Februari mamma,s 2008 deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door joma, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Ichtus, lekker fel laatste aantal berichten. Hoe heeft Ed t nu geregeld? 'Gewoon' nee gezegd?

Debie, man wat ben je druk geweest! T ziet er wel schattig uit, maar ik waag me nog niet aan knutsel-traktaties.

He, goed nieuws, ik ga zo uit eten met Erik en Suzanne, hij mag eerder weg van t werk. Jippie! Maar waar he? T moet lekker zijn en Suzanne moeten we kwijt kunnen in dr cosi en ik moet kunnen voeden... hmm... ff nadenken...

2. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    @MOM.. geen idee hoe ie t geregeld heeft.. er is nog steeds geen woord over gevallen.. hij is wel mega lief naar mij en kids..dus volgens mij is daar ook een kwartje gevallen..

Hier ANNA ook weer raar drinken hoor.. na 10 minuten lijkt ze wel klaar te zijn per borst.. best handig, maar ik meteen weer onzeker natuurlijk.. nou ja.. ze blijft tevreden dus ik kijk t wel ff aan..

Nu denk ik dat Marijn een koortslip heeft.. en dat vind ik dus doodeng. voor hem, maar ook voor Anna.. er wordt wat afgeknuffeld.. heb ff gekeken wat de gevolgen kunnen zijn en das niet grappig.. ik houd ze dus allebei heul goed in de gaten....

3. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    oh en lekker uit eten.. Geniet ervan MOM...kan je zo niet helpen met een lokatie, maar dat zal inmiddels wel gelukt zijn...

ik ga er van door weer.. kom straks weer terug..

4. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ichtus voor marijn kan het niet meer zoveel kwaad een koortslip, tenminste dat zei mijn dokter paar weken geleden, anna wel.
    en kan best hoor 10 minuten en dan genoeg hebben, hier nu soms ook echt met 10 minuten klaar.

mom klinkt als een regeldagje of je hebt een dagje wat minder omdat je bijv weinig gedronken hebt en druk bent geweest, heb ik iig weleens last van.
    En wist niet wat ik moest trakteren, vond deze wel grappig.

ichtus ilse heeft op zo'n 4 vlinders zelf de stippen gezet, toen had ze er genoeg van, rest heb ik dus maar gedaan

5. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    o en ben benieuwd waar je geweest bent mom.

Hier ook zo nieuwsgierig hoe het morgen gaat bij de pannekoekenbakker met ilse en esmee en nog een hummel van 1 van vrienden van ons. Als dit goed gaat ga ik eerdaags naar een echt restaurant, hihi

6. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Leuke traktaties Debie:) Wanneer mag ze op het kdv trakteren?

Heerlijk uit eten Mom, geniet ervan!

Whaha, Ed poeslief. Ik zie het helemaal voor me! Ik was je nog vergeten te feliciteren met deze grandioze overwinning:D

Hier liggen er 2 al op bed en 2 liggen nog in het zwembad. Stijn en Eva ga ik straks ophalen. Wel fijn dat het voetbal weer is afgelast voor morgen. Nu gaat hij met zijn team bowlen en zwemmen. Toch leuk dat de trainer dat organiseert.
    En Sofie wil nog steeds haar jurk niet aan. Hij hangt op een hanger aan de kast naast haar verjaardagsjurk. DIE wil ze wel aan;)

7. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    zo ben me net lekkere fles wijn gaan halen (tenminste dat hoop ik ) hahah voor de voorzichtigheid ook maar gekocht die ik zeker weten lust ;)
    nog 5 dagen werken en dan heb ik alweer vakantie jeetje wat gaat een week toch snel zeg.

8. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    ik doe ff ego..

heb denk ik een borstontsteking.. wat kan ik daar behalve masseren.. (doe ik al 2 uur....) douchen en kolven.. (krijg er dus niets uitgekolfd.. ontsteking lijkt alles tegen te houden..) nog meer aan doen... De plek is groot.. warm.. nog niet rood.. maar voel dat het nu wat pijn begint te doen..
    ga zo nog een keer douchen en hopen dat dat helpt..
    iemand nog suggesties..??? Weet dat je er heeeeeel veel pijn aan kunt hebben en dat wil ik heeeeel graag vermijden!

9. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    @sizzel voor het voeden/kolven warme washandjes erop leggen dan gaan de klieren openstaan en kun je de borst goed leegkrijgen das nu heel belangrijk

10. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    Borstontsteking:
    Je kunt onderscheidt maken tussen een dreigende en een echte borstontsteking.
    Bij een dreigende borstontsteking zie je een rode plek op je borst, die hard en warm aanvoelt en niet verdwijnen zal, nadat je je baby hebt gevoedt.
    Het kan heel pijnlijk zijn. Belangrijk is dat je zelf voldoende rust neemt en ook nu weer de baby vaak laten drinken. Ook belangrijk is dat de borst goed leeggedronken moet worden.
    Je moet zorgen dat de borsten goed warm blijven, neem regelmatig een warme douche of leg er warme compressen op. Als je op tijd met behandelen begint, is een echte borstontsteking te voorkomen!

