niet dat t lukt maar goed ow en dan op de trap onder weg naar beneden gaat hij zitten en zegt .. effe sittuh ... Whahahahah gwoon erg grappig en doen jullie kids dat ook , ?? alles herhalen als je niet reagreerd ... hihi vermoeiend !!
Solliciteren mys? Waar op? En de doofpot mag nog dicht blijven, open hem maar over 8 weken, dan kun je het direct delen met de psych en kan zij jou helpen. Rijden gaat goed dus en is een mooie afleiding. Mooi meid. Kan me voorstellen dat de muren op je af komen. Heb ik nu (einde verlof en nauwelijks buiten geweest sinds november) ook. Alleen ik ga over 2 wk werken en dat is dan een mooi uitzicht. Kun je anders niet ergens wat vrijwilligerswerk gaan doen, er is van alles en nog wat aan hulp nodig, al is het maar 1 middagje in de week. (
@mom oh gwen wil ook zelf aankleden maar dat gaat goed moet ik zeggen @dwaas fijn dat ze begrijpt als je het woord hoek al zegt wahah @mys fijn dat je wat beter voelt en het autorijden ontspnnend is en ja solliciteren is denk een goed stap hoop dat je wat leuks vind
Nee ik weet t , probeer t zo nu en dan , maar dan toch maar niet ... mama is ook zo ontzettend verdrietig en vind t ook zo erg voor haar.. maar kan er niks aan doen helaas en dus nog maar even in het potje
Hmmmm Suzanne heeft al weer trek, ik voed me een ongeluk. De vorige keer dat ze dit deed sliep ze wel de nacht door. T is het waard he. Dus ik trek dat shirt maar weer omhoog.. laters..
Dat met dat eten: het is na onderzoek gebleken dat het eerste waar kinderen echt zelf de controle over hebben en dat ontdekken is het ETEN.. wel of niet..echt dwingen kun je ze nl niet dus het kost nogal wat geduld en consequent ja of nee zeggen voordat jij als ouder uiteindelijk aan het langste eind trekt...LEUK HE!!!!!... wij als ouders denken nl al snel dat onze lieverds (lees: draken) meteen doodziek worden als ze hun appel of wortel en al het andere 1,2 of 3 dagen niet naar binnen werken en geven dan al snel toe met een toetje, appelmoesje of toch maar dat volkorenkoekje (lijkt net brood toch?) 1e grens bereikt..1-0 voor het dwangmonstertje...1 stapje verder.. toejte, appelmoesje en zelfs het volkorenkoekje zijn BAH, lusjuh ikkuh nie!!..NEEEEEEJJJJ, wul ikke nie... en dan gaan we massaal gefrustreerd over op de lange vingers met suiker, yoghurtdrink (vult lekker) of patat..(is net aardappel) en als fruit dan maar van die zachte vruchtensnoepjes (zonder kleurstoffen..valt best mee, nog best gezond, zit zelfs vit.c in...) 2-0 voor ikbepaallekkersellufwatikeetdraak.......en zo is 3 of zelfs 4-0 snel gescoord... IK DOE HIER NEIT AAN MEE.... Niet eten is prima.. ze krijgen 20 min om hun bord leeg te eten.. niet op dan geen lekkers, geen toetje.. basta.. ik gaf eerst nog wel s toe met t toetje want zo las ik moet je het toetje nooit als straf gebruiken...BULLLLLLshit.. het werkt hier prima...want als een toetje wel mag terwijl het bord nog vol met bonen ligt.. dan mag het koekje smiddags ook wel als mijn brood niet lekker genoeg is en dus blijft liggen...als ik maar lang en hard genoeg dram, jengel en zeur... ik (wij) zijn hier dus errug streng in..ze hoeven niet veel te eten, maar het eten moet wel op!..ik schep altijd weinig op zodat ze hun bord makkelijk leeg kunnne krijgen.. dan prijzen we ze de hemel in.. en soms als ze dan trek hebben nemen ze zelfs een tweede portie...Helemaal goed..dat wordt een extra toef slagroom op de vla of een ijsje ipv danoontje..altijd feest... brood.. jur en lisa krijgen er standaard 2.. korstjes zijn altijd een drama geweest (bij jur inmiddels niet meer).. Lisa echt heel erg.. 1 boterham gaan sowieso op.. helemaal.. is ie op dan mag ze bij de tweede de korst laten liggen... Marijn doet gewoon mee in deze regel.. al krijgt hij er nog maar 1.. soms wil ie er nog 1, meestal niet.. Fruit vind ie heerlijk en eet ie liever dan een koekje. ik heb m vanmorgen 4 mandarijnen, 1 kiwi en een appel klein gesneden en in een bakje gedaan..binnen 10 minuten staat ie dan bij me.. mama..op.. kibi, mijn, bappel..nog?? meloen vindt ie ook heerlijk en bananen is echt een favoriet..ook groente gaat bij hem gelukkig heel makkelijk.. hij jat de paprika (rauw of gebakken) zo van mijn bord om m naar binnen te schransen..boontjes, wortelen.. rode bieten, rode kool, bruine bonen.. uien..prei, andijvie.. alles eet ie.. hij vindt t heerlijk.. maar ja.. zo was jur ook en hij zegt nu alleen nog maar. BAH BAH BAH!!!.. dus ik maak me geen illusies.. ook dit gaat bij marijn nog veranderen.. dussss..... ik maak geen strijd meer.. de kids weten wat de consequentie is van het niet eten.. en dat is.. geen lekkers...en na 20 minuten ruim ik gewoon de tafel af.. op of niet.. ook al willen ze dan nog door eten.. jammer dan.. je hebt tijd genoeg gehad....Klinkt misschien heul errug streng, maar hier moet dit gewoon anders zit ik nog steeds aan tafel wanneer t brood groen uitslaat en de aardappelen vanzelf de kliko in wandelen.. DAAR HEB IK GEEN TIJD VOOR!... Nou ik ga ff koffie pakken..
Solliciteren ... mja t geld is nu natuurlijk ook van belang , dat wat ik dadelijk ga krijgen aan ziekengeld is natuurlijk niet voldoende en heb nu op een vacature als cassiere gereageerd , tis heel wat anders als ik had , maar misschien ook wel een mooie uitdaging , kweet t ook niet ..
Oh MOM ik ben het helemaal met je eens hoor positieve aandacht geven...!!! Negatieve aandacht is immers ook aandacht... Maar soms is het hoekje wel makkelijk en ze weet in ieder geval dat ze iets doet wat absoluut niet mag... het gewoon tegen haar zeggen trekt ze zich echt niets van aan Ben met de hoek begonnen toen ze Nick tot bloedens toe beet... tsja toen wist ik het even niet om te buigen naar iets positiefs en heb haar in de hoek gezet... Maar nogmaals ben het verders absoluut met je eens hoor MYS... het is ook vreselijk voor je mama maar ook voor jou.. dus deksel erop en even dichtlaten.. gaat echt (geloof me maar) vanzelf open... !!!
Zo ICHY sprak... Werkt absoluut denk ik maar niet bij mijn draak van 2.... en met Nick heb ik geen enkel probleem met eten eet alles lust alles easy.. maar ik onthou je tekst tot Elise klok kan kijken..
wat een spreektaal weer van ichy geweldig! gwen eet over het al gemeen wel goed lust zowat alles en als ze zegt lus ik nie dan zeg ik lust gwen wel ,en dan zegt ze jaaa lus ten wel en eet verder,