Feedback gevraagd ivm ons voedingsschema!

Discussion in 'Voeding' started by Melrose, Oct 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

Jun 26, 2011
    1,601
    14
    38
    Flevoland
    Hoi ladies,

Graag wil ik weten of jullie aanvullingen hebben op ons schema.
    Ik heb aanvulling gevraagd aan het CB, maar die geven steeds aan dat ik naar m'n meisje moet kijken. Dat doe ik ook wel....maar omdat ze slechter slaapt dan vroeger en ik van verschillende mensen verschillende adviezen krijg wil ik graag weten wat jullie als feedback hebben. En zou je zo vriendelijk willen zijn om te vertellen wat jouw kindje eet / at met deze leeftijd?

Wij houden nu het volgende aan:

06.30 - 07.30: fles 180 + 6
    09.00: fruithap
    11.00 - 12.00: fles 180 + 6
    15.30 - 16.30: fles 180 + 6
    18.30: warme groentehap
    20.30: laatste fles 210 + 7

Ik heb het gevoel dat ze 's nachts wat onrustiger slaapt omdat ze misschien niet genoeg melk krijgt. Ze krijgt nu nr. 2 , dus opvolgmelk.
    Op het pak staat een bepaald maximum. Ik wil het maximum niet zomaar overschrijden, maar volgens het CB bestaat er helemaal geen maximum. Klopt dit??

Ik hoor het heel graag, kan de feedback goed gebruiken. :)

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hoi Hoi,

Mijn meisje heeft nu ongeveer dit schema ontwikkeld:

7:00 uur wakker en fles 180/6
    8:30 boterham eten met mama(gaat een hoop naast) en wat water
    slapen
    12:00 fles 180/6 met een boterham met boter
    14:00 slapen
    15:30 fruit
    16:00 fles 150/4, deze laat ze steeds meer van staan
    17:30 warm eten en beetje griekse yoghurt en wat water
    19:00 fles 180/6

Tussendoor nog soms een rijstwafel of nog wat fruit en tussendoor water.

Ze komt nog heel soms 's nachts voor een flesje, dan krijgt ze 120/2. Daar is ze dan tevreden mee. Ik heb even een beetje gerommeld met de flesjes enzo, maar ze kan het inderdaad heel goed zelf sturen. Laat meer tijd tussen de flesjes en de derde fles is ze er dus zelf aan het uit werken. Ook met haar slaapjes, ineens was ze over op 2 slaapjes en dan ook langere dan eerst. Je kan ook prima starten met een boterhammetje, mijn meisje eet er lekker van. Misschien eerst gewoon een korstje en dat opbouwen?

De onrust 's nachts is ook gewoon omdat ze wat groter worden. Hier ook zelfs af en toe het gevoel dat ze droomt.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je schema is op zich prima maar je kindje is 7 maanden en dan mag er wel een beetje ontbijt in. Een goed ontbijt is voor iedereen het belangrijkste maaltijd van de dag.
    Je hoeft echt geen boterhammen te gaan geven nu maar pap in de ochtend voldoet ook prima. Een boterham is ook prima.
    Je zult dan zien dat je de fles voor het slapengaan kunt gaan minderen.

Is 6:30 trouwens omdat jullie op moeten staan? Anders vind ik het nog wel een redelijk korte nacht... Mijn kinderen sliepen op die leeftijd van 19:30 - 20:00 tot 8:00

4. Sunlover

Sunlover Bekend lid

Jan 26, 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met 7 maanden was het hier zo:

7.00u fles 200cc
    9.00u fruit
    slapen
    11.30u broodkorstje
    12.00u fles 200cc
    slapen
    16.00u soepstengel
    17.00u groente
    19.00u fles 200cc

Volgens mij een prima schema, al vind ik wel dat ze pas laat gaat slapen om 20.30u. Of moet je haar hier voor wakker maken?

5. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

Jun 11, 2011
    1,143
    12
    38
    Uden
    Ik weet het niet zeker meer, maar volgens mij liet ik ze rond die leeftijd met mij mee een boterham eten tussen de middag.
    Naarmate ze meer boterhammen op konden, werd die fles van 12.00 uur ook kleiner. Ik gaf ze dan eerst een boterham (in het begin een halve) en als 'toetje' een flesje.

6. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Ik "mis" de boterham tussen de middag. Zoals anderen ook zeggen, beginnen met een korstje en later hele boterham met eventueel beleg. En ik zou proberen de groente (bevat deze ook aardappel/rijst/pasta, want dat mag) en laatste fles wat vroeger te geven. Onze uk krijgt zijn laatste (borst)voeding om 19.30/20.00 en dat vind ik al laat.
    Qua flesvoeding zit je inderdaad aan het maximum (is volgens mij 24 schepjes) dus niet zomaar meer gaan geven. Raar dat het CB dat zegt..

