Mijn zoontje is altijd een hele goede drinker geweest. Melk was altijd wat minder, maar nu krijg ik er helemaal moeilijk melk (of yoghurt in). Roosvicee gaat ook wat minder goed, maar nog steeds niet een heel erg drama. Ik zat te denken om karnemelk te gaan proberen, zou dat kunnen als vervanging voor melk? Nog andere ideeën of tips?
Voor zover ik weet kan dat gewoon. Mijn dochter drinkt op het KDV en bij mijn man welk melk, maar als ik alleen met haar ben niet, omdat ik zelf ook geen melk drink. Wel drink ik karnemelk en dat drinkt ze bij mij. Ook drinken we bij het ontbijt/lunch wel eens optimel.
Karnemelk is prima, het is wel magerder als volle melk natuurlijk. Optimel zou ik zelf niet aan een kind geven; er zit geen vet in wat kindjes juist goed kunnen gebruiken en er zitten zoetstoffen in die ik ten alle tijden vermijd bij kinderen.
Dat is balen als het magerder is, want ik geef heel bewust volle melk. Maar ja als hij het niet drinkt schiet dat ook niet op. Ik ga het gewoon eens proberen en als hij het lust afwisselen.
Onze dochter drinkt helemaal geen melk. Ze krijgt 's morgens een bord yoghurt met muesli en op een ander moment krijt ze nog een schaaltje yoghurt (lunch, avondeten, tussendoor wisselend wanneer) en kaas op de boterham.
Ik moet zeggen dathij met yoghurt soms ook moeilijk doet hoor. Vandaag karnemelk geprobeerd. Hij vond het verschrikkelijk. Daarna met roosvicee erin... Maar het mocht niet baten want hij wilde al niet meer proeven. Misschien van de week no eens proberen, anders toch maarmelk geven. Hoe erg is het als ze niet aan de 300ml komen?
Eet hij (smeer)kaas, boter, (kinder)kwark? Als hij goed en gevarieerd eet, is het niet drinken van melk geen ramp. Hier drinkt zoonlief geen melk (maar eet dus wel kaas en kwark).
Hier ook melk issue Vandaar dat hij arla Zin drinkyoghurt krijgt, te is gezoet, maar an met stevia Gekke is sochtends eet hij bambix cereals met melk, dan is z'n melk gezoet en drinkt die kom zo leeg Of babymuesli met yoghurt En savonds kwark en kaas op brood J kan calciumtabletten bij geven
Hier ook melk issue Vandaar dat hij arla Zin drinkyoghurt krijgt, iss wel gezoet, maar an met stevia (dus neem t voor lief, bekertje van 100ml ofzo, niet per de elke dag) Gekke is sochtends eet hij bambix cereals met melk, dan is z'n melk gezoet en drinkt die kom zo leeg Of babymuesli met yoghurt En savonds kwark en kaas op brood J kan calciumtabletten bij geven
Maar is dat arla zin niet veel te zoet? En dat is vast veel minder vet dan volle melk, of niet? Ik ken het niet hoor. Ja verder krijgt hij wel eens smeerkaas en altijd boter en elke avond yoghurt met roosvicee of een danoontje (nep). Maar de yoghurt wik hij ook lang niet altijd helemaal. Gewone kaas lust hij niet: alles in plakjesvorm vind ie niks.. Terwijl hij eerder altijd ALLES at! Gek kind! Ben wel benieuwd naar dat arla, is dat vergelijkbaar met optimel ofzo?
Nou zo zoet is t echt niet, in optimel zit aspertaam hier in niet ti's ook nog Es biologisch En die vetten kun j toch ook halen uit roomboter olijfolie en volle kwark en dergelijke Stevia smaakt Heel anders als iets dat gezoet is met suiker of zoetstoffen.. Ti's in elk geval niet te vergelijken met bijv fristi... Mijn zoontje lust ook geen harde kaas maar tosti's kun j hem voor wakker maken
Oke dankje voor de uitleg en de tips! Volle kwark is ook wel een tip ja. Hij krijgt ook volle yoghurt. En misschien moet ik die arla maar eens proberen! Ja plakjes kaas vind hij niets...! Maar tosti.. Haha hier ook een groot fan!
Als j zoontjer melk met diksap lust is dat nog beter natuurlijk En opzich kun j ook z'n fruit mengen met melk/yoghurt, smoothie maken ! Hier haal k t ook niet elke dag 300ml maar k geef wel multi vit elke dag
Nooit over nagedacht... Melk met diksap! Haha! Toevallig gaat het de afgelopen twee dagen weer goed. En anders gaan we dat zeker proberen. Multi vit geef ik hem ook. De beertjes van optimax. Sochtends als ik zijn brood smeer staat ij om mij heen te roepen: pientje!? Pientje?! Pientje?! Hahaha!