Borstontsteking ontstaat door een verstopt melkkanaaltje, misschien heeft de baby de vorige dag minder gedronken of als je borsten niet goed zijn leeggedronken. Maar het kan ook ontstaan door een bacterie van buitenaf. Misschien dat je tepelkloven hebt of dat de baby spruw heeft.

Wanneer bovenstaande oplossingen niet voldoende helpen, kan een echte borstontsteking ontstaan. Je voelt je dan grieperig en kunt hoge koorst hebben. je kunt je rillerig gaan voelen, hoofdpijn hebben, je spieren doen pijn en je borst ook.

Wat kun je eraan doen?

Probeer meer rust te nemen, zeg eventueel het kraambezoek af of beperk het.
    Probeer vaker te voeden, als eerste de pijnlijke borst.
    Warm de borsten voor de voeding op met warme compressen, de melk zal zo makkelijker toeschieten en de pijn zal draaglijker zijn.
    Houdt de hele tijd de borsten goed warm.
    Na het voeden mag je de borst eventjes met ijs koelen, leg hiervoor een koud compres in de vriezer. Heb je dit niet, dan kun je ook een maandverband nat maken (en in een plastic zakje) om een rond voorwerp in de vriezer leggen.
    De kraamverzorgster zal zeker op je letten, is deze al weg, en is de koorts na 24 uur nog steeds hoog, waarschuw dan de verloskundige of je huisarts. Als de borstontsteking door een bacterie van buitenaf wordt veroorzaakt, zul je meestal een antibiotica-kuur krijgen.
    Wordt het veroorzaakt door spruw bij je baby, dan moeten jullie beide behandeld worden daarvoor. Spruw is een wittige aanslag in het mondje van de baby, die niet weg te vegen is en is voor de baby ook pijnlijk. Daardoor zal het minder willen drinken.

11. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    thanx..
    heb het idee dat het een verstopt melkkanaaltje is.. kolf ook gewoon echt niets!!! en dat al vanaf vanmiddag 12.00 uur... en ik maar kolven... kun je je voorstellen hoe dat voelt... pijnlijk dus!! als het niet helpt denk ik dat ik morgen toch naar de hap ga voor een kuur.. wil echt niet heeeeel veel pijn

12. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    dat met warme washandjes doen wij ook altijd als we denken dat kraamvrouw dreigende borstonsteking heeft en meot zeggen werkt echt, is natuurlijk geen wondermiddel maar als het al wat helpt.
    en probeer daan met kinnetje de plek te laten masseren werkt ook moet je misschien wel andere houding gebruiken maar kan werken

13. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt, ondanks dat ik geen bv gegeven heb was mijn stuwing zo erg dat ik ook een dreigende borstonsteking had dus ja ik had eigenlijk bv moeten geven want er was productie in overvloed hahaha, maar bij een volgende wil ik direct dostinex! geen gedoe meer aan mijn lijf sorry meiden vind het super als je het kunt mar voor mij niet weg gelegt

14. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    he bah SIzz...hier kreeg ik ook meteen de tip.. Warm washandje.. goed heet maken met kraanwater en dan erop leggen....voelt errug prettig meot ik zeggen..ik heb t nog niet eerder gehad hoor, maar wel een keer pijnlijke borsten in de kraamtijd (hoe logisch, maar dit was net ff anders en ze dacht ook aan verstopt melkkanaaltje).. na 2 x gedaan te hebben voor en tijdens de voeding verdween de pijn...

15. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    heb toch wel iets geleerd afgelopen jaar hoor ;)

16. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Van harte Roos en Elize met deze prachtige verjaardagsdag! Ik hoop dat jullie gruwelijk verwend zijn en ik hoor graag wat jullie allemaal hebben gekregen!

@Siz: Lijkt me vreemd dat je helemaal niets kolft als er 1 kliertje verstopt zit. Dan zal het toch dieper van binnen zitten. Heeft Daan geen honger? Hem de borst leeg laten drinken en intussen masseren lijkt mij het meest effectief.