7. Melrose

Melrose Fanatiek lid

Jun 26, 2011
    1,601
    14
    38
    Flevoland
    I.v.m. onze banen is 06.30 u idd het enige tijdstip dat echt uitkomt 's ochtends....we mogen haar niet met lege maag naar het kdv brengen helaas (staan ze niet toe).
    Ik moet er wel eerlijk bijzeggen dat ze het tegenwoordig ook niet trekt om later dan 06.30 u voeding te krijgen. Sterker nog, de afgelopen 2 nachten kwam ze al om 06.00 u. :(

Ik dacht dat rond 20.30 u gebruikelijk was rond deze leeftijd...
    We hoeven haar zeker niet wakker te maken voor de laatste fles. Ze slaapt overdag erg weinig, misschien 3 x 45 minuten of zo? En tegen de tijd van de laatste fles (dus rond 20.30) is ze echt nog springlevend en kletst ze de oren van je hoofd.

8. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Wat raar dat het cb zegt dat er geen maximum aan de hoeveelheid opvolgmelk zit. Dat is namelijk 800cc oftewel 24 scheppen en daar zit je dus al 1 schep/dag boven... Dus zeker niet meer gaan geven.
    Zou inderdaad wel met brood gaan beginnen nu, tussen de middag gaan oefenen met een boterham met evt wat boter er op.

's Morgens zou je een fles granenpap kunnen geven, is een goed ontbijt en vult ook beter. Je zult dan zeker merken dat je kindje meer tevreden is en misschien overdag ook wel beter slaapt?

Hier was het rond die tijd:
    - Fles 180/6
    - Fruit
    - Boterham met fles 180/6
    - Fles 180/6 (verviel met 7,5-8 mnd, kreeg ze soepstengel/rijstwafel oid)
    - Groenten
    - Fles 180/6 met af en toe schepje rijstebloem

9. Melrose

Melrose Fanatiek lid

Jun 26, 2011
    1,601
    14
    38
    Flevoland
    Hoi,

Nogmaals bedankt voor de reacties.
    Ik begrijp van hier (en andere informatieve websites) dat we gerust een ochtendpapje kunnen geven met deze leeftijd. Dat wil ik graag proberen, kijken of ze daardoor meer verzadigd is en daardoor dus ook 's nachts meer tevreden slaapt.

Hebben jullie advies over welke pap ik kan gebruiken?
    Ik ga deze nog niet in een bordje geven, ik weet dat dat wellicht beter is maar ten eerste is de ochtendfles voor ons een intiem momentje en ten tweede hebben we 's ochtends geen tijd om gedoe met lepeltjes te krijgen...:)

In de supermarkt word ik platgegooid met allerlei soorten pap.
    Van ochtendpapje tot pyjamapapje tot rijstebloem, rijstmeel, granenpapje etc. Welke is het beste om mee te starten?
    Dus zonder al teveel suiker en andere troep...?

10. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ik zou kiezen voor bambix granenpap vanaf 6 maanden, zijn fijne granen die in de fles en op een bordje kunnen (voor in het weekend ;)) en zonder smaakjes en toevoegingen. 's MIddags lekker oefenen met een boterhammetje kan ook prima.

11. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Of je geeft een fles van 90+3 en dan van 90+3 een kommetje pap. Zou mooi zijn als ze het kan lepelen. Zelf nooit papflessen gedaan nadat ze 1 x weigerde en wel pap uit een kommetje wilde.

12. vaddie

vaddie Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    4,016
    1
    38
    Female
    In de buurt van Utrecht
    Hier geven we de papfles juist in de avond zodat ze met een volle buik gaat slapen. s'morgens heeft ze ook nooit zo'n trek. Drinkt haar fles meestal maar voor 1/3 leeg. (lijkt op haar vader, die ontbijt helemaal niet)

13. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Ligt dat niet aan die papfles 's avonds?
    Granenpap worden ook de darmen van geactiveerd, waardoor ze ook weer onrustiger slapen...

14. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Komt dat niet juist door die pap dat ze sochtends zo slecht drinkt?

En hier ook pap savonds btw geen last van onrustig slapen(ja fases)
    En sochtends gaat de fles ook gewoon tot de laatste drup leeg

@ ts ik had eigenlijk het zelfde schema met die leeftijd alleen dan inderdaad een papfles sochtends

Share This Page