Juul is echt een beetje ziek vandaag. Koos was overdag thuis en toen ik hem aan de telefoon had, ging het allemaal prima, er was helemaal niets met Juul aan de hand vond Koos.
    Toen ik thuiskwam was ze doodmoe, had ze 1 enorme rode wang, 39 graden koorts en was ze niet te genieten. Ze wilde echt niets eten (terwijl ze normaal dol is op ovenfrietjes met vissticks). Bij het naar bed brengen kwam de aap uit Koos zijn mouw, de sukkel heeft haar 's ochtends en 's middags per ongeluk een flinke dosis vloeibare sinaspril heeft gegeven ipv haar Kalobadrankje:D. Had hij even een makkelijk dagje! Nu ligt ze lekker te slapen met wederom een dosis sinaspril.

Wat een zeiknummer zingt Kim, maar wat kan die meid zingen zeg!

17. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Sizzel, ik heb ook borstontsteking gehad en het is idd niet cool.. Doet idd pijn maar ik vond vooral de hoge koorts vervelend.
    Kom ook niet verder dan masseren onder de hete douche en warm washandje voor het kolven/bv geven en koud washandje erna. En desnoods onder de douche blijven en masseren tot je er melk uit krijgt. Is echt vervelend maar wel heel belangrijk om de boel te laten stromen.
    Hoop dat het werkt en de ontsteking niet doorzet!

Ach gut, arme Juul dronken gevoerd met sinaspril:D Kan geen kwaad toch? Wat zijn mannen toch heerlijke wezens..;)
    Jeroen heeft een keer veel teveel nutriton aan Lune haar fles toegevoegd, het was echt dikke pap. Arme kind zag eruit als een opgeblazen larf en heeft de hele dag geen fles weer gehad.. hihi
    Of 's avonds een potje fruit gegeven ipv een potje warm eten ('hallo, je zei een potje! niet wat voor potje..!')
    Kan ook gewoon onhandigheid zijn want hij heeft laatst een pot bruine bonen zo door de chili con carne gemieterd, zonder de bonen uit te laten lekken:)
    Ach, verder is het een schatje:D

Schatje zit nu trouwens nog op zijn werk. Heeft het mega druk. Moet ie met dit barre weer in het donker naar huis rijden, brr.. Sneeuwt hier steeds behoorlijk.
    Vanmiddag bij mijn ouders geweest en Lune en ik hebben daar ook gegeten. Lekker makkelijk. Lune windt zowel opa als oma makkelijk om haar kleine vingertje dus ik heb het lekker rustig gehad8) Na het eten naar huis gereden en Lune naar bed gebracht. Nu tv avondje, heeeeerlijk!

18. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    @ARIEL.. jij verkoopt toch ook de echt dure merken?? Ralph, tommy, mcgregor, burberienogwat??

Iemand is op zoek naar mtje 68/74 jongenskleding van die dure merken in Te Koop Gezocht!!.. ik dacht ik zet jouw link er ook ff bij, maar die kan ik dus niet vinden bij mijn favorieten...

19. dwazie1980

dwazie1980 VIP lid

16 apr 2007
    8.750
    0
    36
    hoi hoi

Borstonsteking Sizzy das niet best.. alle tips zijn al voorbij gekomen las ik....ik hop dat het meevalt lieverd

Hier vierne we de verjaardag van Elise pas zondag dus dan komen de kadootjes maar tot nu toe staat de score op:
    een pop
    een poppenbed
    2 rugtasjes
    haarelasticjes
    haarschuifjes
    haarspeldjes
    doos met grote houten kralen om kettingen mee te maken
    kadobon intertoys
    schrijfblok

nou ik moet zeggen ik vind het alweer meer dan genoeg en dan moet het nog gevierd worden

20. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mogguh,

Rustig hier!

Dwaas, al een aardige lijst zeg! En dan moet ze het nog vieren haha:D Ongelofelijk hoeveel die kids altijd krijgen.

Sizzel, hoe ist nu met je boobie? Stroomt het al een beetje door? Hoop het voor je.

Hier alles prima. Lekker nachtje gehad. Jeroen nu wel ook snipverkouden dus ben af en toe wakker gehoest hihi. Lune heeft ook gewoon doorgeslapen en werd tegen 7u wakker. Vroeg als je 8u gewend bent van de laatste tijd. Zo gek, ze heeft een lange periode (paar weken) gehad dat ze om 8u wakker werd en de laatste dagen ineens om 7u:( Niet erg als de volgende fase 9u betekent:D

Jeroen zijn moeder zou vandaag komen helpen de zolder verven maar die belde gister af, heeft last van dr nek. Dus denk dat het een beetje aanrommelen wordt vandaag. Om de beurt een stukkie verven en Lune vermaken. Moeten ook nog boodschappen halen en het centrum in.
    Er ligt hier trouwens weer een aardig pak sneeuw.

Hmm, er komt hier een groene walm voorbij waaien8)

Deel Deze Pagina